شبکه ERC20 چیست؟

 

 شبکه ERC20 چیست؟

 

رپورتاژ- اتریوم، پس از بیت کوین، در دومین جایگاه ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد. این شبکه با هدف افزایش سرعت و بهبود تکنولوژی بلاک چین فعالیت خود را آغاز کرده است. حتما شما هم می‌دانید که شبکه اتریوم دارای استاندارد ERC20 است و به همین خاطر شبکه ERC20 نامیده می‌شود. در ادامه قصد داریم با شبکه ERC20 بیشتر آشنا شده و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

شبکه ERC20 چیست؟

 شبکه ERC20 چیست؟

شبکه ERC20  در سال 2015، توسط توسعه دهندگان اتریوم ساخته شده و از سال 2017 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. ERC20 از دو جزء تشکیل شده است. ERC مخفف Ethereum Request for Comment بوده و عدد 20 در کنار آن نیز بیانگر پروتکل اتریوم است. شبکه ERC20 در واقع یک پروتکل ایجاد توکن می‌باشد که بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است. این شبکه راه را برای ایجاد توکن‌هایی که بلاک چین اختصاصی ندارند، هموار کرده است. با اینکه ERC20 بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است و توکن بومی این شبکه نیز اتر می‌باشد؛ اما ERC20، امکان ساخت توکن‌های قابل تعویض در شبکه اتریوم را با هزینه کم برای توسعه دهندگان فراهم کرده است. البته توکن‌های ERC20 بایستی از استاندارهای این شبکه پیروی کرده و به قوانین آن پایبند باشند.

روش کار شبکه ERC20:

شبکه ERC20، یکی از پروتکل‌های شبکه اتریوم است و همانطور که می‌دانید، قراردادهای هوشمند در این بلاک چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در شبکه ERC20 نیز این امکان برای توسعه دهندگان پروژه‌ها فراهم شده است تا بتوانند توکن یا پروژه ارز دیجیتال خود را بر روی این بلاک چین راه اندازی کنند. در این مواقع، توسعه دهندگان بایستی پیشنهاد خود را در قالب پروپوزال‌های بهبود شبکه اتریوم (Ethereum Improvement Proposal)، در شبکه مطرح کنند و ساختار و اهداف آن را به طور کامل شرح دهند. سپس در صورتی که کمیته EIP، پس از مطالعه پروژه و اصلاح نهایی، آن را تایید کنند، طرح توسعه دهنده به مرحله اجرا وارد می‌شود. پس از تایید نهایی، پروژه مذکور بر روی شبکه اتریوم راه اندازی شده و رسما یک ERC-20 خواهد شد.

شرایط ERC20

شبکه ERC20، برای همه قراردادهای هوشمند بلاک چین اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای این که یک توکن به ERC20 تبدیل شود و با قراردادهای هوشمند ارتباط برقرار کند، بایستی قوانین پایه ERC20 در قرارداد هوشمند توکن وجود داشته باشند. این قوانین عبارتند از:

total Supply: تعداد عرضه کل یک توکن و همچنین توکن‌های نهایی و موجود در شبکه مشخص باشد.

balanceOf: همه توکن‌های آدرس یک حساب کاربری نشان داده شود.

 transfer: امکان انتقال توکن از  کاربری به کاربر دیگر فراهم باشد.

transferFrom: امکان پیاده سازی سیستم پرداختی به صورت خودکار فراهم باشد.

allowance: در صورت کمبود توکن‌های کاربر برای تراکنش، تراکنش به صورت خودکار قطع شود.

approve: اعتبارسنجی تراکنش‌ها و توکن‌ها قابل انجام باشد.

مزایای توکن‌های ERC20:

توکن‌های شبکه ERC20، بخاطر استفاده از بلاک چین اتریوم، از مزایای زیادی برخوردار هستند و می‌توانند از تمامی مزایای بلاک چین اتریوم استفاده کنند. مزایای شبکه ERC20 عبارتند از:

·      سرعت بالای لیست شدن در صرافی‌ها

·      سادگی برقراری ارتباط با قراردادهای هوشمند

·      یکریختی توکن‌های ERC20

·      ساده بودن فرآیند تعامل با کیف پول‌ها

·      عدم نیاز به بلاک چین اختصاصی

·      صرفه جویی در زمان و هزینه تیم توسعه دهنده

معایب توکن‌های ERC20:

با وجود همه مزایایی که شبکه ERC20، از آن برخوردار است، اما بازهم مسائل و محدودیت‌هایی در این شبکه وجود دارد. یکی از معایب بزرگ شبکه ERC20،عدم اطلاع گیرنده از دریافت دارایی‌ها است که ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه کاربران شود. البته شبکه اتریوم برای حل این مشکل، استانداردی به نام ERC223 معرفی کردند.

یکی دیگر از مشکلات شبکه ERC20، مشکل نرم افزاری batchOverflow است. در این مشکل، یک توکن می‌تواند باعث خرج کردن مقداری بیش از موجودی حساب یک آدرس شود. این مشکل با نام مشکل کلاسیک سسریزی نوع داده‌ای integer نیز شناخته می‌شود. 

