خودروسازان فرانسوی در حال رایزنی برای بازگشت به ایران هستند

 

خودروسازان فرانسوی در حال رایزنی برای بازگشت به ایران هستند

 
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه معتقد است شرکت‌های فرانسوی تمایل به حضور مجدد در بازار ایران دارند. این شرایط نیازمند بهبود روابط سیاسی و شکل‌گیری توافق بین‌المللی است.
 
وابستگی خودروسازی ایران به شرکت‌های فرانسوی، سابقه‌ای طولانی دارد. این موضوع به‌وضوح در چند دهه تاریخچه‌ی فعالیت سایپا و ایران‌خودرو دیده می‌شود. در سمت دیگر ماجرا، بازار انحصاری ایران نیز برای رنو، سیتروئن و پژو جذاب است؛ چراکه می‌توانند طی توافق با غول‌های خودروسازی ایران، بدون نگرانی از حضور رقبای خارجی، فرایند مونتاژ و فروش به جامعه‌ی ۸۰ میلیون نفری کشورمان را انجام بدهند.
 
نخستین تماس رسمی قدرت‌های اقتصادی جهان با حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید، از طریق امانوئل مکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) انجام شد. طبق آنچه از محتوای گفت‌وگوی یک‌ساعته رئیسی و مکرون در رسانه‌های مختلف مطرح شده است، طرفین علاوه بر صحبت در مورد مسائل سیاسی و منطقه‌ای، از ضرورت تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری خود نیز سخن گفته‌اند. در این تماس، رئیسی از توسعه روابط با فرانسه بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل صحبت به میان آورده و بر توسعه روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرده است. رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار تداوم گفت‌وگو بین تهران و پاریس با هدف عمیق‌تر شدن روابط دوجانبه شده است. مکرون همچنین تأکید کرده که فرانسه به دنبال راه‌حلی برای احیای برجام و امیدوار است مذاکرات در این مورد دوباره آغاز شود.
 
رنو از ایران نرفته است!
محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه، در مصاحبه با خبرآنلاین درباره احتمال بازگشت خودروسازان فرانسوی می‌گوید:
 
خودروسازان فرانسوی که درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم، رنو و پژو هستند که رنو اصلا از ایران نرفته است؛ یعنی دفتر این شرکت هنوز در ایران هستند و مترصد هستند که اگر فضا آماده شود، فعالیت‌های خود را آغاز کنند.
 
با توجه به اینکه رفتن آن‌ها به میل و اختیار خودشان نبوده است و تحت فشار قلدری مثل ترامپ بود که این شرکت‌ها را وادار کرد که از ایران خارج شود؛ بنابراین اگر شرایط مهیا شود، به نظر من ادامه همکاری مشکلی ندارد، بلکه خوب هم هست.
 
 نکته این‌جاست که این بار فقط ما باید بیشتر دقت کنیم که اگر فضا باز شد، بیشتر به سمت داخلی‌سازی حداکثری برویم. اگر ما بیش از ۹۰ درصد قطعات خودرو را بتوانیم در ایران تولید کنیم، هیچ‌گاه تحریم نخواهیم شد.
 
 قرار است وبیناری با انجمن قطعه‌سازان فرانسه داشته باشیم، عنوان می‌کند: بعد از تعطیلات تابستان که دو هفته دیگر تمام می‌شود، این وبینار برگزار می‌شود و قطعه‌سازان از طریق آنلاین با یکدیگر صحبت‌های اولیه را خواهد داشت. بر این اساس، اگر شرایط فراهم شود، شرکت‌های فرانسوی مشکلی با همکاری با ایران ندارند.
 
آیا شرکت‌های فرانسوی مقصر خروج از ایران هستند؟
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌شود دوباره به شرکت‌های فرانسوی اعتماد کرد؟ می‌گوید:
 
من دوباره می‌گویم یک زمانی است که این شرکت‌ها با پای خودشان از ایران خارج شده‌اند، اما یک زمانی قلدری مثل آمریکا پای روی خرخره آن‌ها گذاشته است. ما باید شرایط را در نظر بگیریم. نه‌تنها شرکت‌های فرانسوی، بلکه شرکت‌های دیگر دنیا نیز که با ما کار می‌کرد، همین اتفاق برایش افتاد.
 
در حال حاضر شرایط تغییر کرده است. ما برای اینکه اتفاق گذشته دوباره تکرار نشود، زمانی که همکاری‌ها مجدداً برقرار شد، باید بیشتر به این سمت برویم که میزان داخلی‌سازی را حداکثری کنیم. دیگر آن زمان اتفاقی برای ما نخواهد افتاد.
 
ضمن اینکه در فاصله‌ای که شرکت‌های خارجی ایران را ترک کردند، درست است که یک مقداری با مشکل مواجه شدیم، اما در سال گذشته قطعات خودرو به‌طور عمده بر اساس ساخت داخل بنا شد. ما باید این روند را ادامه دهیم.
 
 در حال حاضر به‌طور تقریبی حدود ۷۰ درصد قطعات بر اساس ساخت داخل است که این میزان را باید به ۹۰ درصد برسانیم و به این ترتیب در حاشیه امنی قرار خواهیم گرفت.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : چندم بودی ؟؟؟؟
بهروز : سلام من امروز فاکتور شدم
فرناز : ببخشید توی کدوم بند قرارداد افت قیمت 6سال گفته شده ؟؟
207پانا31فروردین : من هم 30دی تکمیل کردم هنوز رو فاکتور میچرخه
امیر : آقا ماشینه خوبیه چرا از اگزوزش زدین آخه بغل چیه گذاشتین فرمون هم بزرگ کردین راننده میتونه بجای بالیش استفاده کنه همون فرمون یرو 4 خوب تر بود
پارس ای ال ایکس : مهلت تکمیل وجه تمدید شده
حمیدرضا : سیم اتصالی کرده سیم پمپ بنزین اون انصالشو بگیر سوکت بزرگ هم ک مال پمپ تو جعبه فیوز عوض کن چون اونم سوخته بخاطر اتصال
207 اتو دی : دنده چون اتو‌تبدیل نیمد
207 فلزی : پرداخت اولیه ات 1403 بوده، تکمیل وجه 1402؟؟؟ فتوشاپ کار خوبی نیستی.
حمزه : 403 دیگه 402 چیه دیگه