چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

رپورتاژ- آموزش حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار و محبوب است. شرکت در این کلاس‌ها برای آن‌هایی که تمایل دارند در یک حرفه و یا کسب و کار پر درآمد و مهارتی مشغول به کار شوند، بسیار مناسب است. همان‌طور که می‌دانید افرادی که تمایل به خرید یک خودرو دارند، پیش از اقدام به خرید به نکات زیادی توجه کرده و موارد زیادی را بررسی می‌کنند. یکی از مهمترین این نکات، بررسی و کارشناسی بدنه و فنی یک خودرو است.

 

در چنین مواقعی خریداران از یک کارشناس خبره کمک می‌گیرند تا صفر تا صد خودروی مورد معامله را از نظر رنگ بدنه، ویژگی‌های فنی و ... بررسی کرده و تمامی ایرادات موجود در این بخش‌ها را به اطلاع خریدار برساند تا وی خریدی مطمئن‌تر و مقرون به صرفه‌تر را تجربه کند.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم با ما همراه باشید .


سرفصل‌ها و موارد ارائه شده در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو در پارسیان صنعت خودرو


کارشناسی رنگ و بدنه خودرو



در دوره آموزش کارشناسی فنی و بدنه خودرو و به منظور تشخیص رنگ آن، چندین مورد را خواهید آموخت. از جمله این موارد می‌توان به بررسی شاسی خودرو و ستون‌های آن اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که با شرکت در این دوره‌ها آموزش خواهید دید بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو است. در برخی از موارد این کار با مهارت بسیار بالایی صورت می‌پذیرد. به گونه‌ای که تشخیص رنگ شدگی و یا رنگ نشدن بدنه خودرو کاری بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

با حضور در این دوره کارآموزان یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از چشم و یا با به کارگیری برخی از ابزار از قبیل دستگاه‌های تست رنگ دیجیتال و آنالوگ، رنگ شدگی بدنه یک خودرو و یا عدم رنگ شدگی آن را تشخیص دهند.

بررسی و تشخیص تعویض شدگی قطعات مربوط به بدنه خودرو و یا عدم تعویض این قطعات، یکی دیگر از مباحث و مواردی است که در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه خودرو خواهید آموخت.

همان‌طور که می‌دانید این عامل نقش بسیار مهمی در قیمت خودروها دارد. به همین دلیل در مبحث بازرسی بدنه و رنگ خودرو، تمامی اجزاء بدنه، اتاق و انواع شاسی‌ها به کارآموزان معرفی شده و نحوه تشخیص تمامی آسیب‌ها، تعویض‌ها و یا رنگ شدگی شاسی‌ها به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. تشخیص دو تکه بودن و یا چپی بودن خودرو از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی است.

ارائه نکات و موارد مهم در بررسی سطوح و بخش‌های حساس و پر اهمیت خودرو از دیگر مباحثی است که در این دوره در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت. از جمله این بخش‌های مهم و حساس در انواع مختلف خودروها می‌توان به سقف، ستون‌ها و شاسی‌ها اشاره کرد.

این امکان وجود دارد که خودروی مورد نظر شما بتونه کاری شده و یا پلیسه گیری شده باشد. با حضور در این دوره اطلاعات مهمی در مورد نحوه تشخیص و شناسایی بتونه، پلیسه گیری و یا هرگونه صافکاری‌های نوین در اختیار کارورزان قرار خواهد گرفت.

نحوه تشخیص تعویضی بودن اتاق خودرو، مفهوم رنگ و رنگ شدگی در خودرو، آشنایی با لایه‌های مختلف تشکیل دهنده رنگ، معرفی ضخامت رنگ در انواع اتومبیل‌ها، نحوه کار با دستگاه تست رنگ دیجیتال و ... از دیگر مباحث و متون ارائه شده در این دوره است.



کارشناسی فنی خودرو

بسیاری از افراد تمایل دارند مباحث مربوط به مسائل فنی خودروها را دنبال کرده و یا به بررسی سلامت موتور خودرو، گیربکس و دیگر موارد فنی آن اقدام نمایند. اهمیت کارشناسی و بررسی سلامت موتور یک خودرو از آنجایی است که برخی از فروشندگان برای حل و فصل بعضی از مشکلات خودرو از قبیل اختلال در پیستون و یا روغن سوزی و دیگر موارد فنی، برخی روش‌ها و تکنیک‌های کوتاه مدت را مورد استفاده قرار می‌دهند.

