مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران

 

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران

 

مزدا از یک شاسی بلند جدید برای اروپا، ژاپن و چند بازار دیگر رونمایی کرد. این شاسی‌بلند و یا به عبارت بهتر کراس‌اوور، CX-60 نام دارد و نخستین محصول کمپانی است که از یک پیشرانه هیبریدی شارژی بهره می‌برد و درست به همین دلیل با توجه به قوانین واردات خودرو به کشورمان، CX-60 می تواند با توجه به تعرفه 40 درصدی، شانس بالایی برای ورود به ایران و تسخیر بازار در سال 1401 داشته باشد.

 

مزدا در ساخت این کراس‌اوور از یک پلتفرم اختصاصی با محوریت انتقال قدرت به محور عقب استفاده کرده است. با توجه به مشخصات بسیار خوبی که مزدا CX-60 دارد، انتظار می‌رود مشتریان بیشتری راهی نمایندگی‌های کمپانی ژاپنی شوند.

مزدا CX-60
 

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم. نیروبخش مزدا CX-60 یک پیشرانه هیبریدی شارژی متشکل از موتور ۲.۵ لیتری بنزینی است. این موتور تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ نیوتون متر گشتاور را دارد. مکمل این موتور یک موتور برقی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

 
 
مزدا CX-60
 

با اتکا به این پیشرانه توانمند، مزدا CX-60 قادر است در عرض ۵.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم به صورت الکترونیکی در ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته در حالت رانندگی با موتور برقی این رقم به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. انرژی‌بخش این موتور یک پک باتری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی است که براساس استاندارد WLTP می‌تواند تا 63 کیلومتر مسافت CX-60 را از روشن شدن موتور بنزینی بی‌نیاز کند.

مزدا CX-60
 

از نظر ابعاد باید گفت طول عرض ارتفاع و فاصله محوری مزدا CX-60 به ترتیب عبارتند از: ۴۷۴۵، ۱۸۹۰، ۱۶۷۰ و ۲۸۷۰ میلیمتر. با چنین ابعادی باید گفت CX-60 جثه‌ای نزدیک به هیوندای سانتافه دارد.

مزدا CX-60
 

خودروهای برقی و هیبریدی شارژی معمولاً سنگین وزن هستند. این مسئله درباره محصول جدید مزدا نیز صدق می‌کند، چرا که وزن آن کمی بیش از دو تن است. در مدل استاندارد، مزدا CX-60 روی رینگ های ۱۸ اینچی حرکت می‌کند. اما اگر فردی به رینگ‌های بزرگتر علاقه‌مند باشد، می‌تواند نمونه‌های ۲۰ اینچی را سفارش دهد.

مزدا CX-60
 

به غیر از پیشرانه هیبریدی شارژی، مزدا CX-60 با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نیز قابل انتخاب خواهد بود. پیشرانه بنزینی در نظر گرفته شده به خانواده e-Skyactiv X تعلق دارد و حجم آن ۳ لیتر است. پیشرانه دیزلی هم دارای ۳.۳ لیتر بوده و عضوی از سری Skyacrive-D محسوب می‌شود. به منظور کاهش مصرف سوخت هر دوی این پیشرانه‌ها به سیستم هیبرید نرم مجهز هستند.

مزدا CX-60
 

وظیفه انتقال قدرت در تمامی تریم‌ها، به گیربکس ۸ سرعته خودکار و کلاچ چند صفحه‌ای محول شده است. در نسخه هیبریدی شارژی موتور برقی با جعبه دنده یکپارچه شده و به طور مستقیم با شفت ورودی کار می‌کند. این امر باعث می‌شود که واکنش‌های خودرو سریع‌تر باشد. در این نسخه باتری به کار رفته با نرخ ۷.۲ کیلووات شارژ می‌شود، همچنین تکنولوژی بازیابی انرژی ترمز در آن موجود است.

