چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

رپورتاژ- آموزش حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار و محبوب است. شرکت در این کلاس‌ها برای آن‌هایی که تمایل دارند در یک حرفه و یا کسب و کار پر درآمد و مهارتی مشغول به کار شوند، بسیار مناسب است. همان‌طور که می‌دانید افرادی که تمایل به خرید یک خودرو دارند، پیش از اقدام به خرید به نکات زیادی توجه کرده و موارد زیادی را بررسی می‌کنند. یکی از مهمترین این نکات، بررسی و کارشناسی بدنه و فنی یک خودرو است.

 

در چنین مواقعی خریداران از یک کارشناس خبره کمک می‌گیرند تا صفر تا صد خودروی مورد معامله را از نظر رنگ بدنه، ویژگی‌های فنی و ... بررسی کرده و تمامی ایرادات موجود در این بخش‌ها را به اطلاع خریدار برساند تا وی خریدی مطمئن‌تر و مقرون به صرفه‌تر را تجربه کند.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم با ما همراه باشید .


سرفصل‌ها و موارد ارائه شده در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو در پارسیان صنعت خودرو


کارشناسی رنگ و بدنه خودرو



در دوره آموزش کارشناسی فنی و بدنه خودرو و به منظور تشخیص رنگ آن، چندین مورد را خواهید آموخت. از جمله این موارد می‌توان به بررسی شاسی خودرو و ستون‌های آن اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که با شرکت در این دوره‌ها آموزش خواهید دید بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو است. در برخی از موارد این کار با مهارت بسیار بالایی صورت می‌پذیرد. به گونه‌ای که تشخیص رنگ شدگی و یا رنگ نشدن بدنه خودرو کاری بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

با حضور در این دوره کارآموزان یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از چشم و یا با به کارگیری برخی از ابزار از قبیل دستگاه‌های تست رنگ دیجیتال و آنالوگ، رنگ شدگی بدنه یک خودرو و یا عدم رنگ شدگی آن را تشخیص دهند.

بررسی و تشخیص تعویض شدگی قطعات مربوط به بدنه خودرو و یا عدم تعویض این قطعات، یکی دیگر از مباحث و مواردی است که در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه خودرو خواهید آموخت.

همان‌طور که می‌دانید این عامل نقش بسیار مهمی در قیمت خودروها دارد. به همین دلیل در مبحث بازرسی بدنه و رنگ خودرو، تمامی اجزاء بدنه، اتاق و انواع شاسی‌ها به کارآموزان معرفی شده و نحوه تشخیص تمامی آسیب‌ها، تعویض‌ها و یا رنگ شدگی شاسی‌ها به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. تشخیص دو تکه بودن و یا چپی بودن خودرو از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی است.

ارائه نکات و موارد مهم در بررسی سطوح و بخش‌های حساس و پر اهمیت خودرو از دیگر مباحثی است که در این دوره در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت. از جمله این بخش‌های مهم و حساس در انواع مختلف خودروها می‌توان به سقف، ستون‌ها و شاسی‌ها اشاره کرد.

این امکان وجود دارد که خودروی مورد نظر شما بتونه کاری شده و یا پلیسه گیری شده باشد. با حضور در این دوره اطلاعات مهمی در مورد نحوه تشخیص و شناسایی بتونه، پلیسه گیری و یا هرگونه صافکاری‌های نوین در اختیار کارورزان قرار خواهد گرفت.

نحوه تشخیص تعویضی بودن اتاق خودرو، مفهوم رنگ و رنگ شدگی در خودرو، آشنایی با لایه‌های مختلف تشکیل دهنده رنگ، معرفی ضخامت رنگ در انواع اتومبیل‌ها، نحوه کار با دستگاه تست رنگ دیجیتال و ... از دیگر مباحث و متون ارائه شده در این دوره است.



کارشناسی فنی خودرو

بسیاری از افراد تمایل دارند مباحث مربوط به مسائل فنی خودروها را دنبال کرده و یا به بررسی سلامت موتور خودرو، گیربکس و دیگر موارد فنی آن اقدام نمایند. اهمیت کارشناسی و بررسی سلامت موتور یک خودرو از آنجایی است که برخی از فروشندگان برای حل و فصل بعضی از مشکلات خودرو از قبیل اختلال در پیستون و یا روغن سوزی و دیگر موارد فنی، برخی روش‌ها و تکنیک‌های کوتاه مدت را مورد استفاده قرار می‌دهند.

