هوندا با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ خودرو برقی معرفی خواهد کرد

 

هوندا با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ خودرو برقی معرفی خواهد کرد

 

هوندا پیش از این اعلام کرده‌ بود تا سال ۲۰۴۰ خودروهای گازسوز را به‌طور کامل کنار خواهد گذاشت و حالا اعلام کرده است مبلغ درخورتوجه ۴۰ میلیارد دلار در صنعت خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هوندا سال گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۴۰ همه‌ی خطوط تولید خود را به خودروهای الکتریکی و سلول‌های سوختی تغییر خواهد داد. برای تحقق این هدف و حذف تدریجی خودروهای گازسوز، این شرکت باید مجموعه‌ی گسترده‌ای از خودروهای بدون آلایندگی را عرضه کند تا مشتریان بتوانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. اکنون این خودروساز اعلام کرده است مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد دلار را طی ۱۰ سال آینده برای تولید خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش Engadget، هوندا در جلسه‌ی توجیهی اخیر خود اعلام کرد که تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۳۰ خودرو برقی با حجم تولید دو میلیون دستگاه در سال روانه‌ی بازار کند. هدف این است که وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تا پایان دهه‌ی جاری، ۴۰ درصد از ناوگان حمل‌ونقل را تشکیل دهند.

همان‌طور که TechCrunch گزارش داده است، هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با معرفی یک خودرو کوچک الکتریکی بسیار ارزان‌قیمت در بازه‌ی قیمیتی حدود هشت هزار دلار، بخش درخورتوجهی از بازار ژاپن را در دست گیرد. این شرکت همچنین خودروهای الکتریکی Prologue و Acura را که هردو با همکاری جنرال موتورز توسعه داده می‌شوند، عرضه خواهد کرد. هوندا و جنرال موتورز در اوایل آوریل اعلام کردند به‌منظور توسعه‌ی تعدادی خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این خودروها براساس معماری جهانی و فناوری باتری Ultium جنرال موتورز تولید خواهند شد.


مدیرعامل هوندا، توشیهیرو مایب، تأکید کرده که بخش بزرگی از تلاش‌های این شرکت برای تولید خودروهای برقی، اطمینان از حضور قدرتمند در چین است؛ کشوری که درحال‌حاضر بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان محسوب می‌شود. همان‌طور که این شرکت قبلاً اعلام کرده، تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۰ مدل جدید با نام تجاری سری e.N در چین عرضه خواهد کرد. این شرکت همچینن برای تولید خودروهای برقی خود، کارخانه‌هایی در گوانجو و ووهان چین احداث خواهد کرد.بااین‌حال، هوندا برنامه‌هایی دارد که شامل همکاری با جنرال موتورز نمی‌شود و درواقع بخشی از بودجه‌ی ۴۰ میلیارد دلاری این شرکت برای توسعه‌ی پلتفرم الکتریکی صرف خواهد شد. علاوه‌براین، هوندا در حال بررسی امکان همکاری با شرکت‌های دیگر در حوزه‌ی تولید باتری است. این شرکت مبلغ ۳۴۳ میلیون دلار را نیز برای ساخت خط تولید نمونه‌های اولیه‌ی باتری‌های حالت جامد (‌Solid-State Battery) تا سال ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , خودرو برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا پلاس : خودرو شما چی بود و چه رنگی ؟
معصومه : سلام دوستان کسی ثبت نام تحویل سه ماهه بهمن ۱۴۰۲ بوده که تکمیل وجه کرده باشه؟؟ ممنون
حمید : تارا V2تحویل ۲۹اسفند فاکتور شدم
مجتبی : سلام،اردی کاربرات دارم ماشین چندماه خواب بود راحت روشن شدبعد آرزویم ساعت استارت زدم دیگه نمیخوره چراغ های صفحه کیلومتر فقط چراغ باطری روشن خاموش میشه وصدای رله زیر داشبرد تیک تیک میکنه ایرادازکجاست؟
قیصر : سلام والله من زنگ زدم سایپا گفتم این طرحها که میفرستین اختیاریه یا اجباری خانمه گفت اجباری نیست ولی دو درصد احتمال اینکه پیامک شاهین بیاد
جالبه : خیلی جالبه حسین و ابوالفضل پشت سر هم اومدن تخریب بابا قدیمی شد چینی آشغال گرفتی چرا اومدی پیج تارا
احتمالا چینی : احتمالا چینی گرفتی زیرش گیر کردی از پس مخارجش بر نمی آیی اومدی برای تارا میزنی
J4 مشکی : من کرجم ۱۹ اردیبهشت ارسال مدارک،سند و همه چی اومده ...از ماشین خبری نیس به هر کسی میگی هم میگه فقط باید صبر کنی تنها راشه اینه بتونی شماره راننده هایی رو که حمل میکننو گیر بیاری وگرنه باید منتظر باشی تا ز بزنن
2858131 : بله من شهریور هستم هنوز کادر تکمیل وجه گیر کرده زرد مونده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه : سلام 3و4 روز بعد
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : سلام دیروز و امروز کسی فاکتور نشده ؟؟
حجت : سلام قبل از سال تبدیلی و اختیاری بود ولی بعد از عید پیامک پارس اومد شما هم احتمالا همین امسال مجددا براتون پیامک اومده
60019تحویل 29اسفند به 21 : تکمیل هجده.تبدیلی سفید دیروز فاکتور .امروز پلاک شدم
امیر : سلام کی براتون پیامک امد 10 روز فکر کنم وقت باشه زده داخل پیامک برات
207 : سلام شما ه ایران خودرو واسه پیگیری چنده؟
سامان : من 4712ھستم امروز برام پیامک اومد چند روز وقت دارم پول واریز کنم
سهیل اتو فلز : چرا فاکتور نمیکنن اصلا
بهمن : دوستان دی ماهی که تحویل گرفتن قیمت ساینا دوگانه چند تموم شد؟
دنا : سلام من 27فاکتورشدم ولی پلاک نشده دلیلی داره$