انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

رپورتاژ - جرثقیل سیم بکسلی یکی از مهم‌ترین بالابرهایی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. اجزای تشکیل‌دهنده این تجهیزات هر یک نقش بسیار مهمی در کارایی بهتر ایفا می‌کنند. وینچ سیم بکسلی و موتور گیربکس مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده جرثقیل بکسلی هستند. موتور گیربکس که با نام الکترو گیربکس هم شناخته می‌شود، جهت ایجاد گشتاوری بالا در سرعت کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. وینچ‌های سیم بکسلی در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند، همچنین در شرایط کاری سخت قابل‌استفاده هستند.

وینچ سیم بکسلی

وینچ سیم بکسلی چیست؟

وینچ‌های سیم بکسلی تجهیزاتی هستند که برای بلندکردن و جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند. وینچ‌ها با استفاده از گیربکس، درام و سیم‌بکسل تولید می‌شوند. گیربکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های وینچ‌ها است که در سایزها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. این بخش از وینچ برای انتقال گشتاور گیربکس استفاده می‌شود.

 به‌طورکلی گیربکس‌های وینچ دور خروجی را کم کرده و امکان بلندکردن بارها را فراهم می‌کنند. علاوه بر این درام که با نام دوک و قرقره هم شناخته می‌شود یکی از اجزای وینچ است که امکان حمل بار را در وزن‌های متفاوت فراهم می‌کند.

آشنایی با موتور گیربکس

موتور گیربکس پودم تجهیزاتی هستند که در جرثقیل برای کاربرد زیادی دارند که شامل داشتن پوسته چدنی باکیفیت، دوام ماندگاری بالا، قدرت زیاد و استحکام بالا می‌شود. موتور گیربکس با استفاده از چرخ‌دنده‌های فولادی سخت‌کاری شده تولید شده است. به همین جهت بازدهی بسیار بالا دارد. همچنین در حین کارکردن صدای بسیار کمی دارد. شفت خروجی این محصولات استحکام و مقاومت زیادی دارد؛ بنابراین تحمل بار سنگین را دارا است.

موتور گیربکس پودم

نکات انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی

برای انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی باید نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند.

  • اولین نکته توجه به توان ورودی دستگاه است. توان و قدرت الکتروموتور که با اسب بخار یا کیلووات سنجیده می‌شود اهمیت بسیار بالایی در کارکرد این وسایل دارد.
  • دومین نکته برای انتخاب وینچ سیم بکسلی اندازه گشتاور خروجی دستگاه است. این محصولات باید قدرت و توان بالایی داشته باشند تا در زمان استفاده بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • سومین نکته توجه به میزان دقیق دور چرخش شافت الکتروموتور و خروجی گیربکس در دقیقه است که با نام دور خروجی و دور ورودی شناخته می‌شود.

انواع مختلف وینچ را بشناسید

یکی از انواع مختلف وینچ با نام وینچ چهارکاره شناخته می‌شود. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است دارای چهار حرکت بالا و پایین و حرکت عرضی یعنی چپ و راست است. از این وسیله در جرثقیل‌های بازویی، دروازه‌ای و جرثقیل‌های سقفی استفاده می‌کنند. در واقع وینچ چهارکاره تا 16 تن ظرفیت دارد و دارای سیم‌بکسل‌هایی با ضریب اطمینان بالا است.

به‌طورکلی بالابرهایی که دارای اجزای باکیفیت هستند از گارانتی و خدمات‌پس‌ازفروش برخوردارند. این تجهیزات که برای جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند؛ مانند جرثقیل سیم بکسلی چهارکاره در شرایط مختلف توانایی کار دارد. علاوه بر این بازدهی و کارایی بالا و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه ازجمله ویژگی‌های بسیار مهم این تجهیزات است. بعضی از انواع جرثقیل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط کاری دشوار قابل‌استفاده هستند و از عمر طولانی و تعمیر و نگهداری آسان برخوردارند.

