وانت پیکاپ بهمن G9 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید

 

وانت پیکاپ بهمن G9 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید

 

جدیدترین محصول بهمن موتور، یک پیکاپ پهن‌پیکر ساخت چین از شرکت ZX AUTO است. این مدل با نام ZTE G9 و ترالرد (Terralord) در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.

طی ماه‌های اخیر، تنوع خودروهای چینی مونتاژ بهمن موتور افزایش یافته است. ون اینرودز و شاسی‌بلندهای فیدلیتی و دیگنیتی با قیمت بیش از یک میلیارد تومان توسط بهمن در ایران عرضه می‌شوند. از سویی دیگر، وانت‌های قدیمی مزدا با نام کارا همچنان روی خط مونتاژ هستند و بسیار متفاوت از دیگر تولیدات بهمن به نظر می‌رسند.

جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند ایران خودرو، دایون V5 و زامیاد زاگرس، وانت‌های جدید چینی هستند که همراه با سیستم دو دیفرانسیل و طراحی مدرن به بازار کشورمان معرفی شدند. این شرایط، طبیعتا مشوق گروه بهمن است تا محصولی مشابه خودروهای مذکور، برای مونتاژ و فروش آماده کند.

بهمن G9 توسط ZX در چین عرضه می‌شود. شرکت ZX AUTO یکی از خودروسازان نسبتا کوچک چین است که صرفا وانت و شاسی بلند تولید می‌کند. این مجموعه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و بسیاری از محصولات خود را براساس خودروهای تولیدی گروه بایک (Baic) می‌سازد.

طراحی بدنه و نمای ظاهری بهمن G9

طراحی G9 ترکیبی الهام‌گرفته از وانت‌های مشهور امریکا، خصوصا فورد F-150 و  دوج رم است. این خودرو با طول ۵۶۹۲ میلی‌متر، عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۹۲۰ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۳۵۱۳ میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای مونتاژ ایران خواهد بود.

نمای اصلی، ترکیبی از چراغ‌های فورد و جلوپنجره‌ی دوج دارد. حالت صاف و عمودی در مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی می‌کند. شرکت چینی تلاش کرده است با جزئیات نارنجی‌رنگ، تفاوت‌هایی بین محصول خود و تولیدات امریکایی ایجاد کند که البته امیدواریم توسط بهمن موتور، حذف شوند.

در نمای جانبی مشابه دیگر وانت‌های چینی موجود در بازار جهانی، طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس دیده می‌شود. تصاویر منتشر شده از بهمن G9، حفاظ مخصوص قسمت بار و رینگ‌های سیاه‌رنگ را نشان می‌دهند که درصورت ارائه توسط مونتاژکار ایرانی، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند.

در پشت G9 تفاوت خاصی با دیگر وانت‌های دنیا دیده نمی‌شود. یک دستگیره ورود به قسمت بار وجود دارد و گیره‌های مخصوص طناب‌کشی در طرفین بدنه هستند. حجم‌دهی بدنه در فضای نزدیک چراغ و درپوش صندوق، به‌خوبی انجام شده و دارای تزئینات سیاه‌رنگ است. بهمن G9 مشابه بسیاری از وانت‌های چینی، طرح خاصی برای سپر عقب ندارد.

طراحی داخلی و کابین بهمن G9

نصب نمایشگر لمسی، پنل دیجیتال و داشبورد چشم‌نواز، G9 را جذاب‌تر از رقبای حاضر در بازار ایران نشان می‌دهد. بخش میانی (کنسول)، دسته‌دنده، جالیوانی و کلیدهای مرتبط با ترمز برقی (ترمز دستی) یا کلیدپردان انتخاب مودهای رانندگی، باوجود پلاستیک ارزان‌قیمت، زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسند.

بهمن موتور G9

توجه ویژه به طراحی داخلی G9 از تصاویر منتشر شده از کابین خودرو مشخص است. هرچند که چیدمان ادوات مختلف، به وضوح الهام گرفته از وانت‌های مشهور امریکایی هستند؛ اما برای جذب خریدار یک محصول اقتصادی ساخت چین، موفق عمل می‌کنند.

عرض ۲۰۴۵ میلی‌متر برای بدنه‌ی G9، منجر به فضای بسیار خوب کابین شده است. این ابعاد، امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت را فراهم می‌کنند. در عقب هم دو سرنشین بالغ و قد بلند، جایگاه مناسب برای زانو و بالای سر دارند. افراد سوار بر وانت G9 دید بسیار خوب به اطراف خواهند داشت و خصوصا راننده برای مانور‌های خیابانی با مشکل نقاط کور، روبرو نخواهد شد.

پیشرانه و تجهیزهات فنی بهمن G9

ظاهرا غالب وانت‌های دودیفرانسیل ساخت چین، همراه با موتور ۲ لیتر توربوشارژ بنزینی تولید می‌شوند. این قاعده در بسیاری از مدل‌های مونتاژ ایران وجود دارد و البته G9 هم شرایطی مشابه خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیق از شرایط فنی خودروی مذکور برای بازار کشورمان منتشر نشده است اما می‌توان احتمال دارد، موتور G9 هم با عنوان محصولی از میتسوبیشی چین، تبلیغ شود.

