مدل ۲۰۲۲ مرسدس بنز S کلاس گارد معرفی شد

 

مدل ۲۰۲۲ مرسدس بنز S کلاس گارد معرفی شد

 

مرسدس بنز از مدل ۲۰۲۲ سدان S680 گارد رونمایی کرد. این سدان دارای گواهینامه VPAM VR10 و بالاترین سطح حفاظتی بالستیک در میان وسایل نقلیه‌ی غیر نظامی است.

مرسدس‌ گفته بود پیشرانه V12 را فقط در کلاس فوق‌العاده میباخ S به کار خواهد گرفت؛ اما حالا یک لیموزین با نام تجاری بنز و پیشرانه‌ی ۹ لیتری توئین توربو و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک معرفی کرده است. مطمئناً خودروی مورد بحث محصولی معمولی و سدانی لوکس و بزرگ از خودروساز آلمانی نیست؛ زیرا ما در این مدل به پسوند گارد برخورد می‌کنیم و باید دانست که مرسدس از این کلمه برای تولید و عرضه خودروهای زرهی استفاده می‌کند.

نام کامل این سدان S680 Guard 4Matic است و مرسدس بنز فاصله میان دو محور را افزایش داده تا به‌راحتی گواهینامه VPAM VR10 را دریافت کند. این گواهینامه بالاترین سطح از نظر حفاظت بالستیکی در یک وسیله‌ی نقلیه‌ی غیر نظامی است و این یعنی خودروی جدید مرسدس قادر به مقاومت در برابر برخی از شلیک‌ها و انفجارها است؛ بنابراین شخصیت‌های مهم مانند سیاستمداران، سران کشورها و همچنین اشخاص مشهور که به دنبال حفاظت بیشتر هستند؛ می‌توانند به سراغ S680 Guard بروند و از تمام تجملات ستاره سه‌پر برخوردار شوند.

مرسدس بنز 2022 Mercedes S-Class Guard

مهندسان به جای ادغام تمام موارد حفاظتی با یک کلاس S معمولی، تمام بدنه را اصلاح و به این ترتیب مقاومت بیشتری در مقایسه با مدل قبلی سری گارد ایجاد کرده‌اند. ضخامت شیشه‌ها در این مدل ۱۰ سانتی‌متر است و خودرو روی لاستیک‌های میشلن PAX رانده می‌شود. با استفاده از لاستیک‌های PAX می‌توان حدود ۳۰ کیلومتر مسافت را پس از پنچر شدن پیمایش کرد.

در مقایسه با یک کلاس S استاندارد، نسخه گارد به پنجره‌های هیدرولیکی مجهز شده است؛ این یعنی حتی پس از حمله و خرابی قطعات الکترونیکی داخلی، پنجره‌ها کار خواهند کرد. همچنین مرسدس مجبور به تنظیم مجدد جعبه‌دنده و فرمان شده تا تحمل وزن اضافه‌ی خودروی S680 Guard را ممکن سازد. با توجه به نکات ذکرشده، وزن گارد به حدود ۴٫۲ تن رسیده است.

نکته جالب این است که پیشرانه V12 گارد جدید با میباخ S680 یکسان است؛ اما گشتاور کمتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به جای ۹۰۰ نیوتن‌متر، باید از گشتاور ۸۴۰ نیوتن‌متری استفاده کرد. خوشبختانه قدرت پیشرانه ثابت مانده است و همچون گذشته می‌توان از ۶۰۴ اسب بخار لذت برد. البته گارد جدید به خاطر وزن زیاد به محدودکننده الکترونیکی سرعت مجهز شده است و نمی‌توان سرعت آن را به بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت رساند.

قیمت نسخه‌های ابتدایی S680 Guard حدود ۵۴۷ هزار یورو (۶۵۰ هزار دلار) تخمین زده شده است. بنا بر سفارش مشتریان، این خودرو را می‌توان به چهار یا پنج صندلی مجهز کرد و در صورت نیاز از مخزن اکسیژن تعبیه‌شده در داخل کابین برخوردار شد. تولید این محصول ۵۱ روز طول می‌کشد و به گفته رسانه‌های آلمانی، لیموزین S680 نسخه پولمن با مشخصاتی ویژه نخواهد داشت؛ زیرا S680 Guard  4Matic تنها لیموزین زرهی کلاس S مرسدس‌بنز خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اتو دی : سلام تکمیل وجه 20 اذر تحویل 30‌ دی فاکتور شدم الان یقف فلز سفید
60019تحویل 29اسفند به 21 : فکر نکنم فاکتور کنن.ظاهرا فعلا ماشین نیست
اتو محمد : مبارکت باشه عزیزم تحویل فوری بودی؟؟
دوگانه تحویل دی : شرایط من هم مثل شماست فاکتور شده پنجم تو تخصیص پلاک گیر کرده این کابوس تمومی نداره
دنا اپشنال اتوماتیک : سلام دنا اپشنال تازیخ واریز 30 آذر تاریخ تحویل 1 فروردین سفید امروز فاکتور شد خدا قسمت همه بکنه.
اتومات : پرونده بزار کنار ،تکمیل وجه چه تاریخی انجام دادی همون ملاک هسته
ا : پس نوش جانت
رانا پلاس بهمن‌ماه : ای ول ی کلام حرف حساب
رانا پلاس بهمن‌ماه : خخخخخ آخ مردم از خنده
سحر : سلام امروز کسی پلاک شده