بوگاتی شیرون ابر خودرو شگفت‌ انگیز

 

بوگاتی شیرون ابر خودرو شگفت‌ انگیز

 

رپورتاژ - زمانی که بوگاتی ویرون وارد بازار شد نفس تمام صنعت اتومبیل سازی در سینه حبس شد، ویرون خودرویی بود که قوانین فیزیک را به سخره می‌گرفت. بوگاتی هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای مهندسی عصر مدرن است؛ این شرکت در طی سال‌ها تکامل پیدا کرد و برای حفظ جایگاه خود به عنوان سریع‌ترین ماشین خیابانی دنیا قدرتمندتر و تحسین‌برانگیزتر شد. این اواخر تولید این شرکت متوقف شد اما در سال ۲۰۱۶ بوگاتی شیرون را وارد بازار کرد؛ پرده برداری از شیرون در نمایشگاه ژنو انجام شد، این خودرو نمونه کاملی از دستاوردهای این برند معتبر است.

از لحاظ ظاهری بوگاتی ‌شیرون قدرتمند به نظر می‌آید، بدنه آن پهن و کم ارتفاع است و ویژگیهای برجسته‌ای دارد. خط منحنی دور در، یک حالت منحنی مجسمه وار به این خودرو می دهد، نمای پشتی شیرون هم همین حالت هنری را دارد و پر از جزئیات شکیل است؛ در واقع بدنه این خودرو طراحی سیال بوده و بر اساس علم آیرودینامیک ساخته شده است. چراغ‌های جلو چهارگوش هستند و از لامپ‌های ال ای دی در آنها استفاده شده است؛ چراغ عقب یک تکه است و در آن ۸۲ لامپ ال ای دی تعبیه شده است. جلو پنجره آن به شکل نعل اسب است که لوگوی قرمز رنگ شرکت در آن قرار گرفته و علاوه بر این جلو پنجره، دو ورودی هوای دیگر هم زیر چراغهای جلوی تعبیه شده است.

در طراحی داخلی کابین از بهترین مواد موجود در بازار استفاده شده است؛ ظرافت اولین کلمه‌ای است که بعد از دیدن داخل کابین به ذهن می‌رسد و در تمام کابین می‌توان آن را حس کرد. صندلی‌ها با پوششی بسیار زیبا پوشیده شده‌اند. زمانی که خودرو خاموش است، عقربه‌ها و نشانگرها کاملاً تاریک هستند ولی با روشن شدن خودرو سیستم نورپردازی فعال شده و جلوه‌ای خاص به آنها می‌بخشد. عقربه‌ی سرعت آنالوگ است و در پشت آمپر قرار گرفته است.

موتور خودرو بوگاتی شیرون ۸ لیتری ۱۶ سیلندر w شکل در بدنه کربنی خودرو قدرت را از طریق جعبه دنده ۷ سرعت با کلاچ دوگانه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند و ۱۶۰۰ نیوتن بر متر مربع گشتاور دارد. انژکتورها و توربو شارژرهای موتور نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده‌اند و حالا قدرت خودرو به ۱۴۷۹ اسب بخار رسیده است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ را زیر  ۲.۵ ثانیه، شتاب ۰ تا ۲۰۰ را زیر ۶.۵ ثانیه و ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را در زمان باورنکردنی ۱۳.۶ ثانیه پر می‌کند. سقف سرعت شیرون ۴۲۰ کیلومتر در ساعت است، ترمزهای کامپوزیت سرامیک کربن خودرو می‌توانند در ۲۷۵ متر سرعت را از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۰ برساند.