از نظر نمای ظاهری باید گفت مزدا CX-60 دنباله‌روی دیگر اعضای خانواده خود بوده و از طراحی پویا و جسورانه‌ای برخوردار است. البته در این بین تغییراتی جزئی در برخی المان‌ها مثل چراغ‌ها و جلوپنجره به چشم می‌خورد.

مزدا CX-60
 

شاید بدانید مزدا می‌خواهد به یک برند لوکس تبدیل شود. به همین خاطر توجه ویژه‌ای به کیفیت کابین و مواد به کار رفته، داشته است. داشبورد CX-60 فرم ساده و در عین حال شکیلی دارد. با آنکه خبری از دکمه‌های زیاد روی داشبورد نیست، اما خوشبختانه مزدا وظیفه کنترل برخی سیستم‌ها و امکانات را به چنین دکمه‌هایی سپرده است.

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران
 

ضمن اینکه راننده مجبور نیست فقط از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اینفوتینمنت برای مدیریت آپشن‌ها استفاده کند، زیرا یک دکمه گردان برای این کار در نظر گرفته شده است. همانند بسیاری از مدل‌های جدید، نشانگرهای آنالوگ از پشت فرمان حذف شده و یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات مورد نیاز را به راننده ارائه می‌کند.

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران
 

مزدا CX-60 در آلمان با 4 تریم Prime، Exclusive، Homura و Takumi به فروش خواهد رسید. این کراس‌اوور در ارزان‌ترین نسخه ۴۷,۳۹۰ یورو و در گران‌ترین نسخه ۵۲,۸۹۰ یورو قیمت‌گذاری شده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا CX , 60






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

آرمین
0

شما اگر ولو cx60 هیبرید با این قیمت ها در اروپا سراغ دارید؛ بگید چشم بسته خریداریم!!! بالاترین قیمت این خودرو ۸۷۰۰۰ یورو است؛ کجا ۵۲۰۰۰ یورو قیمت گذاری شده است به ما هم بگید لطفا
01:02  1402/08/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
joni جون : هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. بله برای منهم نوشته
S5 : من هم شهریورم دی ماه تکمیل وجه همون اول کار که ۲۰۰ دادیم دو ماه بعد جمعا شد ۶۰۰ بقیه هم دیماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهره 55 : خیر حساب نمیشه
احد دوگانه دی : با سلام من تکمیل یک اردیبهشت هستم دی ماهی فعلا فاکتور نشدم.کسی امروز فاکتور شده؟
تحویل تیر ماه : سلام اقای بهادری تحویل تیرماه دعوتنامه کی میاد الان قیمت وانت 310 نظرتون بازم شرکت افزایش قیمت داره ..؟
207اتومات رضا دی : منم 23اذر فاکتور نشدم
پیش فروش دی ماه دوگانه : بله من دی ماهی هستم ومتاسفانه هنوز فاکتور نشدم
aaaaa : سلام دوستان 2 روز پیش برام از نمایندگی نصیراللهی پیام اومد مشتری گرامی جهت تکمیل فرایند ثبت نام در اسرع وقت به یکی از شعب نمایندگی نصیراللهی مراحعه کنید میشه یگید برا چی میخوان؟؟ لطفا جواب بدید
207 اتو تکمیل 28 آذر ساری : ظاهرا فقط سفید داره فاکتور میشه. و 207 اتو مشکی سقف فلز طرح عادی تا 20 آذز فاکتور شدن. اینجور که از شواهد و اعلان دوستان برمیاد. نکته جالب اینکه پیج حواله هیچ فاکتوری از 207 های اتومات سقف فلز نمیزاره. دریغ از یه دونه. نمیدونیم جریان چیه واقعا
اتومات دی مشکی : سلام منم 30 آذر تکمیل وجه کردم ولی هنوز خبری نیست
S5 : من پرسیدم از نمایندگی گفتن کلا s5 امسال تحویل ندادن احتمالا قطعه ندارن تولید متوقف شده
X22 : سلام خودتونو خسته نکنید من الان تو گوگل سرج کردم و کارزارهای که سال 401 اینا تشکیل شده رو دیم و به این نتیجه رسیدم که مدیران خودرو کارش همینه