تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 

تویوتا از کوپن GR اسپرت رونمایی کرد

 
شرکت‌های خودروسازی تویوتا و دایهاتسو با همکاری بخش موتوراسپرت تویوتا GR، یکی از کوچک‌ترین مدل‌های اسپرت ۲نفره‌ی جهان را ارتقاء داده‌اند.
 
غول‌های خودروسازی ژاپن، شامل تویوتا، نیسان و هوندا با وجود فعالیت گسترده در کشورهای مختلف جهان، هرگز بازار داخلی را فراموش نکرده‌اند. بسیاری از برندهای ژاپنی، مدل‌های متنوعی در خط تولید دارند که وارد دیگر کشورهای دنیا نمی‌شود. مثلا شاسی‌بلند تویوتا هریر که از پلتفرم مشترک با لکسوس RX استفاده می‌کند یا هاچبک شهری نیسان دیز (Dayz)، مخصوص بازار ۱۲۶ میلیون نفری ژاپن هستند. همچنین برندهایی مثل دایهاتسو (زیرمجموعه‌ی تویوتا) در این کشور وجود دارند که حجم اصلی تولیدات خود را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.
 
مردم ژاپن به جهت ساختار شهری و سبک زندگی، از گذشته به خودروهای کوچک و ۲نفره علاقه‌مند بوده‌اند. انبوه شرکت‌های تیونینگ و پیست‌های مسابقه در این کشور نیز نشان‌دهنده‌ی محبوبیت مدل‌های اسپرت، میان افراد مختلف در جامعه‌ی ژاپن است. شاید به همین دلیل، دایهاتسو از سال ۲۰۰۲ تصمیم به تولید یک خودروی اسپرت کوچک با نام کوپن گرفت تا ضمن پاسخ به نیاز بازار داخلی، وارد رقابت با هوندا S660 شود.
 
دپارتمان اختصاصی تویوتا برای بهینه‌سازی خودروهای اسپرت و مدیریت تیم‌های حاضر در مسابقات سرعت، با نام GR مخفف شده‌ی عبارت Gazoo Racing شناخته می‌شود. مهندسان GR به‌تازگی یکی از محصولات دایهاتسو با نام کوپن را بهینه‌سازی کرده‌اند. این خودرو، احتمالا کوچک‌ترین مدل اسپرت بدون سقف جهان است. مشابه هوندا S660، پیشرانه‌ی کوپن هم ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی خواهد بود تا قدرت ۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۹۲ نیوتن‌متر تولید کند. محصول دایهاتسو، می‌تواند با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی یا CVT خریداری شود.
 
مهم‌ترین تفاوت کوپن GR با نمونه‌ی استاندارد ساخت دایهاتسو، به تغییرات ظاهری و سیستم تعلیق مربوط است. فرمان‌پذیری این خودرو، سریع‌تر و تیزتر خواهد بود؛ ضمن اینکه فنربندی خشک‌تری خواهد داشت. همچنین، امکان خرید تویوتا یا دایهاتسو کوپن با سقف جمع‌شونده فراهم شده است. مدل اسپرت، مجهز به فرمان‌ برقی حساس به سرعت خواهد بود که برای یک خودروی کوچک در این سبک بدنه، فراتر از انتظار است. کوپن GR می‌تواند با سقف فلزی جمع‌شونده خریداری شود که البته بعد از مخفی شدن این بخش در صندوق عقب، فضای قابل استفاده برای حمل بار، شدیدا کاهش خواهد یافت.
 
ظاهر کوپن GR، در بدنه و کابین، تفاوت زیادی نسبت به مدل استاندارد دارد. سپرهای جلو و عقب، کاملا اسپرت و تهاجمی به نظر می‌رسند؛ ضمن اینکه صندلی‌های سبک‌وزن از برند مشهور ریکارو، کوپن GR را آماده‌ی در پیست نشان می‌دهند. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ساخت BBS و ادوات سیاه‌رنگ در سپرها، جلوپنجره و داخل کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب تولید خواهد شد. در تصاویر رسمی، علاوه‌ب قطعات فیبرکربن، فرمان ساخت برند مومو (MOMO) نیز وجود دارد که از معروف‌ترین سازندگان قطعات اسپرت در دنیا محسوب می‌شود.
 
فروش دایهاتسو کوپن GR اسپرت در ژاپن به‌زودی آغاز می‌شود. نسخه‌ی پایه مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی، ۲۲ هزار هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ درحالی‌که مدل CVT دنده‌خودکار، ۲۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت. بسیاری از ادوات ظاهری این خودرو، مثل رینگ‌ها، سپرها، بال عقب و رکاب‌ها از برندهای مختلف مثل تویوتا TRD، قابل سفارش و شخصی‌سازی هستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

خیلی زیباست 🌷 و امکانات فوق العاده
21:22  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : تارا v4 همش دروغ میگن کجا ۲۱فروردین فاکتور شده یکیش خودم هستم که هنوز فاکتور نشده
آرش : آقا مجتبی مطمعنی دیگه چون بعضیا میگم ۲۰۷ ها موتورش tu3 هس ارز نداره
مهدی : ماهانه 3 درصد تقریبا ماهی 21 میلیون
فردین : من تازه خریدم وااااااقعا عاااالی
جک : دوستان بعد از دادن مدارک به نمایندگی چقدر طول میکشه توو سایت ثبت بشه؟ چقدر طول میکشه تا بزنن تکمیل وجه؟ لطفا راهنمایی کنید
علی : بخدا مسخره گرفتن مارو اینا یه مشت ادم مزخرفن اصلا درک نمیکنن ما ها چی میکشیم
سپیده : من رفتم نمایندگیم ک انتخاب کردم گفت یا باید رابط داشته باشی یا آشنا ک پول بدی فاکتور کنن برات
مهتاب : اینا اینطور ماشین تحویل نمیدن حتی فاکتورم نمیکنن مرده شور شرکت سایپا رو ببره
اطلس بهمن : مرگ بر شرکت سازنده سایپا دیکتاتور
علی : دوست داشتم روی یک مقاله که ۱۲ سال پیش قرار داده شده نظر بدم . این مقاله مال سال ۹۲ بود ولی الان سال ۱۴۰۳ هست 😂
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : جا میمونه ناراحت نباش
پارس زمستان : پارس سفارشی بخشنامه 4714 هستم پیامک نیومده برا کسی هست نرفته باشه؟
داریان : آخه همون برگ سبز هم هنوز نگرفتیم اما ماشینتو گرفتیم
بهار آریزو 5 : سلام 17 بهمن قرارداد نقدی بود
ساینا اس دوگانه دی : تکمیل وجه 31 فروردین… هنوز فاکتور نشدم… کسی مثل من هست لایک کنه
مرتضی : S5احتمالا فراموشش کردن 1نزدیک 100روز شد از تکمیل وجه ما
دوگانه دی ماه : فکرکنم .تا23فاکتورشده من خودم 25 هستم شما چندمید
شاه : سلام دوستان دی ماه تا چه تاریخی فاکتور شدن ممنون اگه جواب بدید
Farshid fx : پاسخ به x33cross : از صدای مشتری باید بپرسید ولی جواب مثبت قابل اعتنا هست ولی جواب منفی رو نمیشه روش حساب کرد و سیستمشون خیلی باگ داره و بعضا اطلاعاتش به روز نیست. اگه میگه مجوز نخورده احتمال مجوز خوردنم هست.
پژو پارس : سلام بخشنامه 4714پژوپارس elxهرکی فاکتورشده لطفا اعلام کنه.