جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 

جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 
بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا که معاون ارشد بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، از این پس رهبری پروژه‌ی تایتان را هم بر عهده خواهد داشت.
 
اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید اپل سال‌ها است که روی پروژه‌ی تایتان (Project Titan) یا همان خودروی خودران اپل کار می‌کند. حال بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا (John Giannander) رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، رهبری تیم پروژه‌ی تایتان را برعهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل تحت نظارت او توسعه خواهد یافت.
 
باب منسفیلد، رئیس قبلی پروژه‌ی تایتان، در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد؛ اما به همکاری با اپل در سمت مشاور ادامه داد. او در سال ۲۰۱۶ از وضعیت بازنشستگی خارج و دوباره به‌عنوان رئیس بخش اتومبیل‌های خودران مشغول به کار شد. اکنون گفته می‌شود منسفیلد به‌طور کامل بازنشسته شده و این امر منجر به تغییر رهبری پروژه‌ی تایتان شده است. در دوره‌ای که منسفیلد بازنشسته شد، داگ فیلد (Doug Field) برای مدت‌زمانی کوتاه پروژه‌ی یادشده را پیش برد و اکنون پروژه‌ی تایتان و فیلد تحت ‌نظر جیاناندریا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. داگ فیلد علاوه ‌بر سابقه کار در اپل، در تسلا موتورز نیز به‌عنوان یکی از مدیران رده‌بالا فعالیت داشت و بعد از یک دوره‌ی تقریبا ۵ ساله کار در تسلا، دوباره به اپل بازگشت تا غول فناوری را در پروژه‌ی تایتان همراهی کند.
 
به‌ گفته‌ی بلومبرگ، رئیس هوش مصنوعی در حال حاضر بر توسعه سیستم‌های مورد استفاده در خودروی مستقل نظارت خواهد کرد که می‌توانند روزی در خودروی فیزیکی اپل استفاده شوند. جیاناندریا علاوه ‌بر توسعه‌ی سیستم خودران، مسئولیت‌هایی از جمله توسعه‌ی دستیار هوشمند سیری و بخش یادگیری ماشین را بر عهده دارد. او قبل از انتقال به Netscape در اواسط دهه‌ی ۹۰، همکارهایی با اپل در رابطه با هوش مصنوعی در اسپین آف ژنرال مجیک داشت.
 
به‌صورت خلاصه، جنرال مجیک به‌عنوان پروژه‌ی اپل، از دوران جان اسکالی در اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان بخشی جدید فعالیت‌های خود را به‌صورت مستقل ادامه داد. پروژه این شرکت «ارتباط شخصی» شبیه نسخه‌ی بسیار اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند کنونی بود که کامپیوتر شخصی را به جیب مردم می‌آورد. این شرکت در نهایت شکست خورد؛ ولی ایده‌هایی داشت که در نهایت باعث تغییر جهان در سال‌های بعد شد. در حال حاضر تمامی افرادی که در این پروژه کار می‌کردند، نه‌تنها به‌عنوان اسطوره‌های اپل، بلکه مفاخر صنعت تکنولوژی یاد می‌شوند. 
 
جیاناندریا علاوه ‌بر فعالیت در اپل، در تجارت جست‌وجو و ابتکار اتومبیل خودران گوگل کار کرده است. او به‌عنوان بخشی از قرارداد خرید شرکت Metaweb در سال ۲۰۱۰ به گوگل پیوست و گوگل سرانجام محصول Metaweb را در نتایج جستجوی خود ادغام کرد؛ اما این خرید باعث افزایش گسترده استعدادهای هوش مصنوعی گوگل شد و تحقیقات شرکت را به طرز چشمگیری رشد داد.
 
اولین زمزمه‌های خودروی خودران اپل در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و در قالب پروژه‌ی تایتان رسانه‌ای شد و یک سال بعد ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا موتورز) گفت اپل احتمالا یک خودروی الکتریکی جذاب خواهد ساخت و شایعات را بیش از هر زمان دیگری داغ کرد. در شرایطی ‌که مشخصات محصولات اپل گاهی ماه‌ها و شاید سال‌ها قبل از معرفی افشا می‌شود، کوپرتینویی‌ها به ‌طرز عجیب و محرمانه‌ای این پروژه را در سکوت خبری پیش می‌برند و آخرین خبر مهم در مورد آن، این بود که ۱۹۰ نفر از کارمندان پروژه‌ی تایتان را اخراج کرده‌اند و زمزمه‌هایی از متوقف ‌شدن این پروژه مطرح شد؛ اما با توجه به انبوهی از اختراع‌های ثبت‌شده و خبر یادشده، مشخص است که پروژه‌ی تایتان کماکان با قدرت در حال توسعه است که می‌تواند بلندپروازی‌ اپل را در سال‌های آینده شکل دهد و به بخشی بزرگ از تجارت آن تبدیل شود.
 
طبق گفته بلومبرگ، اپل در حال راه‌اندازی وسیله نقلیه شخص ثالث، طراحی سیستم‌های خودمختار برای یک شریک خودروساز یا اولین کیت تجهیزات خودروی خودران است که می‌تواند روی اتومبیل‌های مختلف نصب شود. در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل اپل (تیم کوک) تأیید کرد که غول فناوری کوپرتینو روی «سیستم‌های خودمختار» کار می‌کند. اظهارات وی نشان می‌داد که تمرکز اپل روی قسمت نرم‌افزار است؛ ولی با توجه به طیف وسیعی از پتنت‌ها، انتظار می‌رود اپل در کنار نرم‌افزار، در حال توسعه‌ی خودروی فیزیکی باشد. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت خودروی خودران را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه خواهد کرد و تاکنون بارها آزمایش‌های پروژه‌ی تایتان در بزرگ‌راه‌های آمریکا با اتومبیل‌های شخص ثالث دیده شده است.

