ارزان ترین بیمه موتورسیکلت و خودرو را از کجا بخریم؟

 

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت و خودرو را از کجا بخریم؟

 

رپورتاژ- افراد برای رفتن به محل کار، تفریح یا جابه جایی بار از وسایل نقلیه زمینی استفاده می‌کنند تا انجام کارها سرعت بیشتری پیدا کند. با توجه به تردد و رفت و آمد شهری و بین شهری که خودرو و موتور سیکلت دارند، در بیشتر مواقع احتمال بروز حادثه و تصادف امکان پذیر است. از این رو بهتر است که برای جبران خسارت‌های به وجود آمده در تصادف‌ها از بیمه موتور، بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث استفاده کرد. به طور کلی ماهیت اصلی بیمه‌ها پشتوانه بودن و جبران خسارت‌های وارد شده تا سقف تعهدات شرکت‌های بیمه‌ای است.

در بین بیمه نامه‌های مختلفی که برای اتومبیل و موتورسیکلت طراحی شده است، بیمه شخص ثالث جزو بیمه نامه‌های اجباری است که خودرو و موتور باید آن را خریداری کنند. در صورتی که بیمه ثالث برای وسیله نقلیه خود خریداری نکرده باشید، پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو و موتور شما را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند. البته که در صورت عدم خرید بیمه، جبران خسارت تصادف‌ها هم عواقب سنگینی دارد و راننده مقصر باید جبران خسارت کند. در این مطلب مزیت‌ها و پوشش‌های انواع بیمه موتور و بیمه اتومبیل را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث موتور و خودرو

همانطور که اشاره شده بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که تمام راننده‌ها و موتورسوار‌ها باید آن را خریداری کنند. طبق این بیمه نامه هرگونه خسارت وارد شده به اموال و جان شخص ثالث تحت پوشش قرار گرفته و بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت و جبران هزینه‌ها است.

علت نام گذاری بیمه شخص ثالث به این گونه است که بیمه‌گزار شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد زیان دیده شده در حادثه شخص ثالث گفته می‌شود. همانطور هم که از اسم این بیمه نامه مشخص است، خسارت‌های وارد شده به فرد زیان دیده در حادثه جبران می‌شود.

نکته: در بیمه شخص ثالث خودرو، خسارت‌های وارد شده به راننده مقصر، جبران خسارت نخواهد شد، اما در بیمه شخص ثالث موتور، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر پرداخت خواهد شد.

پوشش‌های بیمه موتور سیکلت

بیمه موتور پوشش‌های زیر را به بیمه‌گزاران ارائه می‌دهد:

  • خسارت مالی به اشخاص ثالث: بیمه‌گر خسارت مالی وارده به شخص ثالث را مطابق پوشش‌های بیمه‌ موتورسیکلت می‌پردازد.
  • خسارت‌های جانی اشخاص ثالث: بیمه‌گر خسارت‌های جانی شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی وارده به اشخاص ثالث را مطابق با دیه ماه‌های عادی و حرام سال جاری پرداخت می‌کند.
  • خسارت جانی راننده مقصر: اگر راننده موتورسیکلت طی حادثه خسارت جانی ببیند، بیمه‌نامه شخص ثالث موتور سیکلت، غرامت (فوت و نقص عضو) او را پرداخت می‌کند.

 

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ماشین

جبران خسارت‌های مالی و جانی که به فرد زیان دیده وارد می‌شود، جزو تعهدات بیمه‌گر است. شرکت بیمه با دریافت حق بیمه از بیمه‌گزار، متعهد به پرداخت خسارت می‌شود و دو پوشش اصلی زیر را جبران می‌کند:

·       خسارت مالی: در صورت آسیب و خسارت به اموال اشخاص ثالث، خسارت وارد شده تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌گیرد. به طور مثال: خودرو شخص ثالث آسیب دیده باشد، شرکت بیمه‌ای که از آن بیمه شخص ثالث خودرو را تهیه کرده‌اید، با توجه به نوع پوشش‌های بیمه شخص ثالث و حداکثر سقف پوشش بیمه برای پرداخت خسارات اقدام خواهد کرد.

·       خسارت جانی و بدنی: در این پوشش میزان غرامت پرداختی به نوع صدمه بدنی وارد شده به شخص ثالث بستگی دارد. صدمه وارد شده در حادثه ناشی از تصادف شامل: شکستگی، نقص عضو، ازکارافتادگی موقت یا دائم، ازکارافتادگی جزئی و کلی، هزینه‌های معالجه و درمان یا دیه فوت است.

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت و خودرو را از کجا بخریم؟

جبران خسارت‌های زیر در بیمه موتور تحت پوشش قرار خواهند گرفت:

·       غرامت فوت و نقص عضو

·       هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن

·       برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت یا متحرک

·       هزینه درمان شخص ثالث در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت

·       هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث

نکته: بیمه موتور سیکلت هیچ گونه تعهدی در برابر خسارت‌های مالی وارد شده به راننده مقصر ندارد و باید از بیمه بدنه موتور سیکلت خود استفاده کند.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

برای اینکه بتوان خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو را جبران کنید، باید بیمه بدنه ماشین را خریداری کرده باشید. حوادثی مانند تصادف و آتش سوزی خودرو تنها در پوشش‌های بیمه بدنه جبران خواهد شد و در بیمه ثالث نمی‌توان این موارد را تحت پوشش قرار داد. بیمه بدنه چون اجباری نیست، کمتر مورد استقبال قرار گرفته است، اما پوشش‌های این بیمه نامه باعث شده که افراد به خرید این بیمه نامه روی بیاورند.