گیربکس و یا جعبه دنده یک خودرو نیز از دیگر بخش‌های بسیار مهم آن محسوب می‌شود. اگر این بخش عملکرد درستی نداشته باشد و یا درست کار نکند، خسارت‌های بسیار بالایی را برای مالک به بار خواهد آورد. برای نمونه مصرف سوخت ماشین با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. به دلیل اهمیت بالای این مبحث، در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو به این موضوعات نیز اندیشیده شده و سرفصل‌هایی متناسب با آن تدارک دیده شده‌ است.

بررسی سلامت جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق، یکی دیگر از مباحث و سرفصل‌های مهم ارائه شده در این دوره آموزشی و فنی است. همان‌طور که می‌دانید اگر یک خودرو از سیستم جلوبندی درستی برخوردار نشده باشد امکان اختلال در رانندگی وجود خواهد داشت و یا ممکن است لاستیک‌های آن دچار آسیب‌هایی از قبیل سائیدگی و یا فرسودگی شوند.

پس اگر می‌خواهید به حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها وارد شوید باید به طور کامل با این موضوع نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید سلامت جلوبندی و سیستم تعلیق یک اتومبیل را تایید و تضمین کنید و به بررسی اصالت بدنه و موتور خودروها دست بزنید.

یکی دیگر از مباحث مهمی که علاقمندان با شرکت در این دوره یاد خواهند گرفت، مباحث مربوط به بررسی مشخصات اصلی و اساسی خودروها از قبیل شماره موتور، شماره شناسایی، اتاق و تعریف و تحلیل ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

با شرکت در این کلاس‌ها کارورزان قادر به بررسی اسناد مالکیت و هویتی یک خودرو بوده و یا می‌توانند به تعریف دقیق و درستی از مشخصات درج شده در کارت شناسایی یک خودرو دست پیدا کنند تا بتوانند اصالت آن را مورد تایید قرار دهند. از جمله این مشخصات می‌توان به نوع موتور خودرو، تعداد سیلندرهای آن، نوع سوخت مصرفی و  .... اشاره کرد.

این افراد تعریف مشخصات اساسی درج شده در برگه کمپانی و آپشن‌های مختلف یک خودرو و نحوه مطابقت آن را نیز خواهند آموخت و با نحوه صحیح بازرسی و تشخیص هرگونه تغییر در مشخصات بدنه فنی و هویتی خودرو آشنایی حاصل خواهند کرد.

بررسی سلامت سیستم ترمز، تشخیص ایرادات فنی از قبیل روغن ریزی، روغن سوزی، بررسی و تست سلامت سیستم‌های کمکی، سلامت ایسیو خودرو، بررسی سلامت یونیت‌ها ، نحوه بررسی سیستم مولد قدرت اتومبیل، موتور، سیستم‌های سوخت رسانی و و... از دیگر مباحث مهم و سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو هستند.  



مخاطبین دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو

این دوره آموزشی از سطح مقدماتی تا پیشرفته برای تمامی علاقه‌مندان ارائه شده و صفر تا صد حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو به کارآموزان و شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد. بنابراین برای حضور در این کلاس‌ها به هیچگونه پیش نیازی احتیاج نخواهید داشت.

مخاطبین دوره آموزش کارشناسی بدنه و فنی خودرو، تمامی فعالان حاضر در عرصه خرید و فروش اتومبیل و تمامی افرادی هستند که تمایل دارند به بازار خرید و فروش و معامله خودروهای مختلف وارد شده و به بررسی سلامت فنی و بدنه خودروها اقدام نمایند.

 

پارسیان صنعت خودرو

در مجموعه پارسیان صنعت خودرو علاوه بر دوره آموزش کارشناسی خودرو، دوره های دیگری مانند آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش ریمپ خودرو، آموزش تعمیرات کبلومتر و مالتی پلکس و ... نیز آموزش داده می شود. همچنین تعمیرات انواع برد خودرو نظیر تعمیر ایسیو، تعمیر کیلومتر، تعمیر برد شیشه بالابر، تعمیر یونیت ایربگ و ... نیز انجام می شود.