گیربکس و یا جعبه دنده یک خودرو نیز از دیگر بخش‌های بسیار مهم آن محسوب می‌شود. اگر این بخش عملکرد درستی نداشته باشد و یا درست کار نکند، خسارت‌های بسیار بالایی را برای مالک به بار خواهد آورد. برای نمونه مصرف سوخت ماشین با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. به دلیل اهمیت بالای این مبحث، در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو به این موضوعات نیز اندیشیده شده و سرفصل‌هایی متناسب با آن تدارک دیده شده‌ است.

بررسی سلامت جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق، یکی دیگر از مباحث و سرفصل‌های مهم ارائه شده در این دوره آموزشی و فنی است. همان‌طور که می‌دانید اگر یک خودرو از سیستم جلوبندی درستی برخوردار نشده باشد امکان اختلال در رانندگی وجود خواهد داشت و یا ممکن است لاستیک‌های آن دچار آسیب‌هایی از قبیل سائیدگی و یا فرسودگی شوند.

پس اگر می‌خواهید به حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها وارد شوید باید به طور کامل با این موضوع نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید سلامت جلوبندی و سیستم تعلیق یک اتومبیل را تایید و تضمین کنید و به بررسی اصالت بدنه و موتور خودروها دست بزنید.

یکی دیگر از مباحث مهمی که علاقمندان با شرکت در این دوره یاد خواهند گرفت، مباحث مربوط به بررسی مشخصات اصلی و اساسی خودروها از قبیل شماره موتور، شماره شناسایی، اتاق و تعریف و تحلیل ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

با شرکت در این کلاس‌ها کارورزان قادر به بررسی اسناد مالکیت و هویتی یک خودرو بوده و یا می‌توانند به تعریف دقیق و درستی از مشخصات درج شده در کارت شناسایی یک خودرو دست پیدا کنند تا بتوانند اصالت آن را مورد تایید قرار دهند. از جمله این مشخصات می‌توان به نوع موتور خودرو، تعداد سیلندرهای آن، نوع سوخت مصرفی و  .... اشاره کرد.

این افراد تعریف مشخصات اساسی درج شده در برگه کمپانی و آپشن‌های مختلف یک خودرو و نحوه مطابقت آن را نیز خواهند آموخت و با نحوه صحیح بازرسی و تشخیص هرگونه تغییر در مشخصات بدنه فنی و هویتی خودرو آشنایی حاصل خواهند کرد.

بررسی سلامت سیستم ترمز، تشخیص ایرادات فنی از قبیل روغن ریزی، روغن سوزی، بررسی و تست سلامت سیستم‌های کمکی، سلامت ایسیو خودرو، بررسی سلامت یونیت‌ها ، نحوه بررسی سیستم مولد قدرت اتومبیل، موتور، سیستم‌های سوخت رسانی و و... از دیگر مباحث مهم و سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو هستند.  



مخاطبین دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو

این دوره آموزشی از سطح مقدماتی تا پیشرفته برای تمامی علاقه‌مندان ارائه شده و صفر تا صد حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو به کارآموزان و شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد. بنابراین برای حضور در این کلاس‌ها به هیچگونه پیش نیازی احتیاج نخواهید داشت.

مخاطبین دوره آموزش کارشناسی بدنه و فنی خودرو، تمامی فعالان حاضر در عرصه خرید و فروش اتومبیل و تمامی افرادی هستند که تمایل دارند به بازار خرید و فروش و معامله خودروهای مختلف وارد شده و به بررسی سلامت فنی و بدنه خودروها اقدام نمایند.

 

پارسیان صنعت خودرو

در مجموعه پارسیان صنعت خودرو علاوه بر دوره آموزش کارشناسی خودرو، دوره های دیگری مانند آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش ریمپ خودرو، آموزش تعمیرات کبلومتر و مالتی پلکس و ... نیز آموزش داده می شود. همچنین تعمیرات انواع برد خودرو نظیر تعمیر ایسیو، تعمیر کیلومتر، تعمیر برد شیشه بالابر، تعمیر یونیت ایربگ و ... نیز انجام می شود.