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت و خودرو را از کجا بخریم؟

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین عبارتند از:

·       واژگونی و سقوط خودرو

·       برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت

·       آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی

·       آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی

·       سرقت کلی خودرو

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو عبارتند از:

·       سرقت قطعات خودرو

·       ایاب و ذهاب

·       شکست شیشه

·       نوسانات قیمت

·       بلایای طبیعی

·       ترانزیت

·       حذف فرانشیز

·       اسید پاشی و مواد شیمیایی

دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو

خسارت وارد به بدنه خودرو می‌تواند کلی یا جزئی باشد. اگر خودرو خسارت غیرقابل جبرانی را متحمل شود، مثلا خودرو دزدیده شده و تا ۶۰ روز پیدا نشود، ارزش بازیافت احتمالی و کسورات بیمه‌نامه کسر شده و هزینه متعارف نجات و حمل خودرو به آن اضافه می‌شود.

 

البته به شرطی که از کل سرمایه بیمه شده بیشتر نباشد. بیمه‌گر ارزش بازیافتی خودرو را تعیین می‌کند. در صورت عدم پذیرش بیمه‌گزار، شرکت بیمه با کسر فرانشیز بیمه و سایر کسورات معین و افزودن هزینه‌های متعارف نجات و حمل خودرو، مالک آن شناخته می‌شود. شرکت بیمه، باقی مانده مبلغ را به بیمه‌گزار مسترد می‌نماید. قرارداد بیمه‌نامه بدنه مربوطه ملغی اعلام خواهم شد. باقی حق بیمه باقی مانده تا سررسید به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود.از آن جا که قیمت قطعات خودرو و لوازم یدکی در سال 1401 بسیار بالا رفته است ، بنابرین خرید بیمه بدنه بیمه دات کام با ارزان ترین قیمت و بیشترین پوشش‌ها ضروری به نظر می رسد.

به طور کلی بهتر است که برای خرید بیمه بدنه موتور و ماشین، فرهنگسازی بیشتری انجام شود تا در صورت بروز حادثه و تصادف بار سنگین جبران هزینه‌های بر روی دوش راننده مقصر نباشد. همانطور که می‌دانید ماهیت تمام بیمه نامه‌ها پشتوانه بودن و حمایتگری آن است تا در اتفاق‌ها و زمان‌های ناگوار، بیمه‌گزار را همراهی کنند. با خرید انواع بیمه موتور، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه می‌توان نگرانی‌ها را در تصادف و حادثه‌های ناگوار کاهش داد.

بهترین بیمه شخص ثالث

شرکت‌های بیمه تقریبا قیمت‌های یکسانی برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند. اما قیمت، به تنهایی نمی‌تواند عامل تعیین‌کننده در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باشد. در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی نظیر: توانگری شرکت بیمه، میزان پوشش مالی ارائه شده، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب، سهم از بازار و... مدنظر قرار گیرند. شما می‌توانید برای استعلام بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف به https://bimeh.com/thirdparty از بیمه دات کام (bimeh.com)   مراجعه نمایید. سپس آنها را با هم مقایسه کنید و بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و پروسه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خود را پیش ببرید.

این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما، آن‌ها را بررسی و ثبت کرده و بیمه نامه را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید ارسال خواهد کرد. همچنین کارشناس‌های بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و در طول 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای شما عزیزان هستند.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بیمه موتورسیکلت , بیمه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تابستان : بنظرتون برا تابستان کی پیامک واریز میاد که ما یه خاکی توی سرمون بریزیم ببینیم می تونیم پولو جور کنیم یا نه گرفتارمون کردند کاش یکسال پیش یه ماشین خریده بودم منتظر نمی موندم پیرمون کردند
اریزو5اف ال : درود به دوستان عزیز فاصله بین تکمیل وجه وشاسی خوردن چندوقت زمان میبره؟
رضا : احتمالا امروز تکمیل وجه 16 دی فاکتور میشه
حسین : استپ دنده 3 تا میدن یه قیمت پایه رایگان یکی تیر 97 و یکی به قیمت روز
دنا آ پشنال زمستان 402 : مبارکتون باشه چرخش برات بچرخه
اتومات دیماه : جناب منظورتون قسمت مدیریت قرارداد هست؟من حساب کاربری رو پیدا نمیکنم
مهدی : سلام من به 162 زنگ زدم و گفتم خیلی ها تماس گرفته اند لطفاً همه زنگ بزنید
اتومات : فعلا سقف چیچه ای تولی نمیکنه باید صبر کنید سماق بچشید
مهدی تبریز : دوستان منم فاکتور شدم 21تکمیل وجه
پارس ای ال ایکس : بله احتمالا تا چند روز دیگه تحویل میدن اگر احراز شده باشی سریع پلاک بهت میدن