وانت G9 بهمن

وانت G9 با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سال‌ها قبل در بازار چین، نسخه‌ی دیگری با پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتر توربو نیز ساخته شده که قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر داشته است. مدل دنده‌ دستی با گیربکس ۶ سرعته عرضه می‌شود و نسخه‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان هم قابل سفارش است. این خودرو دو مدل با دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیک دارد.

علاوه‌بر سیستم دو دیفرانسیل، اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب رانندگی آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم برای G9 استفاده شده است. اطلاعات تکمیلی از مصرف سوخت، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت و مقدار بار قابل حمل با این خودرو، هنوز مشخص نیست.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بهمن G9

در کابین، مانیتور بزرگ لمسی با ناوربری ماهواره‌ای، رابط بلوتوث با کلیدهای کنترل روی فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ضبط وقایع خودرو  (CAR DVR)، استارت و ورود بدون کلید، شارژر مجزا  و دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، کروز کنترل روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، ترمز پارک برقی(Electric Parking Brake)  و پرده عقب وجود داد.

نسخه‌ی آپشنال ساخت چین از بهمن G9، دارای ۲ کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو و ۲ ایربگ جانبی است. ترمز قدرتمند با کالیپر دیسکی روی چها چرخ، سیستم ترمز ضد لغزش (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)،   کنترل پایداری الکترونیک  (ESC)، سیستم ترمز کمکی  (Brake Assistance System)، سیستم هشدار برخورد از جلو  (Front Collision Warning)، سیستم کنترل حرکت  بین خطوط  (Lane Departure Warning System)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی  (Adaptive Crouse contro) با ترمز خودکار، سیستم قطع سوخت هنگام تصادف (Collision Automatic Fuel shut-off)  سیستم کنترل فشار باد تایر ها (  سیستم روشنایی اتوماتیک   و برف پاک کن خودکار هستند.

قیمت احتمالی بهمن G9 در ایران و مقایسه با رقبا

مدل جدید ZTE G9 در بازاز چین، ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوآن، معادل ۲۱ هزار تا ۲۹ هزار دلار قیمت دارد. اگر نسخه‌ی مونتاژ ایران را معادل نمونه‌ی ۲۵ هزار دلاری  با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل در نظر بگیریم؛ قیمت نهایی G9 بهمن موتور حدود ۱/۲ تا ۱/۵ میلیارد تومان خواهد بود. فروش مدل دنده دستی دو دیفرانسیل، با قیمت کمتر از ۱/۲ میلیارد تومان هم بعید به نظر می‌رسد.

جک KMC T8 کرمان موتور

هم‌اکنون جک T8 و آمیکو آسنا مهم‌ترین رقبای G9 هستند. محصول کرمان موتور به نام KMC T8 کوچک‌تر از G9 است اما قیمت مناسب‌تر و امکانات قابل قبولی ارائه می‌کند.  موتور ۲ لیتر توربو برای  T8، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر دارد. این وانت با طول ۵۳۲۵ و ارتفاع سقف ۱۸۳۰ میلی‌متر، وزن خالص ۱۹۶۰ کیلوگرم، در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت دارد. پیکاپ دوکابین کرمان موتور، یک وانت دو دیفرانسیل محسوب می‌شود که فعلا با گیربکس دستی ارائه می‌شود و در بازار آزاد یک تا ۱/۱ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.آمیکو آسنا

آسنا از معدود وانت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی در بازار ایران است که همراه ۲ نوع گیربکس دستی و اتوماتیک، مونتاژ می‌شود. این خودروها حدود ۳۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. هم‌اکنون در بازار آزاد، آسنا دنده‌ای به قیمت یک میلیارد تومان فروخته می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک، به دلیل کمبود موجودی، ۱/۵ میلیارد تومان هستند. آسنا از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰  نیوتن‌متر استفاده می‌کند. آسنا اتوماتیک، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این وانت، ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وانت پیکاپ بهمن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
داراب : ماهم نه
مهران : سلام تک سوزی یا دوگانه
اسفند دوگانه : سلام دوستان میگن 15دعوتنامه میاد 15 که تعطیله
207 پانو : فاکتوری 16 یا 17 نبود امروز؟ کسی هست بگه حرف بزنید
زمستان402 : دوستان قضیه 194 هزارتومن چیه !؟ ایرانخودرو قرارداد نمیزنه !
آرش : تکسوز رادیال خریدم 566 فروردین از کارخانه . تکسوز را زیاد افزایش نداده
حمید دی : منم 20 اذر تکمیل ولی خبری از فاکتور نیست
رضا : سلام نهایتش ده روز
ساینا دوگانه دی : 21تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده از گلستان
نگین یکپارچه آذر : سلام ببخشید من دارم میرم ماشین رو از کاشان تحویل بگیرم کسی میدونه چه قدر میریزن و کی میدن پولی که بابت حضوری کاشان میریم