نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 

نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 
توافق نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با هدف موضوع تدوین اطلس فناوری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو و قوای محرکه به امضا رسید.
منوچهر منطقی دبیر این ستاد در آیین امضای این توافق نامه با تاکید بر این که ستاد توسعه فناوری در تلاش برای توسعه پلتفرم حتی به صورت آزمایشگاهی است، گفت: پلتفرم ها برای رسیدن به نتیجه، نیازمند آزمایشگاه های توسعه محصول هستند تا صلاحیت خود را از آزمایشگاه دریافت کنند بنابراین لازم است ازمایشگاه ها از سطوح بالاتری برخوردار شوند.
 
وی با تاکید بر انجام کار شبکه ای با هدف توسعه این اقدامات اظهار کرد: پس از امضای توافق نامه کمیته اجرایی تشکیل شده و فاز نخست شناسایی صفر تا صد  گلوگاه و سرمایه گذاری با هدف ارتقای این بخش ها است.
 
محمدرضا شیخ عطار ، مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش نیز در این مراسم هدف از اجرای این طرح را تشدید هم افزایی در سرمایه گذاری ها اعلام کرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه سخت افزار و نیروی انسانی منابع قوی در اختیار دارد و اقد امات گسترده ای در این زمینه انجام داده و برای اطمینان از حلقه های فرایند و اقتصاد بهینه از منابع محدود، به دنبال اثرگذاری قطعی است.
 
وی افزود: تشدید پروژه ساخت داخل، ارتقای فناوری در صنعت قطعه و اطمینان به مصرف کتتده داخلی برای تولید کالای با کیفیت از جمله اهداف این توافق است که با توجه به مزایای تولیدی که در کشور وجود دارد، ارزآوری بیشتز قابل دسترسی خواهد بود.
 
اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در ادامه این توافق نامه را جلوگیری از موازی کاری در صنعت خودرو دانست و گفت: شرکت بازرسی کیفیت جزو پیشگامان توسعه زیرساخت های صنعت خودرو و قوای محرکه است که با همکاری این شرکت و ایدرو کار را پیش خواهد برد.
 
به گفته وی، هم افزایی سازمان ها هدف جدی این توافق نامه است تا نسبت به تدوین اولویت های صنعت خودرو اقدام شود.
 
گلپایگانی گفت: در حال حاضر  بخش‌هایی از تست‌های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد که البته پوشش دهنده کامل الزامات  استاندارد‌های ۸۵ گانه نیست.
 
بر اساس این توافق نامه قرار است در ابتدا طی مطالعاتی همه امکانات بالقوه و بالفعل مرتبط با مراکز آزمون، ارزیابی و تست کیفیت و ایمنی خودروها شناسایی و بر اساس آن کمبودهای کشور در دو حوزه تست های مرتبط با استانداردهای الزامی ایمنی و کیفیت و زیر ساخت های مورد نیاز جهت انجام آزمون های طراحی و توسعه خودرو استخراج و با این همکاری سه جانبه نسبت به برنامه ریزی جهت رسیدن به حد مطلوب در این بخش اقدام شود.
 
در حال حاضر بخش هایی از تست های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد اما پوشش دهنده کامل الزامات استانداردهای 85 گانه نیست به طور مثال امکانات آزمون های طراحی و توسعه نیز اساسی ترین زیر ساخت مورد نیاز که مراکز آزمون جاده ای خودرو است اما سال ها است که با چالش های مختلف از جمله تامین سرمایه مواجه و متوقف شده است.
 
از جمله محورهای همکاری این توافق نامه همکاری در شناسایی و ایجاد شبکه مراکز آزمون، ارزیابی و تست سطح کیفیت و ایمنی قطعات و خودروها، همکاری در زمینه شناسایی و اولویت بندی نیازهای روز کشور در حوزه آزمون های خودرویی و همکاری در جلب مشارکت شرکت های خودروساز و زنجیره تامین آن ها به منظور توسعه مراکز تست و آزمون خواهد بود.
 
روش اجرا نیز به این شکل خواهد بود که ستاد ایدرو و ISQI پس از امضای تفاهم نامه اقدام به تشکیل کمیته راهبری و کارگروه تخصصی جهت بررسی و تصویب پروژه های پیشنهادی خواهد کرد. این کمیته متشکل از نمایندگان ستاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایدرو و ISQI بوده و دبیری آن نیز بر عهده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد خواهد بود.
 
