خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 

خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 
بی‌ام‌و اعلام کرد که در خودروهای الکتریکی آینده از جلوپنجره کلیوی استفاده می‌‌کند و برقی بودن محصولات، تأثیری روی نظر کارشناسان آن‌ها برای سبک طراحی خودرو ندارد. 
 
اعتقاد رایج مبنی بر اینکه نیازی به خنک‌کاری سیستم محرکه برقی نیست، کاملا نادرست است. بهتر آن است که بگوییم خودروی الکتریکی همیشه به جلوپنجره نیاز ندارد؛ اما بی‌ام‌و اشاره می‌کند که این بهانه‌ای برای دور شدن از جلوپنجره کلیوی نیست که تقریبا از دهه ۱۹۳۰ میلادی تقریبا در تمام مدل‌ها به چشم می‌خورد.
 
دوماگوج دوکیچ، مدیر بخش طراحی بی‌ام‌و خاطرنشان كرد که جلوپنجره دوقلوی کلیوی طی دهه‌های زیادی، بزرگ‌ترین تفاوت بین خودروساز مونیخ و رقبای آلمانی و خارجی بوده و چیزی بیش از یک ابزار خنک‌کننده است و هویت خودرو را تعیین می‌کند. جلوپنجره بدون توجه به اینکه خودرو سدان برقی باشد یا زیر کاپوت از پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر استفاده شود، باقی خواهد بماند. حرکت به سمت تولید خودروی الکتریکی ممکن است طراحان را وادار کند تا اولویت بیشتری برای شکل خودرو نسبت به عملکرد آن قایل شوند، اما تأکید بر طراحی همان چیزی است که تقریبا نه دهه پیش این جلوپنجره  را ایجاد کرد.
 
دوکیچ با اشاره به خودروی بی‌ام‌و ۳۲۸ که بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۴۰ عرضه شد، گفت:
 
اگر واقعاً به زمان آغاز استفاده از جلوپنجره کلیوی برگردید، تفاوت زیادی بین آن و جلوپنجره‌های کلاسیک سایر خودروسازان وجود دارد. به‌عنوان مثال به جلوپنجره رولزرویس نگاه کنید که شکل آن شبیه رادیاتور پشت آن  به‌نظر می‌رسد. با این حال ظاهر خودرو همیشه برای بی‌ام‌و اهمیت داشت و هیچوقت شبیه رادیاتور نبود. خودرو بی‌ام‌و ۳۲۸ دارای ورودی‌های عمودی بود. دو قسمت کردن جلوپنجره در وسط، کارآمدترین روش برای انجام این‌کار نبود و در حقیقت یک راه‌حل زیبایی‌شناختی به شمار می‌رفت. 
 
سبد محصولات این شرکت در دهه ۲۰۲۰ با افزودن خودروهای الکتریکی، مانند بی‌ام‌و i4 رشد خواهد کرد؛ اما دوکیچ جلوپنجره کلیوی را به‌عنوان محدودیت نمی‌بیند. درعوض او و تیمش شکل و ابعاد جلوپنجره را تغییر می‌دهند تا اطمینان حاصل کند که محصول نهایی به خوبی با هر خودرو تناسب دارد. این استراتژی در برخی از محصولات جدید مانند بی‌ام‌و سری ۷ پیاده شده است.
 
بی‌‌ام‌و به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: M ، i و برند اصلی بی‌ام‌و. این ساختار متعادل به‌راحتی می‌تواند طراحان را قادر به ایجاد سه هویت طراحی مجزا برای تمایز آن‌ها کند، اما دستورالعمل فعلی این نیست.
 
دوکیچ همچنین گفت:
 
ما دیگر نمی‌توانیم برند i را در یک سمت و برند M را در سمت دیگری قرار دهیم. ما نمی‌خواهیم سه جهان موازی ایجاد کنیم که سه برند با شخصیت‌های مختلف داشته باشیم. ما می‌خواهیم بی‌ام‌و را به‌عنوان برند اصلی با کمک دو برند فرعی که دو نقش متفاوت دارند، تقویت کنیم. مشتریان بی‌ام‌و M4 ، i4 و سری ۴ تنها در یک چیز مشترک هستند: همگی آن‌ها BMW را دوست دارند. 
 
پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی بی‌ام‌و سری ۴ قبل از پایان سال ۲۰۲۰ رونمایی شود و بی‌ام‌و M4 در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود و نسخه تولیدی خودروی مفهومی بی‌ام‌و i4 نیز در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.
 
 
دوکیچ به کسانی که از اندازه جلوپنجره مدل‌های اخیر بی‌ام‌و ناراضی بودند، می‌گوید:
 
در گذشته، بعضی افراد درواقع شکایت داشتند که ما به اندازه سایر برندهای دیگر اعتماد به نفس نداریم و وقتی آن‌ها از جلوپنجره بزرگ استفاده می‌کنند، کسی شکایت نمی‌کند. تمام کسانی که عاشق بی‌ام‌و هستند، به طرح جدید عادت می‌کنند. افرادی که از جلوپنجره شکایت می‌کنند، اغلب مشتری نیستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی برقی بی ام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره
کارشناس 1403 : دوستان پارس که اصلا گیر الویت تابستان نمیاد خودتون هم بلدید چون تا خرداد تولید میشه فقط گیر الویت زمستان میاد و بخشی از بهار ولی قیمت الویت بهار را نمی دونم چه قیمت بدن
کارشناس اصل : حالا که بر عکس شده نیمه اول کاهشی بوده دولار میاد زیر 55هزار تومان یادتون اگه باشه قبل از عید هم گفتن کاهشی هست دولار دیگه دولار بیشتر از 64 نمیشه
سلام : زمستان ازهربخشنامه 10تا ماشین فروخت هروز تمدید میکن زمستان پاییز درس فرخت زمستان همش سرکاری درهم برهم میفرس هر سری 100 ماشین
احمدساینااس : خوشم اومد ازحرفت باصداقت زدی
دانیال : نوشتی امروز پول واریز کردی امروز هم تحویل گرفتی متوجه میشی چی نوشتی
مهدی دی : والا من دی ماه هستم.26هم تکمیل وجه کردم.هنو فاکتور نشدم
منتظر(تحویل گرفته) : ممنونم دوست گرامی از توضیحاتتون
محمد : چون در اولویت فاکتور شدن هستید