بی ام و 525i چه سالی بخریم

 

بی ام و 525i چه سالی بخریم

 

رپورتاژ - بی ام و 525i یکی از خودروهایی است که روند تولید آن خیلی طول نکشید و با وجود عرضه آن در سال ۲۰۰۳، تولید خودرو در سال ۲۰۱۰ متوقف شد. این خودرو که در سری ۵ گروه بی ام و قرار می‌گیرد، محبوبیت نسبتاً بالایی دارد. وضعیت بازار و همچنین مشاهده آگهی‌های سایت دیوار نشان می‌دهد که دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ در خرید و فروش بی ام و 525i سهم بیشتری دارند. البته در همه مدل‌ها مشخصات فنی موتور یکسان است، اما در بخش امکانات خودرو تغییراتی به وجود آمده است.

 بنابراین با بررسی قیمت بی ام و 525i برای دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ به بررسی آنها خواهیم پرداخت تا ببینیم که عکسالعمل بازار نسبت به آنها به چه صورت است.

بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵

قبل از هر چیز به سراغ قیمت بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ می‌رویم که چند نمونه متفاوت از آنها در بازار وجود دارد. به طور میانگین قیمت این خودروها در حال حاضر در حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که ممکن است تغییرات جزئی داشته باشد. پرداخت کردن ۲۰۰ میلیون برای یک خودرو مربوط به سال 2005 کمی گران به نظر می‌رسد، اما مشخصات فنی خودرو و مشخصات ظاهری آن نشان دهنده کیفیت ساخت خودرو هستند.

بی ام و 525i چه سالی بخریم

پیشرانه استفاده شده در این خودرو ۳ لیتر حجم دارد و از شش سیلندر و ۲۴ سوپاپ بهره می‌برد. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر در ۲۴۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت گزارش شده برای خودرو  ۲۴۲ کیلومتر در ساعت است و شتاب آن هم 7.9 ثانیه گزارش شده است. این یعنی این آمار می‌تواند تأثیر مهمی بر خرید و فروش بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ داشته باشد. البته نباید از مصرف سوخت نسبتاً بالا و در حد 9.4 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو چشم‌پوشی کنید. گیربکس خودرو هم از نوع ۶ دنده اتوماتیک اتوماتیک است.

امکانات جانبی بی ام و 525i مدل ۲۰۰۵ هم جالب هستند. به عنوان مثال در این خودرو برای راننده و سرنشین جلو ایربگ تعبیه شده است و ترمزهای جلو و عقب خودرو از نوع دیسکی خنک شونده و ضد قفل هستند. امکان تنظیم دستی صندلی برای سرنشینان وجود دارد و در صندلی از سیستم تنظیم برقی و تنظیم گودی کمر هم استفاده شده است. به کاربردن امکاناتی مانند سنسور باران، سنسور پارک و کروز کنترل به بالا رفتن کیفیت رانندگی کمک می‌کند.

بی ام و 525i مدل 2008

مدل دیگری از بی ام و 525i که ارزش خرید بالایی دارد و توصیه می‌کنیم که حتماً در بین گزینه‌های خرید شما باشد، مدل ۲۰۰۸ این خودرو است. هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ مشخصات فنی تغییر چندانی در این مدل دیده نمی‌شود و تا حدود زیادی همان خودروی سال ۲۰۰۵ است. البته قرار دادن این گزینه برای خرید بی ام و 525i دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها قیمت مناسب آن نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار است. در حال حاضر قیمت این خودرو در حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

 اگر بخواهیم به برتری‌های مدل ۲۰۰۸ نسبت به ۲۰۰۵ اشاره کنیم، کیفیت ساخت بهتر برای بخش داخلی و همچنین به کار بردن متریال های با کیفیت برای ساخت آن موارد قابل توجهی هستند. در ضمن نباید فراموش کنیم که فاصله ۳ سال کارکرد برای خودرو قابل توجیه است.

بی ام و 525i چه سالی بخریم
 
اما سوالی که در ذهن شما احتمال شکل می‌گیرد این است که چرا خرید و فروش بی ام و 525i مدل‌های بالاتر نیاورده‌ایم. در وهله اول مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ از این خودرو در بازار ایران بسیار زیاد هستند و این شانس شما را برای فروختن مدل‌های کارکرده یا پیدا کردن خودروهای با کیفیت افزایش می‌دهد. در ضمن رفتن به سراغ مدل‌های بالاتر، یعنی شما باید قیمت‌های بالاتری بپردازید، در حالی که تغییر چندانی در ویژگی‌های فنی یا بدنی خودرو دیده نمی‌شود.

به‌عنوان جمع‌بندی این مطلب، خرید بی ام و 525i مدل ۲۰۰۸ به دلیل کارکرد کمتر گزینه مناسبی است، اما بخاطر داشته باشید که حدفاصل تولید این خودروها چندان زیاد نبوده که در چند نسل متفاوت وارد بازار شود. این یعنی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ تغییر محسوسی در این خودرو دیده نمی‌شود و تقریباً همان مشخصات قبل را دارد. پس اگر یک گزینه باکیفیت مربوط به سال ۲۰۰۵ رو دیدید، به عنوان یک گزینه مناسب بر روی آن حساب کنید.

 

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل اسفند ریحانه : فقط تا 15 دهم صبر کنید میفهمیم کی راست میگه کی دروغ 😂
علی : ما هم فردا میاییم فقط اصلاح قیمت قسطی یعنی چه پول زور که باشه قسطی و نقد فرقی نداره
مهران : سلام من پذیرش یک 11 هستم 90 روزه مشخصه کی فاکتور میشم؟
اتو دی : داداش خودت متوجه شدی چی گفتی؟میشه یکم ساده تر و روان تر بگی مرسی
وو : نیمه خرداد سوار ماشین میشی عجله نکن
اریزو5اف ال : سلام منم شاسی نخورده هنوز
علی : پاسخ به وحید .یعنی 90گرونتر؟ کلا برات چند درمیاد ؟
ساینا دوگانه سوززز : یعنی خداروشکر دیر نشده چون شنبه واریز کردم ولی الان پشیمون شدم چرا آپشن انتخاب نکردم ، الان فردا با نمایندگی تماس بگیرم بگم آپشن اضافه کنن میشه ؟
رانا : سلام آقا یکی بگه چندروز میکشه پلاک بکشه کسی میدونه
پارس زمستان : ینی چی ؟؟ این که آمار کل زمستان هست