بلاتکلیفی ثبت‌نام کنندگان خودروی هایما

 

بلاتکلیفی ثبت‌نام کنندگان خودروی هایما

 
افراد زیادی از خرداد سال 97 از شرکت ایران خودرو، دو خودروی هایما s5 و s7 را با موعد تحویل در سال 98 و 99 به صورت پیش خرید با مبلغ ثبت نامی عموماً بیش از نصف قیمت روز خودرو ثبت نام کرده اند. تا کنون این شرکت نسبت به تحویل خودرو و ارسال دعوت نامه برای قراردادهای با موعد تحویل تا مرداد 98 اقدام کرده است و برای قراردادهای باقی مانده مثل هایماs7 ، طرح تبدیل با یک خودروی دنا پلاس معمولی و یک خودروی دنا پلاس توربو دستی با موعد تحویل یک و دو ماهه آن هم با شرایط بسیار مبهم پیشنهاد داده است. در این راستا ایران خودرو اطلاع رسانی درستی انجام نمی‌دهد. مثلاً در اوایل مهرماه 99 ایرانخودرو اعلام کرد که این خودرو را تحویل خوهد داد و تا آخر سال در صورت تأمین قطعات، حدود 20 هزار دستگاه تولید خواهد شد. اما اخیراً در خبرگزاری ها و برخی نمایندگی‌های این شرکت اعلام شد که تولید هایما متوقف شده است و مردم به صورت اجباری باید طرح تبدیل فوق را قبول کنند. با توجه به عدم اطلاع رسانی درست، دارندگان حواله‌های گفته شده بلاتکلیف و سردرگم هستند و کسی هم جوابگوی آنها نیست. جدای از گمانه‌زنی‌های مختلف، اعتراضهای به حقی در مورد عملکرد این شرکت در این زمینه از قبیل موارد زیر وجود دارد:
 
1- آیا تحریم فقط برای خودروی هایما است؟ چرا سایر خودروهای مونتاژی از قبیل ام وی ام، چری، جک و فوتون و تولیدات کرمان موتور و ... تولید و در بازار عرضه می‌شوند؟ چرا خودروی هایما صفر به وفور در دست واسطه‌ها و بازار یافت می‌شود؟ این مطلب این شائبه را ایجاد کرده است که با افزایش قیمتها، ایران خودرو حاضر به هزینه کردن و اجرای تعهدات خود نیست و تمایل دارد خودروهای تولیدی را از طریق واسطه‌ها در بازار آزاد به فروش برساند. همچنین خبر راه اندازی خط تولیدخودروی هایما پلاس توسط ایران خودرو در برخی رسانه‌ها نیز گفته شده است.
 
2- چرا ایران خودرو با توجه به منابع مالی دریافتی زیادی که از ثبت نام کنندگان دریافت کرده و همچنین زمان کافی که در اختیار داشته است، به موقع نسبت به تامین قطعات اقدام نکرده است؟
 
3- چرا به جای معوقات خودروی سوزوکی، خودروی هایما داده شده است، در حالی که ثبت نام کنندگان خودروی هایما پس از دو سال و نیم انتظار، خود محقتر به دریافت آن هستند.
 
