ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 

ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 
خصوصی سازی صنعت خودرو که از سال ها پیش مطرح و هیچ اقدامی در این باره انجام نشده بود، این روزها و همزمان با مجوز شورای اقتصاد وارد مراحل تازه تر و جدی تری شده است اما دست اندازهایی در این مسیر وجود دارد که این اقدام را با چالش مواجه کرده است. کارشناسان این حوزه آغاز خصوصی سازی از شرکت های اقماری صنعت خودرو را راهکاری برای شروع این اقدام عنوان می کنند اما معتقدند حفظ نیروی انسانی با توجه به تجربیات سابق از ضرورت های این امر است.
 
ابوالفضل خلخالی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که خصوصی سازی ضرورت صنعت خودرو است، می گوید: وقتی این ضرورت مورد تاکید قرار می گیرد شیطنت ها و دست اندازی هایی در این میان انجام و اعمال نظرهایی مطرح می شود.
 
وی می افزاید: در این شرایط افرادی وارد موضوع می شوند و با عنوان زیان ده بودن صنعت خودرو به دنبال این هستند تا این صنعت را ارزان قیمت مبادله کنند و از آن سود ببرند و در عین حال مانع خصوصی سازی این صنعت شوند این در حالیست که دو خودروساز داخلی از فناوری روز بهره مند بوده و قابلیت ها و امکانات خوبی دارد و مجهز به زیرساخت های قوی است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که اگر صنعت خودرو خواستار بهره مندی از این امکانات با تکیه بر مدیریت بخش خصوصی است، می تواند در یک فرصت کوتاه این مجموعه را به بهره مندی برساند، تصریح می کند: نباید عجولانه و بدون فکر این کار را انجام داد چرا که اشتغال نیروی انسانی از مهم ترین مواردی است که در این مسیر مطرح می شود و بررسی خصوصی های گذشته نیز نشان می دهد نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
 
خلخالی با طرح پیشنهاد آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری این صنعت می گوید: پیشنهاد می شود خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری و شرکت های تولیدکننده خودروسازی ها آغاز شود و از آن پس مرحله به مرحله پیش رفته تا خصوصی سازی کامل را محقق کنیم.
 
وی با تاکید بر این که نباید به اثرات مثبت خصوصی سازی در صنعت خودرو به صورت کوتاه مدت نگاه کرد، می افزاید: در مدیریت خصوصی، مدیر یک مجموعه به دنبال سوددهی است و باید پاسخگوی سهامداران و سرمایه گذاران آن مجموعه باشد بنابراین از هرگونه اقدامی که دستاوردی نداشته باشد جلوگیری خواهد کرد که این امر در بلند مدت به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بزرگترین مشکل صنعت خودرو را مدیریت این صنعت می داند و می گوید: مشکلات مدیریتی این صنعت به دولتی بودن آن بازمی گردد که لازم است هرچه سریعتر به سمت خصوصی سازی این صنعت حرکت کرد.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
صابر : ماشالله اینجا چقدر کارشناس و تحلیل گر داریم !حرف کدومتون رو باور کنیم؟
شاهین : کارشناس های پشتیبانی سایپا مثل گ... میمونن، گوس... تلفن رو قطع میکنه، انگار ما پول اونا رو خوردیم، دیو...
شاهین اردیبهشت : دوست عزیز من فقط چیزی که کارشناس گفت را منتقل کردم. راست و دروغش را هم نمیدونم.
سایپای بدقول : کسی نمیدونه شاهین پلاس تکمیل وجه اردیبهشت کی تحویل میشه؟🥲
صدرا : شکر خدا .همه هم اطلاعات موثق و دست اول دارند،یکی میگه با سرعت کم در حال فاکتور شدنه!یکی میگه تا دوماه دیگه از تولید خبری نیست!،یکی میگه همین روزها شروع می‌کنند!..همه هم به نقل از کارشناس شرکت یا امور مشتریان یا فامیلشون که در سایپا کار میکنه...خدایا شکرت!
شاهین : من فاکتور نشدم اردیبهشت هستم ۲۲
احسان شاهین دستی : کسانی که فاکتورمیشن اطلاع رسانی کنن اگه سخت نیست براشون
A5شهریور مشکی : سلام دوستان A5 کسی توی این هفته تحویل گرفته؟ من هر روز زنگ میزنم میگن هنوز بارگیری نشده
داریوش : تکمیل وجه تا ۲۶ اسفند بوده شروع مجدد تکمیل وجه ۲ اردیبهشت بوده تا ۲۳ صدور فاکتور انجام شده مگر برای اونایی که پرونده ش ایراد داره مثل سامانه سخا بحث سانروف هم اصلا واقعیت نداره به احتمال خیلی زیاد تکمیل وجه تا سوم اردیبهشت به زودی فاکتور میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سهیل : واسه منم آمد الان این دیگه چیه بعداز ظهر برم نمایندگی اینو کم داشتیم این دوستان انصراف زدن حالا می خوان بدنش به ما😂😂من فکر کنم سایپا تا ماشینو بخواد بده چند بار تبدیل بده آخر سریم یه ماشین عجیب بهمون بده 😂😂
28 مهر : 28 مهر هنوز فاکتور نشدم
علی باقری : منم سه تیر طرح مادران هستم خداکنه بدن
ساینا دوگانه : اره والله دو گانه 26 اسفندم......
اطلس بدبختی : اونهایی که به جی ال هم تبدیل کردن هنوز فاکتور نشدن اونم معلوم نیست تبدیل بزنیم و تحویل ندن چی؟؟؟
بهمن اطلس : من خانوم هستم و دوتا بچه کوچک دارم خواهشا اگه در توان هست برید ما هم دعای خیر میکنیم براتون
25خرداد : سلام دوستان وقتی تبدیل زدم به207 نمایندگی گفت که شما این هفته فاکتور میشین متاسفانه این هفته هم تموم شد فاکتور نشدیم
2tir : بچه ها دوباره میگم من 5فروردین تکمیل وجه کردم طرح مادران فوقالعاده ردیف قرارداد 1542 رنگ مشکی ایلام هستم از یازدهم تیر اماده برای صدور فاکتور بروز نشده بود دیروز بروز شد و امروز فاکتور شدم
8ie : سلام دوستان اگه خرید اقساطی باشه برگه سند نمایندگی را کپی میدن
اطلس : داداش منم اطلس تحویل بهمن هستم هنوز تکمیل وجه نیومده خدا بخیر کنه کی تکمیل وجه کنیم و کی تحویل بگیریم خدا ازت نگذره سایپا با دو تا بچه کوچک خیر سرم طرح مادران بود موقع ثبت نام بچم کوچک بود الان هم راه میرسه هم حرف میزنه