تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 

تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 
شرکت‌های خودروسازی تویوتا و دایهاتسو با همکاری بخش موتوراسپرت تویوتا GR، یکی از کوچک‌ترین مدل‌های اسپرت ۲نفره‌ی جهان را ارتقاء داده‌اند.
 
غول‌های خودروسازی ژاپن، شامل تویوتا، نیسان و هوندا با وجود فعالیت گسترده در کشورهای مختلف جهان، هرگز بازار داخلی را فراموش نکرده‌اند. بسیاری از برندهای ژاپنی، مدل‌های متنوعی در خط تولید دارند که وارد دیگر کشورهای دنیا نمی‌شود. مثلا شاسی‌بلند تویوتا هریر که از پلتفرم مشترک با لکسوس RX استفاده می‌کند یا هاچبک شهری نیسان دیز (Dayz)، مخصوص بازار ۱۲۶ میلیون نفری ژاپن هستند. همچنین برندهایی مثل دایهاتسو (زیرمجموعه‌ی تویوتا) در این کشور وجود دارند که حجم اصلی تولیدات خود را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.
 
مردم ژاپن به جهت ساختار شهری و سبک زندگی، از گذشته به خودروهای کوچک و ۲نفره علاقه‌مند بوده‌اند. انبوه شرکت‌های تیونینگ و پیست‌های مسابقه در این کشور نیز نشان‌دهنده‌ی محبوبیت مدل‌های اسپرت، میان افراد مختلف در جامعه‌ی ژاپن است. شاید به همین دلیل، دایهاتسو از سال ۲۰۰۲ تصمیم به تولید یک خودروی اسپرت کوچک با نام کوپن گرفت تا ضمن پاسخ به نیاز بازار داخلی، وارد رقابت با هوندا S660 شود.
 
دپارتمان اختصاصی تویوتا برای بهینه‌سازی خودروهای اسپرت و مدیریت تیم‌های حاضر در مسابقات سرعت، با نام GR مخفف شده‌ی عبارت Gazoo Racing شناخته می‌شود. مهندسان GR به‌تازگی یکی از محصولات دایهاتسو با نام کوپن را بهینه‌سازی کرده‌اند. این خودرو، احتمالا کوچک‌ترین مدل اسپرت بدون سقف جهان است. مشابه هوندا S660، پیشرانه‌ی کوپن هم ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی خواهد بود تا قدرت ۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۹۲ نیوتن‌متر تولید کند. محصول دایهاتسو، می‌تواند با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی یا CVT خریداری شود.
 
مهم‌ترین تفاوت کوپن GR با نمونه‌ی استاندارد ساخت دایهاتسو، به تغییرات ظاهری و سیستم تعلیق مربوط است. فرمان‌پذیری این خودرو، سریع‌تر و تیزتر خواهد بود؛ ضمن اینکه فنربندی خشک‌تری خواهد داشت. همچنین، امکان خرید تویوتا یا دایهاتسو کوپن با سقف جمع‌شونده فراهم شده است. مدل اسپرت، مجهز به فرمان‌ برقی حساس به سرعت خواهد بود که برای یک خودروی کوچک در این سبک بدنه، فراتر از انتظار است. کوپن GR می‌تواند با سقف فلزی جمع‌شونده خریداری شود که البته بعد از مخفی شدن این بخش در صندوق عقب، فضای قابل استفاده برای حمل بار، شدیدا کاهش خواهد یافت.
 
ظاهر کوپن GR، در بدنه و کابین، تفاوت زیادی نسبت به مدل استاندارد دارد. سپرهای جلو و عقب، کاملا اسپرت و تهاجمی به نظر می‌رسند؛ ضمن اینکه صندلی‌های سبک‌وزن از برند مشهور ریکارو، کوپن GR را آماده‌ی در پیست نشان می‌دهند. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ساخت BBS و ادوات سیاه‌رنگ در سپرها، جلوپنجره و داخل کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب تولید خواهد شد. در تصاویر رسمی، علاوه‌ب قطعات فیبرکربن، فرمان ساخت برند مومو (MOMO) نیز وجود دارد که از معروف‌ترین سازندگان قطعات اسپرت در دنیا محسوب می‌شود.
 
فروش دایهاتسو کوپن GR اسپرت در ژاپن به‌زودی آغاز می‌شود. نسخه‌ی پایه مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی، ۲۲ هزار هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که مدل CVT دنده‌خودکار، ۲۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت. بسیاری از ادوات ظاهری این خودرو، مثل رینگ‌ها، سپرها، بال عقب و رکاب‌ها از برندهای مختلف مثل تویوتا TRD، قابل سفارش و شخصی‌سازی هستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

