کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

مقررات آلایندگی یورو ۷ قرار است در ژوئیه ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته شود. دامنه قوانین جدید فراتر از انتشار آلودگی اگزوز است و شامل خودروهای برقی نیز می‌شود. برای اولین بار در دنیا، خودروها، ون‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها شامل قانون انتشار ذرات معلق ناشی از ترمز و تایرها خواهند شد. برای ترمز، منظور ذرات ریز گرد و غباری است که حین کاهش سرعت تولید می‌شوند و برای تایرها، منظور تولید میکروپلاستیک در حین سایش است. شرکت آلمانی کانتیننتال نیز برای رعایت این قوانین، کالیپر ترمز سبز را معرفی کرده است.

هنوز مشخص نیست که سازندگان تایر چگونه قصد دارند به جز کاهش سرعت سایش که موثر است و مزایای دیگری نیز دارد، تولید میکروپلاستیک‌ها را کاهش دهند. اما در زمینه ترمز، قطعه‌سازان در حال حاضر با برخی فناوری‌های جدید از قوانین یورو ۷ پیشی گرفته‌اند.

یکی از این نمونه‌ها، کالیپر ترمز سبز ساخت کانتیننتال است. این شرکت پس از اعلام طرح‌های جدید خود در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای در اواخر سال ۲۰۲۲، آن را معرفی کرد.

مزایای کالیپر ترمز سبز

کالیپر سبز دو مزیت دارد. یکی اینکه تولید گرد و غبار در نتیجه ترمز گرفتن را کاهش می‌دهد و دیگری اینکه با کاهش مصرف انرژی، محدوده پیمایش را افزایش می‌دهد. این کالیپر در آن واحد دو کار را با استفاده از چیزی به نام گشتاور ترمز باقیمانده کمتر انجام می‌دهد. معمولا در کالیپرهای ترمز هیدرولیکی، لنت‌ها پس از رها شدن ترمز کمی روی دیسک کشیده می‌شوند.

اما در اینجا، گشتاور باقیمانده ترمز بین لنت‌ها و دیسک (پس از اینکه راننده ترمز را رها می‌کند) کمتر از ۰.۲ پوند فوت است که تقریبا صفر محسوب می‌شود. این ترمزها در کنار سیستم ترمز سیمی MK C2 کانتیننتال به کار گرفته می‌شوند. این سیستم فاصله بیشتر مورد نیاز بین لنت‌ها و دیسک برای دستیابی به گشتاور باقیمانده کمتر را در نظر می‌گیرد. بنابراین راننده متوجه هیچگونه سستی در پدال ترمز نمی‌شود.

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

خودروهای برقی از دو نوع ترمز استفاده می‌کنند: ترمز احیاکننده و نوع معمولی که با نام ترمز پایه شناخته می‌شود. این کالیپر ترمز سبز به طور خاص برای در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده است که طبق ادعای کانتیننتال، در بیش از ۸۰ درصد مواقع حین کاهش سرعت نیازی به ترمزهای پایه نیست.

آن‌ها هنوز هم قادر به انجام کار خود در زمان توقف اضطراری هستند، اما از آنجا که بار حرارتی ترمزها بسیار کمتر است، به اندازه ترمزهای یک خودروی معمولی کار نمی‌کنند.

لنت کوچک‌تر و سایش کمتر!

در نتیجه، کالیپر ترمز سبز فشرده‌تر و لنت‌ها کوچک‌تر و نازک‌تر هستند، که این امر با کاهش نرخ سایش ممکن می‌شود. قطعه‌ای که در بالای دیسک‌ها قرار می‌گیرد نیز نازک‌تر است. این قطعه به دیسک اجازه می‌دهد قطر بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانند اهرم فشار بیشتری ایجاد کند تا ترمز بتواند کاهش سرعت بیشتری در ازای نیروی یکسان ایجاد کند.

به طور کلی، ترمز در هر پیچ ۵ کیلوگرم سبک‌تر از ترمز معمولی است و این کاهش وزن به افزایش محدوده پیمایش و بهبود هندلینگ کمک می‌کند.