4- افراد نسبت به طرحهای تبدیل پیشنهادی توسط ایران خودرو اعتراض شدید دارند و معتقدند که حقوق آنها در این طرحها رعایت نمی‌شود. با توجه به اینکه اکثراً برای استفاده شخصی هایما، که خودرویی شاسی بلند و اتوماتیک توربو است ثبت نام کرده‌اند، طرحهای تبدیلی پیشنهادی آن با سواری دنا پلاس دستی و پژو پارس نه به لحاظ کیفیت و نه به لحاظ قیمتی منصفانه نمی‌باشد و شرایط تبدیلی هم خیلی مبهم و چند مرحله‌ای است.
بنابراین ما دارندگان حواله‌های خودروی هایما، اولاً خواهان اطلاع رسانی دقیق و شفاف شرکت ایران خودرو در زمینه تولید و تحویل این خودرو هستیم. ثانیاً خواهان دریافت خودروی ثبت نامی خود می‌باشیم. و ثالثاً اگر طرح تبدیلی برای افراد متقاضی پیشنهاد می‌شود، باید با خودروی هم رده آن صورت گیرد و دارای تنوع بوده و حقوق مصرف کننده در آن تضییع نگردد لذا از مسؤلین محترم شرکت ایران خودرو انتظار داریم به حقوق مشتریان خود که به آنها اعتماد کرده اند، احترام بگذارند و در جلب رضایت مشتریان بکوشند و در اسرع وقت نسبت به تامین قطعات و تحویل این خودرو اقدام نمایند. ضمن تشکر، از خبرگزاری فارس تقاضا داریم این موضوع را تا حصول جواب از مسؤلین ایران خودرو پیگیری نماید.
 

source

farsnews

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هایما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

حسن
0

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من

آنچه البته به جائی نرسد فریاد است
23:23  1399/10/25
پاسخ دادن
مجيد
0

به نظرم با توجه به رويكرد جديد قوه قضاييه حواله داران بايد با شكايت از ايران خودرو موضوع را پيگيرى كنند
17:03  1399/09/12
پاسخ دادن
مرتضی
0

واقعا انصاف نیست که در این نظام که دم از عدالت میزند یک خودرو ساز حکومتی خون ملت رو توشیشه بکنه و هیچ مقام مسئولی اعاده حق حواله داران را نکند. ما هر چه زودتر درخواست خودرو ثبت نامی خود یعنی هایما رو داریم. مشتری مداری کجا رفته؟؟!!!
21:24  1399/08/30
پاسخ دادن
مریم
0

من هم حمایت میکنم
چرا باید بعد از تاخیر یک ساله در زمان تحویل این اتفاق بیفته
10:50  1399/08/12
پاسخ دادن
ثنا
0

حمایت می شود
21:52  1399/08/11
پاسخ دادن
علی
4

لطفا پیگیری و حمایت شود.
ایران خودرو قصد دارد بعد از دو سال و نیم از زیر بار تعهد خود فرار کنه. و با بهانه تحریم حق مردم را پایمال کند
21:38  1399/08/11
پاسخ دادن
مهدی
1

