جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 

جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 
بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا که معاون ارشد بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، از این پس رهبری پروژه‌ی تایتان را هم بر عهده خواهد داشت.
 
اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید اپل سال‌ها است که روی پروژه‌ی تایتان (Project Titan) یا همان خودروی خودران اپل کار می‌کند. حال بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا (John Giannander) رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، رهبری تیم پروژه‌ی تایتان را برعهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل تحت نظارت او توسعه خواهد یافت.
 
باب منسفیلد، رئیس قبلی پروژه‌ی تایتان، در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد؛ اما به همکاری با اپل در سمت مشاور ادامه داد. او در سال ۲۰۱۶ از وضعیت بازنشستگی خارج و دوباره به‌عنوان رئیس بخش اتومبیل‌های خودران مشغول به کار شد. اکنون گفته می‌شود منسفیلد به‌طور کامل بازنشسته شده و این امر منجر به تغییر رهبری پروژه‌ی تایتان شده است. در دوره‌ای که منسفیلد بازنشسته شد، داگ فیلد (Doug Field) برای مدت‌زمانی کوتاه پروژه‌ی یادشده را پیش برد و اکنون پروژه‌ی تایتان و فیلد تحت ‌نظر جیاناندریا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. داگ فیلد علاوه ‌بر سابقه کار در اپل، در تسلا موتورز نیز به‌عنوان یکی از مدیران رده‌بالا فعالیت داشت و بعد از یک دوره‌ی تقریبا ۵ ساله کار در تسلا، دوباره به اپل بازگشت تا غول فناوری را در پروژه‌ی تایتان همراهی کند.
 
به‌ گفته‌ی بلومبرگ، رئیس هوش مصنوعی در حال حاضر بر توسعه سیستم‌های مورد استفاده در خودروی مستقل نظارت خواهد کرد که می‌توانند روزی در خودروی فیزیکی اپل استفاده شوند. جیاناندریا علاوه ‌بر توسعه‌ی سیستم خودران، مسئولیت‌هایی از جمله توسعه‌ی دستیار هوشمند سیری و بخش یادگیری ماشین را بر عهده دارد. او قبل از انتقال به Netscape در اواسط دهه‌ی ۹۰، همکارهایی با اپل در رابطه با هوش مصنوعی در اسپین آف ژنرال مجیک داشت.
 
به‌صورت خلاصه، جنرال مجیک به‌عنوان پروژه‌ی اپل، از دوران جان اسکالی در اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان بخشی جدید فعالیت‌های خود را به‌صورت مستقل ادامه داد. پروژه این شرکت «ارتباط شخصی» شبیه نسخه‌ی بسیار اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند کنونی بود که کامپیوتر شخصی را به جیب مردم می‌آورد. این شرکت در نهایت شکست خورد؛ ولی ایده‌هایی داشت که در نهایت باعث تغییر جهان در سال‌های بعد شد. در حال حاضر تمامی افرادی که در این پروژه کار می‌کردند، نه‌تنها به‌عنوان اسطوره‌های اپل، بلکه مفاخر صنعت تکنولوژی یاد می‌شوند. 
 
جیاناندریا علاوه ‌بر فعالیت در اپل، در تجارت جست‌وجو و ابتکار اتومبیل خودران گوگل کار کرده است. او به‌عنوان بخشی از قرارداد خرید شرکت Metaweb در سال ۲۰۱۰ به گوگل پیوست و گوگل سرانجام محصول Metaweb را در نتایج جستجوی خود ادغام کرد؛ اما این خرید باعث افزایش گسترده استعدادهای هوش مصنوعی گوگل شد و تحقیقات شرکت را به طرز چشمگیری رشد داد.
 
اولین زمزمه‌های خودروی خودران اپل در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و در قالب پروژه‌ی تایتان رسانه‌ای شد و یک سال بعد ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا موتورز) گفت اپل احتمالا یک خودروی الکتریکی جذاب خواهد ساخت و شایعات را بیش از هر زمان دیگری داغ کرد. در شرایطی ‌که مشخصات محصولات اپل گاهی ماه‌ها و شاید سال‌ها قبل از معرفی افشا می‌شود، کوپرتینویی‌ها به ‌طرز عجیب و محرمانه‌ای این پروژه را در سکوت خبری پیش می‌برند و آخرین خبر مهم در مورد آن، این بود که ۱۹۰ نفر از کارمندان پروژه‌ی تایتان را اخراج کرده‌اند و زمزمه‌هایی از متوقف ‌شدن این پروژه مطرح شد؛ اما با توجه به انبوهی از اختراع‌های ثبت‌شده و خبر یادشده، مشخص است که پروژه‌ی تایتان کماکان با قدرت در حال توسعه است که می‌تواند بلندپروازی‌ اپل را در سال‌های آینده شکل دهد و به بخشی بزرگ از تجارت آن تبدیل شود.
 