یکی دیگر از انواع وینچ، وینچ‌های دوکاره هستند که در جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای دوپل استفاده می‌شوند. این وینچ‌ها حرکت بالا و پایین دارند و برعکس وینچ چهارکاره حرکت عرضی راست و چپ ندارند. در این وینچ‌ها از موتورهای دوسرعته استفاده می‌کنند. وینچ بلغاری مانند وینچ سیم بکسلی هم یکی دیگر از انواع وینچ‌ها به‌حساب می‌آید. این محصول به دو صورت تک سرعت و دو سرعت است.

وینچ بلغاری

نحوه عملکرد اجزای وینچ

دانستن این که اجزای وینچ بکسلی چگونه کار می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با دانستن این موضوع می‌توانید در حین خرید عملکرد بهتری داشته باشید. سیم‌بکسل، درام و گیربکس اجزایی هستند که ساختار اصلی وینچ‌های سیم بکسلی را تشکیل می‌دهند. این سه جزء از وینچ‌های سیم بکسلی در کنار یکدیگر عملکرد بسیار خوبی دارند؛ بنابراین اگر یکی از این اجزاء خراب شود کارکرد دیگر اجزای تشکیل‌دهنده وینچ‌های سیم بکسلی را با مشکل مواجه می‌کند.

درام که جزو اصلی‌ترین قطعات بکار رفته در وینچ‌های سیم بکسلی است، وظیفه انتقال نیرو را انجام می‌دهد. در واقع بهتر است ساده‌تر بیان کنیم؛ درام‌ها به سیم‌بکسل و در ادامه به بار موردنظر یعنی باری که بالابرآن را جابه‌جا می‌کند، نیرو انتقال می‌دهند. این اجزای بالابر که کار انتقال نیرو را دارد برای جمع‌کردن سیم‌بکسل هم استفاده می‌شود.

درام‌ها قطر و طول مختلفی دارند و باتوجه‌به استانداردها تولید می‌شوند؛ به همین جهت از کیفیت و راندمان کاری بالایی برخوردار هستند. نیروی درام را وسیله‌ای به نام گیربکس تامین می‌کند. این وسیله که یک واسطه بین درام و موتور است، برای انتقال نیرو به درام نیرو را از موتور می‌گیرد و به درام انتقال می‌دهد.

