ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 

ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاه‌های سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
 
اسدالله قلیزاده  با بیان اینکه با بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاه‌ها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، می‌توانیم برآوردی از میزان هزینه‌ها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاه‌ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی‌ها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینه‌ها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاه‌های بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان می‌دهد و در بخش‌هایی نظیر عدم النفع، هزینه‌های پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور درباره میزان صدمه‌های وارده به تجهیزات و هزینه‌های مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاه‌ها یعنی کارتخوان‌های منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکه‌ای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاه‌ها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازل‌های موجود در سطح جایگاه‌های کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌های متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
 
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاه‌ها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.
 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آن‌ها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمی‌شد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بی‌وقفه شبانه روزی آن‌ها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
 
ایسنا نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
 
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوان‌های هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اختلال سامانه سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آره واسه ما هم امروز پیامک احراز هویت و آدرس اومد
یوسف : واسه چانگان cs55? در مرحله ارسال به خودروساز هستید شما؟
J7 : منم این مشکلو دارم هرروز زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم خبری نمیشه امروز یکم با تن صدای بالاذحرف زدم اپراتور خانم بی ادب در کمال پررویی میگه صسر من داد نزن میگم خانم ۵۰ روزه ماشین شاسی شده ولی تو مرحله بیمه گیر کرده پررو تلفنو قطع کرد .جالبه اینه همکارمون سه روز بعد ما تکمیل وجه کرده همون ماشین همون ارگان تمام مراحلش طی شده فقط تحویل مونده خانم پررو میگه حالا شما زنگ زدین ماشین خودتونو پیگیری کنین یا همکارتونو!!! بخدا خیلی پررو هستن ‌من قیلا از سایپا و ایرانخودرو هم خودرو گرفتم ولی نهایت تاخیرش ده روز بوده .این الان وارد هفتمین ماه شد تازه طلبکارم هستن
121 : سلام الان براي منم بيام سامانه سخا و احراز هويت اراسل شده البته بنده 2 هفته قبل انجام دادم و مامور ست آمد درب منزل و الان در سامانه سخا تاييد شده توسط بست نمايش داده ميشه
سهند : پس چرا این دستور فقط برای شاهین است چون ایران‌خودرو داره فاکتور میکنه شرکت سایپا هم سایر خودروهای خودش و داره فاکتور می کنه همچنین چیزی اصلأ وجود ندارد الکی به شما گفتند
سعید8 : منتظر یکشنبه باشیم ببینیم شرایط ثبت نام چطوره
حسن : سلام آقا رضا شما چه ماشینی ثبت نام کرده بودین ساینا یاشاهین که الان تونستین اطلس بنویسین؟وسوال دیگه هم اینکه شما طرحه یکپارچه دی ماه بودین یا یکپارچه که۱۰۰تومن مسدود میکردن؟
بیتا : بله الان برای من پیامک سامانه سخا جهت احراز آدرس و هویت ارسال شد
اطلس : سلام خدمت دوستان کسی پذیرش اسفند فاکتور شده و اگر اطلاعاتی دارین ما را هم در جریان بزارین خداخیرتان بده و ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس : سلام . پارس ساده کسی هست پلاک شده باشه؟
اسفند : دوست عزیز :در پاسخ ثبت شکایت پیامک زده ؛؛ بررسی شد ازبابت دیر شدن عذر می خواهیم از تحمل شکیبایی تان ممنونیم دراولین فرصت فاکتور می کنیم
محد : الکی هست
محمد : پلیس من نصب کن هر روز چک کن
ایکس 33 اتومات اسماعیل : ازمن شاسی زده ار یعنی 403 هستش یا 402
معین : سلام. تاریخ دعوت نامه کی بود.
Auto RR : دقیقا مریم خانم کاملا با شما موافقم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام فرشید جان ببخشید ازمن 4اردیبهشت شاسی خورده اما هنوز فاکتور نشده کی فاکتور و بیمه و... می‌شود
دی ماه : دوگانه بودی یا تک ممنونم جواب بفرست
Farshid fx : پاسخ به علی آریزو 6 پرو: به نسبت خودروهای مشابه ( آریزو 6 ها و تیگو 8 ها) خیلی دیرنشده انشالله به زودی تخصیص میشه. عوضش 403 تخصیص میخوری و سود میکنی( فکر کنم قراردادت 402 باشه) تازه بعد که خواستی عوضش کنی تو بازار میگی ماله من اول سال نبوده و کم کارده هست و .......