نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 

نقشه راه توسعه مراکز تست و آزمون در صنعت خودرو تدوین می شود

 
توافق نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با هدف موضوع تدوین اطلس فناوری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو و قوای محرکه به امضا رسید.
منوچهر منطقی دبیر این ستاد در آیین امضای این توافق نامه با تاکید بر این که ستاد توسعه فناوری در تلاش برای توسعه پلتفرم حتی به صورت آزمایشگاهی است، گفت: پلتفرم ها برای رسیدن به نتیجه، نیازمند آزمایشگاه های توسعه محصول هستند تا صلاحیت خود را از آزمایشگاه دریافت کنند بنابراین لازم است ازمایشگاه ها از سطوح بالاتری برخوردار شوند.
 
وی با تاکید بر انجام کار شبکه ای با هدف توسعه این اقدامات اظهار کرد: پس از امضای توافق نامه کمیته اجرایی تشکیل شده و فاز نخست شناسایی صفر تا صد  گلوگاه و سرمایه گذاری با هدف ارتقای این بخش ها است.
 
محمدرضا شیخ عطار ، مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش نیز در این مراسم هدف از اجرای این طرح را تشدید هم افزایی در سرمایه گذاری ها اعلام کرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه سخت افزار و نیروی انسانی منابع قوی در اختیار دارد و اقد امات گسترده ای در این زمینه انجام داده و برای اطمینان از حلقه های فرایند و اقتصاد بهینه از منابع محدود، به دنبال اثرگذاری قطعی است.
 
وی افزود: تشدید پروژه ساخت داخل، ارتقای فناوری در صنعت قطعه و اطمینان به مصرف کتتده داخلی برای تولید کالای با کیفیت از جمله اهداف این توافق است که با توجه به مزایای تولیدی که در کشور وجود دارد، ارزآوری بیشتز قابل دسترسی خواهد بود.
 
اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز در ادامه این توافق نامه را جلوگیری از موازی کاری در صنعت خودرو دانست و گفت: شرکت بازرسی کیفیت جزو پیشگامان توسعه زیرساخت های صنعت خودرو و قوای محرکه است که با همکاری این شرکت و ایدرو کار را پیش خواهد برد.
 
به گفته وی، هم افزایی سازمان ها هدف جدی این توافق نامه است تا نسبت به تدوین اولویت های صنعت خودرو اقدام شود.
 
گلپایگانی گفت: در حال حاضر  بخش‌هایی از تست‌های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد که البته پوشش دهنده کامل الزامات  استاندارد‌های ۸۵ گانه نیست.
 
بر اساس این توافق نامه قرار است در ابتدا طی مطالعاتی همه امکانات بالقوه و بالفعل مرتبط با مراکز آزمون، ارزیابی و تست کیفیت و ایمنی خودروها شناسایی و بر اساس آن کمبودهای کشور در دو حوزه تست های مرتبط با استانداردهای الزامی ایمنی و کیفیت و زیر ساخت های مورد نیاز جهت انجام آزمون های طراحی و توسعه خودرو استخراج و با این همکاری سه جانبه نسبت به برنامه ریزی جهت رسیدن به حد مطلوب در این بخش اقدام شود.
 
در حال حاضر بخش هایی از تست های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد اما پوشش دهنده کامل الزامات استانداردهای 85 گانه نیست به طور مثال امکانات آزمون های طراحی و توسعه نیز اساسی ترین زیر ساخت مورد نیاز که مراکز آزمون جاده ای خودرو است اما سال ها است که با چالش های مختلف از جمله تامین سرمایه مواجه و متوقف شده است.
 
از جمله محورهای همکاری این توافق نامه همکاری در شناسایی و ایجاد شبکه مراکز آزمون، ارزیابی و تست سطح کیفیت و ایمنی قطعات و خودروها، همکاری در زمینه شناسایی و اولویت بندی نیازهای روز کشور در حوزه آزمون های خودرویی و همکاری در جلب مشارکت شرکت های خودروساز و زنجیره تامین آن ها به منظور توسعه مراکز تست و آزمون خواهد بود.
 
روش اجرا نیز به این شکل خواهد بود که ستاد ایدرو و ISQI پس از امضای تفاهم نامه اقدام به تشکیل کمیته راهبری و کارگروه تخصصی جهت بررسی و تصویب پروژه های پیشنهادی خواهد کرد. این کمیته متشکل از نمایندگان ستاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایدرو و ISQI بوده و دبیری آن نیز بر عهده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد خواهد بود.
 
گفتنی است مدت این تفاهم نامه پس از امضا و تاریخ مبادله سه سال بوده و با موافقت دو طرف قابل تمدید خواهد بود. 
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
mhd S3 : منظور من تا تاریخ 9 آبان بود دوستان تهران و نیشابور اگر اشتباه نکنم گفتن ما تحویل گرفتیم شما که تاریخ ثبت نامت 15 آبان هست
علی : من زور به باسنم نمیاد من حواله خریدم سرموقع تحویلم‌ میدهند بعد اینو گفتم تو که این حرف زدی میگم می‌دونستی چرا الان میگی فلان و فلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام رانا پلاس 29اسفند 402کسی فاکتور شده
محمد ساینا تککک : چجوری میفهمین فاکتور شدین؟
ابراهیم تیگو 8پرو : پاسخ به خبر خوب:مبارکه داداش خبر خوبی بود چرخش برات خوش بچرخه
هایما : سلام دوستان کسی این چند روز فیزیک پلاک و با تحویل نگرفته خودرو
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : بنازم نوبتی باشه نوبت 21دی فردا
تیگو 7 : سلام مبارکه به سلامتی میشه تاریخ قرارداد و فاکتور و مدل و رنگش رو بفرمایید؟ ممنون
بهمن ماه : دوستان به هیچ وجه ساینا دوگانه افزایش قیمت نمیخوره. چندبار زنگ زدم پشتیبانی گفتن که افزایش نداره
S5-Tehran : تماس گرفتم ایرانخودرو، گفتن S5 احتمالا تیرماه فاکتور بشه. موعد تحویل 23 بهمن هستم.
خبر خوب : سلام دوستان عزیز پس از مدتها یک خبر خوب بدم امروز برای من پیامک تخلف رانندگی سرعت غیر مجاز از محور بم ماهان ثبت شده است که معنای آن این است که تیگو7 مجوز خروج گرفته است و در حال عزیمت به تهران می باشد . خدایی کار به کجا رسیده که بابت جریمه شدن خودرو ی که هنوز تحویل نشده خوشحالی می کنم .
منتظر تحویل 😊 : سلام دوستان من امروز فاکتور شدم واریزی6 اردیبهشت تبدیل تک سوز