دولت با ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک موافقت کرد

 

دولت با ترخیص خودروهای باقی‌مانده در گمرک موافقت کرد

 
هیئت‌دولت در جلسه‌ی امروز خود، با پیشنهاد ارائه‌شده درباره‌ی تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرد.
 
اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد در جلسه‌ی امروز، هیئت‌دولت با بررسی پیشنهادهایی درباره‌ی تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک موافقت کرده و دستورکار جلسه به‌زودی ابلاغ و اجرا می‌شود. تعداد خودروهای مانده در گمرک ۱۲،۲۶۱ دستگاه است که به‌دلایلی ازجمله تغییر شرایط ارزی و ممنوع‌شدن ثبت سفارش و واردات، ترخیص آن‌ها متوقف و در گمرک‌ها و بنادر دپو شده است؛ اما در نیمه‌ی دوم سال گذشته و با مصوبه‌ی هیئت‌دولت، در مهلتی ۶ ماهه‌ ۷،۱۵۳ دستگاه از آن‌ها ترخیص و ۵،۱۰۸ دستگاه دیگر به‌دلیل پایان مهلت تعیین‌شده، در گمرک‌ها باقی ماند.
 
از تیر امسال تاکنون، رایزنی‌ها و پیشنهادهای دستگاه‌های مرتبط ازجمله وزارت اقتصاد و گمرک برای تعیین تکلیف این خودروها انجام و ارائه شد، تا اینکه چندی پیش وزیر اقتصاد بعد از بازدید از گمرک خرمشهر، دستور بررسی موضوع را صادر کرد و درنهایت به ارائه پیشنهادی به هیئت‌دولت در‌این‌باره در ابتدای دی انجامید.
 
چندی پیش، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، اعلام کرده بود پیشنهاد‌های کمیته‌ی متشکل از دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک بررسی و درنهایت، با آن موافقت شده است و باتوجه‌به انجام بررسی‌های کارشناسی، درباره‌ی این موضوع در جلسه‌ی هیئت‌دولت تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد. بر‌این‌اساس، امروز دولت به پیشنهاد‌های رسیده رأی مثبت داده و به‌زودی در دستورکار قرار خواهد گرفت.
 
گرچه متن مصوبه هنوز منتشر نشده است، آنچه با عنوان پیشنهاد‌های وزیر اقتصاد در هیئت دولت مطرح و مصوب شده، در اختیار ایسنا قرار گرفته است. این پیشنهاد‌ها به‌شرح زیر است:
 
دولت به‌منظور رفع مشکلات خودروهای موجود در گمرکهای استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان مصوب کرد واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا ۱۶ دی ۱۳۹۷ ثبت سفارش و قبض انبار اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری‌صنعتی یا مناطق ویژه‌ی اقتصادی دارند، بدون انتقال ارز یا از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز و تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران بلامانع است.
 
همچنین، خودروهایی که تا ۱۶ دی ۱۳۹۷ قبض انبار دارند و با رویه‌ی بانکی تأمین ارز شده‌اند، با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه‌ی سنا در روز ترخیص، با همان ثبت سفارش بانکی می‌توانند ترخیص شوند. به‌موجب مصوبه‌ی دولت، خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار نیز با محاسبه و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر مأخذ حقوق ورودی مندرج در جدول تعرفه‌ی کتاب مقررات صادرات و واردات، براساس شرایط موصوف برای ترخیص‌ مشکلی ندارند.
 
ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بیشتر از ۲،۵۰۰ سی‌سی امکان‌پذیر نیست و مشمول مقررات این تصویب‌نامه نیستند. همچنین، خودروهای سواری مربوط به جانبازان که تا قبل از صدور مصوبه‌ی مربوط با ثبت سفارش وارد کشور شده‌­اند، از حکم این ماده مستثنی هستند.
 
دولت همچنین مقرر کرد ترخیص خودروهای سواری (غیرآمریکایی) بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور ۲،۵۰۰ سی‌سی که تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری‌صنعتی برای آن‌ها قبض انبار صادر کرده‌اند، با رعایت مقررات مناطق مذکور، برای شماره‌گذاری و تردد در محدوده‌ی تعیین‌شده برای مناطق مجاز است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گمرک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم
جواد : بگو نافم بچسبه به پیشونیت
29 : منظورم مهمترین جایگاه شکایت سازمان بازرسی هست در جواب آن دوستمون آدرس شکایت به خود ایران خودرو را می خواست نوشتم خودمم کم احتمال میدم
سعید تیگو7 : خدارو شکر صدور فاکتور ها شروع شد