طبق گفته بلومبرگ، اپل در حال راه‌اندازی وسیله نقلیه شخص ثالث، طراحی سیستم‌های خودمختار برای یک شریک خودروساز یا اولین کیت تجهیزات خودروی خودران است که می‌تواند روی اتومبیل‌های مختلف نصب شود. در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل اپل (تیم کوک) تأیید کرد که غول فناوری کوپرتینو روی «سیستم‌های خودمختار» کار می‌کند. اظهارات وی نشان می‌داد که تمرکز اپل روی قسمت نرم‌افزار است؛ ولی با توجه به طیف وسیعی از پتنت‌ها، انتظار می‌رود اپل در کنار نرم‌افزار، در حال توسعه‌ی خودروی فیزیکی باشد. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت خودروی خودران را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه خواهد کرد و تاکنون بارها آزمایش‌های پروژه‌ی تایتان در بزرگ‌راه‌های آمریکا با اتومبیل‌های شخص ثالث دیده شده است.

 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو خودران اپل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رویا : سلام دعوتنامه مرداد ، تیر میاد یا همون مرداد ؟
تارا v1p : این دروغ میگه روز ۱۵ خرداد تعطیل کیه سرکار که بخاد فاکتور بزنه
تارا v4 : سلام مال من تحویل 3فروردینه گفتند مرداد فاکتور میشی
اشکان : دوستامن تبدیل پژوپارس بخشنامه ۴۷۱۴ به تارادستی ۶ دنده رو زدم.۵۸۷ تومن هم دادم.کسی اطلاع داره این ماشین همون v1p یا تارای معمولیه؟ چون تو قرارداد نوشته تارای دستی با گیربکس ۶ سرعته حرفی از تارا v1p ننوشته تو قرارداد. ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره جواب بده
J4سفید : من ۱۹ اردیبهشت ام هنوز تکمیل وجه زرده
تارا v4 : من که تحویل 3فروردینم هنوز گفتند تو مرداد فاکتور میشی
S3 : برای سرویس اولیه کرمان موتور چه کار کنیم
Mohamad : تا کی باید صبر کنیم اخه یعنی سود تاخیر هم براش مهم نیس که هر روز داره کنتور میندازه
Mohamad : منم شرایط شما رو دارم فقط رنگ سفید میگن قراره تبدیل کنن به ماشین دیگه
محسن : دوستان عزیز با سلام سود مشارکت تحویل در اسفند ماه در قرار دادمون ۱۶ درصد به اضافه ۱۲درصد جریمه تاخیر سالیانه هستش، یعنی دقیقا همین مبلغی که از پیشنهاد کوییک واسمون کم کردند. و مطمینا باید از قیمت ساینا دوگانه هم کم بشه.سود مشارکت آذر و دی ماه ۱۴ درصد بود ، من با دوستان که چک کردم واسه اونا هم محاسبه شده بود و از مبلغ پرداختیشون واسه ساینا کم شده بود. دوستان اگه کسی قصد نگه داشتن ماشین رو نداره و میخاد بفروشه، و البته حوصله نمیکنه حدود یه ماه دیگه حداقل صبر کنه، میتونه کوییک رو تبدیل بزنه و بفروشه، چون من تحقیق کردم سود حاصل از کوییک با توجه به مبلغ پرداختی و قیمت فروش، دقیقا با سود ساینا دوگانه برابر هست.ولی واقعا واسه نگه داشتن و استفاده ساینا دوگانه خیلی بهتر و مخصوصا به خاطر دوگانه بودنش به صرفه تر هست.هر چند از لحاظ کیفیتی هم میگند ساینا بهتر از کوییک هست.حتی واسه فروش .البته نظر شخصی خودم رو گفتم.با تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : تازه فکر میکنن ظلم شده در حقشون !!!! الان هم رانا های سهم مارو دارن میدن به اینا
تبدیل به 207 : هیچی هنوز منتظر به روز رسانی تاریخ فاکتور شده
احمدx33CVT : پاسخ به آقا رسول از بجنورد من بندرعباس م طبق گفته شیدا خانم توی تلگرام که با مدیران خودرو گفتگو کردن قراره فردا چهارشنبه 16 خرداد ماه ثبت نامی های دیماه و کسانی که تاریخ سیستمی گذشته مجوز خروج صادر بشه ان شاء الله فردا اسم من و شما هم در بیاد و از بی وسیله آیی راحت بشیم
غلام رضایی : توچقدر خوشت میاد آب نی هستی
اسفند دوگانه : ته مار بگامه
پرهام : باسلام خدمت همه دوستان و حواله داران ساینا اس دوگانه‌سوز اسفند. طی جلسات این هفته شرکت سایپا.. مدیریت محترم شرکت سایپا تصمیم گرفته است که.دعوتنامه ساینا اس دوگانه‌سوز اسفند ماه رادراول تیرماه بفرستد...وباقیمت جدید محاسبه میشود. .....‌‌... مدیریت محترم شرکت سایپا........
دنا پلاس : ببخشید چندروز زمان برد دوباره پیامک بیاد؟؟؟ ماشین هم تغییر میکنه؟؟؟؟ توروخدا جواب بدید
پارس زمستان : دوستان برگه سبز و سند به نمایندگی ارسال میشه و یا آدرس ؟
دوگانه 29اسفند : درود سورن دوگانه شما کجا تشریف دارید ؟؟
سورن xu7p : واریزی 13دی تحویل 14فروردین با شماره قرارداد 14535543 امروز با 28میلیون 800هزار سود تاخیر فاکتور شد انشاله قسمت همه