تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

می خواهید بدانید رانندگی با رنج رور جدید چه حسی دارد. لندرور 2013 اولین شاسی بلندی است که از بدنه ای آلومینیومی و یک تکه ساخته شده است. حسی که به شما خواهد داد قطعاً سبک وزنی است؛ چراکه به گفته شرکت سازنده 320 کیلوگرم از وزن لندرور کم شده است. اما آیا ما هم این تفاوت وزن را احساس خواهیم کرد؟ بدون شک بله. ممکن است دست خودروسازان به خاطر نظرات مختلف مردم و قوانین سختگیرانه دولت ها برای ساخت خودروهای کم مصرف با تولید کم ترین آلاینده کمی بسته باشد اما تمامی این سخت گیری ها باعث شده که ماشین های با کیفت و بهتری سوار شویم. تلاشی این چنین برای ساخت خودرویی سبک تر در دوره ای که دائماً وزن شاسی بلندها و پیچیدگی ساختشان بیش تر و بیش تر می شود، نقطه عطفی به شمار می رود.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

اگرچه در حال حاضر شرکت هندی تاتا موتور (Tata Motors) مالکیت لندرور را دارد و بسیاری از اجزای سازنده آن عوض شده است اما لندرور 2013 هنوز یک "رنج رور" باقی مانده، با همان ظرافت، دقت، طراحی، و مهندسی ساختی که پیوسته از سال 1970 تا به امروز دنبال شده است. لندرور به خوبی بعد از گذشت 10 سال از معرفی توانسته قوانین و کلیشه های ساخت خودروهای شاسی بلند را به مبارزه دعوت کند و در سال 2012 افزایش فروش 21 درصدی را تجربه کند. لندرور 2013 قصد به هم ریختن این قوانین را نداشت و ندارد. چراکه بر خلاف رژیمی که گرفته هنوز هم یک شاسی بلند لوکس پر از امکانات رفاهی است.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

هر آن چه که از یک شاسی بلند می خواهید در مدل جدید لندرور وجود دارد، لندروری که لباس آلومینیومی، کاملاً بر تنش نشسته و زیبایی خاصی به آن داده است. طراحی جدید از غرور رنج رور کاسته و آن را آرام تر از مدل قبلی نشان می دهد. این مدل آیرودینامیک ترین مدل رنج رور است که تا به حال ساخته شده. طراحی داخلی پیشرفت کرده و مواد به کار رفته و ساخت قطعات داخلی چنان خوب است که طراحی مدل قبلی را قدیمی جلوه می دهد. آلومینیوم به کار رفته در طرح فرمان لندرور چنان شیک است که به زیبایی فرمان بنتلی است. رنج رور جدید، فستیوالی از تکنولوژی است. تعداد دکمه های کنترلی در این طراحی جدید به نصف رسیده و صفحه نمایش لمسی، رابط کاربری ساده تری برای کنترل سیستم های پیچیده تر خودرو ارائه می کند. صندلی های جلویی کمی صاف هستند و دنده های فرمانی هشت سرعته، کمی شل به نظر می رسند.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

زمانی که استارت رنج رور سوپرشارژ را می زنید، برای به حرکت در آوردن رنج رور 510 اسب بخاری با موتور V8 و 5 لیتری سوپرشارژ، تنها باید یک کار انجام دهید، پایتان را تا آخر روی پدال گاز فشار دهید تا عکس العمل شاسی بلند جدیدتان را ببینید. با وزنی معادل 2300 کیلوگرم هنوز هم خودرویی سبک محسوب نمی شود، اما عکس العمل بسیار سریع و تقریباً خشن خودرو شگفت انگیز است. رنج رور سرش را بالا می آورد و مثل یک جت حرکت می کند و چنان به زمین می چسبد مثل این که سوار یک کوپه اسپرت شده اید. لندرور 2013 در 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد که به نسبت مدل قبلی لندرور یک ثانیه زودتر به این سرعت می رسد. مدل 2013 مصرف سوخت کم تری به میزان 9 درصد دارد.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

وقتی که چند باری با شتاب لندرور وقت گذرانی کردید، به یکباره متوجه مزیت های این بدنه سبک و یکپارچه آلومینیومی می شوید. مزیت هایی مثل فرمان پذیری سریع و سیستم تعلیقی با عملکرد بسیار خوب که به خوبی در یک زمان، هم در کنار هم و هم به صورت مجزا کار می کنند. البته هنوز زمانی که به یکباره تغییر مسیر می دهید، به نظر می رسد که خودرو تمایل به بلند شدن دارد؛ باید اشاره کرد که کمک فنر ها و ستون ضد واژگونی برای کم کردن این حالت بهترین عملکرد را دارند اما از طرفی اگر قرار باشد این حالت کاملاً از بین برود باید از قابلیت مانور ماشین در پیچ ها صرف نظر کرد.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

بدنه لندرور چنان سفت و سخت ساخته شده که به شاسی اجازه عملکرد بهتری می دهد و شاسی ضربه های وارده در مسیر های ناهموار را بهتر جذب می کند. با این اوصاف، دیگر خبری از سر و صدای شاسی و بدنه نخواهد بود. عملکرد خارج از جاده لندرور 2013 پیشرفت کرده و بهتر شده و عمق توانایی عملکرد آن در آب نیز بیش تر شده و به 20 سانتی متر رسیده است. فاصله کف شاسی با زمین هم بیش تر شده که به حرکت بهتر در مسیرهای ناهموار کمک می کند. عملکرد این مدل در مسیرهای ناهموار به قدری پیشرفت کرده که تصورش را هم نمی کنید.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

