بررسی کامیون ایسوزو FX 2010

بررسی کامیون ایسوزو FX 2010

در سری F کامیون های ایسوزو، بیش از 18 مدل مختلف به چشم می خورد که می توان از FX، به عنوان بزرگ ترین مدل در این سری نام برد. کامیون های FX ایسوزو، با برخورداری از وزن خالص 24,000-16,500 کیلوگرم، خلا میان سری F و مدل های Gigamax را پر کرده اند. سیستم سوخت رسانی ریلی مورد استفاده در کامیون های ایسوزو FX، قدرتی معادل 360 اسب بخار و گشتاوری در حدود 1,442 نیوتن متر در اختیار این خودروهای باری قرار می دهد. 

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون ایسوزو FX 2010

قرار گرفتن کابین بر روی محور جلو در تمامی مدل های سری F ایسوزو، با افزایش دید راننده، قابلیت مانور این کامیون ها را نیز افزایش می دهد. سری FX ایسوزو نیز، با برخورداری از کابین مشابه و برخی تغییرات ظاهری، قدرت خود را به نمایش می گذارد. افزایش ارتفاع 260 میلی متری شاسی تا زمین و استفاده از یک سپر مقاوم، بر ابهت هرچه بیش تر این کامیون می افزاید. استفاده از تزئینات فلزی براق در جلوپنجره ایسوزو، سبب زیبایی نمای جلوی این کامیون می شود. اگرچه ایسوزو FX از نظر طراحی در زمره بهترین و زیباترین کامیون های این بخش قرار نمی گیرد، اما با در نظر گرفتن موارد استفاده از آن، می توان گفت که این ایسوزو از ظاهر خوبی برخوردار است. به جز دو ورودی هوا و کیفیت عالی سپر، نمای جلوی این کامیون مقاوم برتری خاصی بر دیگر رقبای خود ندارد. در سری F، چراغ های جلو در دو طرف جلوپنجره قرار گرفته اند، اما در سری FX به دلیل ارتفاع بیش تر کامیون از سطح زمین و به منظور بهبود دید راننده در شب، چراغ های جلو در سپر نصب شده اند. 

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون ایسوزو FX 2010

طراحی داخلی سری FX، از نظر ابعاد و شکل کلی، مشابه سری F می باشد. به دلیل ارتفاع بیش تر کامیون از سطح زمین، پله اول نیز در ارتفاع بالاتری قرار گرفته و همین امر دسترسی به کابین را کمی دشوارتر می سازد. با این وجود، باز شدن درب های بزرگ FX تا زاویه 90 درجه و دستگیره های مناسب، در دسترسی به کابین ایسوزو به شما کمک می کنند. طراحی قدیمی کابین ایسوزو در مقایسه با رقبای خود، این کامیون پر قدرت را در صدر کامیون های لوکس و راحت قرار نمی دهد. اگرچه روکش های به کار رفته در ایسوزو نیز، در مقایسه با دیگر همتایان خود، چندان مرغوب نمی باشند اما در مجموع می توان گفت که از کیفیت و کارایی مناسبی برخوردارند. شایان ذکر است، محل قرارگیری مناسب دکمه های کنترل، دسترسی راننده به آن ها را بهبود بخشیده و جادار بودن کابین، در کنار نورپردازی داخلی زیبا، از خستگی راننده می کاهد.

بررسی کامیون ایسوزو FX 2010
بررسی کامیون ایسوزو FX 2010 بررسی کامیون ایسوزو FX 2010

از جمله تجهیزات استاندارد ایسوزو FX می توان به صفحه نمایش لمسی سیستم صوتی-تصویری، مسیریاب ماهواره ای، ورودی کارت حافظه، سیستم بلوتوث، و دوربین های اضافی اشاره کرد. هم چنین، شیشه های برقی به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های FX نصب شده اند. تجهیزات نصب شده بر روی کنسول وسط نیز، از عملکرد خوبی برخوردارند و عقربه های بزرگ صفحه کیلومتر شمار، امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را برای راننده، حتی در طول شب، آسان می سازند. نمایشگر نصب شده در قسمت بالای صفحه کیلومتر شمار، اطلاعاتی چون میزان مصرف سوخت، حداکثر سرعت مجاز، دور موتور، و زمان تعویض لنت را در اختیار راننده قرار می دهد. از دیگر تجهیزات استاندارد این کامیون ها می توان به صندلی بادی راننده، کمربند ایمنی سه نقطه ای، ضربه گیر قابل تنظیم، سیستم نیوماتیک، و سیستم متعادل سازی دما اشاره کرد. ارتفاع زیاد صندلی راننده، در کنار شیشه جلوی بزرگ و آینه های جانبی ترکیبی (عادی و محدب) مجهز به گرم کن، دید بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد. وجود محفظه های بزرگ و جادار جهت نگهداری وسایل مختلف از دیگر تجهیزات کامیون FX به شمار می رود. 

 

پیشرانه

بررسی کامیون ایسوزو FX 2010

موتور 9.8 لیتری مجهز به توربوشارژر و اینترکولر با سیستم سوخت رسانی ریلی، قدرتی معادل 360 اسب بخار در 2,000 دور بر دقیقه و گشتاوری در حدود 1,422 نیوتن متر در 1,400 دور بر دقیقه برای ایسوزو FX فراهم می آورد. سیستم EGR نصب شده بر روی موتور، با کاهش گازهای منتشر شده از اگزوز، بازده موتور را افزایش می دهد. موتور FX نه تنها قدرت لازم برای حمل بارهای سنگین را در اختیار کامیون قرار می دهد، بلکه در جاده های شیب دار نیز به آرامی ایسوزو را به پیش می راند. شایان ذکر است، این موتور پر قدرت، سبک، و جمع و جور از آخرین استانداردهای آلایندگی Euro V برخوردار است. در گیربکس 9 سرعته دستی ایسوزو FX، هشت دنده برای حرکت در جاده های هموار و یک دنده برای مناطق صعب العبور در نظر گرفته شده است. باک سوخت 400 لیتری این کامیون، قدرت لازم برای عبور از مناطق مختلف را برای ایسوزو فراهم می کند. 

