طرح ترافیک 99، جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک 5 برابر شد

 

طرح ترافیک 99، جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک 5 برابر شد

 
در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، حفظ بهداشت فردی و توصیه برای پرهیز از حضور در امکان عمومی و شلوغ باعث شده تا برخلاف همیشه کارشناسان استفاده از خودروهای شخصی به جای خودروهای حمل و نقل عمومی و مترو را توصیه کنند، حالا مسئولان شهری نیز تصمیم گرفته اند تا در همین راستا ساعات اجرای دو طرح ترافیک و کاهش آلودگی را برای مدتی کاهش دهند.
 
جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک 5 برابر شد [به روز رسانی] - فروردین 99
براساس این مصوبه و بند 126 جریمه تردد غیرمجاز وسایل نقلیه در محدوده‌های ممنوع مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها که به طور موقت از طرف پلیس راهور ممنوع اعلام می‌شود، مبلغ یک میلیون ریال است.
 
براین اساس مبلغ جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت ماه از 20هزار به 100 هزار تومان افزایش می‌یابد.
 
 
 
طرح ترافیک سال جدید از 20 فروردین اجرایی می‌شود. مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران جزییات تسهیلات جدید شهرداری تهران، برای تردد ساکنان محدوده طرح‌های ترافیکی در سال جاری را ارائه کرد.
 
طرح از ساعت 6:30 تا 19 به جز روزهای پنج‌شنبه و تعطیلات رسمی اجرا می‌شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلاً از ساعت 8 صبح تا 17 اجرایی می‌شود. ساکنان محدوده طرح قبل از ساعت 9 صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت 16 یک ورود رایگان دارند و نرخ تعرفه برای آنها نیم‌بها بود.
 
امکان رزرو سالیانه طرح وجود ندارد و نهایتاً بازه زمانی برای رزرو هفتگی است. انصراف از رزرو طرح، تا قبل از ساعت 6 صبح امکانپذیر است و رزرو بلااستفاده طرح، جریمه دارد.
 
20 روز تردد رایگان برای پلاک‌های تهران و 15 روز تردد رایگان برای پلاک‌های سایر مناطق همچنان پابرجاست. فردی که فقط از طرح خارج می‌شود یک بار تردد در طرح داشته هزینه طرح را باید بپردازد.
 
آغاز طرح ترافیک 99 از 16 فروردین/اجرای طرح از ساعت 8 الی 17 [به روز رسانی] - فروردین 99
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح ترافیک سال ۱۳۹۹ از ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌شود، گفت: بنابر اعلام شورای ترافیک تهران، ساعت محدوده‌های ترافیکی نیز به روند گذشته یعنی از ۸ صبح الی ۱۷ عصر تا اطلاع ثانوی خواهد بود.
 
طبق رویه چند سال گذشته، ترافیک تهران در روزهای پایانی سال به شدت افزایش می یابد. درست است که دستگاه های زیادی به صورت هم عرض تلاش می کنند که این ترافیک را کنترل کنند، اما کافی است که پشت یک ترافیک سرسام آور، یک ساعت بی حرکت باقی بمانید تا این فکر به ذهنتان خطور کند که هیچ کس حواسش به ترافیک نیست. تشدید ترافیک و زمان کشی از یک سو و آلودگی و آلایندگی از سوی دیگر بر شهروندان بی تأثیر نیست.
سردار محمدرضا مهماندار در خصوص طرح ترافیک در روزهای پایانی سال اعلام کرد:
 
از پنج شنبه 2 اسفند در شهر تهران طرح ترافیک و طرح زوج و فرد اجرا می‌شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد برای اسفند ماه سال جاری گفت: با نزدیک شدن به عید نوروز شاهد افزایش حجم تردد در پنج‌شنبه‌های ماه اسفند و حضور مردم در مراکز خرید و مناطق مرکزی شهر خواهیم بود.
 
با توجه به ترافیک شدید این مناطق ساعت اجرای طرح ترافیک و ساعت اجرای طرح زوج و فرد در روزهای پنج‌ شنبه از ساعت 6:30 صبح تا 13 اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: اتخاذ این تصمیم به دلیل درخواست مردم و تسهیل در امور کسبه بازار و مراکز فروش بوده و توصیه می‌شود، شهروندان برای تردد در نواحی طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنند.
 
اعلام این خبر در شرایطی انجام می شود که مسئولان پایتخت به تازگی از عدم کارکرد مناسب طرح زوج و فرد در تهران خبر داده اند و در این راستا برنامه ای برای اجرای یک طرح جایگزین زوج و فرد برای سال 98 را اعلام کرده اند. بنابراین در شرایطی که به گفته ایشان طرح زوج و فرد از کارایی لازم برخوردار نیست، گسترش محدوده زمانی اجرای آن به شب عید و روزهای شلوغ اسفند ماه تا حدی عجیب به نظر می رسد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , طرح ترافیک 99






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

این آقایان اصلاح طلب مهارت خاصی در خالی کردن جیب مردم با القاب قشنگ دارند . شما برای رفاه مردم چکار کردین که جریمه را 5 برابر میکنید
21:32  1399/01/22
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین فوری اسفند : یه دردسر هم داریم پلاک شه
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : مبارک باشه.چقدر سود تاخیر تعلق گرفته؟
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن