تویوتا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه‌‌گذاری می‌‌‌‌کند

 

تویوتا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه‌‌گذاری می‌‌‌‌کند

 
مقامات اندونزی سعی دارند تا این کشور را به‌عنوان مقصدی جذاب برای خودروسازان بین‌‌المللی معرفی کرده و به مرکز تولید خودروهای برقی در منطقه جنوب شرق آسیا تبدیل کنند.
 
 
شرکت خودروسازی تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان که اخیرا از برنامه‌‌های خود برای افزایش میزان محبوبیت خودروهای برقی رونمایی کرده است، انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی نیمی از محصولات خود را برقی تولید کند. این موضوع در حالی از سوی تویوتا اعلام شده است که پیش‌تر، سال ۲۰۳۰ به‌عنوان هدف این خودروساز برای رسیدن به آمار مذکور اعلام شده بود.
 
شاید تویوتا همواره خودروساز سنتی و مخالف تغییر به‌‌ نظر برسد؛ اما این‌بار ظاهرا داستان طور دیگری رقم خورده و این شرکت در پشت صحنه تلاش‌‌های خستگی‌ناپذیری برای حضور در صف اول بازار رو به تغییر خودروی جهان صورت داده است. این تلاش‌‌ها در شرایطی صورت می‌‌پذیرد که مدیران تویوتا تلاش می‌‌کنند تا با اتخاذ سیاست‌‌های مناسب از جایگاه محصولات خود در آینده و در صورت تضعیف، جایگاه خودروهای برقی و تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها محافظت کنند.   
 
 
ژاپنی‌‌ها برای حضور جدی در بازار و توسعه‌ی فناوری خودروهای الکتریکی، باید سرمایه‌ی چشمگیری را اختصاص دهند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تویوتا ظرف ۴ سال آینده، ۲ میلیارد دلار برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی، به‌ویژه نوع هیبریدی در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.  البته تویوتا هم‌اکنون به‌صورت رسمی در این خصوص اظهار نکرده است. در حقیقت، نخستین بار خبرگزاری رویترز به نقل از لوهوت پاندجیتان، وزیر امور دریایی اندونزی خبر سرمایه‌گذاری تویوتا را منتشر کرد؛ اما با انعقاد توافق‌نامه‌‌ای میان آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا و پاندجیتان، وزیر امور دریایی اندونزی، خبر یادشده به‌صورت ضمنی تأیید شد.
 
در همین رابطه و پس از درز خبر حضور تویوتا در اندونزی، این شرکت با انتشار بیانیه‌‌ای رسمی اعلام کرد:
 
براساس برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته در حد فاصل سال‌‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی شرکت تویوتا حجم سرمایه‌گذاری خود در اندونزی را به میزان ۲ میلیارد دلار افزایش خواهد داد. 
 
در ادامه‌ی این بیانیه آمده است که تعهد دولت اندونزی به توسعه و گسترش استفاده از خودروهای برقی و انرژی‌‌های جایگزین، این کشور را به کاندیدای اصلی تویوتا برای اجرایی کردن طرح توسعه و افزایش تولید خودروهای برقی خود تبدیل کرده است.
 
 
کارشناسان و فعالان صنعت خودرو بر این عقیده‌اند که روابط تجاری گسترده تویوتا با اندونزی و همچنین سرعت زیاد گسترش بازار خودروی این کشور از جمله دلایل اصلی تصمیم مدیران ارشد تویوتا به افزایش میزان سرمایه‌گذاری خود در این کشور مهم جنوب شرق آسیا است. این در شرایطی است که اندونزی طی سال‌‌های اخیر و به توجه به توانایی‌‌های صنعتی و دسترسی کشور به مواد خام مورد نیاز ظرفیت تولیدات صنعتی خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است و شرکت‌‌ها و تولید‌کنندگان بزرگ را به حضور و سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق می‌کند.
 
در این راستا و به گزارش خبرگزاری رویترز، اندونزی به‌عنوان بزرگ‌‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا با دراختیار داشتن ذخایر قابل‌توجهی از سنگ نیکل که یکی از اساسی‌‌ترین مواد تشکیل‌دهنده باتری‌‌های لیتیوم‌یون مورد استفاده در خودروهای برقی به شمار می‌‌رود، به‌دنبال جذب خودروسازان بین‌المللی برای انتقال خطوط تولید خودروهای برقی خود به این کشور است.
 
مقامات اندونزی که در حال حاضر دومین تولیدکننده خودرو در منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود، پیش‌‌بینی می‌‌کنند که این کشور می‌‌تواند در سال‌‌های پیش رو و با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای خودروهای برقی و هیبریدی، به بزرگ‌ترین مرکز تولید این خودروها در جنوب شرقی آسیا بدل شود.
 
