خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 

خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 
بی‌ام‌و اعلام کرد که در خودروهای الکتریکی آینده از جلوپنجره کلیوی استفاده می‌‌کند و برقی بودن محصولات، تأثیری روی نظر کارشناسان آن‌ها برای سبک طراحی خودرو ندارد. 
 
اعتقاد رایج مبنی بر اینکه نیازی به خنک‌کاری سیستم محرکه برقی نیست، کاملا نادرست است. بهتر آن است که بگوییم خودروی الکتریکی همیشه به جلوپنجره نیاز ندارد؛ اما بی‌ام‌و اشاره می‌کند که این بهانه‌ای برای دور شدن از جلوپنجره کلیوی نیست که تقریبا از دهه ۱۹۳۰ میلادی تقریبا در تمام مدل‌ها به چشم می‌خورد.
 
دوماگوج دوکیچ، مدیر بخش طراحی بی‌ام‌و خاطرنشان كرد که جلوپنجره دوقلوی کلیوی طی دهه‌های زیادی، بزرگ‌ترین تفاوت بین خودروساز مونیخ و رقبای آلمانی و خارجی بوده و چیزی بیش از یک ابزار خنک‌کننده است و هویت خودرو را تعیین می‌کند. جلوپنجره بدون توجه به اینکه خودرو سدان برقی باشد یا زیر کاپوت از پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر استفاده شود، باقی خواهد بماند. حرکت به سمت تولید خودروی الکتریکی ممکن است طراحان را وادار کند تا اولویت بیشتری برای شکل خودرو نسبت به عملکرد آن قایل شوند، اما تأکید بر طراحی همان چیزی است که تقریبا نه دهه پیش این جلوپنجره  را ایجاد کرد.
 
دوکیچ با اشاره به خودروی بی‌ام‌و ۳۲۸ که بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۴۰ عرضه شد، گفت:
 
اگر واقعاً به زمان آغاز استفاده از جلوپنجره کلیوی برگردید، تفاوت زیادی بین آن و جلوپنجره‌های کلاسیک سایر خودروسازان وجود دارد. به‌عنوان مثال به جلوپنجره رولزرویس نگاه کنید که شکل آن شبیه رادیاتور پشت آن  به‌نظر می‌رسد. با این حال ظاهر خودرو همیشه برای بی‌ام‌و اهمیت داشت و هیچوقت شبیه رادیاتور نبود. خودرو بی‌ام‌و ۳۲۸ دارای ورودی‌های عمودی بود. دو قسمت کردن جلوپنجره در وسط، کارآمدترین روش برای انجام این‌کار نبود و در حقیقت یک راه‌حل زیبایی‌شناختی به شمار می‌رفت. 
 
سبد محصولات این شرکت در دهه ۲۰۲۰ با افزودن خودروهای الکتریکی، مانند بی‌ام‌و i4 رشد خواهد کرد؛ اما دوکیچ جلوپنجره کلیوی را به‌عنوان محدودیت نمی‌بیند. درعوض او و تیمش شکل و ابعاد جلوپنجره را تغییر می‌دهند تا اطمینان حاصل کند که محصول نهایی به خوبی با هر خودرو تناسب دارد. این استراتژی در برخی از محصولات جدید مانند بی‌ام‌و سری ۷ پیاده شده است.
 
بی‌‌ام‌و به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: M ، i و برند اصلی بی‌ام‌و. این ساختار متعادل به‌راحتی می‌تواند طراحان را قادر به ایجاد سه هویت طراحی مجزا برای تمایز آن‌ها کند، اما دستورالعمل فعلی این نیست.
 
دوکیچ همچنین گفت:
 
ما دیگر نمی‌توانیم برند i را در یک سمت و برند M را در سمت دیگری قرار دهیم. ما نمی‌خواهیم سه جهان موازی ایجاد کنیم که سه برند با شخصیت‌های مختلف داشته باشیم. ما می‌خواهیم بی‌ام‌و را به‌عنوان برند اصلی با کمک دو برند فرعی که دو نقش متفاوت دارند، تقویت کنیم. مشتریان بی‌ام‌و M4 ، i4 و سری ۴ تنها در یک چیز مشترک هستند: همگی آن‌ها BMW را دوست دارند. 
 
پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی بی‌ام‌و سری ۴ قبل از پایان سال ۲۰۲۰ رونمایی شود و بی‌ام‌و M4 در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود و نسخه تولیدی خودروی مفهومی بی‌ام‌و i4 نیز در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.
 
 
دوکیچ به کسانی که از اندازه جلوپنجره مدل‌های اخیر بی‌ام‌و ناراضی بودند، می‌گوید:
 
در گذشته، بعضی افراد درواقع شکایت داشتند که ما به اندازه سایر برندهای دیگر اعتماد به نفس نداریم و وقتی آن‌ها از جلوپنجره بزرگ استفاده می‌کنند، کسی شکایت نمی‌کند. تمام کسانی که عاشق بی‌ام‌و هستند، به طرح جدید عادت می‌کنند. افرادی که از جلوپنجره شکایت می‌کنند، اغلب مشتری نیستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی برقی بی ام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?