جهت اطلاع از شرایط دوره ها می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارشناسی بدنه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتومات 30 روزه : 1 مرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده ،زنگ زندم میگه فاکتور اخر ماه میشه.حتما تعزیرات شکایت کنید اینا ماشین بده نیستن
مبلغ پرداختی : دوستان برای تکمیل وجه GL چقدر باید پرداخت کنم؟ آذر ۲۹۶ دادم خواهشا جواب بدید میخوام طلا بفروشم
شاهین اتومات : سلام آقا مجتبی تاریخ سخاتون کی بوده؟
شاهین 2 اردیبهشت : احمد جان،ساعت ۱۵ است و بجز حمید خان هیچکس فاکتور نشده.لابد ایشان هم مثل آن رفیقمون شقایق خان آشنا داره😊 هرچه هم ازش میخوان ،شماره درخواستش را هم نمیگذاره تا بررسی بشه.
تارا دستی : سلام واریز ۱ مرداد هنوز فاکتور نشدم
احمد ۲۵ اسفند : منم سخا 28 دادم اگر درست باشه منم باید به زودی فاکتور بشم. ولی تا الان نشدم .
حمید ۲۵ اسفند : سخا ۲۷ اسفند دادم
شاهین اتومات cvt مهر 1402 : اگر فاکتور شدین اطلاع بدید.
سیامک : با سلام تکمیل وجه 13 اسفند و سخا 19 اسفندو طرح عادی
محمدBrz : سلام مبارکه لطفا شماره درخواست هم بگید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
الناز فوری دوگانه : سلام دوستان امروز تاریخ پرونده بروز شد... سورن فوری دوگانه ... تحویل 19 شهریور
دنا 6 دنده فولادی 31 خرداد : عجله نکنید منم هنوز فاکتور نشدم
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : ردیف قرار دادتون رو میشه بگید دوست عزیزی که 31مرداد فاکتور شدید
محمد : سلام دوستان 11 مرداد موعد تحویل بوده تا امروز 2200 سود تاخیر لحاظ شده،روزی چقد محاسبه کردند؟ طرح فرسوده فروش فوق العاده سقف شیشه فولادی بودیم.
رضا : داداش گل ماکه داریم فاکتورمیشم واریزی اولمون 25اذربودیم که تبدیل زدیم شمااصلاثپت نام بعذمابودیدالان اولویت با25اذروارزی اولیه داشتن هست
اطلس دی : هیچکسی نمیاد من بابت کتکاری که با نمایندگی فروش سایپا شهرمون داشتم و در گیر دادگاه هستم نمیتونم بیام اما در اولین فرصت بعد از قرار و دیه ای که باید بدم مستقیم میرم تهران اون دفتر و کارخونه رو به آتیش میکشم از خیر اون اشغالی که قراره به من بدن هم گذشتم کاری جز نابودی سایپا ندارم
کلک باز : دوست عزیز خودروهای داخل پارکینگ ناقص نبود و قطعه هم موجود بوده منتها زورشان میامد که فاکتور کنن براتان بدلیل قیمت های کمتری که در فاکتور شما لحاظ شده ولی از چند روز پیش که قیمت های نجومی اعلام شده عوامل سایپا کلاه بردار دیگر بهانه ای برای تحویل و فاکتور خودرو نداشته و مجبورن هر چه سریعتر خودروها را فاکتور و تحویل دهند هرچند برای افرادی که قبل از اعلام قیمت های مرداد فاکتور اونا با قیمت های قبلی صادر شده ولی متاسفانه در فاکتورهای پیش رو تلافی میکنن و بدین سبب بسیار شاد و شنگول خواهند بود که خون امثال من را خواهند مکید مثل ضالو ،،، برای امثال من که پیش فروش یکساله هستیم و موقع ثبت نام قیمت ساینا دوگانه 450 بود که مبلغ 225 تومن آن را در ابتدای پذیرش پرداخت و مابقی آن در موعد فاکتور قرار هست که بریزیم تو جیب سایپا حقه باز که با این قیمتی که اعلام کرده 590 میلیون احتمالا ما باید 295 میلیون واریز کنیم که از این مبلغ حدود 20 تومن سود مشارکت کم میشه و میشه 275 ، مهرماه 1404 هستم، پارسال پاییز همین ساینای دوگانه در بازار 430 خرید و فروش میشد واقعا حماقت کردیم که از بازار نگرفتم
اریامهر31تیر : مبارکه بسلامتی من هنوز فاکتور نشدم 29اردیبهشت واریز وجه داشتم
207 پانا اتومات فوری 27مهر تحویل : 31 تیر تکمیل وجه کردم 990 م امروز رفتم دعوا راه انداختم که پولمو پس بدین قیمت ها اومده پایین گفتن بعد از تایید نهایی قیمت اضافه برمیگرده بهتون فکر کنم یه 100 تومنی از قیمت کم کنن پس بدن تو نمایندگی اینجوری میگفتن انتخاب نمایندگی 1404/04/29 پرداخت کل وجه 1404/04/30 دریافت پرونده 1404/05/05 آماده برای صدور فاکتور 1404/05/25 فاکتور شده در حال انجام
فواد : من 12مرداد پول کامل دادم کی ماشین دستم میرسه