خیلی زیباست 🌷 و امکانات فوق العاده
21:22  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن : خیردوست عزیز؛ گرمکن صندلی راننده وسرنشین جلو درجک S5 برقراروحذف نشده من اواخرفروردین تحویل گرفتم.خیلی هم عالی است.
j7 : دوستان عزیز خواهشا به جون هم نیوفتین روی همه فشار هست هر کسی به نوبه خودش میخواد اطلاع رسانی کنه شاید مشکل حل بشه ایراد گرفتن از هم مشکل رو حل نمیکنه به نظر من الان باید به فکر فردا باشیم که اونجا البته امید وارم همه تشریف بیارن چیکار کنیم چی بگیم که اینا احساس خطر کنن به فکر یه برنامه ای باشیم که این گرد همایی به اطلاع همه مردم برسه باز خورد خوبی داشته باشه همه مردم بفهمن که این شرکت دزد به تمام معنا هستش کسایی که تو اینستا فعال هستن لطفا لایو بزارن هر کی کاری برای اطلاع رسانی میتونه بکنه انجام بده
تارا LXV4 : من تحویل ۲۰اسفند هستم .فروش فوری ۲۰اذر تارا وی۴ .فعلا فاکتور نشدم
سهند : سلام دوستان ببخشید اگه هیچ کدوم از ماشین های اطلس ساینا و سهند این سری که پیامک اومده واریز نکنیم دوباره پیامک واریز مجدد شون بعد چند وقت میاد یا سهمیه نمیسوزه چون الان پول ندارم تکمیل وجه کنم
S3 سفید : * دوستانی که آدرس میخوان برای فردا یکشنبه ساعت ۱۲: * ************************************************* « تهران، کیلومتر۱۶ جاده مخصوص(شهید لشگری)، ابتدای بلوار کرمان موتور، خیابان آبان۳، بلوار ارگ، ساختمان شیشه ای صدف » *************************************************
S3 سفید : تعزیرات زیرمجموعه وزارت دادگستریه، یه زحمت بکشید داخل گوگل سرچ کنید تعزیرات زیرمجموعه کجاست؟ بهتون میگه زیرمجموعه وزارت دادگستری
تارا دستی تبدیل به V1p : هفته اول خرداد میاد برادر
s5 - مهر27 : بابا عجب دل خجسته ای داری! دمت گرم
کریمی : سلام دوستان تبدیلی پارس به تارا شش دنده دستی موعد تحویل ۳۱ تیرماه برا کسی دعوت نامه اومده ؟ به نظرتون این ماه میاد؟
سانیا : فکر نکنم قیمت کارخانه به ۵۰۰ برسه چون همینجوریش هم واقعا ۴۰۰ میلیون نه مبلغ زیادی هست که بشه باهاش خودرو خرید و مهم تر اینه که سایپا خودرو های اقتصادی محور تولید میکنه برای قشر ضعیف جامعه ... با این وجود ۴۰۰ هم مبلغ زیادی هست تا یک قشر متوسط بتونه جمع کنه تا بتونه باهاش خودرو بخره .. طبق شواهدی که بررسی کردم که پارسال ۱۷ درصد افزایش قیمت بوده و سال های قبل هم بین ۱۵ تا ۲۰ هست با این وجود قیمت کارخانه باید به ۴۷۰ برسه که واقعا زیاده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبعث دی : ببخشید، این ک میگن ماشین ارزون شده به نفع ماست یا ب ضرر؟ من سر در نمیارم فقط میدونم مبلغی ک میخواستم بفروشمش دیگه کسی بااون مبلغ نمیخره . یه نفر که سوادشو داره لطفا جواب بده . آیا قراره مبلغی بهمون برگردونن؟ مبعث دوگانه دی ، تکمیل وجه 27 فروردین هنوز فاکتور نشده
اسفند : سلام بهمن ماهی ها طرح فروش یکپارچه چقدر واریز کردید ؟ما چند پول آماده کنیم برای دعوتنامه اسفند . خرداد 141میلیون ریختیم.
علیرضا x55 : 14دی قرارداد تایید لیزینگ 7بهمن پلاک 13اسفند ‌همچنان منتظر ظهور مدیران خودرو
دی ماه : چرا اینقدر برای دعوتنامه عجله دارید ما دی ماهی ها 4 ماه منتظر ماندیم شما هم مثل ما باید منتظر بمونید
X55 : دزد به چی میگن من خودم ایکس 55ثبت نام کردم بعداز 5ماه هزوز میگن مجوز خروج نخورده بعدش زنگ می‌زنی به این کارمندان نمایندگی انگار با نوکر در خونه باباشون حرف میزنن بخاطر یه ماشین چینی اشغال که تو اتوبان دوتیکه شد خودمون خاروخفیف می‌کنیم ‌بعضی میگن مدیران شرکت خوبیه چرا توجیح میکنید والا دزدن اگر نبودن خوب به وعده هاشون عمل می‌کردند اون مشتری بدبختی که رفته پول قرض کرده ماشینشو فروخته چه گناهی داره که مدیران پولشو زده بجیب وگمرگ وپرداخت نکرده ماشینی که تو داخل مونتاژ میشه از زمانی که قطعه وارد میشه گمرگیش باید پرداخت بشه یا بعداز پلاک اخه تا چه حد مردمو بدبخت فرض میکنید
علی ابادان : برادرمن 26تکمیل وجه کردم چراتاالان فاکتورنشده
207 اتو فلز : ما اسفندیم فاکتور نشدیم
فروش فوری 90 روزه : آقا پرهام در مورد فروش فوری میدونین تا چندم فاکتور شدن من 28 دی هستم .
اسفند دوگانه : دوستان یاران و همراهان همیشگی کسی می‌دونه اسفندیا تقریباً چند نفرن
محمد 29 اسفند : باید پیام تحویل حضوری بیاد، پا نشی بریا.