بلاتکلیفی ثبت‌نام کنندگان خودروی هایما

 

بلاتکلیفی ثبت‌نام کنندگان خودروی هایما

 
افراد زیادی از خرداد سال 97 از شرکت ایران خودرو، دو خودروی هایما s5 و s7 را با موعد تحویل در سال 98 و 99 به صورت پیش خرید با مبلغ ثبت نامی عموماً بیش از نصف قیمت روز خودرو ثبت نام کرده اند. تا کنون این شرکت نسبت به تحویل خودرو و ارسال دعوت نامه برای قراردادهای با موعد تحویل تا مرداد 98 اقدام کرده است و برای قراردادهای باقی مانده مثل هایماs7 ، طرح تبدیل با یک خودروی دنا پلاس معمولی و یک خودروی دنا پلاس توربو دستی با موعد تحویل یک و دو ماهه آن هم با شرایط بسیار مبهم پیشنهاد داده است. در این راستا ایران خودرو اطلاع رسانی درستی انجام نمی‌دهد. مثلاً در اوایل مهرماه 99 ایرانخودرو اعلام کرد که این خودرو را تحویل خوهد داد و تا آخر سال در صورت تأمین قطعات، حدود 20 هزار دستگاه تولید خواهد شد. اما اخیراً در خبرگزاری ها و برخی نمایندگی‌های این شرکت اعلام شد که تولید هایما متوقف شده است و مردم به صورت اجباری باید طرح تبدیل فوق را قبول کنند. با توجه به عدم اطلاع رسانی درست، دارندگان حواله‌های گفته شده بلاتکلیف و سردرگم هستند و کسی هم جوابگوی آنها نیست. جدای از گمانه‌زنی‌های مختلف، اعتراضهای به حقی در مورد عملکرد این شرکت در این زمینه از قبیل موارد زیر وجود دارد:
 
1- آیا تحریم فقط برای خودروی هایما است؟ چرا سایر خودروهای مونتاژی از قبیل ام وی ام، چری، جک و فوتون و تولیدات کرمان موتور و ... تولید و در بازار عرضه می‌شوند؟ چرا خودروی هایما صفر به وفور در دست واسطه‌ها و بازار یافت می‌شود؟ این مطلب این شائبه را ایجاد کرده است که با افزایش قیمتها، ایران خودرو حاضر به هزینه کردن و اجرای تعهدات خود نیست و تمایل دارد خودروهای تولیدی را از طریق واسطه‌ها در بازار آزاد به فروش برساند. همچنین خبر راه اندازی خط تولیدخودروی هایما پلاس توسط ایران خودرو در برخی رسانه‌ها نیز گفته شده است.
 
2- چرا ایران خودرو با توجه به منابع مالی دریافتی زیادی که از ثبت نام کنندگان دریافت کرده و همچنین زمان کافی که در اختیار داشته است، به موقع نسبت به تامین قطعات اقدام نکرده است؟
 
3- چرا به جای معوقات خودروی سوزوکی، خودروی هایما داده شده است، در حالی که ثبت نام کنندگان خودروی هایما پس از دو سال و نیم انتظار، خود محقتر به دریافت آن هستند.
 
4- افراد نسبت به طرحهای تبدیل پیشنهادی توسط ایران خودرو اعتراض شدید دارند و معتقدند که حقوق آنها در این طرحها رعایت نمی‌شود. با توجه به اینکه اکثراً برای استفاده شخصی هایما، که خودرویی شاسی بلند و اتوماتیک توربو است ثبت نام کرده‌اند، طرحهای تبدیلی پیشنهادی آن با سواری دنا پلاس دستی و پژو پارس نه به لحاظ کیفیت و نه به لحاظ قیمتی منصفانه نمی‌باشد و شرایط تبدیلی هم خیلی مبهم و چند مرحله‌ای است.
بنابراین ما دارندگان حواله‌های خودروی هایما، اولاً خواهان اطلاع رسانی دقیق و شفاف شرکت ایران خودرو در زمینه تولید و تحویل این خودرو هستیم. ثانیاً خواهان دریافت خودروی ثبت نامی خود می‌باشیم. و ثالثاً اگر طرح تبدیلی برای افراد متقاضی پیشنهاد می‌شود، باید با خودروی هم رده آن صورت گیرد و دارای تنوع بوده و حقوق مصرف کننده در آن تضییع نگردد لذا از مسؤلین محترم شرکت ایران خودرو انتظار داریم به حقوق مشتریان خود که به آنها اعتماد کرده اند، احترام بگذارند و در جلب رضایت مشتریان بکوشند و در اسرع وقت نسبت به تامین قطعات و تحویل این خودرو اقدام نمایند. ضمن تشکر، از خبرگزاری فارس تقاضا داریم این موضوع را تا حصول جواب از مسؤلین ایران خودرو پیگیری نماید.
 

source

farsnews

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هایما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

