بی ام و 525i چه سالی بخریم

 

بی ام و 525i چه سالی بخریم

 

رپورتاژ - بی ام و 525i یکی از خودروهایی است که روند تولید آن خیلی طول نکشید و با وجود عرضه آن در سال ۲۰۰۳، تولید خودرو در سال ۲۰۱۰ متوقف شد. این خودرو که در سری ۵ گروه بی ام و قرار می‌گیرد، محبوبیت نسبتاً بالایی دارد. وضعیت بازار و همچنین مشاهده آگهی‌های سایت دیوار نشان می‌دهد که دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ در خرید و فروش بی ام و 525i سهم بیشتری دارند. البته در همه مدل‌ها مشخصات فنی موتور یکسان است، اما در بخش امکانات خودرو تغییراتی به وجود آمده است.

 بنابراین با بررسی قیمت بی ام و 525i برای دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ به بررسی آنها خواهیم پرداخت تا ببینیم که عکسالعمل بازار نسبت به آنها به چه صورت است.

بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵

قبل از هر چیز به سراغ قیمت بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ می‌رویم که چند نمونه متفاوت از آنها در بازار وجود دارد. به طور میانگین قیمت این خودروها در حال حاضر در حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که ممکن است تغییرات جزئی داشته باشد. پرداخت کردن ۲۰۰ میلیون برای یک خودرو مربوط به سال 2005 کمی گران به نظر می‌رسد، اما مشخصات فنی خودرو و مشخصات ظاهری آن نشان دهنده کیفیت ساخت خودرو هستند.

بی ام و 525i چه سالی بخریم

پیشرانه استفاده شده در این خودرو ۳ لیتر حجم دارد و از شش سیلندر و ۲۴ سوپاپ بهره می‌برد. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر در ۲۴۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت گزارش شده برای خودرو  ۲۴۲ کیلومتر در ساعت است و شتاب آن هم 7.9 ثانیه گزارش شده است. این یعنی این آمار می‌تواند تأثیر مهمی بر خرید و فروش بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ داشته باشد. البته نباید از مصرف سوخت نسبتاً بالا و در حد 9.4 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو چشم‌پوشی کنید. گیربکس خودرو هم از نوع ۶ دنده اتوماتیک اتوماتیک است.

امکانات جانبی بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ هم جالب هستند. به عنوان مثال در این خودرو برای راننده و سرنشین جلو ایربگ تعبیه شده است و ترمزهای جلو و عقب خودرو از نوع دیسکی خنک شونده و ضد قفل هستند. امکان تنظیم دستی صندلی برای سرنشینان وجود دارد و در صندلی از سیستم تنظیم برقی و تنظیم گودی کمر هم استفاده شده است. به کاربردن امکاناتی مانند سنسور باران، سنسور پارک و کروز کنترل به بالا رفتن کیفیت رانندگی کمک می‌کند.

بی ام و 525i مدل 2008

مدل دیگری از بی ام و 525i که ارزش خرید بالایی دارد و توصیه می‌کنیم که حتماً در بین گزینه‌های خرید شما باشد، مدل ۲۰۰۸ این خودرو است. هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ مشخصات فنی تغییر چندانی در این مدل دیده نمی‌شود و تا حدود زیادی همان خودروی سال ۲۰۰۵ است. البته قرار دادن این گزینه برای خرید بی ام و 525i دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها قیمت مناسب آن نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار است. در حال حاضر قیمت این خودرو در حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

 اگر بخواهیم به برتری‌های مدل ۲۰۰۸ نسبت به ۲۰۰۵ اشاره کنیم، کیفیت ساخت بهتر برای بخش داخلی و همچنین به کار بردن متریال های با کیفیت برای ساخت آن موارد قابل توجهی هستند. در ضمن نباید فراموش کنیم که فاصله ۳ سال کارکرد برای خودرو قابل توجیه است.

بی ام و 525i چه سالی بخریم
 
اما سوالی که در ذهن شما احتمال شکل می‌گیرد این است که چرا خرید و فروش بی ام و 525i مدل‌های بالاتر نیاورده‌ایم. در وهله اول مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ از این خودرو در بازار ایران بسیار زیاد هستند و این شانس شما را برای فروختن مدل‌های کارکرده یا پیدا کردن خودروهای با کیفیت افزایش می‌دهد. در ضمن رفتن به سراغ مدل‌های بالاتر، یعنی شما باید قیمت‌های بالاتری بپردازید، در حالی که تغییر چندانی در ویژگی‌های فنی یا بدنی خودرو دیده نمی‌شود.

به‌عنوان جمع‌بندی این مطلب، خرید بی ام و 525i مدل ۲۰۰۸ به دلیل کارکرد کمتر گزینه مناسبی است، اما بخاطر داشته باشید که حدفاصل تولید این خودروها چندان زیاد نبوده که در چند نسل متفاوت وارد بازار شود. این یعنی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ تغییر محسوسی در این خودرو دیده نمی‌شود و تقریباً همان مشخصات قبل را دارد. پس اگر یک گزینه باکیفیت مربوط به سال ۲۰۰۵ رو دیدید، به عنوان یک گزینه مناسب بر روی آن حساب کنید.

 

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : من 1401 ثبت نام کردم اسفند 1402 تکمیل وجه کردم هنوزم خبری نشده
زمستان ۴۰۳شاهین : سلام آقا خبر جدیدی دارید
اس تری : تا میتونید روزی دو سه بار زنگ به کارشناس های دره پیت کرمان موتور بزنید آسیشون کنید
J7 : دوماهه شاسی شده ولی تو‌صدور بیمه مونده مثل هررروز امروزم زنگ زدم میگه بیمه صادر شده ولی تو قسمت پیگیری زرده تو سایت دولت منم نگاه میکنم بیمه ای صادر نشده
تارااتومات : سلام دوستان من موعد تحویل ماشینم سه ماه بود بعد از هفت ماه ماشینمو فاکتور کردن هیچ کس هم خبر نداره که دقیقن کی فاکتور میشه هرکسی بهتون گفت ماشینتون فاکتور میشه باور نکنید تا ایران خودرو خودش نخواد فاکتور نمیکنه موعد تحویل ماشینتون هر ماهی بود ۴الی ۵ ماه بعدش ماشین و میدن یعنی ۴ الی ۵ ماه تاخیری داره مگر اینکه خوش شانس باشید زودتر فاکتور کنن
علی اس۵ : کاشکی همین طور باشه
1 : این دی ماهی ها چرا تموم نمیشن پس
جابر : قیمت شاهین جی ۵۶۰ قیمن شاهین اتومات۷۴۰
تارا دستی تبدیل به V1p : حالا خواهید دید
جواد : بله قطعی و پیامک هم اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهرام : رفتم بخشنامه واریزی را پیدا کردم داخل سایت بخشنامه 4712 داخلش نیست فقط پارس elx پیام رفته براشون پارس ساده فراخان نشده
Farshid fx : خدا رو شکر خبرهای خوش داره میرسه. اول fx ها بود و حالا هم اریزو 5. یکم صبر کنید همه چی حل میشه. بعد از مجوز خروج و تحویل به پیمانکار بین یک هفته تا 15 روز طول میکشه که ماشینتون به نمایندگی برسه. اونم به این خاطره که پیمانکار حمل باید شهر به شهر ماشین ها رو دسته بندی کنه و بار تریلی کنه.زمانیکه صدای مشتری بهتون میگه مجوز صادر شده میتونید ازش اسم پیمانکار حمل رو بپرسید و از طریق سایت اون ببینید تو چه وضعیتی هستین. عمده بار و واسه مدیران خودرو شرکت حامدبار هست که تو بخش پیگیری شماره شاسی و کد نمایندگیتون که وارد بشه بهتون اطلاعات میده
اف ایکس نقدی : شما از الان بگید ال شد بل شد چون همیشه حق با مشتریای مظلوم ایرانه که هیچوقت نمیتونن حرفشونو راحت بزنن و حقشونو بگیرن. از نظر من ماشینی که پلاک خورده بهیچ وجه حق کش دادن تحویل به بهانه 90 روز کاری ندارن. مثلا ماشینو تو پارکینگ کارخونه نگه داشتن افتخاره برا شرکت خودروسازی؟! اینا همش ضعف مدیریتیه
تحویل 30بهمن تکمیل وجه 12دی : سلام من دیروز فاکتور شدم چند روز طول می‌کشه پلاک بشه؟
المیرا : از فاکتورهای 6 دنده ef7p چه خبر . تکمیل وجه 7اسفند همچنان منتظرم
جابر 1378a : با سلام ، با عنایت به اولویت تعیین شده برای جنابعالی با کد پیگیری954311امکان ثبت نام خودروی پارس Xu7P ELX به یکی از روشهای فروش نقدی یا اقساطی و یا انتخاب خودروی سورن پلاس xu7P با موعد تحویل 90 روزه به یکی از روشهای فروش نقدی و یا اقساطی برای شما فراهم شده است. لطفا جهت واریز وجه و انتخاب نمایندگی تا تاریخ 1403.02.27 به سایت فروش اینترنتی بخش ورود کاربر آیتم " واریز وجه سامانه یکپارچه" مراجعه و از طریق کارتهای بانکی متعلق به خود نسبت به واریز وجه به حساب ایران خودرو از طریق لینک ............... اقدام نمایید.انعقاد قرارداد منوط به واریز وجه خواهد بود و در صورت عدم واریز وجه فراخوان مرتبه بعدی خودروی *
حسین : 29آذر الان فاکتور شدم
حامد 4712 : سلام 4712برا کسی پیام رفته کسی میدونه کی پیام میاد
رانا 11دی/تحویل 30بهمن : سلام من 11دی تکمیل وجه کردم تحویل 30بهمن هنوز فاکتور نشدم زنگ گفت تا اخراردیبشهت فاکتور میشید
مهدیا : افرین فکر کنم 25 اینا بیان چون بهمن ماهی ها دارن تموم میشن سایپا داره دیگه سعی خودش میکنه شایید کسی انسراف داد ولی کسی پیشنهادی قبول نکنه .