همه چیز در مورد کارت سوخت؛ محدودیت ۲۵۰ لیتری برای کارت‌های سوخت شخصی [به روز رسانی]

 

همه چیز در مورد کارت سوخت؛ محدودیت ۲۵۰ لیتری برای کارت‌های سوخت شخصی [به روز رسانی]

 
پس از ماه ها کشمکش، سرانجام به تاریخ اجباری شدن استفاده از کارت سوخت در خودروها رسیدیم و از ۲۲ مرداد ماه در کلان شهرهای کشور، استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ بنزین ها ضرورت دارد. این رویه در آینده نزدیک در سایر شهرها نیز اجرایی خواهد شد و با صدور تمام کارت سوخت های ثبت نامی، استفاده از کارت سوخت جایگاه ها نیز ممنوع می شود. شماری از دولتمردان و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید دارند که بازگشت کارت های سوخت صرفا برای کنترل میزان مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می شود و فعلا برنامه ای برای سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وجود ندارد.
 
با این حال مسافرکش های شخصی، رانندگان آژانس، رانندگان وانت و شاغلین در سرویس های تاکسی اینترنتی از جمله اقشاری هستند که مستقیما در اثر افزایش شدید قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین آسیب می بینند و تعیین سهمیه ویژه برای این دسته از افراد نیز با حاشیه هایی همراه است که پیش از این به انواع مختلف تجربه شده است.
 
در این راستا به نظر می رسد که فعلا امکان سوخت گیری روزانه 60 لیتر به ازای هر کارت سوخت وجود داشته باشد و ظاهرا اقداماتی نیز برای ارائه سهمیه ویژه سوخت به رانندگان تاکسی های اینترنتی و آژانس ها در دستور کار قرار دارد تا در صورت سهمیه بندی، این قشر دچار مشکل نشوند.
 
نقش اثر گذار و غیرقابل انکار بنزین در زندگی و معیشت مردم سبب شده است تا قیمت و میزان مصرف آن در کشور یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعات اقتصادی خانوارها و دولت ها محسوب شود. افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و مصرف بنزین از جمله مواردی به شمار می رود که دولت و مجلس را برای سهمیه بندی بنزین ترغیب کرده است.
 
زمان اجباری شدن کارت سوخت اعلام شد
 
شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران به تازگی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در اجرای سیاست های دولت و مجلس شورای اسلامی، عرضه بنزین در جایگاه های سراسر کشور از تاریخ بیست و دوم مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو، امکان پذیر خواهد بود.
 
بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از صاحبان خودروها که کارت سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده اند، نیازی به ثبت نام  کارت سوخت المثنی برای بار دوم نداشته و کارت سوخت آن ها بر اساس ثبت نام انجام شده قبلی، صادر و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن ها تحویل داده خواهد شد.
 
این هموطنان هزینه صدور کارت سوخت المثنی را برابر تعرفه مصوب (10 هزار تومان)، هنگام دریافت کارت، به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت خواهند کرد.
 
با توجه به اینکه یکی از سوالات رایج بین مالکانی که دارای کارت سوخت هستند، نحوه بازیابی رمز کارت سوخت خودرو خود است، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است، رمز این کارت‌ها به صورت پیش فرض چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو (فردی که کارت به نامش صادر شده) است. اما اگر نام مالک فعلی خودرو با نام ثبت شده در روی کارت سوخت مغایرت داشته باشد و یا افراد رمز کارت سوخت خود را از حالت پیش فرض تغییر داده باشند، در صورت فراموش کردن رمز کارت هوشمند سوخت، برای بازیابی آن باید به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.
 
جهت انجام فرآیند حذف رمز کارت سوخت همراه داشتن مدارک هویتی مالک و مدارک شناسایی خودرو الزامی است. همچنین حضور مالک وسیله نقلیه جهت حذف رمز کارت ضروری بوده و در صورت درخواست توسط شخص دیگر با ارائه وکالتنامه محضری و یا برگه انحصار وراثت حذف رمز کارت سوخت امکان پذیر است. در دست داشتن اصل کارت هوشمند سوخت دارای فیزیک سالم بدون چسب خوردگی و شکستگی و ... نیز جهت حذف رمز الزامی است.
 
