ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 

ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 
خصوصی سازی صنعت خودرو که از سال ها پیش مطرح و هیچ اقدامی در این باره انجام نشده بود، این روزها و همزمان با مجوز شورای اقتصاد وارد مراحل تازه تر و جدی تری شده است اما دست اندازهایی در این مسیر وجود دارد که این اقدام را با چالش مواجه کرده است. کارشناسان این حوزه آغاز خصوصی سازی از شرکت های اقماری صنعت خودرو را راهکاری برای شروع این اقدام عنوان می کنند اما معتقدند حفظ نیروی انسانی با توجه به تجربیات سابق از ضرورت های این امر است.
 
ابوالفضل خلخالی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که خصوصی سازی ضرورت صنعت خودرو است، می گوید: وقتی این ضرورت مورد تاکید قرار می گیرد شیطنت ها و دست اندازی هایی در این میان انجام و اعمال نظرهایی مطرح می شود.
 
وی می افزاید: در این شرایط افرادی وارد موضوع می شوند و با عنوان زیان ده بودن صنعت خودرو به دنبال این هستند تا این صنعت را ارزان قیمت مبادله کنند و از آن سود ببرند و در عین حال مانع خصوصی سازی این صنعت شوند این در حالیست که دو خودروساز داخلی از فناوری روز بهره مند بوده و قابلیت ها و امکانات خوبی دارد و مجهز به زیرساخت های قوی است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که اگر صنعت خودرو خواستار بهره مندی از این امکانات با تکیه بر مدیریت بخش خصوصی است، می تواند در یک فرصت کوتاه این مجموعه را به بهره مندی برساند، تصریح می کند: نباید عجولانه و بدون فکر این کار را انجام داد چرا که اشتغال نیروی انسانی از مهم ترین مواردی است که در این مسیر مطرح می شود و بررسی خصوصی های گذشته نیز نشان می دهد نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
 
خلخالی با طرح پیشنهاد آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری این صنعت می گوید: پیشنهاد می شود خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری و شرکت های تولیدکننده خودروسازی ها آغاز شود و از آن پس مرحله به مرحله پیش رفته تا خصوصی سازی کامل را محقق کنیم.
 
وی با تاکید بر این که نباید به اثرات مثبت خصوصی سازی در صنعت خودرو به صورت کوتاه مدت نگاه کرد، می افزاید: در مدیریت خصوصی، مدیر یک مجموعه به دنبال سوددهی است و باید پاسخگوی سهامداران و سرمایه گذاران آن مجموعه باشد بنابراین از هرگونه اقدامی که دستاوردی نداشته باشد جلوگیری خواهد کرد که این امر در بلند مدت به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بزرگترین مشکل صنعت خودرو را مدیریت این صنعت می داند و می گوید: مشکلات مدیریتی این صنعت به دولتی بودن آن بازمی گردد که لازم است هرچه سریعتر به سمت خصوصی سازی این صنعت حرکت کرد.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
S5 : ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ شاسی شده هنوز ماشین تحویل نگرفتم اشتباه کردم شکایت نکردم فردا میرم برای شکایت الکی منتظر نمونین اینا خودرو بده نیستن نمایندگی میگه همین که هست خیلی پرو شدن
امید s5 : خداوکیلی هرکی شاسی شده از اس ۵ بیاد درست بگه چه تاریخی ثبتنام کرده چه تاریخی شاسی شده من ۷/۲۵ ثبت ۴۰۲ ثبتنامم بوده هنوز شاسی نخورده جون عزیزتون اول راست بگین بعد دقیق ممنونم❤️
امید s5 : خداوکیلی هرکی شاسی شده از اس ۵ بیاد درست بگه چه تاریخی ثبتنام کرده چه تاریخی شاسی شده من ۷/۲۵ ثبت ۴۰۲ ثبتنامم بوده هنوز شاسی نخورده جون عزیزتون اول راست بگین بعد دقیق ممنونم❤️
علی : تی 8کسی نیست تحویل گرفته باشه والا ما هنوز تو تکمیل وجه موندیم خشک شدیم چکار کنیم
دوم خرداد ماه : دوستان سوگند به خدا همین امروز شرکت سایپا تماس گرفتم گفتن دوم خردا ماه پیامک هاي اسفند ماهی ها میفرستیم صدرصد.
حسین تارا : V4سفید واریزی۹:۲۱خبری نیس
۱۴ماه بدبختی : سلام از سورن دوگانه برای بهاروتابستان خبری نیست تولید نمیشه یا xu7یا ۲۰۷
S 5 : دوستان برای من هنوز‌شاسی نشده ۲۲ مهر ثبت نام کردم شاسی میشه چند روز بعد تحویل میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی وانتی : دوستان واسه تکمیل وجه پراید وانت خرداد ماه که دعوت نامه اومده چقدر باید پرداخت کنیم
حمید : امروز طلا فروش ها همشون تعطیل کردن حق شان هست انتظار داشتن طلا همیشه گرون بمونه انشالا اونقدر ارزون بشه دلال های طلا نابود بشن و همه بتوانند طلا بخرند
29 اسفند : ممنون که جواب دادی.بنظرت به لحاظ کیفی بهتره؟
رضا : قیمت کارخانه 347هست نزدیک سی میلیون پایین تر از سورن دوگانه بزارم از سورن 40میلیون گرونتر
اسفند : کی گفته دوم میاد
مسعود : با سلام خدمت دوستان اگر عزیزانی ثبت نام نمایندگی سنندج هستند لطفاً اعلام بفرمایند
هوسانگ نیانگ : ماشینت چین پسر برو اونجاس
29 اسفند : دوست عزیز به معنای همانیکه تو کاستومر رو فاکتور می‌چرخه هروقت یک مرحله عقب تر بره میشه نرمال
امیر دی : کارت خودرو برام اس شده اصفهان هستم کدوم پست برم بگیرم
سلام : مطمئن اید شما