کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

 

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

 

چند دهه پیش، خودروسازهای ژاپنی به بازار خودرو هجوم آورده و دست رنج خودروسازهای اروپایی و امریکایی را بلعیدند و اکنون نوبت به خودروسازهای کره‌ای رسیده است؛ به‌ویژه در بازار خودروهای برقی می‌خواهند پیشتازی کنند.

نسل دوم خودروهای الکتریکی کیا و شرکت مادر او، هیوندای، از معدود خودروهایی بودند که به سطح کارایی پیشرفته تسلا نزدیک شدند. این شرکت‌ها با ایجاد یک پلتفرم هدفمند ۸۰۰ واتی به نام E-GMP برای خودروهای برقی بزرگ با چهار چرخ متحرک و هدایت نیرو به چرخ‌های عقب، سعی کردند به رویاهای خود برسند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

اولین خودرویی که این پیشرانه پیشرفته را دریافت کرد؛ هیوندای Ioniq 5 بود که در اواخر سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد و خیلی سریع توانست در صدر جدول بهترین خودروهای برقی بنشیند. اگر Ioniq 5 دارای رزق و برق دیجیتالی زیاد و طراحی پر قوس و زاویه است؛ خودروی کیا EV6 طراحی استخوانی ولی بدنه منحنی‌تر است؛ به‌طوری‌که در برخی زوایا مشابه یک لامبورگینی اوروس زیبا است. استایل عقب آن نیز قطعا مشابه با آستون مارتین DBX است.

البته، کریم حبیب، رئیس طراحی کیا این شباهت‌ها را رد می‌کند و می‌گوید شاید در ذهن شما چنین چیزی تداعی شود ولی برای شرکت کیا آن چیزی که اهمیت دارد؛ استفاده از پتانسیل‌های یک معماری است. پلتفرم‌های الکتریکی قطعا آزادی‌های بیشتری به طراحان می‌دهند.

طراحی بزرگ و استخوانی

خبرنگاران کالیفرنیایی، در اولین تجربه رانندگی با کیا EV6 سعی کردند نظرات متفاوتی بدهند و هریک، بخشی از طراحی این خودروی برقی را توصیف کردند ولی بیشتر آن‌ها گفتند که EV6 یک CUV است.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

حبیب توضیح می‌دهد: «داشتن این کف مسطح به شما امکان می‌دهد تا به شکلی انعطاف‌پذیرتر بنشینید.» شما فضای ثابت خاصی برای پاها یا پاشنه‌های خود ندارید و می‌توانید پاها را جمع کنید؛ بپیچانید یا بلغزانید. عیب این طراحی می‌تواند ایجاد ارتفاع بیشتر باشد ولی در عوض چیزهایی به ما می‌دهد که ارزشمند بود و به ما کمک می‌کنند. چرخ‌های بزرگ‌تر نیز باعث می‌شوند یک خودروی بزرگ از دور، کوچک‌تر به نظر برسد. این اندازه بزرگ چرخ‌ها باعث می‌شود تناسب بدنه و لاستیک‌ها کاملا درست باشد.

خودروهای کراس اوور و شاسی بلند الکتریکی زیادی در بازار مشاهده می‌کنید؛ چون وقتی شما کوتاه‌تر می‌نشینید؛ باز هم در یک سطح بلندتری نسبت به خودروهای سدان هستید و این را مشتریان دوست دارند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

پلتفرم E-GMP برای خودروهای بزرگ‌تر برند کیا در نظر گرفته شده است وگرنه این خودروساز کره‌ای، خودروهای برق دیفرانسل جلو ارزان‌تری مانند Niro برای بازار خودروهای کوچک دارد. بنابراین، کیا EV6 بزرگ‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کنید. طول این خودرو ۴۶۸۱ میلی‌متر و چند اینچ بزرگ‌تر از Ioniq 5 است ولی از فاصله دو محور ۲۹۰۱ میلی‌متر سود می‌برد که کمی کوچک‌تر از مدل قبلی است. همین فاصله بین دو محور را در ساسی بلند سه ردیفه کیا تلوراید نیز شاهد هستیم.