 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو خودران اپل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ مشکی : ثبت نام چه ماهی را تحویل میدن ؟
S5 ثبت ۲۹ شهریور : از ۲۹ شهریور ثبت نام کردم، دهم دی تکمیل وجه کردم، تحویل بهمن بوده، تا امروز هیچ خبری نیست، هر هفته وعده الکی برای هفته آینده، تا الان هر چی هم تحویل دادن برای ارگان دولتی و شرکتی خاص بوده، مردم عادی هییییییچچچچچچچچچ، الانم کاشف به عمل اومده s5 ندارن، ته مانده دارن که به ما نمیرسه و میمونه برای همون اورگان ها و شرکت ها. ما هم بلا تکلیف!!!! تو همین نظرات کسانی که گفتن تحویل گرفتن یا چند مرحلشون جلو رفته، وسط کامنتشون اشاره به مقایسه شرایط خودشون با همکاراشون کردن که مثلا همکار من گرفته، من نگرفتم و... . پس مردم عادی هیچچچچچچ
تارا پلاس اردیبهشت : والا ما که پیش فروش هستیم خبری نیست. حتی از فاکتور فروردین ها هم خبری نیست
محمد : دوستان دلخوش تفاوت قیمت نباشید.همین حالا هم قیمت امده زیر 2.3 . اگه شروع به دادن کنند حول و حوش 2 قرار میگیره. سایپا نمیاد مفت بده هر کس دو برابر سود کنه. اگه پول دیر تر بگیرن ولی کمتر حیران کنند بهتره. برخی از پیش از عید پول دادند
علی : چرا وضعیت تکمیل وجه زرده هنوز کسی اطلاع نداره چون ثبت‌نام 5دوازده بوده
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : امروز روز جهانی کفتار هست این روز رو به مدیران کفتار صفت کرمان موتور تبریک میگم جارکشای عوضی
J4 : چه مدت طول کشید تا تحویل شد؟؟؟
محسن : امیدمون فقط به کاراز. کاراز امضا کنید ۶۰۰ نفر تاحالا امضا کردن
خمیازه : شما همون تارا دستی تبدیل به v1p هستید با نام کاربری جدید؟؟؟
محمد s5 : یه کلیپ دیدم فکر کنم واسه تازیگیا هست دنیا ماشین زیر سایبون پارکینگ کرمان موتور خوابیده چه دردی هست ک تحویل نمیدن خدا میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : داداش این مسئولیتی که میگی . خودشون رو به خواب نزدند.داداش یه سفره ای پهنه هرکسی اندازه بشقابش میکشه
حسین : سورن با موتور جدید داداش.تممیل وجه 13دی تحویل 14فروردین.هنوز است و پاس
پارس زمستان : ایا امکان داره قیمت برا زمستانیا اصلاح بشه
پارس سفارشی : لطفا جواب بدین من اگه روز اول پول پرداخت کنم ولی روز اخر مدارو تحویل ایران خودرو بدم مشکلی پیش نمیاد
بچه هرند : باباچرا اینقدر یارورو گندش میکنید کدوم حرفاش درست از اب دراومد که این یکیش باشهدرضمن مخلص بچهاجزه هستم
علی دادگرx55 : من 10دیماه هستم لیزنگی فعلا تحویل نگرفتم
س : ما هم 30 دی قراردادمون خورده وتسویه نقدی قبل این تاریخ شده بودیم بگذریم که گفتن 40 روزه کاری تحویل و بعد قرارداد90 روزه شد الان کلی گذشته و ما باید بشینیم ببینیم کی قراره مجوز بخوره مدارک بدستم رسیده و پلاک هم شده ماشین🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
پارس سفارشی : درپاسخ به اقاسجاد اگر تا 27تحویل بدم چی بازم پولم برگشت میخوره
سورن دوگانه تحویل 29 اسفند1402 : اصل ماجرا ازین قراره از زمان پیش پرداخت تا زمان تکمیل وجه پولهای واریزی ما تو حساب بانکها ی طرف حساب ایرانخودرو هستش وتوی تاخیر فاکتور شدن صحبت از یک یا دومیلیارد نیست دیگه شاید به هزاران میلیارد تومن برسه برسه حالا سود دریافتی ایرانخودرو ازین پول خیلی زیاد با مبلغ بیست درصد. وحالا دلیل تاخیر در تحویل خودرو بابت قراری که با بانک دارند که پول از بانک دارند وگرنه نه کمبود قطعه دارند ونه خط تولید توقفی باید داشته باشه با سیاستی که دارند از سود بانکیشون حقوق ومزایاشونه پرداخت میکنند این سیاست تمامی خودروسازان پیاده کرده اند اکثرا تحویل خودرو زدند 90 روزه موقع فاکتورشدن پول بحساب خوروساز ه که در این مواقع باید بازرسی کل کشور ومقامت قضایی ومسوولین وزارت صمت دخالت کنه که انها هم خودشون زدند بخواب
تیگو7 پرو : تاریخ تکمیل وجه24 بهمن نقدی 19اسفند بیمه شده مدارک برج یک تحویل شده ولی از ماشین خبری نیست مدل1403 مجوز خروج نگرفته دوستان کسی هست تواین تاریخ باشه و خبری از صدور مجوز و تحویل داشته باشه