 
به همین منظور دولت اندونزی در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی ضمن رونمایی از یک طرح مالی اعلام کرد که معافیت‌‌های مالیاتی قابل‌توجهی را برای شرکت‌‌های تولید کننده باتری مورد استفاده در خودروهای برقی و شرکت‌‌های خودروسازی در نظر گرفته است. همچنین امضای توافق‌‌نامه تعرفه ترجیحی با کشورهایی که از واردکنندگان عمده خودروهای برقی هستند، از جمله دیگر تلاش‌های مقامات جاکارتا برای تبدیل شدن به مرکز منطقه‌‌ای تولید و صادرات خودروهای برقی به شمار می‌‌رود.
 
سال گذشته، شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن اعلام کرد که به‌دنبال همکاری با مقامات اندونزی به منظور یافتن منطقه‌‌ای مناسب به منظور تولید خودروهای برقی است. هیوندای از این مرحله هم پیش‌تر رفت و اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای شروع تولید خودروهای برقی خود در این کشور است و به همین خط تولید برخی محصولات خود را از چین خارج خواهد ساخت.
 
با وجود اخبار منتشرشده از تلاش‌‌های دولت اندونزی برای جذب سرمایه‌‌های خارجی و تبدیل شدن این کشور به مرکز تولید خودروهای برقی، باید منتظر ماند و دید که دامنه سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری تویوتا تا کجا گسترش خواهد یافت؛ چرا که تاکنون اطلاعات و جزئیات چندانی از برنامه ژاپنی‌‌ها منتشر نشده و در بیانیه رسمی تویوتا هم تنها به حجم سرمایه‌گذاری این شرکت در اندونزی اشاره شده است.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس ۵ نیو : من فردا ساعت ۱۲ دفتر مرکزیم مسخره کردن سه ماهو نیمه از موعد تحویل گذشته تخمشونم نیست
ایکس ۵ : دوستانی که فردا نیومدن لطفا دبگه نیان ابنجا ناله الکی بکنن ! تمام
سینا j4 : سلام از دوستان j4 خبری نیست؟؟
ماه : سلام من تحویل ۱۶ اسفند بودم هنوز فاکتور نشده 🥲
شاهین اتومات : هنوز هفته چهارم اردیبهشت نشده که خبری بشه
رنضانی : اسفند ماهی ها چقدر دیگه باید صبر کنن ؟
عصبانی : با سلام به متقاضیان خرید کرمان خودرو- من از خریداران مدیران خودرو هستم و تو همین سایت تو بخش مدیران خودرو با وضعیت مشابه شما که عدم تحویل خودرو هست ، ما هم داریم تصمیم میگیریم بریم جلوی مدیران خودرو اعتراض کنیم. بیایید باهم متحد بشیم. لینک بخش مدیران خودرو: https://1car.ir/ci-7955?sort=dated&ctype=buyr&pag
امینی : سلام منم شرایط شما رو دارم مرحله پنجاه و یک هستم دعا کنیم قبل از افزایش قیمت دعوتنامه بیاد شما مرحله چندی؟
تارااتومات : سلام دوستان از وقتی ماشین فاکتور میشه چقد زمان میبره تا تحویل بدن ماشین من از دیروز توی مرحله ی تخصیص پلاک هست چقد طول میکشه تا پلاک بشه؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید تیگو7 : از خود نمایندگی سوال کنید در سیستم ما قابل مشاهده نیست
تیگو 8 : ماشینتون پلاک هم شده؟
امیر : آقا پرهام آخر دعوتنامه ی اسفند فردا میاد ؟
زمستان 1402 مظلوم : یعنی چی چه حرف غیر منطقی میزنید چه فرقی میکنه چه ربطی به بازار داره اگر قسطی کنن همینجوری همه چی داره میره بالا قیمت کارخانه رو میبرن بالا قیمت بازار هم میره بالا بعد اینا چی کار دارن به بازار خودشون از متقاضی ها بدترن اگر به فکر بازار بودن قیمت کارخانه هارو نمیبردن بالا که بازار ماشین آخرش بشه این فقط دارن اوضاع رو بدتر میکنن
207اتومات رضا دی : جسارتا چه رنگی ؟؟؟
فوری 1 اسفند : 😐😡
عزت اله : آقا وحید ، چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
عزت اله : آقا پرهام درود بر شما ، دوگانه بهمن طرح مبعث مبارک هستم تو سامانه گویا شماره درخواست وکد ملی را ثبت میکنم میگوید اطلاعات یافت نشد 6 اردیبهشت تکمیل وجه کردم ، علت چیه
علی : آقا دیگه رضایت بده بزار بقیه هم یه خودرو گیرشون بیاد شما که به قول خودت از ایران خودرو برنده شدی یعنی بالاترین حاشیه سود رو بردی دیگه راضی باش
.. : سلام کسی اطلاع داره 207 اتومات اولویت زمستان 1402 که واریزی نداشتم پیامک واریز وحه مجدد چه موقع میاد؟