جمع‌بندی

وینچ‌ها نوعی تجهیزات هستند که جهت بلندکردن اجسام سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات از سه جزء اصلی تشکیل شده‌اند که شامل گیربکس، درام و سیم‌بکسل هستند. از انواع وینچ‌ها در جرثقیل‌های سقفی، دروازه‌ای و بازویی استفاده می‌کنند. جهت انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ‌های سیم بکسلی باید به نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات شامل توجه به توان ورودی دستگاه، دور چرخش شافت الکتروموتور و دور خروجی گیربکس و گشتاور خروجی دستگاه است.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وینچ سیم بکسلی , وینچ بلغاری , موتور گیربکس پودم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام بله بنده شدم
گلچین : سلام.برای هزارمین بار مال ما هم تاریخ اماده به فاکتور بروز شد.خب که چی .کسی میدونه چرا اینکار رو میکنن؟؟دلیلشون چیه از قبل عید این حداقل دهمین باره این اتفاق میوفته
M : 3سال ماشین ثبت نام کردم قرعه کشی بود رانا ، 207،پرشیاو.. به اسمم درنیامده ،100 میلیون پول واریز کردم برا سری اول ثبت نام وزارت صمت رفتم بانک رفاه گفتم حساب وکالتی کنند گفتن اوکیه روز باز شدن سایت دیدیم حساب وکالتی نیست نشد وارد بشم ،این سری دوم باز 100تومن ریختم زمستان 403 شاهین به اسمم درآمد اینم که این جوریه آقا برامن پیام اومده با اتومات معاوضه کن در صورت تمایل نه از ماشین اتومات خوشم میاد نه اصلا نداشتم 200میلیون بیشتر بدم مگه کم پولیه، بعدم پیام اومده با کوییک gx اونم در صورت تمایل ننوشته عدم تعویض میشه انصراف که به استناد همین پیامک شما جای ما بودی عوض میکردی یا صبر ؟ 5سال از عمرمون رفته هنوز ماشین صفر سوار نشدیم نه این فقط بقیه آشغالای داخلی طمع کجا بود مرد حسابی ما مصرف کننده ایم همه دلال نیستن که
s3 سفید-- تهران : سلام دوستان من تماس گرفتم با تعزیرات به شماره 135 گفت برای خودروسازها اگر حداقل 50 مورد شکایت در مورد مدلهای مختلف تولیدی دریافت کنیم بلافاصله ورود میکنیم روالش رو توضیح داد ترجیح میدم برم شکایت ثبت کنم از کرمان موتور چون قبل از عید پلاک شدم ولی ماشینو تحویل ندادن
j7 : من که شهریورم تحویل نگرفتم
بی بی : مسئولان سایپا و ایرانخودرو یک مشت دزد سرگردنه .
مهرداد شیراز s3 : درود من هم رفتم توی سایت تعزیرات شکایت کردم tazirat135.ir از کارت و بیمه ماشین و برگ اول قرارداد هم اسکن گرفتم گذاشتم ضمیمه شکایت بنظرم اگر همه کسانی که پلاک شدن ولی خودرو نگرفتن از کرمان موتور همت کنند و شکایت کنند شرکت مجبور به ارسال خودرو میشه . حتی شده تشریف ببرید کافی نت قرارداد و کارت و بیمه ماشینو ببرید باعث میشه تحویل ماشین زودتر بشه تا بعد بریم دادگاه بابت دیرکردش شکایت ثبت کنیم
امیدواری و صبر : اکثر ما ها که پول سهند نداریم برای تکمیل وجه و ثبت نام و اینکه حتی توی برنامه دیوار کسی حاضر نیست حواله سهند را به قیمت ۲۰ میلیون تومن بخره. اگه سایپا واقعا راست میگه قیمت سهند را به قیمت ساینا کارخانه ای و قیمت نهایی برای آبان ماه به بعد به ملت واگذار کنه همه ما استقبال میکنیم وگرنه ما غیر ساینا اس چیز دیگه ای نمیخواهیم .وسلام
پذیرش۱۹اسفند : اینجور معلومه فعلا فاکتور نمیکنه ای شرکت بی صاحب
Reza : دوستان عزیز من همین الان زنگ زدم سایپا شماره ملی رو گفتم برگشت گفت که شما اسمتون تو لیست هست و منتظر پیامک واریز باشید ..گفتم احتمالش هست که کلا کنسل بشه گفت همچین چیزی امکان نداره وقتی سایت یکپارچه ارجاع به خودرو ساز زده یعنی اسمتون دراومده و فقط،باید منتطر پیامک واریز باشید. گفت توی سال جدید واسه هیشکه پیامک نرفته ولی قطعا میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شیرزاد : سلام دوستان .مندیروز تبدل به21زدم امروزفاکتورشد.سقف فلزبودم تکمیل وجه 11دی تحویل 29 اسفند
حمید شیرازی : سلام چقدر دیر کردداشتی
اشنا : سلام اعترا وشکایت فقط دیوان عدالت هرکی ازشهرستان خود ازطریق شکایت بنویسه وبه دیوان عدالت بفرسته به خدا نتیجه میگیریم فقط بانوشتن یک شکایت وارسال به دیوان عدالت
الیسا : سلام برگه سخا رو ببر بده نمایندگی تا ثبتش کنه
151 سایپا : سلام دوستان کسی فاکتور شده اعلام کنه با تشکر
سورن تک : من تکمیل ده دی و تحویل یازده فروردین ولی هنوز فاکتور نشدم
قلی : ازعقب
دوگانه بهمن : قیمتش چنده؟
دنا اتوماتیک بخشنامه 4593 : پلاک نشده است.
حسن : این دوستان بهار و تابستان هم همکاری نکردن و مطمئن باشیدچوبشو میخورن