سه پیشرانه برای انتخاب

در خودروی کیا EV6 یک باتری EV معمولی لیتیوم یون با سلول‌های پلیمری میان دو محور نصب شده است. در مدل پایه EV6 Light دیفرانسل عقب با قیمت ۴۰۹۰۰ دلار، یک بسته باتری ۵۸ کیلووات ساعت برای تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت (۱۲۵ کیلووات) و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور نصب شده است. این نیرو به چرخ‌های عقب هدایت می‌شود و یک موتور مغناطیسی AC دائمی را روشن خواهد کرد. وزن پایین این نسخه در کل ۴۰۱۷ پوند (۱۸۲۲ کیلوگرم) می‌شود که ۸۱۶ پوند (۳۷۰ کیلوگرم) مربوط به پکیج باتری‌ها است.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

برد موثر این نسخه کیا EV6 نزدیک به ۲۳۲ مایل (۳۷۳ کیلومتر) است. پلتفرم E-GMP با اتصال به شارژر ۳۵۰ کیلوواتی، در مدت ۱۸ دقیقه می‌تواند ۸۰ درصد باتری‌ها را شارژ کند اما اگر فقط یک شارژر ۵۰ کیلوواتی DC پیدا کنید؛ باتری‌ها در ۶۳ دقیقه شارژ می‌شوند. شارژ AC سطح ۲ با ۱۱ کیلووات قدرت، کمتر از ۶ ساعت طول می‌کشد تا باتری‌ها شارژ شوند. در این بخش، در مقایسه با آمارهای دیگر خودروهای هم رده و هم پیشرانه، به نظر می‌رسد موتور EV6 ضعیف‌تر است و مسافت کمتری توسط باتری‌ها شارژ می‌شود.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

دو پیکربندی و تریم دیگر از این خودرو به نام‌های Wind (با قیمت ۴۷ هزار دلار برای مدل RWD و ۵۰۹۰۰ دلار برای AWD) و مدل سبک‌تر ولی ظاهر اسپورت‌تر GT-Line (با قیمت ۵۱۲۰۰ دلار برای مدل RWD و ۵۵۹۰۰ دلار برای AWD) در دسترس هستند. وزن این دو تریم EV6 کمی بیشتر است و با بسته باتری بزرگ‌تر ۴۷۷ کیلوگرم، محدوده وزنی کلی ۱۹۱۶ تا ۲۱۱۴ کیلوگرم خواهند داشت.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

زمان شارژ برای بسته بزرگ‌تر، صرف‌نظر از اینکه نسخه تک موتوره یا دو موتوره باشد، یکسان است. یک شارژر ۳۵۰ کیلوواتی با حداکثر توان واقعی ۲۴۰ کیلووات می‌تواند در ۱۸ دقیقه، ۸۰ درصد باتری را شارژ کند ولی یک شارژر سریع ۱۵۰ کیلوواتی در ۲۵ دقیقه به این حد نصاب می‌رسد. برای شارژهای روزانه در خانه یا محل کار باید انتظار یک دوره شارژ کامل ۷ ساعته با منبع تغذیه ۱۱ کیلووات و ۴۸ آمپر را داشته باشید.

امکانات این خودرو حتی در مدل ارزان‌قیمت EV6 Light نیز سخاوتمندانه است. اکثر ویژگی‌هایی که داریم؛ در کل خط تولید کراس اوور EV6 یکسان هستند؛ مانند سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچ و پلتفرم جدید کیا کانکت که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم در داخل کابین خودرو، مکمل‌های سیستم ایمنی راننده مانند سیستم تطبیق، کروز کنترل، نظارت بر نقاط کور، حرکت در خطوط، ترمز اضطراری خودکار و … از دیگر ویژگی‌های خودروهای EV6 هستند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

کروز کنترل نصب شده در مدل GT-Line و First Edition (اتمام فروش) دارای قدرت یادگیری ماشینی است و می‌تواند براساس سبک رانندگی دلخواه شما، تنظیم شود. هر دو تریم به شما این امکان را می‌دهند از طریق یک چراغ راهنما، تغییر مسیر خودکار را آغاز کنید. با این حال، نظارت بر راننده، مانند آنچه که همیشه تا کنون دیدیم؛ تنها با سنسور گشتاور فرمان انجام می‌شود.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

چندین خبرنگار که برای اولین رانندگی پشت فرمان کیا EV6 نشستند؛ اعتراف کردند برای چند دقیقه موفق شدند بدون دست زدن به فرمان خودرو، تجربه رانندگی مستقل از راننده داشته باشند.

