کنترل تقاضا با هدایت نقدینگی های سرگردان به شرکت های لیزینگ

 

کنترل تقاضا با هدایت نقدینگی های سرگردان به شرکت های لیزینگ

 
در شرایطی که دولت و مجلس در تلاش برای یافتن راهکاری برای کشف واقعی قیمت خودرو با تکیه بر ابزارهایی همچون عرضه در بورس هستند، تقاضای کاذب وارد شده به این بازار به دلیل نوسان بازارهای موازی، اثرات زیانباری به دنبال داشته و قیمت ها را فضایی کرده و این اختلتف قیمت کارخانه و بازار قدرت خرید را به شدت کاهش داده و در این شرایط، کارشناسان راه اندازی شرکت های لیزینگ را ابزاری برای کنترل این نقدینگی سرگردان می دانند.
 
در شرایطی که قیمت دلار به کانال قیمتی 30 هزار تومانی وارد شده و رکوردهای جدید قیمتی به ثبت رسانده، بازارهای موازی همچون بورس، طلا و سکه نیز با نوسان قیمت روبرو شده و در این شرایط این نقدینگی های سرگردان دوباره به بازار خودرو بازگشتند و این امر باعث شده تا در دو ماهه اخیر بازار خودرو دوباره روزهای پرنوسانی را تجربه کرد. این تقاضای کاذب باعث شده تا خریداران واقعی در این بازار قدرت خرید خود را از دست بدهند. هرچند مجوز فروش های فوق العاده خودروسازان تا پایان سال صادر شده تا بخشی از تقاضای واقعی خود قادر به تامین نیاز خود باشد اما با این حال همچنان تقاضاهای زیادی بدون نتیجه باقی مانده چرا که قدرت خرید به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر فاصله قیمت کارخانه و بازار به ارقام بی سابقه ای رسیده که خرید از بازار و تامین نیاز از بازار آزاد را توجیه پذیر نمی کند. 
 
در این شرایط کارشناسان صنعت خودرو پاگرفتن شرکت های لیزینگ را از ضرورت های فعلی صنعت و بازار خودرو می دانند. 
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت فروش 70 درصد خودروها از طریق لیزینگ اظهار می کند: همزمان با افزایش قیمت ها توان خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش یافته و ممکن است همین تعداد خودروی تولید شده توسط خودروسازان نیز به فروش نرسد اما با راه اندازی شرکت های لیزینگ با افزایش قیمت نیز فشاری به تولیدکننده و در عین حال مصرف کننده وارد نخواهد شد.
 
مدنی با بیان این که سرمایه اولیه نخستین مشکل تشکیل این دسته از شرکت ها است، می افزاید: برای تاسیس این دسته از شرکت ها می توان از سرمایه های سرگردان موجود در کشور که تمایل به سرمایه گذاری بلندمدت ندارند استفاده کرد .
 
وی ادامه می دهد: در نظر گرفتن حاشیه سود مناسب برای این دسته از سرمایه گذاران می تواند مشوقی باشد و حتی بانک ها را برای ورود به این موضوع نیز تشویق کند که در این شرایط تامین مالی خودروسازان نیز به مراتب آسان تر خواهد بود. 
 
این کارشناس ارشد صنعت خودرو با تاکید بر این که تنها حاشیه سود مناسب می تواند انگیزه ای برای ورود سرمایه های سرگردان به حوزه فروش اقساطی و لیزینگی خودرو باشد، تصریح می کند: اگر قرار باشد نرخ بهره مانند نرخ خودرو تکلیفی شده و اجازه کسب سود بیشتر به شرکت های لیزینگی داده نشود، استقبالی از این قضیه نخواهد شد زیرا اگر شرکت لیزینگی خواستار گردش سرمایه خود باشد باید حداقل 10 درصد حاشیه سود ماهانه و 25 درصد سود سالیانه داشته باشد تا انگیزه ای برای ایجاد و ادامه فعالیت در این دسته از شرکت ها داشته باشد.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شرکت های لیزینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مغان : 141 میلیون
محسن ارمانی : از استکانی یا یکی از سوپاپ خراب شده
تحویل خرداد : سلام دوستان که دعوتنامه و تمکیل وجه کردن تحویل خردادماه کسی هست فاکتور شده لطف اعلام کنید ممنونم
امیر : من اولویت بهار هستم.هیچ خبری نیست.با شرکت تماس هم گرفتم گفتن ما هم نمیدونیم.و منتظر پیام باشین.یا طرح تبدیل اجباری براتون میاد یا واریز.فعلا که ول معطلیم
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده