ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 

ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاه‌های سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
 
اسدالله قلیزاده  با بیان اینکه با بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاه‌ها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، می‌توانیم برآوردی از میزان هزینه‌ها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاه‌ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی‌ها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینه‌ها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاه‌های بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان می‌دهد و در بخش‌هایی نظیر عدم النفع، هزینه‌های پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور درباره میزان صدمه‌های وارده به تجهیزات و هزینه‌های مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاه‌ها یعنی کارتخوان‌های منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکه‌ای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاه‌ها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازل‌های موجود در سطح جایگاه‌های کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌های متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
 
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاه‌ها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.
 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آن‌ها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمی‌شد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بی‌وقفه شبانه روزی آن‌ها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
 
ایسنا نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
 
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوان‌های هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اختلال سامانه سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
منصور : ای کسانی که بر شما ظلم شده شانزده آدر روز حضور ما بر در کارخانه سایپا
میثم : سلام وقت بخیر شاهین cvt واریز دوم ۵ اسفند الان فاکتور شدم
منصور : من هم در مهرماه 402 دویست و نود و چهار میلیون واریز کردم که اسفند چهارصدو سه تحویل بدن خبری نیست در این تیرماه ساعتی را برای اعتراض مشتریان در نظر بگیرند همه با هم برای مشخص کردن وصعیت بر در سایپا حضور پیدا کنیم شانزده آذر
شاهین cvt : بالاخره من هم فاکتور شدم تکمیل وجه ۵ اسفند ساخا ۶ اسفند فاکتور امروز
حسینی : سلام بسلامتی تکمیل وجه کی بودین پیش فروش بود یا فروش فوری
سمیه : رنگ تیتانیوم فروش فوری چرا فاکتور نمیکنن؟
محمد : درجواب اون دوستمون. نه نمیشه من نظر ندم. من باید نظرمو بدم.. sara خانوم من اصل نمیشوتم مزاحم نشو لطفا😂😂😂
شاهین : سلام آیا روزای تعطیل ماشین فاکتور میشه از خودت یه حرفی میبافی میگی 😕
سعید : من که این آشغالو تحویلم‌بگیرم‌سوار نمیشم. میفروشم‌یه مزدا۳ مدل۸۸ ۸۹‌میخرم 🤐🤐
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن : سلام احتمال اینکه در هنگام بارگیری و یا انتقال خودرو ،مشکلی برا خودرو پیش اومده موقع تحویل خودرو 1 نفر کار بلد با خودت ببر تا یه موقع بدنه تعویض نباشه
ایکس33 کراسmt : ممنون بابت اطالع رسانی الی ایکس33 ، پس احتمالا واسه ماها که کرج و تهران هستیم بارگیری شده و پارکینگ هستش اینا میگن اطلاع نداریم ، ان شاالله بچه های کرج و تهران تحویل 30 اردیبهشت هم بعد عاشورا و تعطیلات تحویل میگیرن ، به امید خدا ، بچه ها هرکی روز دوشنبه رفت واسه تحویل اطلاع بدین
تیگو 8 : نمایندگی تون کدوم نمایندگی بوده، دقیق تر بگید
برسایپالعنت : سلام لطفا شماره پذیرش بزار
تبدیل ب جی ال : سلام چ رنگی و تاریخ سخا کی بوده
محمدرضا : سلام دوستان عزیز کسی اطلاعی داره ساینا دوگانه تا چه تاریخی فاکتور کردن؟
Mohsen : سلام بله منم 30 روزه پرداخت 10 خرداد پذیرش 11 خردا که فاکتور نشدم هنوز
سورن2تیر : نه دیگه بالا گفتم ک نشدم هنو
آرمان سورنxu7pسفید : سلام منم18.1تکمیل وجه کردم تحویل 25.3ولی متاسفانه هنوز فاکتور نشدم
اطلس جی ال : سلام.کی تکمیل وجه کرده بودین؟