کالیپر سبز در زمان معرفی به مرحله‌ای رسیده بود که می‌توانست ظرف دو تا سه سال در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کالیپر ترمز سبز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آوا : سلام، حیدری هستم پرشیا الویت تابستان هنوز خبری نشده نه پیامی اومده واسه واریز ویا جایگزین میخواستم ببینم کی اطلاع میدم
کریمی تارا پلاس : داداش روزی 195تومان یعنی ۱درصد ماهانه نه ۳درصد
سعید : همین مشکل رو هم پاسه من درست کردند من درحال پیگیری ام تلگ در ارتباط باشیم Saeiders@
مسعود x5 : فعلا هیچ خبری نیست همچنان منتظریم اگر کسی خبر خاصی در خصوص تحویل یا شاسی شدن ثبت نام 17 بهمن x5 داره خبر بده
مهدی : قبل از انصراف کلی از اولویت بتدی نوشته بود ارسال به خودروساز که از سایپا پرسیدیم گفتند منتخب هستید و منتظر پیامک باشید.
سعید : لطفا در این مورد با من ارتباط برقرار کنید مسئولین سامانه یکپارچه کد ملی یسری از ما رو که زده ارسال به خودرو ساز، اصلا به خودرو ساز نفرستاده، من شکایت کردم و در حال پیگیری هستم، فقط باید همه مون با هم یکی بشیم و جلوی تقلب و حق و ناحق کردنشون بایستیم
سعید : لطفا در این مورد با من ارتباط برقرار کنید مسئولین سامانه یکپارچه یسری از ما رو که زده ارسال به خودرو ساز، اصلا به خودرو ساز نفرستاده، من شکایت کردم و در حال پیگیری هستم، فقط باید همه مون با هم یکی بشیم و جلوی تقلب و حق و ناحق کردنشون بایستیم
سعید : لطفا در این مورد با من ارتباط برقرار کنید مسئولین سامانه یکپارچه سیری از ما رو که زده ارسال به خودرو ساز، اصلا به خودرو ساز نفرستاده، من شکایت کردم و در حال پیگیری هستم، فقط باید همه مون با هم یکی بشیم و جلوی تقلب و حق و ناحق کردنشون بایستیم
سعید : با سایپا تماس گرفتید بپرسید کد ملی اون براشون رفته یا نه؟ ممکنه زده باشه ارسال به خودروساز ولی اصلا کد ملی رو نفرستاده باشن سایپا که در اینصورت باید پیگیری کرد
اس ۳ سفید آذر : راست میگه بنده خدا. تو گروه هم مشکی آذر فاکتور شده دیروز. اینکه طرح تبدیل بزنن رو چطوری گفتی؟ چون الان دارن تند تند اس۳ تولید میکنند و همین هفته کلی سازمانی ها رو شاسی کردن. بعید می‌دونم خط تولیدش عوض بشه بخواد کاری کنند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه موعد 30 دی : 1403/03/10 فاکتور شده بله الان اون کسورات ک نوشته یعنی چی؟
اسفند : منم اسفندی ام. این سوالت جاش اینجا نی. چون من از خدامه تو انصراف بدی بری راه برا من باز شه عزیز
اسفند : کوئیک زیاد دارن رو دستشون
منقضی : داداش عین منی تحویل مهر 402 بودم منقضی شدم الان باید 505 بریزم. منقضیرو زود میدن چون سود تاخیر نمیدن یه زنگ بزن پیگیر شو چطور ندادن! چه رنگی زدی؟
دنا تابستان : سلام اینطور که بنده شنیدم فکر میکنم چون که پیش فروش هست زده در حال بررسی
مجید : پس شما وایستا زیر پات سبز بشه
مژگان اسفند ماه : تا کی باید منتظر دعوتنامه ساینا دوگانه باشیم صبرمون به سر رسید
پسرخوب : برو پسر خوب نزر نده ما اسفندیا شده 10سالم وایستیم ماشینمون میگیریم‌افتاد👎
سورن 1403 : سورن پلاس دوگانه اولویت تابستان 1403 کسی اطلاع داره کی پیامک واریز وجه میاد
امیر : سلام تاریخ تکمیل وجهتون کی بوده؟