ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 

ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاه‌های سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
 
اسدالله قلیزاده  با بیان اینکه با بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاه‌ها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، می‌توانیم برآوردی از میزان هزینه‌ها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاه‌ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی‌ها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینه‌ها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاه‌های بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان می‌دهد و در بخش‌هایی نظیر عدم النفع، هزینه‌های پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور درباره میزان صدمه‌های وارده به تجهیزات و هزینه‌های مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاه‌ها یعنی کارتخوان‌های منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکه‌ای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاه‌ها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازل‌های موجود در سطح جایگاه‌های کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌های متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
 
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاه‌ها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.
 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آن‌ها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمی‌شد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بی‌وقفه شبانه روزی آن‌ها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
 
ایسنا نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
 
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوان‌های هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اختلال سامانه سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : ادم واقعا می مونه چی بگه به اونایی که این تصمیم هارو برا ما میگیرن، هر چی هم نفرین میکنی انگار فایده نداره، می خواستید ماشین بفروشید، تعداد محدود، چرا تمدید میکنید؟!!!! چرا یک ماه قبل از سال جدید اینکارو انجام میدید چرا دقیق اطلاع رسانی نمی کنی شرایط ثبت نامو ؟!!! ، این 500 تومن بلوکه کردن رو از کجاتون در اوردید، با کجاتون فکر میکنید واقعا چرا هیچی درست نیست، سخته توی اطلاعیه بزنی تعداد محدوده و در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت قرعه کشی میشه؟!! چرا طرف باید ثبت نام کنه ارسال به خودرو ساز باشه بعد خودرو ساز بگه اسمت تو لیست یا گلاک فعال داشتی نیست؟! سر صحبت با اونایی که زندگی چند هزار نفر رو بهم ریختن، من که نمی گذرم خدا ازتون نگذره
مجید : لطفاشایعه درست نکنید ازماست که برماست
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفتن اسفند حالا حالا ها باید صبر کنید.
مجید : باسلام سال گذشته ازتاریخ15تیرماه 1402به مدت3روز مهلت اعلام کردن جهت واریزوجه برای شاهین باتحویل زمستان 1402هنوز زوده لطفاخودتون کاری نکنیدکه قیمت نامتعارف براش تعیین کنند
اس ۵ : من اومدم ۱۶ مخصوص گفتن اینجا برای گمرکه برو جنت آباد الان اومدم اینجا
ماه : سلام دوستان برای کسی هست که تارا v4 اتومات اسفند فاکتور شده باشه ؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کارشناس خود سایپا (09660) بهتون گفت که تا آخر خرداد خبری نیست؟
سعید : سلام. من تحویل 24 مهر هستم. هنوز هیچ خبری نیست و فاکتور نشده. آخرین بار گفتن تیر ماه به بعد فاکتور می کنن
سان : تکیمل وجه 25 آذر بوده هنوز خبری نیست این چه بساطیه راه انداختن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرهام : اسفند اسفند اسفند
رضا دوگانه : سلام مبارک باشه 10 روز بعد
رضا دوگانه : سلام مبارک باشه تقریبا یک ماه بعد میدن
رضا دوگانه : سلام سارا جان درست فرمایش میکنی تعداد اسفندی کمتره زودتر کارها انجام میشه سر یک ماه ماشینو میدن
دی ماه : تا26فردوین ک تکمیل وجه کردن امروز فاکتور شده
اصغر ملا محمود : لطفا اگه امروز فاکتور شده اعلام کنه تاریخ تکمیل وجه کی بوده؟ سپاس
اتومات30دی : حدود 8ر وز من 9ام فاکتور شدم امروز پلاک نصب شد دیگه امروز یا فردا میاد نمایندگی تهرانم،
60019تحویل 29اسفند به 21 : ما تبدیل زدیم صد و بیست روز هم گذشته هنوز فاکتور نشدیم تو حرف از تحویل میزنی.
مجید اسفند : اقا پرهام اخرین خبر از دعوتنامه اسفند چیه؟ لطفا جواب بدید
تیگو 7 پرمیوم : دوستانی که قرار دادشون قبل از دیماه بوده 90 روز کاریشون تمام شده میتون متعرض بشن . روز های تعطیل هم شامل پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی و تعطیلات أیام عید هم میشه اگر قرار دادتون توی دیماه و بعد از دیماه هست 90 روز کاریتون تموم نشده و استرس بیهوده به خودتون ندید