از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 

از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 
مدیرعامل هوندا دیگر پیل سوختی‌ هیدروژنی را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند.
 
به‌نظر می‌رسد درحال‌حاضر تویوتا، تنها خودروساز بزرگ جهان است که سلول‌های سوختی هیدروژنی را به خودروهای الکتریکی ترجیح می‌دهد. البته نمی‌توان گفت این شرکت علاقه‌ای به ساخت خودروهای الکتریکی ندارد؛ زیرا به‌تازگی مدل جدید bZ4X را معرفی کرده است. بااین‌حال، این غول ژاپنی به قوای محرکه‌ی هیدروژنی اعتقاد زیادی دارد. خودروساز ژاپنی دیگری نیز بود که حدود یک دهه پیش به هیدروژن علاقه داشت؛ اما امروز مسیر خود را تغییر داده است. این شرکت اصلی‌ترین رقیب هم‌وطن تویوتا در بازار, یعنی هوندا است.
 
توشیرو میبه، مدیرعامل هوندا، اخیراً در گفت‌وگویی با اتونیوز گفته است که این شرکت در سال‌های اخیر بررسی‌های لازم را روی پیل سوختی‌ هیدروژنی انجام داده و دیگر آن را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند. وی توضیح داد:
 
ما تحقیقات کاملی انجام داده‌ایم. درباره‌ی پیشرانه‌های هیدروژنی شاهد مشکلات فنی بسیار دشواری هستیم؛ بنابراین، حدود ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتیم این نوع پیشرانه به قوای محرکه اصلی تبدیل نشود.
 
زمانی که تولید هوندا کلاریتی هیدروژنی به‌پایان رسید، جدی‌بودن این تصمیم مشخص شد. از طرف دیگر، چندی پیش مدیرعامل تویوتا مزیت‌های استفاده از پیشرانه‌ی هیدروژنی در خودروهای مسابقه‌ای را نشان داد. شرکت مذکور اخیراً هم یک دستگاه GR یاریس آزمایشی معرفی کرده که پیشرانه ۱٫۳ لیتری سه سیلندر توربوشارژ آن اصلاح شده است تا با هیدروژن کار کند. استفاده از هیدروژن در موتورهای درون‌سوز علاوه‌بر اینکه آلودگی ندارد، سریع‌تر از بنزین می‌سوزد و درنتیجه، به پاسخ‌گویی بهتر پیشرانه منجر می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخلاف خودروهای الکتریکی کاملاً بی‌صدا، موتورهای درون‌سوز هیدروژنی مثل نمونه‌های بنزینی صدا تولید می‌کنند. در همین حال، تویوتا سدان میرای را هم تولید می‌کند که هم‌اکنون در نسل دوم قرار دارد.
 
به‌نظر نمی‌رسد که هوندا قصد داشته باشد کاملاً هیدروژن را کنار بگذارد. این شرکت صرفاً نمی‌خواهد آن را به قوای محرکه اصلی خودروهای سواری آینده خود تبدیل کند. هوندا در ساخت هواپیما نیز فعالیت می‌کند و می‌داند این وسایل نقلیه‌ی پرنده نمی‌توانند صرفاً از انرژی باتری استفاده کنند؛ بنابراین، قوای محرکه‌ی پاکی مثل هیدروژن می‌تواند در اینجا استفاده شود. میبه دراین‌باره می‌گوید:
 
آنچه در حال تبدیل‌شدن به قوای محرکه‌ی اصلی است، احتمالاً برای حمل‌ونقل‌های کوچک و سیستم‌های الکتریکی و برای حمل‌ونقل‌های بزرگ‌تر سلول‌های هیدروژنی خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیدروژنی تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن : سلام دوستانی که اطلس ثبت نام کردین لطفا بگین تحویل چه ماهی وتونستین بزنین؟من خودم تحویل دی ماه زدم
شکایت قضایی : تعزیرات زیر نظر قوه فضاییه هست و صمت جزو هیات دولت هست دو تا قوه جداگانه هستند. شما تاخیر خودروت باعث شده حسابی قیمه ها رو بریزی توی ماست ها
دوگانه بهمن : صبر کنید تا ۲۰ روز دیگه میاد انشالا
تارا : من هشت ماهه تکمیل وجه کردم تارای دستی هنوز هیچ خبری نیست
اطلس اسفند : جوری معلومه هنوز به تولید انبوه نرسیده وباید یه سری مشکل داشته باشن یک ماهه یک نفرم فاکتور نشده
اطلس اسفند : بنظرم به یه مشکلاتی خوده تولیدش
در انتظار فاکتور : بچه های دی کی فاکتور شدید و چه تاریخی واریز کردید؟
بنده خدا : سایپا به توگفت میخواد گرون کنه ماشینی که ۳ماه پیش باید میداد؟؟؟
ساینا 7 دی : داداش دلیلشو نمیدونی یعنی؟ چون که دو روز قبل عید از ترس که پولمون بی ارزش نشه رفتیم آزاد خریدیم حالا بقیه رو نمیدونم ولی من ازاد خریدم الانم باید حواله بفروشم مقداری از قرضمو بدم پیامک سهند اومد اقدام نکردم الانم ساینا اس اومده ولی درگاه اطلس جی هم بازه ، اختلاف قیمت اطلس جی با بازار زیاده 182 تومن فرقشه
اشکان : این انسانه به هر چیزی ارزش میده نه ماشین ب انسان احترام ب نظر همدیگه لطفآ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مراد دوگانه دی : درود دوستان ما هنوز پلاک‌ نشدیم 27 فروردین تکمیل وجه کردم
تبدیل ب 207 : وجدانن جدی میگی؟
عیسی : موسی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام چجوریه بهمن فاکتور نشده؟
صادق 207 اسفند : آقا 207 دستی تبدیلی تا چه تاریخی فاکتور شده؟ اونایی که 17 دی تکمیل وجه کردن فاکتور شدن یا نه؟
احمد : سلام پیچ هواگیری رادیات تیبا کجاست لطفاً کسی میدونه راهنمایی کنه ؟
المیرا : لطفا گمراه نگنید من خودم با کارت به اسم دیگر اینترنتی پرداخت کردم تحویل دی بودم
علی آریزو 6پرو : سلام داداش ماشین رو چه رنگ ثبت نام کردی؟؟؟؟
علی اتو دی ماه : 9 فاکتور شدم امروز پلاک شدم
رانااسفند : سلام کسی از دوستان میدونه اگه ماشین بدن ارتقا یافته هستش یا ساده؟؟