گفتنی است مدت این تفاهم نامه پس از امضا و تاریخ مبادله سه سال بوده و با موافقت دو طرف قابل تمدید خواهد بود. 
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s5 : کسی هستش که شهریور سال قبل s5 ثبت نام کرده باشه و هنوز ماشینش شاسی نشده؟
زهرا : شما اقساطی ثبت نام کرده بودید؟
گلچین : ماشین تارا v1pفروش سه ماهه،واریزی اسفند،تحویل ۱۶خرداد والا معلوم نیست چیکار میخوان بکنن.برا بار هزارم تاریخ رو بروز کردن.
اس فایو مهر : من امروز رفتم نمایندگی کلی داد و بیداد کردم و یه زن اومد آروم صحبت کرد و منو برد اتاق مدیریت که بیشتر از این آبروشونو نبرم .. ولی با داد میگفتم اینا ماشین مهر رو هموز تحویل ندادن پولتونو بدین طلا ۵ ماه دیگه نقدشو بخرید شما هم حتما برید ، مجبور میشن ماشینامونو بدن
مهدی s5 26 مهر : اقای اصفهان سفید بودی یا مشکی
شاهین اتومات 24دی : من پیگیری کردم، اصلا فاکتور نکردن ، همون 18 دی مونده، اینا شایعه هست ، مشکل تامین قطعه دارن، حالا حالا ها تحویل نمیدن، پیگیر شکایت از بازرسی باشین تعداد بره بالا
میلاد : من s5 ماه 12/06/1402 ثبت نام کردم نه شاسی خورده و نه خبری هست خدا لعنتشون کنه کسی هست شرایطش مثل من باشه؟؟
mhd S3 : مشکلی نیست برای منم همینطور بود بعد تقریبا 10 روز ارسال میشه مدارک صادر شده و تحویل شرکته و هنوز صادر نشده ارسال طبق کد پستی تون انجام میشه
m.f : سلام دوستان من امروز تماس گرفتم با سایپا گفت که الان در حال حاضر فروش نقدی فوق العاده تاریخ 18 دی ماه فاکتور میشه شما 20 دی در صف فاکتور هستید.بعد که شاکی شدم میگه چیه قرارداد امضا کردی بعد از تاریخ موعد تحویل جریمه دیرکرد میده .ناراختی برو هرکاری می خوای بکن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فروش فوری : تشکر بابت اطلاع رسانی
X22 shz : امروز هم گفتن مجوز خروج صادر نشده.
X22 shz : امروز هم گفتن مجوز خروج صادر نشده.
هفته اخر دی😒 : سلام26واریز،19پلاک شدم 2ساعت راه تا کاشان چرا پس نمیاد ماشین🥴کسی از شهرری هست
دوگانه دی ماهی : تاتاریخ27.دیروز پلاک شدم
شایان بهاری : 11676260 فاکتور گردید .
فائزه اسفند : من رفتم توسامانه 111 شکایت کنم بلدنبودم میشه اونایی که شکایت کردن توضیح بدن چجوری میشه شکایت کرد
x55 : دوستان با کامنت خوندن وگزاشتن تو این سایتی که متعلق به مدیران خودرو هست هی اتفاقی نمیافته و از معترض بودن شما هم کسی مطلع نمیشه یا باید ایمیل بزنید به صدای مشتری مدیران خودرو یا زیر پست صفحه ی رسمی پیج اینستا گرام مدیران خودرو یا حضورا یه تاریخی مشخص بشه بریم جلوی درب مرکزی پیگیر مشکلات بشیم همه دوستان باید پیگیر باشن چه کسانی که خودروشون و تحویل نمیدن و‌مجوز صادر نمیکنن چه دوستانی که روند پروندشون و دارن پیگیری میکنن چون اوناهم اگه پیگیر نشن از الان به مشکل ما بر میخورن و تا ماشین های ما که منتظر مجوز خروج هست تحویل ندن ماشین های اونارم تحویل نمیدن آقای الوند و فرشید و غیره کاری برای ما نمیکنن ما خودمون باید پیگیر بشیم تاریخ مشخص بشه فکر‌کنم قبلا گفته بودن چهارشنبه ی این هفته
207 تحویل29اسفند : سلام رنگ ماشینت سفید بود؟تکمیل وجه کی کردی؟
ELX : با یک گوشی دیگه وارد شو. باید حتما احراض هویت رو انجام بدی