 

تجربه رانندگی 

بررسی کامیون ایسوزو FX 2010

سیستم تعلیق بادی Hendrickson که به صورت استاندارد بر روی تمامی کامیون های FX نصب شده است، نوید یک رانندگی راحت و آرام را به راننده می دهد. سیستم تعلیق و صندلی های بادی ایسوزو با جذب ضربات، راحتی و آسایش فوق العاده ای را برای سرنشینان فراهم می آورد. علی رغم ارتفاع زیاد کامیون، ایسوزو از تعادل و کنترل پذیری خوبی برخوردار است. فرمان کامیون نیز، در هنگام رانندگی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. وجود کیسه هوای راننده، سیستم ضد لغزش قابل تنظیم، سیستم کترل خودرو در سراشیبی، و ترمزهای ضد قفل، ایمنی FX را افزایش می دهند. ترمز موتور نیز که به صورت استاندارد بر روی این کامیون نصب شده است، علاوه بر افزایش عمر سیستم ترمز، سبب سهولت حرکت کامیون در سراشیبی می شود. در پایان می توان گفت، تولید سری FX نقطه عطفی در خط تولید کامیون های ایسوزو به شمار می رود. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون ایسوزو FX 2010


منبع

TopSpeed

برچسب : ایسوزو , FX , Gigamax , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام به همه دوستان ، همه تحویل ماشین های کرمان موتور تاخیر دارد ، جک J4 هم تاخیر دارد یا خیر
حسین : سلام دوستان الان ۴روزه تیکه تحویل به نمایندگی نخورده کسی میدونه کی زنگ می زنن دبگه؟مسافتم ازتهران زیادنیست حدود۴۰۰کیلومتر
سعید : اگر منظورت سایت سایپا هست باید تاریخ سفارش را درج کنی. حتما نوشته از تاریخ سال جدید سفارشی نداری
چانگان cs55🤠 : سلام دوستان الان تماس گرفتم سایپا کارشناس ۸۸ گفت افزایش قیمت داریم ولی هنوز بهمون دقیق ابلاغ نشده که بگم راجع به هزینه های جانبی هم هست افزایش، و معلوم هم هنوز نیست کی پیامک بیاد برای واریز . ولی حدودی قیمت چیزی که گفت بیشتر از مبلغ اعلامی تو سایت ها بود . اینو گفتم آمادگی داشته باشیم ان شاالله
mhd S3 : نزدیک به یک ماه شروع دوره اعصاب خوردی و بلاتکلیفی با کرمان موتور رو بهت تبریک میگم
ساناز : منم دقيقا همينم هنوز فاكتور نشده زنگ زدم گفتن تو تحويل هم تاخير داريم.دوستان بهمن پيگير باشيد
تارا دستی مشکی V1 : سلام ما تحویلی 2 بهمن هستیم هنوز فاکتور نشده دیدم برخی دوستان تا 6 بهمن تیتانیوم نوشتن تحویل شده ایا کسی هست فروش فوری یکپارچه 2 بهمن به بعد مشکی فاکتور شده باشه ممنون
تارا دستی مشکی V1 : سلام دوستان ما که تحویل گرفتن پارسال حدود یک ماه بوده اما امسالی ها بیشتر از 1 ماه و در حدود 2 ماه . یه حواله میاد نمایندگی که تحویل گرفتین پول میره بحساب بانک صادرات . حواله رو از نمایندگی میگیرین میرین بانک صادرات دریافت می کنید ولی شما برای 2ماه دیگه حساب کن
علی : سلام پراید ۸۹ وقتی گاز میدوم دور موتور ب ۳ میرسه دنده تو کابین صدای لرزش میده مشکل از چیه
اریسان ۲۰ فروردین : تولید روزانه اریسان به شدت کاهش پیدا کرده و ایرانخودرو هم برای جذب نقدینگی هر دو هفته یه بار فروش فوری میذاره و بازارش رو خراب کرده دوستانی که برای سود میخوان اصلا سمت اریسان نیان و کسانی که برای مصرف هست از همون بازار بگیرسد ده تومن اختلافشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه اسفند : داداش از جای مطمئنی شنیدی
پارس : کسی می‌دونه تعداد کل بهار و تابستان چند نفره
زینب : سلام چرا بخشنامه 4705فراخوانش نمیاد نمیدن به ما پارس
علیرضا : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشده؟
🔴 شهرام : رنگ سفید شیری خیلی تفاوت داره با سفید؟ یا همونه؟ کسی گرفته؟
حمید دی ماه دوگانه : دوست عزیز منم پنج شنبه پلاک شدم ولی درخواست حضوری دادم پیام نیومده برام
پارس : ماهم 4713هستیم جر پیامک تبدیل قبل عید دیگه پیامی نیومده
تبدیلی : من هم دقیقا شرایطم مثل شماست . تا امروز ندیدم کسی فاکتور شده باشه .
دی ماهی : چطور فهمیدی پلاک شدی
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفت دعوتنامه اسفند اخر خرداد ماه میاد