بوگاتی شیرون ۲۰۱۶ سیستم تعلیق هوشمند و چندین حالت رانندگی دارد: حالت افزایش ارتفاع دارد که به رد شدن از روی موانع کمک میکند، حالت خودکار که با توجه به محیط خود را تنظیم می‌کند، حالت اتوبان که برای رانندگی با سرعت مشخص در بزرگراه تنظیم می‌شود، حالت هندلینگ که سنسورهای خودرو را حساس‌تر می‌کند و حالت سقف سرعت جهانی که از اسم آن مشخص است چکار می‌کند. فقط تعداد ۵۰۰ خودرو از این مدل ساخته شد و شروع قیمت این خودرو ۲.۴ میلیون یورو بود.

 با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو بوگاتی شیرون ۲۰۱۶ آگهی‌های خرید خودرو مراجعه کنید.

 

منبع : ویرلن

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بوگاتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات : با سلام من ۷ دی ماه ۱۴۰۲ سامانه یکپارچه یه ساینا و یه شاهین اتومات ثبت نام کردم نوشته برنده شده اید ارسال به خودرو ساز ولی تا همین امروز برام پیامک نیومده.واقعا واسه دوستان پیامک اومده و ایا علت نیومدن پیامک منو کسی میدونه.
T8 مشهد : از من ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
رضا T8 : پیام واسه من که نیومد ، حدودا ی 5،6 روز بعد پلاک شدن
رضا T8 : سلام . برو تو وضعیت خودرو تو قسمت مالی ببین تفاوت بیمه ای چیزی واست نیومده که پرداخت کنی؟! آخه بچه ها میگن امسال اونا که هنوز بیمه نشدن باید ی مبلغی واریز کنن
حامد : خطاب به جفر ادم باهوش من از اول با اسم حامد امدم دارم میگم شکایت کنید تا نتیجه بگیرید خودم هم سهندو پول واریز کردم ولی همچنان داره به شکایتم رسیدگی میشه و تمام مراحل شکایتم تک به تک پیامک میشه
رضا T8 : سلام من ثبت نام 18 بهمنم تحویل ندادن شما اگه تحویلت 60 روزس که دیگه حدودا یک ماهه دیگه روش حساب کن
j7 : سلام دوستان یکشنیه ساعت 12 یادتون نره کیلومتر 16 جاده مخصوص
جفر : 👍👍.مبارک باشه داداش.سهندحرف نداره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا پلاس : به نظر شما تکمیل وجه 17دی تحویل 30 بهمن کی فاکتور میکنن
تیگو 8 پرومکس : سلام هیچکس بعد عید ماشینشو تحویل گرفته؟
حسین : موعپ تحویل شما زمستان بوده یا تابستان؟
زمستان 1402 مظلوم : فقط یاد دارن مهلت رو تمدید کنن باز تا 16 مهلت دادن بابا ما مشکل قیمت داریم نه مشکل مهلت خدایا چی گیری کردیم تو ایران به دنیا اومدیم دوستان اینا قیمت رو پایین نمیارن من میگم قسطی کنن که مجبور نشین فقط سورن رو انتخاب کنیم بعد فوقش موعد چک ها می فروشیم یک دو مدل پایین تر میگیریم با این وضعیت یا باید سورن رو انتخاب کنیم یا با کلی قرض و ضرر پارس رو انتخاب کنیم بعد باز بفروشیم قرض ها رو بدیم این چه کاریه همونو به ما قسطی بدن حداقل منت کسی رو نکشیم بعد کی یک هزار تومنی میزاره کف دست ما
رضا دوگانه بهمن : سلام مبارک باشه دی ماهی هستی
بهار 1403 : حالا خدا کنم افزایش قیمش نخوریم
ساینا دوگانه دی پیش فروش : سلام دوستان 25 واریز کردم. امروز صبح فاکتور شدم. و الان هم پیام حضوری برام اومد.
اتومات : چون تو 85گانه هستی
سورن : بی خیال داداش،گناه اونا چیه،به خاطر مال دنیا اوقات خودت و خونوادتو تلخ نکن
رضا دوگانه بهمن : سلام مبارک باشه 900 تومن اگه حضوری رفتی شرکت هم میتونی بپرسی