دوستان عزیز، لطفا برید به لینکهای زیر و حمایت کنید.
اعتراض حواله‌داران ‌خودرو به قیمت‌گذاری مجدد .
https://1car.ir/ns-17358
.
افزایش قیمت حواله‌داران پیش‌فروش خودرو تا کی؟
https://1car.ir/ns-17361
.
بلاتکلیفی ثبت‌نام کنندگان خودروی هایما
https://1car.ir/ns-17359
21:17  1399/08/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرشته : سلام من تارا اتومات تحویل بهمن ۴۰۲ بودم ۳۱ اردیبهشت ۴۰۳ فاکتور شد.
مجید اصفهان : سلام ثبت نام آخر فروردین فقط قسمت قراداد سبزه
اسفند ماهی ها : سلام اونایی که نکمیل وجه کردند نگرانی ندارد آخر کش بدهند دوماه طول میکشه نهایت اش اما اسفند ماهی ها نوبت شما هم میشه .خدا را شکر چون دیگه قرار نیست تولید دوگانه داشته باشند پس شورای رقابت براشون قیمت جدید نزد چون دیگه بسته میشه فقط تا اتمام تعهد اسفندی ها به تعهدش عمل میکنه . با این تفاوت کمترین پرداختی وجه را اسفندی ها پرداخت میکنند
محمد : پذیرش ده دی سخا نوزده دی ۴۰۶ تومن ریختم تحویل سه ماهه رنگ مشکی هنوز فاکتور نشده رفتم سایپا میگه مشکی تولید نشده واقعا عجیبه
آخر امید : اسفند ماهی های عزیز شمار روی ایوب هم سفید کردید همچنان خبری نیست
شاهین فروش فوری دی ماه 402 : من خودم فاکتور شدن فروش فوری دی ماه 402 یه نفر رو دیدم که 19 دی ماه تاریخ پذیرشش شون بود و طرح عادی هم بودن. ولی توی رنگ زده بود سفید شیری. پس دارن فاکتور میشن. یه نفر دیگه رو هم میشناسم که طرح مادران بود و اونم 19 ام بود.
علی اس فایو : ماشینتون چه رنگ بود،من امروز رفتم گفت ماشین مشکی فعلا شاسی نمیشه
حسین : ⭕️ مشتریان خودروهای وارداتی تعیین تکلیف کنند 🔺مهدی ضیغمی،رییس سازمان توسعه تجارت، در نشست خبری خودروهای وارداتی گفت : 🔺دور جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه طی روزهای آتی برگزار می شود. این دوره هم به دارندگان اولویت های قبلی اختصاص دارد. اما با توجه به اینکه حجم عرضه فراتر از تعداد اولویت های باقی مانده در سامانه وارداتی ها است، بزودی بخش قابل توجهی از خودروهای ژاپنی، اروپایی و... در قالب عرضه مازاد به فروش خواهند رسید. لذا باید توجه داشت که با توجه به سیاست گذاری های انجام شده، در صورت عدم انتخاب خودرو توسط دارندگان اولویت در سامانه وارداتی ها (بنزینی)، عملاً از اواخر تیر 1403 این اولویت ها ارزش کاربردی ندارد. برای همین پیشنهاد می شود که در عرضه های پیش رو، افرادی که هنوز خودرو در سامانه انتخاب نکرده اند، تعیین تکلیف نهایی را انجام دهند. 🚘 @car_prices_online
. : سلام. ببخشید . چند روز وقت دادن برا تکمیل وجه؟
احسان چکنه تی8 : نصد ملیون پول دادیم به تی هشت الان داریم سوار اسنپ میشیم اخه نامردا بی وجودا تاکی به این خیانت میخواید ادامه بدین یک ماه تو تاخیرم یک تیک فاکتور میزدید حداقل همه ماشینا تولید شده داخل پارکینکه ولی اینا مرض دارن کرم دارن ماشن ملت نمیدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسلم : خدا رو شکر
پارس سفارشی 4714 : دوستان کسی هست که بخش 4714 تحویل گرفتهِ باشه
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام شما تبدیل زدید یا همون رانا پلاس هستید؟
بهمن دوگانه : اگر 114 میلیون بهمن 1401 رو دادی بودی طلا گرمی یک میلیون 110گرم الان طلا داشتی گرمی 3.5 الان 385 میلیون طلا داشتی 140 هم الان دادی نسبت به تورم 70 میلیون منفی هستی حالا تشکر کن
ناشناس : دوستان همگی زنگ بزنین مگه چقدر صبر دارین هر روز زنگ بزنین
مریم احمدی : سلام دوستانی که 20 به بعد واریز کردن اعلام کنند با تاریخ واریز و فاکتور
ثبت نام بهمن : سایپا دروغگو سایپا بی نظم وقانون سایپامدیر نالایق سایپا به فکر مشتری نیست 16 ماه صبر برای ماشین واریز وجه کامل یعنی تحویل خودرو لعنت بر مدیران نا لایق سایپا
رانا : خب کی مجبورتون کرده بوده بخاطر ماشین بچه بیارین؟؟ اون بچه ایندش چی میشه میگه منو بخاطر ماشین اوردن 😂
Fx *Khani : سلام من هم 23 بهمن نقدی خرید کردم هر روز صبح زنگ میزنم صدای مشتری هیچ خبری نیست
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : اینها نازگلها بودن