طرح ترافیک 99، جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک 5 برابر شد

 

طرح ترافیک 99، جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک 5 برابر شد

 
در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، حفظ بهداشت فردی و توصیه برای پرهیز از حضور در امکان عمومی و شلوغ باعث شده تا برخلاف همیشه کارشناسان استفاده از خودروهای شخصی به جای خودروهای حمل و نقل عمومی و مترو را توصیه کنند، حالا مسئولان شهری نیز تصمیم گرفته اند تا در همین راستا ساعات اجرای دو طرح ترافیک و کاهش آلودگی را برای مدتی کاهش دهند.
 
جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک 5 برابر شد [به روز رسانی] - فروردین 99
براساس این مصوبه و بند 126 جریمه تردد غیرمجاز وسایل نقلیه در محدوده‌های ممنوع مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها که به طور موقت از طرف پلیس راهور ممنوع اعلام می‌شود، مبلغ یک میلیون ریال است.
 
براین اساس مبلغ جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت ماه از 20هزار به 100 هزار تومان افزایش می‌یابد.
 
 
 
طرح ترافیک سال جدید از 20 فروردین اجرایی می‌شود. مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران جزییات تسهیلات جدید شهرداری تهران، برای تردد ساکنان محدوده طرح‌های ترافیکی در سال جاری را ارائه کرد.
 
طرح از ساعت 6:30 تا 19 به جز روزهای پنج‌شنبه و تعطیلات رسمی اجرا می‌شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلاً از ساعت 8 صبح تا 17 اجرایی می‌شود. ساکنان محدوده طرح قبل از ساعت 9 صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت 16 یک ورود رایگان دارند و نرخ تعرفه برای آنها نیم‌بها بود.
 
امکان رزرو سالیانه طرح وجود ندارد و نهایتاً بازه زمانی برای رزرو هفتگی است. انصراف از رزرو طرح، تا قبل از ساعت 6 صبح امکانپذیر است و رزرو بلااستفاده طرح، جریمه دارد.
 
20 روز تردد رایگان برای پلاک‌های تهران و 15 روز تردد رایگان برای پلاک‌های سایر مناطق همچنان پابرجاست. فردی که فقط از طرح خارج می‌شود یک بار تردد در طرح داشته هزینه طرح را باید بپردازد.
 
آغاز طرح ترافیک 99 از 16 فروردین/اجرای طرح از ساعت 8 الی 17 [به روز رسانی] - فروردین 99
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح ترافیک سال ۱۳۹۹ از ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌شود، گفت: بنابر اعلام شورای ترافیک تهران، ساعت محدوده‌های ترافیکی نیز به روند گذشته یعنی از ۸ صبح الی ۱۷ عصر تا اطلاع ثانوی خواهد بود.
 
طبق رویه چند سال گذشته، ترافیک تهران در روزهای پایانی سال به شدت افزایش می یابد. درست است که دستگاه های زیادی به صورت هم عرض تلاش می کنند که این ترافیک را کنترل کنند، اما کافی است که پشت یک ترافیک سرسام آور، یک ساعت بی حرکت باقی بمانید تا این فکر به ذهنتان خطور کند که هیچ کس حواسش به ترافیک نیست. تشدید ترافیک و زمان کشی از یک سو و آلودگی و آلایندگی از سوی دیگر بر شهروندان بی تأثیر نیست.
سردار محمدرضا مهماندار در خصوص طرح ترافیک در روزهای پایانی سال اعلام کرد:
 
از پنج شنبه 2 اسفند در شهر تهران طرح ترافیک و طرح زوج و فرد اجرا می‌شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد برای اسفند ماه سال جاری گفت: با نزدیک شدن به عید نوروز شاهد افزایش حجم تردد در پنج‌شنبه‌های ماه اسفند و حضور مردم در مراکز خرید و مناطق مرکزی شهر خواهیم بود.
 
با توجه به ترافیک شدید این مناطق ساعت اجرای طرح ترافیک و ساعت اجرای طرح زوج و فرد در روزهای پنج‌ شنبه از ساعت 6:30 صبح تا 13 اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: اتخاذ این تصمیم به دلیل درخواست مردم و تسهیل در امور کسبه بازار و مراکز فروش بوده و توصیه می‌شود، شهروندان برای تردد در نواحی طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنند.
 
اعلام این خبر در شرایطی انجام می شود که مسئولان پایتخت به تازگی از عدم کارکرد مناسب طرح زوج و فرد در تهران خبر داده اند و در این راستا برنامه ای برای اجرای یک طرح جایگزین زوج و فرد برای سال 98 را اعلام کرده اند. بنابراین در شرایطی که به گفته ایشان طرح زوج و فرد از کارایی لازم برخوردار نیست، گسترش محدوده زمانی اجرای آن به شب عید و روزهای شلوغ اسفند ماه تا حدی عجیب به نظر می رسد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , طرح ترافیک 99