یک خودروی برقی واقعا راننده است

رانندگی با EV6 با Ioniq 5 متفاوت است. نه از نظر ارگونومی یا کنترل یا حالت‌های رانندگی، بلکه از نظر اینکه Ioniq 5 سبک رانندگی آرامی را دنبال می‌کند ولی EV6 حس هولیگانی درون شما را بیدار خواهد کرد و شما را تشویق به یک رانندگی پرسروصدا می‌کند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

ترمزهای اضطراری در AWD EV6 پایدارتر هستند و انتظار می‌رود موتور هر محور به کاهش سرعت خودرو کمک می‌کند. سطح قابل قبولی از سواری را با دمپرهای EV6 تجربه خواهید کرد و در پیچ‌های تند، متوجه غلبه گشتاور بر چسبندگی زیاد لاستیک‌ها می‌شوید. EV6 نسبت به Ioniq 5 چسبندگی جلو بیشتری دارد و با یک کج کردن کم فرمان می‌توانید به گوشه بروید.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

کیا EV6 یک خودروی کامل نیست ولی نسبت به Ioniq 5 برخی نقاط ضعف را پوشش داده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا کانکت فاقد سیستم تشخیص صدای خوبی است یا برف‌پاک‌کن شیشه عقب به اندازه‌ای که انتظار دارید درست کار نمی‌کند یا شاید از نمایندگی‌های محلی شرکت کیا راضی نباشید. اما کیا EV6 یک کراس اوور برقی واقعی برای سفرهای دور میان استان‌های مختلف است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کراس اوور الکتریکی کیا Ev6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : اگه کسی اطلاع داره کی پیش فروش میذارن لطفا بنویسه.
کیان : همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.
چانگان cs55🤠 : تماس بگیرید با سایپا اگر کد ملی رو گرفت و بهتون گفت تو لیست هستید و منتظر پیامک باشین یعنی منتخب هستید .
کیان : اولا ۶ ماه نه بیشتر حتی یه سال که افزایش قیمت میخوره دوستان سهند اس همون سایناس با چراغ متفاوت اون سهند جی هست که عین اطلس سانروف و مولتی مدیا و دوربین دنده عقب و چیزای دیگه داره
mhd S3 : سلام از دوستان کسی تا حالا شکایتش در دادگستری به نتیجه رسیده و تونسته خسارت رو از زمان دیر کرد تا زمان تحویل بگیره؟ کسی تا حالا از کرمان موتور بدون شکایت دیرکرد گرفته؟
کیان : سهند اس همون ساینا س هواستون باشه فقط چراغش فرق میکنه وسلام اون سهند جی هست که عین اطلس فول آپشنه اشتباه نگیرین سهند اس رو با سهند جی
افشین جی۷ : آقا توروخدا با این همه بلا و مصیبت و بدبختی جی۷ ها رو که تحویل گرفتین کمتر از ۲ تومن آگهی نکنید. موقع ثبت نام یک میلیارد و ۲۸۰ میدادیم طلا الان ۳ تومن شده بود
مسئول محترم : مدیر محترم واقعا" جای تاسف داره این پیام بی ادبانه رو اجازه نشر دادید .
حمید : سلام شرکت سایپا مجبور بود ساینا s دوگانه رو بده چرا چون طرف یکسال بیشتر گول ریخته حساب برگ قرارداد داره میتونه شکایت کنه تو چی پول ریختی حساب برگ قرارداد داری نداری چرا مردم منصرف میکنی بزار کار درست انجام بدن پشیمون میشین
S3کرمان : اخ من واقعا خسته شدم از انتظاار،، شش ماهه بی انصافا جواب درستی به آدم نمیدن، خسته شدم بس پول اسنپ دادم،،😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید : سلام دوست عزیز یعنی اگر پیش فروش باشه چند روز قبل از تاریخ تحویل پیامک تکمیل وجه میاد ؟
207 اسفندتبدیلی ب 21 : یازده دی هم پلاک نشده😌
حسین : 16دی فاکتور شدم الان
عزت اله : چراغ فاکتور روشن شده یعنی چی؟ چطور بفهمیم فاکتور شده ؟ پیامکی برامون میاد یا باید به نمایندگی مراجعه کنیم ؟
حسین : اگر سر تاریخ تحویل ندهند روزی 456هزارتومن بهشون جریمه دیر کردن میدهند
مهدی تبریز : دوگانه دی
حسین : تازه واریزی دی ماه رو دارن تحویل میدهند
اتومات : تا ساعت 4فاکتور میشی نشد فردا صبح
مهدی دی : سلام وقتی فاکتور شدید از وضعیت خودرو نشون میده که چراغ فاکتور روشن شده
207پانا29اسفند : 13دی چرا پلاک نمیشه!؟؟؟؟؟؟