متقاضیان می‌توانند در صورت هر گونه ابهام و پرسش ضروری با شماره تلفن 09627 مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تماس بگیرند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارت سوخت , بنزین , سهمیه‌بندی بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

خوبه معلوم میشه هر نفر چقدر بنزین مصرف میکنه
20:57  1398/08/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا T8 : دوستان مد نظرتون باشه ( شماره درخواست خرید و شماره ثبت نام ) هر دو برای چک کردن وضعیت خودرو تو سایت میشه استفاده کرد که هر کدوم وضعیت متفاوتی رو نشون میده . حداقل واسه من که خرید اینترنتی داشتم اینطوری بود
T8 : سلام منم ثبت نامی 18 بهمن هستم الان تو مرحله ارسال پلاک و مدارکه 5 روز پیش این مرحله زرد شد
مسلم عوفی : بنده خودرو ایکس 55 ثبت نام کردم قرار سه ماه تحویل بدن .مردادماه یه مبلغی واریز کردم . دردیماه تکمیل موجودی کردم قرار بود تحویل خودرو دراسفند 1402باشد .الان دواه ازسال گذشته هنوز خودرو را تحویل ندادند ومعلوم نیست کی تحویل بدهند تازه جالبتر از همه کارت ماشین امده مدل زده 1402. ازمسئولین دروغگو مدیران لطفا پول مار بدهید ماشین نخواستیم از طریق دادگستری شکایت کردم
پیمان امیرپور : قدم سهند اس مبارک ارزش داره این صبر کیفیت عالی الحمدالله شانس مون زده
ساناز : سلام به همه دوستان شب بخیر خبری از تا v1pنیست؟ به دلم افتاده تا آخر هفته فاکتور میشیم
درحال نوشتن : اول ن اینکه اومده خیلی وقت هم هست دومن نمیدونی حرف نزن
s3 آذرماه : پس دروغ میگن مشکل گمرکی دارن اگر بود چرا J4 تحویل دارن ولی بقیه ماشینا رو نمیفرستند؟
T8 : سلام من 5روز پیش اضافه بیمه واریز کردم هنوز تکمیل وجه زده ثبت نامی 18بهمن شما چه تاریخی هستید؟
شاهین : عرض سلام واقعا در شرکت سایپا رو باید گل گرفت اخه یکی نیس بگه بی ................. شما که ماشین نداری مگه مرض داری مردمو سرکار میزاری اخه فروش فوق العاده بهار اینه بخوره توسرتون با اون برنامه ریزی کردنتون این پیامک کوفتی کی میخاد بیاد خیال ما راحت لعنتیا
امید : پدرسوخته ها راستشم نمیگن که چرا ماشینای پلاک شده رو نمیفرستن! فقط میگن مشکلی نیست و در حال ارسالیم در حالی که نمیفرستن الکی میگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکبر : پدرام جان از طرف من از تولید کنندت تشکر کن
سجاد انزلی : علت دونوع بود پشت آمپر ساینا دوگانه سوز برا چیه کسی میدونه داستان چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماهان : سلام‌ منم نمایندگی حیدری هستم قرارداد دی ماه جواب نمیدن ایناکه جعفری کارشناس مابود
رضا : مبلغ دعوتنامه وسفند سود مشارکت زده16 درصد اسعند1401 ثبت نام کردیم حدود 14 ماهه
علی : برج چند ثبت ونام کردی
پارس : پارس سفارشی کی پیامکش میاد کسی اطلاعی داره
ارسام : من تبدیل زدم 7میلیون مابه التفاوت دادم
پارسا : آقا واریزی 14دی کسی پلاک شده؟؟؟
207 تحویل31 خرداد : کسى باخبر نشده این تبدیل ویژه که داخل کاستومر زده،جریانش چیه؟؟؟
ساینا تک : چرا اسد اباد داره میاد پایین