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

این آقایان اصلاح طلب مهارت خاصی در خالی کردن جیب مردم با القاب قشنگ دارند . شما برای رفاه مردم چکار کردین که جریمه را 5 برابر میکنید
21:32  1399/01/22
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
مهم : دوستان اگر واقعا مصرف کننده هستید ثبت نام کنید که بعد از چند ماه دیگه به شدت پشیمان خواهید شد مثال خودم اگه چند ماه پیش برای پیش فروش ساینا تحویل خرداد ماه ثبت نام کرده بودم الان یک ماه دیگه داشتم تحویل می گرفتم نه اینکه الان ۴ ماهه علاف هستیم و منتظر تحویل فوری ساینای خیالی، حالا تصمیم با خودتان است قدر این فرصت رو بدونید
cs55 : دوستان کسی که تهران تشریف داره یه زحمتی بکشه لطفی بکنه بره وزارت صنعت معدن و همینطور سایپا سوال کنه یه خبری بگیره بلخره هر جوابی به اون بنده خداها که شنبه رفته بودن به کسیم که باز بره میدن هزینه ایاب ذهاب وقت گذاشتنش هم میدیم فقط خدایی یکی که تهرانه این زحمتو بکشه
چانگان cs55🤠 : شما پیام نذار اینجا همچی حل میشه ،یه ذره از حرفاتون صداقت برداشت نمیشه.
معروفی : سلام من 24 دی ماه شاهین اتومات تکمیل وجه کردم تحویل سه ماهه بوده ولی هنوز هیچ خبری نیست از دوستان کسی هس که اطلاعی داشته باشه
تارا دستی تبدیل به v1p : وقتی خبری نیس چی اختلاط کنیم همه دمق و ناامید هستم از تاخیر بوجود اومده
Majid : منم فاکتور نشدم هنوز پذیرش ۱۵بهمن، رنگ سفید مشکی.
شیراز S3 : بدون شکایت خیر دوسال پیش s5 با تاخیر گرفتیم اول توی نمایندگی تقاضا دادیم بعد 6 ماه که خبری نشد رفتیم دفتر خدمات قضایی شکایت کردیم خسارت از زمان واریز وجه اولیه تا موقع تحویل می باشد که فقط روزهای کاری مدت قرارداد کسر میشود بعد از ابلاغ به وکیلشون پول رو بفاصله 20 روز واریز کردن به حساب. جدیدا هم s3 نوشتیم قرارداد رو غیر قانونی عوض کردن که خسارت تا موقع شاسی که نقص قوانین خودروسازهاست وقتی تحویل گرفتم بازهم روال قبل رو انجام میدم و شکایت میکنم ازشون
s3 کرمان : شما فکر کردی کارخانه چطوره ؟ چندتایی سوله هست بقیش زمین باز چند هکتاری از هرجای بم روی بلندی وایسی داخل کرمان موتور یا راین خودرو یا مدیران خودرو مشخصه اتفاقا شما داری اطلاعات غلط میدی مشخصه تا حالا کارخانه های هکتاری ماشین سازی رو ندیدی واسه همینه توی ذهنته که همش زیر سقفه
خداسایپا : خداکنه واسه ماهم پیامک بیاد. واسه کسی که پلاک داره هم اومده پیامک دوستان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یعقوب : دوستان مراحل شما هم برگشته عقب
اپشنال : بله 30 روزه
رضا : زمان مشخصی نداره فکر کنم به نوع ماشین مربوط باشه من ایکس 22 پرو ثبت نام کردم حدود45 روز زمان برد تا تخصیص
207اتو فلز : سلام موعدتحویل سی دی دیروز نهم فاکتورشدم
مهدی دوگانه‌سوز : امروز فاکتور شدید با تاریخ تکمیل وجه اطلاع بدید
همتی دی : چه جالب زنگ زدم کاشان گفت 1000 خودرو موجود را به نفرات تکمیل وجه سریعتر به نوبت میدهیم و باقی 10 روز دیر تر به این نتیجه رسیدم پرهام واقعا یچیزی میدانست و شک ندارم یکی از رووسای سایپا بوده که 15 روز پیش اینارو گفت بهمون مگه میشه فرد عادی به این اطلاعات دسترسی داشته باشه؟ پرهام گفت 22 اردیبهشت ماشینمون رو میدن خدا کنه درست باشه
دنا اپشنال بهمن : دوستان شم سود تاخیر رو از کجا چک میکنید ؟ و اینکه روزانه براتون اپدیت میشه سودتون ؟
امید-سورن دوگانه‌ 30 دی4614 : سلام دوستان امروز هم خبری نیست
مهدی الهایی : سلام من ساینا اس دو گانه طرح پیش فروش جوانی جمعیت دی ماه ثبت نام کردم و بلاخره دعوت نامه اومد و مبلغ141میلیون تومان هم پرداخت کردم.حالا تخصیص خوردو تو قسمت وضعیت مشتری چندی روزی هست که اینطوری مونده.کسی جوابی داره ایا کسانی هستن فاکتور شده باشن یا کسی اطلاع دقیقی داره؟
بندریا : سلام‌.دوستانی که فاکتور شدند مبارکشون باشه،منم 29 آذر تکمیل وجه کردم، یعنی میرسه روزی که ماهم فاکتور بشیم