جهت اطلاع از شرایط دوره ها می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارشناسی بدنه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
طاهر : سلام دوستان بنده از دیروز تا الان برای انتخاب نمایندگی در شهر تهران دچار مشگل شدم سایر استان ها داره به جز تهران و یک شهر دیگه در نزدیکی تهران انتخاب می‌کنم میگه نمایندگی شهر خود انتخاب کنید فکر کنم اصلا برای استان تهران ماشین برای فروش نذاشته
ما : سهند یه سرو گردن از اطلس بالاتره...با کیفیت ترین ماشین حال حاضر سایپاست با اختلاف
شاهین اتوماتیک 90 روزه : خیلی هم عالی، مبارکه. فروش فوری دی ماه بودین؟
امین : سلام دوستان لطف کنند اگر خبر موثق دارند اینجا اعلام کنند و از ارسال نطرات شخصی و یا حدس و گمان جدا پرهیز کنند. متاسفانه بیشتر اظهارت که رویت می شود شایعه ای است که هیچ پایه و اساسی ندارد و تنها نا امیدی را در اذهان تداعی می کند ۱- قیمت خودرو با توجه به اطلاعیه وزارت صمت برای افرادی که تکمیل وجه نموده اند هیچ افزایشی ندارد و تنها ممکن است مبلغ جزئی جهت شماره گذاری آن هم در صورت افزایش سالانه راهنمایی و رانندگی داشته باشد ۲- افرادی که پیامک جهت تکمیل وجه دریافت نکردند در اولویت واگذاری قرار دارند و امیدواریم هر چه سریعتر از بلاتکلیفی خارج شوند ۲-در خصوص
حسام : چرت نگو برا همه اینو نوشته همه اینجا شدن کارشناس از چیزی سر در نمیاری نظر نده نمیگن لالی شما
ایمان (شاهین اتومات) : سلام خداروشکر. ان شالله همه دوستان به زودی تحویل بگیرن
احسان : آقا امروز واسه من پیامک دعوتنامه اومده من شاهین جی میخاستم زده شاهین جی ال بنظرتون چکار کنیم این مشکل؟! کس دیگه ای هم اینجوریه
پاسخ به خخت : با سلام . 1- عزیزم گفتم قیمت بالای اطلس منظورم قیمت بازار آزاد هستش چون آقا یاشار پرسیده بنظرتون اطلس بگیرم یا نه یعنی ایشون قطعا ثبت نامی نمی خوان خرید کنن و همینطور قیمت رانا پلاس ارتقایافته هم قیمت بازار آزاد گفتم و اینکه قیمت بالا نسبت به کلاس خودرو یعنی همچین قیمتی برای یه خودروی هاچبک شهری بالا هست . 2- اینکه شاسی خانواده X200 از پراید شاسی محکمتری داره شکی نیست و من با مقایسه با شاسی رانا مقایسه کردم که ضعیفتره در ضمن همینطور که گفته بودم یکی از برادرام کوییک آر اس داره وقتی من و خواهرم که چاق هم نیستیم عقب نشستیم تا ماشین برادر جان را افتتاح کنیم و یه دوری بزنیم کفش خیلی اومد پایین ! پس چیزی را دروغ نگفتم حالا شما یا شاید بعضی از دوستان میخوان باور نکنند خود دانید .
حمیدرضا : واسه منم همین متن که هیچ اطلالاتی ارسال نشده نوشته
شاهین اتو : سلام دوستان پذیرش 19 دی همین الان فاکتور شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : کجاست تغییر رنگ من ندیدم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : الوند جان سلام فاکتورها شروع نشده
60019تحویل 29اسفند : میز خدمت مشتری نگاه کن
60019تحویل 29اسفند به 21 : معلومه کسی تمایل به تغییر رنگ نداره که بعد از یک ساعت هنوز فعاله
پارس : امکان نداره برو تو میز خدمت
اتومات تیر : مال من اتوماته هنوزپیامک نیومده،🙏🙏،ببخشیدسودمشارکتتون لحاظ شده یان؟
محمد : سلام برای من تاریخ 2/1 اومد پارس ساده بود 445
شیما : دنده ارتقا یافته دیروز پیامک تکمیل وجه اومده
علی : تشکر از شما اقا
مرتضی : برای منم تغییر رنگ اومده. تکمیل وجه 18 دی. سقف فلز به شیشه ای 24 فروردین.