از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 

از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 
مدیرعامل هوندا دیگر پیل سوختی‌ هیدروژنی را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند.
 
به‌نظر می‌رسد درحال‌حاضر تویوتا، تنها خودروساز بزرگ جهان است که سلول‌های سوختی هیدروژنی را به خودروهای الکتریکی ترجیح می‌دهد. البته نمی‌توان گفت این شرکت علاقه‌ای به ساخت خودروهای الکتریکی ندارد؛ زیرا به‌تازگی مدل جدید bZ4X را معرفی کرده است. بااین‌حال، این غول ژاپنی به قوای محرکه‌ی هیدروژنی اعتقاد زیادی دارد. خودروساز ژاپنی دیگری نیز بود که حدود یک دهه پیش به هیدروژن علاقه داشت؛ اما امروز مسیر خود را تغییر داده است. این شرکت اصلی‌ترین رقیب هم‌وطن تویوتا در بازار, یعنی هوندا است.
 
توشیرو میبه، مدیرعامل هوندا، اخیراً در گفت‌وگویی با اتونیوز گفته است که این شرکت در سال‌های اخیر بررسی‌های لازم را روی پیل سوختی‌ هیدروژنی انجام داده و دیگر آن را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند. وی توضیح داد:
 
ما تحقیقات کاملی انجام داده‌ایم. درباره‌ی پیشرانه‌های هیدروژنی شاهد مشکلات فنی بسیار دشواری هستیم؛ بنابراین، حدود ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتیم این نوع پیشرانه به قوای محرکه اصلی تبدیل نشود.
 
زمانی که تولید هوندا کلاریتی هیدروژنی به‌پایان رسید، جدی‌بودن این تصمیم مشخص شد. از طرف دیگر، چندی پیش مدیرعامل تویوتا مزیت‌های استفاده از پیشرانه‌ی هیدروژنی در خودروهای مسابقه‌ای را نشان داد. شرکت مذکور اخیراً هم یک دستگاه GR یاریس آزمایشی معرفی کرده که پیشرانه ۱٫۳ لیتری سه سیلندر توربوشارژ آن اصلاح شده است تا با هیدروژن کار کند. استفاده از هیدروژن در موتورهای درون‌سوز علاوه‌بر اینکه آلودگی ندارد، سریع‌تر از بنزین می‌سوزد و درنتیجه، به پاسخ‌گویی بهتر پیشرانه منجر می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخلاف خودروهای الکتریکی کاملاً بی‌صدا، موتورهای درون‌سوز هیدروژنی مثل نمونه‌های بنزینی صدا تولید می‌کنند. در همین حال، تویوتا سدان میرای را هم تولید می‌کند که هم‌اکنون در نسل دوم قرار دارد.
 
به‌نظر نمی‌رسد که هوندا قصد داشته باشد کاملاً هیدروژن را کنار بگذارد. این شرکت صرفاً نمی‌خواهد آن را به قوای محرکه اصلی خودروهای سواری آینده خود تبدیل کند. هوندا در ساخت هواپیما نیز فعالیت می‌کند و می‌داند این وسایل نقلیه‌ی پرنده نمی‌توانند صرفاً از انرژی باتری استفاده کنند؛ بنابراین، قوای محرکه‌ی پاکی مثل هیدروژن می‌تواند در اینجا استفاده شود. میبه دراین‌باره می‌گوید:
 
آنچه در حال تبدیل‌شدن به قوای محرکه‌ی اصلی است، احتمالاً برای حمل‌ونقل‌های کوچک و سیستم‌های الکتریکی و برای حمل‌ونقل‌های بزرگ‌تر سلول‌های هیدروژنی خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیدروژنی تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