حسن
0

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من

آنچه البته به جائی نرسد فریاد است
23:23  1399/10/25
پاسخ دادن
مجيد
0

به نظرم با توجه به رويكرد جديد قوه قضاييه حواله داران بايد با شكايت از ايران خودرو موضوع را پيگيرى كنند
17:03  1399/09/12
پاسخ دادن
مرتضی
0

واقعا انصاف نیست که در این نظام که دم از عدالت میزند یک خودرو ساز حکومتی خون ملت رو توشیشه بکنه و هیچ مقام مسئولی اعاده حق حواله داران را نکند. ما هر چه زودتر درخواست خودرو ثبت نامی خود یعنی هایما رو داریم. مشتری مداری کجا رفته؟؟!!!
21:24  1399/08/30
پاسخ دادن
مریم
0

من هم حمایت میکنم
چرا باید بعد از تاخیر یک ساله در زمان تحویل این اتفاق بیفته
10:50  1399/08/12
پاسخ دادن
ثنا
0

حمایت می شود
21:52  1399/08/11
پاسخ دادن
علی
4

لطفا پیگیری و حمایت شود.
ایران خودرو قصد دارد بعد از دو سال و نیم از زیر بار تعهد خود فرار کنه. و با بهانه تحریم حق مردم را پایمال کند
21:38  1399/08/11
پاسخ دادن
مهدی
1

دوستان عزیز، لطفا برید به لینکهای زیر و حمایت کنید.
اعتراض حواله‌داران ‌خودرو به قیمت‌گذاری مجدد .
https://1car.ir/ns-17358
.
افزایش قیمت حواله‌داران پیش‌فروش خودرو تا کی؟
https://1car.ir/ns-17361
.
بلاتکلیفی ثبت‌نام کنندگان خودروی هایما
https://1car.ir/ns-17359
21:17  1399/08/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایمان (شاهین اتومات) : سلام مبارکه داداش به سلامتی خدا روشکر
تارا v1 پلاس اسفند : سلام نوبت تحویل فروش فوری اسفند پانزدهم تا بیست و سوم خرداد می باشد ولی تاکنون هیچ موردی فاکتور نشده است اگر این هفته فاکتور نشن این یعنی تحویل با تاخیر مواحه است
حمید اس فایو : باسلام ثبت نام 22 مهر اس 5 شیراز شاسی و فاکتور 25 اردیبهشتماه بیمه 29 اردیبهشت امروز رفته برای صدور پلاک
s5 تهران : دسوتان کسی از وضعیت s5 های ثبت نام شهریور سال گذشته و تحویل بهمن ماه خبری داره؟ تا الان فاکتور و شاسی نشده
محبی : دوستان من ۲۶ مهر بودم مال منم تکمیل وجه گیر کرده بود رفتم دفتر جنت آباد دادو بیداد همون موقع شاسی شدشمام حتما برید اونجا
محسن : مبارک باشه آقاسعید گل چرخش برات بچرخه انشالله
شاهین اتو : سلام دوستان من فروش فوق فوری دی ماه بودم طرح عادی واریز کل پول 18 دی پذیرش 19 دی شش شماره اول پذیرش 115989 ثبت سخا 20 دی واریز اضافه بیمه و مالیات 17 فروردین فاکتور 27 اردیبهشت ثبت پلاک 31 اردیبهشت امروزم چراغ تحویل روشن شد انشاله همگی دوستان زودتر تحویل بگیرند
سعید : سلام آقا محسن. نه من فروش فوری بودم. تحویل دی ماه. تازه تحویل گرفتم
تارا v1p : دست دلال کوتاه
تارا دستی : سلام به همه. تارا دستی مشارکت در تولید تیر 1401 ، بخشنامه 4463 ، , واریز اولیه تیر 1401 ، موعد تحویل بهمن 1402 ، تکمیل وجه دی 1402 بودم. امروز 1 خرداد 1403 فاکتور شدم. انشا اله همگی بدون تاخیر فاکتور بشید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه تحویلی 29 اسفند : تا واریزی 24 آذر فاکتور شده
فروش فوری 1 اسفند : مراجعه کنید به نمایندگی
امید : سلام 207 اتومات سقف فلز تابستان403 کسی براش دعوتنامه امده یا ن مبلغ واریزی هم لطف کنه بهم بگه ممنونم
رضا : دلار چند
کارن : ایکس 22 واریزی نقدی 25 دی ماه هنوز مجوز خروج نخورده
تکمیل 20دی : دوستان 20 دی تماسبا ایران خودرو نداشتید؟ ممنون میشم اطلاع بدید اگه 20 دیامروز فاکتور شده هم لطفا اطلاع میدید
دوگانه : 255750 تومن
فروش فوری : سلام ماشینم فاکتورشده 10روزه سخاهم تایید شده توسط راهور سبزهست الان پیام اومده ک احرازسکونت انجام نشده بخاطرهمین پلاک نشده داخل سخا هم زده تاییدشده توسط راهور الان باید چیکارکنم
207پانا تبدیلی : 18 دی و تبدیل 19 فروردین کیا فاکتور نشدن اعلام کنن
دوگانه : سلام پرستو خانم کجارو تیک بزنیم