شاید شما به شاسی بلندهای لوکس اعتقادی نداشته باشید و ممکن است ساخت این مدل ها را پوچ و بی معنا فرض کنید، اما باید مهندسی شاهکار این مدل را تصدیق کنید که به آن، قدرت چنین عملکردی بخشیده است. برای نمایش و عملکرد فوق العاده این رنج رور جدید باید لقب "بهترین" را برای این کلاس خودرو به آن داد. واقعاً تا این اندازه عالی است و همه ما را به این فکر می اندازد تا بلکه ما هم به فکر دنبال کردن یک رژیم غذایی باشیم!

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013


منابع

caranddriver

برچسب : لندروور , رنج , رور , شاسی , بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

19 نظر

مهدي78
0

خيلي ماشين خوبيه امكاناتش خيلي زياده
13:05  1393/02/18
پاسخ دادن
علیرضا
1

اینجا اگه بهمون رنجروور ندادن ولی عوضش کلی کرامته انسانی بهمون دادن نمیدونیم با همین پراید به کرامت میرسیم
15:06  1393/01/31
پاسخ دادن
faramarz
0

Is there in iran
20:59  1392/12/22
پاسخ دادن
مجیدجعفری
2

سلطانه رنجروور!؟
21:44  1392/12/08
پاسخ دادن
سجاد
0

پس بگو چرا فرهاد مجیدی این ماشینو خریده ، به خاطر امکانات و توانایی هایی فوق الاده ای که این ماشین داره ، خوش به حالش
17:22  1392/12/08
پاسخ دادن
محمد
1

به نظر من mercedes benz ml 63بهتر است
10:55  1392/12/06
پاسخ دادن
اراد
2

ایول عاشقتم
19:52  1392/10/12
پاسخ دادن
مهران
2

مجذوب کننده و خواستنی
11:36  1392/07/05
پاسخ دادن
یاسین کشکولی
4

منم عاشق هرچی ماشین که کارخانه لندرور میزنه هستم
11:16  1392/03/14
پاسخ دادن
مهدی
3

عاشق این ماشینم....
01:20  1392/02/06
پاسخ دادن
pooya
4

دبی هم می اید حتما می خرم
12:39  1392/01/12
پاسخ دادن
اکبری
5

خسته نباشی عالیبود
10:07  1391/11/16
پاسخ دادن
سحر
7

خوب من دلم خواست الان چی کار کنم ؟
21:56  1391/11/15
پاسخ دادن
مجید
2

سلام برو بخر
08:23  1392/05/27

فاطمه
7

ممنون، شگفت انگیزه قیمت این مدل چقدره در بازار؟
16:02  1391/11/13
پاسخ دادن
هادی
20

اما آیا ما هم این تفاوت وزن را احساس خواهیم کرد؟ بدون شک خیر. چون که ما نه مدل قدیمی رو سوار شدیم و نه مدل جدیدش ولی انصافاً طراحیش خیلی زیباست مخصوصاً که طراحی داخلیش آدم رو متحیر میکنه و البته که کیفیت ساخت قطعاتش بالاست
23:27  1391/11/12
پاسخ دادن
آنیتا
26

خسته نباشید، مقاله بسیار روان و قابل فهم و در عین حال زیبایی بود. موفق باشید
20:28  1391/11/12
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

ای خدای مردم انگلیس یه سری به ما هم بزن اگه وقت کردی.........
10:48  1392/12/07

حسام
0

منم با شما دوست عزیز موافقم
14:39  1392/12/07

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : خود من ایکس55 پرو نوشتم اسفند پلاک شده منتها تحویل ندادن . به مدیران خودرو هم زنگ میزنی اصلا نمیشه با اپراطور حرف زد . اگر کسی خبری داره بگه . فکر کنم چون پلاک شده نمیشه انصراف داد
سورن دوگانه دیماه : سلام 25 آذر
رضا : اره برا منم نیامده
ساینا 85 گانه : ممنونم از تون خوش باشید و پیروز
صیدی : سلام ماشین منم دقیقا در وضعیت مشابه شماست ثبت نام دی ماه و مدارک تکمیل، فقط تحویل نشده و خبری هم نیست الان 3ماهه همه چی تکمیله ولی تحویل نمیدن
پرومکس : ای وای بر شما فریب خوردگان زودتر برید انصراف بدید یه پراید بخرید
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو با این مدیریت هوشمند و عالی درود و یک صد افرین
پارس سفارشی : سلام من 4714 هستم ولی پیامک نیومده کسی هست که پیامک نیومده باشه
ایکس22 پرو : سلام الوند جان لطفا انلاین بشین وهمه رو از نگرانی دربیارین امروز مجوز چندتا دیگه ماشین صادر میشه؟ایا ایکس 22هم شامل مجوزها میشه بنده دی ماه تکمیل وجه کردم اسفندماه هم واریز وامم بود همه مراحل سبز جز تحویل.مدارک هم دستم رسیده.چرا مجوز نمیدن
تتت : ارتقا