خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 

خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 
بی‌ام‌و اعلام کرد که در خودروهای الکتریکی آینده از جلوپنجره کلیوی استفاده می‌‌کند و برقی بودن محصولات، تأثیری روی نظر کارشناسان آن‌ها برای سبک طراحی خودرو ندارد. 
 
اعتقاد رایج مبنی بر اینکه نیازی به خنک‌کاری سیستم محرکه برقی نیست، کاملا نادرست است. بهتر آن است که بگوییم خودروی الکتریکی همیشه به جلوپنجره نیاز ندارد؛ اما بی‌ام‌و اشاره می‌کند که این بهانه‌ای برای دور شدن از جلوپنجره کلیوی نیست که تقریبا از دهه ۱۹۳۰ میلادی تقریبا در تمام مدل‌ها به چشم می‌خورد.
 
دوماگوج دوکیچ، مدیر بخش طراحی بی‌ام‌و خاطرنشان كرد که جلوپنجره دوقلوی کلیوی طی دهه‌های زیادی، بزرگ‌ترین تفاوت بین خودروساز مونیخ و رقبای آلمانی و خارجی بوده و چیزی بیش از یک ابزار خنک‌کننده است و هویت خودرو را تعیین می‌کند. جلوپنجره بدون توجه به اینکه خودرو سدان برقی باشد یا زیر کاپوت از پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر استفاده شود، باقی خواهد بماند. حرکت به سمت تولید خودروی الکتریکی ممکن است طراحان را وادار کند تا اولویت بیشتری برای شکل خودرو نسبت به عملکرد آن قایل شوند، اما تأکید بر طراحی همان چیزی است که تقریبا نه دهه پیش این جلوپنجره  را ایجاد کرد.
 
دوکیچ با اشاره به خودروی بی‌ام‌و ۳۲۸ که بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۴۰ عرضه شد، گفت:
 
اگر واقعاً به زمان آغاز استفاده از جلوپنجره کلیوی برگردید، تفاوت زیادی بین آن و جلوپنجره‌های کلاسیک سایر خودروسازان وجود دارد. به‌عنوان مثال به جلوپنجره رولزرویس نگاه کنید که شکل آن شبیه رادیاتور پشت آن  به‌نظر می‌رسد. با این حال ظاهر خودرو همیشه برای بی‌ام‌و اهمیت داشت و هیچوقت شبیه رادیاتور نبود. خودرو بی‌ام‌و ۳۲۸ دارای ورودی‌های عمودی بود. دو قسمت کردن جلوپنجره در وسط، کارآمدترین روش برای انجام این‌کار نبود و در حقیقت یک راه‌حل زیبایی‌شناختی به شمار می‌رفت. 
 
سبد محصولات این شرکت در دهه ۲۰۲۰ با افزودن خودروهای الکتریکی، مانند بی‌ام‌و i4 رشد خواهد کرد؛ اما دوکیچ جلوپنجره کلیوی را به‌عنوان محدودیت نمی‌بیند. درعوض او و تیمش شکل و ابعاد جلوپنجره را تغییر می‌دهند تا اطمینان حاصل کند که محصول نهایی به خوبی با هر خودرو تناسب دارد. این استراتژی در برخی از محصولات جدید مانند بی‌ام‌و سری ۷ پیاده شده است.
 
بی‌‌ام‌و به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: M ، i و برند اصلی بی‌ام‌و. این ساختار متعادل به‌راحتی می‌تواند طراحان را قادر به ایجاد سه هویت طراحی مجزا برای تمایز آن‌ها کند، اما دستورالعمل فعلی این نیست.
 
دوکیچ همچنین گفت:
 
ما دیگر نمی‌توانیم برند i را در یک سمت و برند M را در سمت دیگری قرار دهیم. ما نمی‌خواهیم سه جهان موازی ایجاد کنیم که سه برند با شخصیت‌های مختلف داشته باشیم. ما می‌خواهیم بی‌ام‌و را به‌عنوان برند اصلی با کمک دو برند فرعی که دو نقش متفاوت دارند، تقویت کنیم. مشتریان بی‌ام‌و M4 ، i4 و سری ۴ تنها در یک چیز مشترک هستند: همگی آن‌ها BMW را دوست دارند. 
 
پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی بی‌ام‌و سری ۴ قبل از پایان سال ۲۰۲۰ رونمایی شود و بی‌ام‌و M4 در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود و نسخه تولیدی خودروی مفهومی بی‌ام‌و i4 نیز در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.
 
