ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 

ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاه‌های سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
 
اسدالله قلیزاده  با بیان اینکه با بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاه‌ها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، می‌توانیم برآوردی از میزان هزینه‌ها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاه‌ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی‌ها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینه‌ها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاه‌های بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان می‌دهد و در بخش‌هایی نظیر عدم النفع، هزینه‌های پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور درباره میزان صدمه‌های وارده به تجهیزات و هزینه‌های مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاه‌ها یعنی کارتخوان‌های منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکه‌ای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاه‌ها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازل‌های موجود در سطح جایگاه‌های کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌های متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
 
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاه‌ها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.
 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آن‌ها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمی‌شد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بی‌وقفه شبانه روزی آن‌ها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
 
ایسنا نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
 
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوان‌های هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اختلال سامانه سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : خب خدا رو شکر چشم شور دوستان شامل حال ما شد ماشین تحویل نگرفته از نمایندگی زنگ زدن که رینگ جلو سمت راننده یه قسمتش قلوه کن شده نمایندگی هم درخواست داده به شرکت یه رینگ جدید بفرستن فقط خدا کنه پلوس و طبق و ... ایراد نکرده باشه نمایندگی گفتش بردن رو چال ظاهرا مشکلی نداره حالا تحویل بگیریم دور بزنیم ببینیم در چه حاله ممنون از همه دوستان بابت دعای خیرشون
امیر،اردیبهشت : دوستان سلام،مثل اینکه اسفندی ها تموم شدن بلاخره ،اریبهشت کسی فاکتور شد اطلاع بده لطفا
بک 3 : بم خودرو دعوت نامه داد بعد کنسل کرد که احتمالا با قیمت جدید دعوت نامه بده.برا کس دیگه هم اینجوری شده؟
ساسان : سلام..قسمت تغییر رنگ برو خودش راهنمایی میکنه .مستبدین زدیم وتقریبا یک هفته طول کشید تحویل گرفتیم..بعد خود نمایندگی میگه۱۳۰ میلیون بده تا همین الان شاهین جی بهت بدم..منم گفتم بخوره تو سرت..باید این حرف رو ۶ماه پیش میگفتی نه الان که کلی زجر گشیدم
تارا v4 : خانومه از ایران خودرو زنگ زد برای بیمه بدنه که نمیدونم تخفیف داره و فلان بدخت دید انقدر عصبانیم بیخیال شد و گفت همکارا تو نمایندگی موقع تحویل توضیح خواهند داد بهتون و قطع کرد
داریوش ۲ اردیبهشت : الان تماس داشتم اپراتور ۵۸۱ گفتش ۲۶ ها کلا فاکتور شده این هفته اپدیت جدید اعلام میشه یعنی اردیبهشت با راست و دروغش کار ندارم عین جملات و کلمات خانم اپراتور براتون نوشتم
ذوقی : متاسفانه متاسفانه این ماشینای چینی بدرد هیچی نمیخوره و خدمات پس فروششون که افتضاح و اصلا براشون اهمیت نداره که طرف تو چه وضعیتی هست من 11 روزه تو یه شهر غریب گیر کردم و با این همه تماس التماس هنوز قطعه ای که تو نمایندگی مرکز هست بدست من نرسیده و مادرم ناراحتی قلبی که نمیتونم با پرواز بفرستمش و شبی سه میلیون فقط پول هتل دارم میدم و هیچکس پاسخگو نیست مردم نخرید این اشغالای کرمان موتورو نخرید چون زود خراب میشه و اگه تو شهر دیگه گیر کنین نمایندگیاشون یا نیرو ندارن یا قطعه و مرکز هم عین خیالشون نیست
حمید : من ۲ هفتس از نمایندگی هر روز میپرسم میگن اونایی ک sbr تبدیل زدن دارن فاکتور میشن
داریوش 2 اردیبهشت : ابتدای تحویل ماشین خشک هستش باید بعضی کارا را انجام بدی تنظیم درب ها درب موتور و .. ولی رنگ ماشین اصلا ایراد نداره احتمالا برای ایشون مشکل داشته نباید تحویل می گرفت عزیزان موقع تحویل خودرو حتما با کارشناس تشریف ببرید نمایندگی اگه ایراد داشت تحویل نگیرید صورتجلسه می کنن خودرو برگشت می خوره کارخونه به دلیل اینکه تیراژ خودرو را بردن بالا احتمال خطا هم زیاد شده خطا می تونه در رنگ نصب قطعات و ... وجود داشته باشه پس در موقع تحویل حتما دقت کنید دقت دقت دقت فراموش نشه روز خوش
j7فروردین : از پلاک تا تحویل معمولا بین ۲ الهی ۴ هفته طول میکشه بستگی به شهر داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : موعد 30 مهر پیش فروش تکمیل وجه 2 مرداد فاکتور شد
وحید : دوستان من آشنا دارم توی خود زامیاد میگه بخدا تقصیر ما نیست ماشیناتون سالم و اماده است وزارت صمت بخاطر استاندارد سازی اجازه نمیده پلاک بشه برین از اون طریق پیگیری کنید چون فقط تا پایان تابستان اجازه فروش داشتیم الان میگن یا استاندارد رو حل کنید یا کلا نیسان Ex تحویل بدین تا پلاک کنیم دوستان اطلاعات غلط در مورد گواهی اسقاط و اینا رو نگین وقتی نمیدونید چیزی
ساینا 85گانه فروش فوری : سلام مبارکه آپشن داشتی
کوییک اس شهریور : فکر کنم اونی که گفت 22 تیر فاکتور شدم دروغ گفت چون کسی غیر ایشون دیگ چیزی نگفته متاسفانه همینجوری موندیم فقط
م : من تک دارم هنوز هیچ خبری نیس
علی : احتمالا برامون تغییرش بدن ex بدن به جاش اما مابالتفاوت رو بگیرن ازمون
207 : از رینگ فولادی تبدیل موتور تحویل 31مرداد کسی پلاک نشد
سعید : رانا tu5p تحویل 30 مهر مال خودم الان فاکتور شد
رضا کوییک اس : سلام لطفا اگر کسی اس فاکتور شده بگه
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : اصلاح 4/21 واریزی