ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 

ضرورت خصوصی سازی پله ای در صنعت خودرو/ زیانده بودن صنعت بهانه ای برای خرید ارزان

 
خصوصی سازی صنعت خودرو که از سال ها پیش مطرح و هیچ اقدامی در این باره انجام نشده بود، این روزها و همزمان با مجوز شورای اقتصاد وارد مراحل تازه تر و جدی تری شده است اما دست اندازهایی در این مسیر وجود دارد که این اقدام را با چالش مواجه کرده است. کارشناسان این حوزه آغاز خصوصی سازی از شرکت های اقماری صنعت خودرو را راهکاری برای شروع این اقدام عنوان می کنند اما معتقدند حفظ نیروی انسانی با توجه به تجربیات سابق از ضرورت های این امر است.
 
ابوالفضل خلخالی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که خصوصی سازی ضرورت صنعت خودرو است، می گوید: وقتی این ضرورت مورد تاکید قرار می گیرد شیطنت ها و دست اندازی هایی در این میان انجام و اعمال نظرهایی مطرح می شود.
 
وی می افزاید: در این شرایط افرادی وارد موضوع می شوند و با عنوان زیان ده بودن صنعت خودرو به دنبال این هستند تا این صنعت را ارزان قیمت مبادله کنند و از آن سود ببرند و در عین حال مانع خصوصی سازی این صنعت شوند این در حالیست که دو خودروساز داخلی از فناوری روز بهره مند بوده و قابلیت ها و امکانات خوبی دارد و مجهز به زیرساخت های قوی است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که اگر صنعت خودرو خواستار بهره مندی از این امکانات با تکیه بر مدیریت بخش خصوصی است، می تواند در یک فرصت کوتاه این مجموعه را به بهره مندی برساند، تصریح می کند: نباید عجولانه و بدون فکر این کار را انجام داد چرا که اشتغال نیروی انسانی از مهم ترین مواردی است که در این مسیر مطرح می شود و بررسی خصوصی های گذشته نیز نشان می دهد نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
 
خلخالی با طرح پیشنهاد آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری این صنعت می گوید: پیشنهاد می شود خصوصی سازی صنعت خودرو از شرکت های اقماری و شرکت های تولیدکننده خودروسازی ها آغاز شود و از آن پس مرحله به مرحله پیش رفته تا خصوصی سازی کامل را محقق کنیم.
 
وی با تاکید بر این که نباید به اثرات مثبت خصوصی سازی در صنعت خودرو به صورت کوتاه مدت نگاه کرد، می افزاید: در مدیریت خصوصی، مدیر یک مجموعه به دنبال سوددهی است و باید پاسخگوی سهامداران و سرمایه گذاران آن مجموعه باشد بنابراین از هرگونه اقدامی که دستاوردی نداشته باشد جلوگیری خواهد کرد که این امر در بلند مدت به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بزرگترین مشکل صنعت خودرو را مدیریت این صنعت می داند و می گوید: مشکلات مدیریتی این صنعت به دولتی بودن آن بازمی گردد که لازم است هرچه سریعتر به سمت خصوصی سازی این صنعت حرکت کرد.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 65 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : تو کدوم سایت خبر گرون شدنو دیدی؟
علیرضا ، تارا دستی ۳۰ اسفند : سلام دوستان لطفا اگر کسی از شما حمل خودرو براش فعال شد اعلام کند، ممنون
Jac j4 سفید : از ۱۱ بهمن تا الان که شد ۵ ماه
شاهینg : فکر نمیکنم اینجوری باشه چون الان اتوماتش میدن۸۵۰ اونوقت دستی هم بدن ۸۵۰؟
شاهینg : شما ماشینو در بیارین بفروشین خیلی بهتر
حسین : قیمت کارخانه شاهینG ۸۵۰م اعلام شد
شاهین G حواله : سلام وقت بخیر برای شما اگر گران کردند نصف که ریختی شامل افزایش قیمت نمیشه ولی برای نصف بقیه باید نصف قیمت جدید رو بدی البته برای نصف پولت که قبلا دادی چیزی حدود ۳ الی۴ تومن ماهیانه سود میده که از واریزی دوم کسر میشه.
شاهین G : قراره شاهین پلاس دنده ای بدن بیرون این 850 قیمت اونه موتور 16 سوپاپ
شاهین : حتی یکی دو تا از آشناها هم حواله رو میخواهند و از بس که سایپا بد عهدی کرده حوصله دردسر رو ندارم که بعد از ۲۵ ماه دو باره با کسای دیگر کلنجار برم و به این خاطر دلخوری پیش بیاد
حسن : به ماهایی که قرارداد داریم نصف پول ماشینا دادیم هم افزایش قیمت میخوره؟ بی صاحب تر از سایپا ندیدم کمتر از یک سال دو بار افزایش قیمت داشته لعنت بهتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ناشناس : عزیزان کسی فروردین هم داشتیم تکمیل وجه کرده باشه؟
هانی : منم ثبت نام آذر بعد دادن چک بابت دیون هم فاکتور شد ماشیم هم پلاک شد هم بیمه الان درمرحله تحویل مدارکم
علیرضا 25 مهر : یک روز بگین بریم ،همه مون
ممد فلز مشکی اریبهشت : اردببهشتی که هموز فاکور نشددده اونایی که مشکی فلز هستن فعلا خبری نیست شانس از من 21 اردیبهشته تا دهه دوم اردیبهشت فاکتور کردن الان ده روزه خبری نیست خدا بگم چیکارشون کنه
جعفر : کارگر خط تولید بدنه، بزرگوار خیر، من توحید نیستم، فقط چیزی که حس کردم منطقیه رو گفتم. شما چون تاب انتقاد نداری اینجوری واس خودت توهم میکنی. هر کی باشم شما لینک منبع موثق بده. ایران جیب و این چرت و پرت ها موثق نمیشه. حرفت اگر هم درست لطفا لینک منبع موثق بذار. اینجا مخاطب مسخره ی حرف کوچه خیابونی نیست.
اطلس 18 مهر : بشیر داداش من 18 مهر مشکیم فاکتور نشدم کجا تا الان راست گفتن
خسارت دیده از سایپا : واریز اول اردیبهشت بعد تکمیل وجه اسفند بعدتحویل آذر؟؟؟ خب باید 7ماه صبر کنی تا آذر ماه برسه. عجیبا قریبا
خسارت دیده از سایپا : مدیر سایپای کثافت. من اگه این هفته فاکتور نشم خودم با ماشین زیرت میکنم
حسین : قیمت کارخانه شاهینG 850م اعلام شد
کارگر خط تولید بدنه : جعفر جان،من که نفهمیدم شما خودت توحید از ارومیه ای،توحید جان زشته این کارا