 شبکه ERC20 چیست؟

 

معرفی برترین توکن‌های شبکه ERC20:

طبق اطلاعات به دست آمده از کوین مارکت کپ، بلاک چین اتریوم بخاطر تنوع بالای قراردادهای هوشمند، بزرگ‌ترین میزبان توکن‌ها است و نسبت به سایر بلاک چین‌ها از جمله بیت کوین،پیشرفته‌تر می‌باشد. توکن‌های ERC20، رایج‌ترین  توکن‌هایی هستند که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند. کاربران بلاک چین اتریوم می‌توانند از این توکن‌ها برای پرداخت هزینه‌های خدمات و کالاها استفاده کنند. برترین و مشهورترین توکن‌های ERC20 بلاک چین اتریوم عبارتند از:

  • توکن شیبا اینو (SHIBA Inu)
  • توکن یو اس دی کوین (USD coin)
  •  توکن هگز (HEX)
  • توکن فانتوم (Fantom)

معرفی کیف پول‌های شبکه ERC20

امروزه بسیاری از توکن‌های محبوبی که حجم معاملات بالایی دارند، بر بستر شبکه ERC20 اتریوم تولید و عرضه شده‌اند. همانطور که می‌دانید، در دنیای ارزهای دیجیتال، بدون داشتن کیف پول دیجیتال، نمی‌توان قدم از قدم برداشت. اگر شما هم قصد دارید تا از توکن‌های شبکه ERC20 خریداری و ذخیره کرده یا در معاملات از این توکن‌ها استفاده کنید، بهتر است قبل از هر چیزی، یک کیف پول سازگار با استاندارد ERC20، داشته باشید. کیف پول‌های متنوعی از ارزهای ERC20 پشتیبانی می‌کنند که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. اما اگر قصد دارید از سایت معتبر خرید ارز دیجیتال تبدیل، توکن‌های ERC20 خریداری کنید، بهتر است اطلاع داشته باشید که کیف پول صرافی ایرانی تبدیل، امکان ذخیره و معامله این توکن‌ها را برای کاربران خود فراهم کرده است. چند کیثف پول معتبر برای مدیریت دارایی‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 عبارتند از:

·      متاماسک (META MASK)

·      تراست والت (TRUST WALLET)

·      اتمیک والت (ATOMIC WALLET)

·      ترزور والت (TREZOR WALLET)

·      کول والت (COOL WALLET)

جایگزین شبکه ERC20  چیست؟

همه شبکه‌های بلاک چینی، طرفداران و منتقدان زیادی دارند و شبکه ERC20 نیز از این قائده مستثنی نیست. با این وجود که شبکه ERC20، پشتیبانی گسترده‌ای داشته و توکن‌های جدیدی بر اساس استاندارهای خود به دنیای بلاک چین ارائه کرده است، اما با این حال برخی از فعالان دنیای کریپتو، توانایی و اعتبار این شبکه را به زیر سوال می‌برند و معتقدند که این شبکه اتریوم، به چند روش ناقص و کم محدود شده است. به همین خاطر، از زمانی که شبکه ERC20 به روی کار آمده است، جایگزین‌های مختلفی برای آن به شبکه پیشنهاد شده است. از جمله جایگزین‌های شبکه ERC20 می‌توان به ERC223، ERC20.5 و ERC621 اشاره کرد.

نتیجه‌گیری:

به انتهای مقاله معرفی شبکه ERC20 رسیدیم. در این مقاله، شرایط استفاده توکن‌ها از استاندارد ERC20، مزایا و معایب توکن‌ها را با یکدیگر بررسی کرده و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال ERC20 را به شما معرفی کردیم. همانطور که در مقاله توضیح دادیم، ERC20، یک پروتکل ایجاد توکن می‌باشد که توسط توسعه دهندگان اتریوم و بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است. این توکن‌ها از همه مزایای بلاک چین اتریوم بهره‌مند هستند و استفاده از این پروتکل باعث صرفه جویی در زمان و هزینه توسعه دهندگان توکن‌ها می‌شود. به نظر شما آیا توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟ 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اتریوم , شبکه ERC20






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کشاورز : برو کافی نت یا نمایندگی بیمه بگیر
207 موعد تحویل اسفند : سلام دوستان تبدیل به کد 60021 تا چه تاریخی فاکتور شده ??
دلتنگ پارس : سلام ی سوال از زمان تخصیص پلاک تا موقع تحویل به مشتری چند روز طول میکشه ؟ممنون میشم کسی جواب بده
اتومات : چشم انتظار های عزیز امروز 20آذر 30دی اتومات 606رنگ سفید فاکتور شد بدون تبدیل
مصطفی : منم دقیقا مثل شما هستم زنگ زدم گفت فاکتور شدید
دی ماه : سفید؟
اتومات دیماه : دوستان عزیز سامانه ایرانخودرو کودوم قسمتش براتون زده ایرادات پلاک؟؟
اتومات : 20آذز 30دی الان فاکتور شد سقف فلز اتومات
4463 : سلام دوستان از بهمن ماه اینجا بودم بالاخره صبح ماهم فاکتور شدیم ب امید خوشحالی همتون 🌸🙏🏼
دی : مهدی تبریز و نگین وقتی یکی یک کار درست و خیر میکنه پشتش دیگران تخریب و غیبت کنی چه فایده داره ، تشکر کنید خوب بخواید واسه همدیگه همه اینجا همه نظری میدن چه بد چه خوب