 
دوکیچ به کسانی که از اندازه جلوپنجره مدل‌های اخیر بی‌ام‌و ناراضی بودند، می‌گوید:
 
در گذشته، بعضی افراد درواقع شکایت داشتند که ما به اندازه سایر برندهای دیگر اعتماد به نفس نداریم و وقتی آن‌ها از جلوپنجره بزرگ استفاده می‌کنند، کسی شکایت نمی‌کند. تمام کسانی که عاشق بی‌ام‌و هستند، به طرح جدید عادت می‌کنند. افرادی که از جلوپنجره شکایت می‌کنند، اغلب مشتری نیستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی برقی بی ام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آره واسه ما هم امروز پیامک احراز هویت و آدرس اومد
یوسف : واسه چانگان cs55? در مرحله ارسال به خودروساز هستید شما؟
J7 : منم این مشکلو دارم هرروز زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم خبری نمیشه امروز یکم با تن صدای بالاذحرف زدم اپراتور خانم بی ادب در کمال پررویی میگه صسر من داد نزن میگم خانم ۵۰ روزه ماشین شاسی شده ولی تو مرحله بیمه گیر کرده پررو تلفنو قطع کرد .جالبه اینه همکارمون سه روز بعد ما تکمیل وجه کرده همون ماشین همون ارگان تمام مراحلش طی شده فقط تحویل مونده خانم پررو میگه حالا شما زنگ زدین ماشین خودتونو پیگیری کنین یا همکارتونو!!! بخدا خیلی پررو هستن ‌من قیلا از سایپا و ایرانخودرو هم خودرو گرفتم ولی نهایت تاخیرش ده روز بوده .این الان وارد هفتمین ماه شد تازه طلبکارم هستن
121 : سلام الان براي منم بيام سامانه سخا و احراز هويت اراسل شده البته بنده 2 هفته قبل انجام دادم و مامور ست آمد درب منزل و الان در سامانه سخا تاييد شده توسط بست نمايش داده ميشه
سهند : پس چرا این دستور فقط برای شاهین است چون ایران‌خودرو داره فاکتور میکنه شرکت سایپا هم سایر خودروهای خودش و داره فاکتور می کنه همچنین چیزی اصلأ وجود ندارد الکی به شما گفتند
سعید8 : منتظر یکشنبه باشیم ببینیم شرایط ثبت نام چطوره
حسن : سلام آقا رضا شما چه ماشینی ثبت نام کرده بودین ساینا یاشاهین که الان تونستین اطلس بنویسین؟وسوال دیگه هم اینکه شما طرحه یکپارچه دی ماه بودین یا یکپارچه که۱۰۰تومن مسدود میکردن؟
بیتا : بله الان برای من پیامک سامانه سخا جهت احراز آدرس و هویت ارسال شد
اطلس : سلام خدمت دوستان کسی پذیرش اسفند فاکتور شده و اگر اطلاعاتی دارین ما را هم در جریان بزارین خداخیرتان بده و ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207اسفند : بفکر پلاک باش داداش 🤣🤣🤣
دنا اتومات 29 اسفند 4463 : دوستان بعد از فاکتور حتماً ی سر به نمایندگی بزنید من ایران‌خودرو آشنا دارم اون امروز بهم گفت که جدیداً مشکل سخا و آدرس پیدا میکنن بعضیا،پلاکتون به تاخیر میخوره اگه پیگیری نکنید
مجتبی : فقط600 نفر نتونستن تکمیل وجه کنن که تا فردا تکلیفشون روشن میشه
207 فلز تکمیل 13 دی : دوستان برام پیامک تبدیل اومده بزنم یا نه ؟ الان تو کاستومر رو فاکتور شده داره میچرخه
ارسام : تبدیل بزنی بهتره زودتر فاکتور میشه
هادی : من ودوستم تبدیل زدیم به سورن ، راحت شدیم از بی تکلیفی وتمجع های بی نتیجه
حسین : از خواب کی میخواهی بیدار بشی خدا داند همه یا واریز کردن یا تبدیل زدن شما هنوز فکر کم کردن قیمتی 😂😂😂
رانا : روز 6 دی اصلا تکمیل وجه نداره بهمنی ها از 7 دی شروع میشن
امیر : چرا عادت کردین به دروغ گفتن و مردم را الکی امیدوار کردن
پارس : سلام . پارس ساده کسی هست پلاک شده باشه؟