دستور ویژه رئیسی برای شماره‌گذاری نیسان زامیاد؛ باربر قدیمی قصد بازنشستگی ندارد

 

دستور ویژه رئیسی برای شماره‌گذاری نیسان زامیاد؛ باربر قدیمی قصد بازنشستگی ندارد

 

در جریان یک جلسه با حضور مدیرعامل سایپا و نماینده سازمان‌‌های دیگر که فیلم آن توسط صداوسیما پخش شده است، رئیسی دستور داد تا شماره‌گذاری نیسان زامیاد هرچه سریع‌تر انجام شود. هزاران دستگاه وانت نیسان که توسط زامیاد فروخته شده بودند، به‌دلیل ایرادات گرفته شده از سوی سازمان استاندارد قادر به دریافت پلاک نبودند.

خبر مربوط به عدم شماره‌گذاری نیسان زامیاد در اواخر تیرماه و ابتدای مردادماه سال جاری موردتوجه قرار گرفت. تعداد 12 هزار دستگاه وانت نیسان با وجود اخذ تأییدیه‌های مختلف که موردنیاز سازمان استاندارد هستند، پلاک دریافت نمی‌کنند. این مسئله موجب اعتراض خریداران شده است. خریداران این خودروها که برای خودروی تحویل‌نشده اقساط پرداخت می‌کنند، به عدم تحویل اتومبیل‌های خود معترض هستند. تجمع خریداران در مقابل شرکت زامیاد به یکی از صحنه‌های مرسوم این روزها تبدیل شده است. علاوه بر مشکل شماره‌گذاری نسخه‌های داخلی، این شرکت جلوی صادرات این محصول به کنیا را نیز گرفته!

حال پس از شکایت مدیرعامل سایپا به رئیس‌جمهور درخصوص کارشکنی‌های سازمان استاندارد، رئیسی یک دستور ویژه را برای شماره‌گذاری خودروهای باقی‌مانده صادر کرد. بنابراین انتظار داریم که طی هفته‌های اخیر، خودروهای دپو‌شده در پارکینگ زامیاد به مشتریان ناراضی تحویل داده شوند. البته به‌نظر نمی‌رسد جریمه‌ای بابت تأخیر در تحویل خودروها از طرف هیچ سازمان یا خودروسازی به مالکین پرداخت شود.

از شماره‌گذاری نیسان زامیاد تا ترخیص خودروهای وارداتی

این چندمین‌بار است که کارشکنی‌های سازمان استاندارد طی سال جاری خبرساز و مشکل‌ساز می‌شود. نخستین اخبار منفی در مورد این سازمان هنگامی منتشر شد که برخی نمایندگان مجلس از مقاومت این سازمان در برابر صدور تأییدیه خودروهای وارداتی خبر دادند. پس از آن نیز برخی خودروها همچون نیسان زامیاد یا همان وانت نیسان معروف، به‌دلیل ایرادات این سازمان از دریافت پلاک محروم شدند. هفته پیش رئیس سازمان استاندارد با حضور در گمرکات کشور، از ترخیص سریع و 24 ساعته خودروهای وارداتی خبر داد. طی این رویداد، تعدادی از خودروهای کیا و چانگان ترخیص شدند. بااین‌حال، مشخص نیست تا زمان صدور دستور بعدی چه تعداد خودرو در پارکینگ گمرک انبار شده باشد!

مشخص نیست رویه‌ای که در این سازمان اتخاذ شده است، براساس چه هدفی پیش می‌رود. خودروهای وارداتی که برای حضور در ایران آماده شده‌اند، به‌طور هم‌زمان در بسیاری از کشورهای منطقه به فروش می‌رسند و تأییدیه‌های خاص این مناطق را دریافت کرده‌اند. در مورد نیسان زامیاد نیز پرسشی برای مخاطبان وجود ندارد.

این خودرو سال‌هاست که از رده خارج شده و همانند بسیاری دیگر از محصولات خودروسازی کشور به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند استاندارد باشد. بااین‌حال، در شرایطی که بنز واگن هود 1924 متعلق به دهه 1950 میلادی گواهی استاندارد دریافت می‌کند، چطور نیسان زامیاد نمی‌تواند استاندارد باشد؟

عجیب‌تر آنکه گروه سایپا بازنشستگی پراید را به‌دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو ابلاغ کرد و چندی بعد نیز ایران‌خودرو سرانجام راضی شد تا پژو 405 را به‌دلیلی مشابه از خط تولید خارج کند، اما آنجا که نوبت به خودروهای تجاری مانند مرسدس های کله نارنجی (واگن هود) و نیسان زامیاد می‌رسد، حتی بدون وجود ایربگ، شاهد ادامه تولید و شماره‌گذاری این خودروها هستیم. اتفاقی که تنها در بازار ایران شانس روی‌دادن دارد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نیسان زامیاد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

علی نیکنام
0

سلام اینجانب علی نیکنام کد ملی 2391893183 مورخه 1402/06/21 با شماره پذیرش 11482439 مبلغ 5339000000 ریال برای خرید وانت نیسان زامیاد تک سوز آپشنال رادیال svd در نمایندگی آریا وند شیراز واریز وجه مورد نظر بصورت نقدی و کامل اقدام نمودم خودرو در شرکت سایپا تخصیص و فاکتور شده ولی متاسفانه هنوز خبری از شماره گذاری نیست و طی چند تماس که با نمایندگی فروش و شرکت سایپا داشتم جواب درستی به ما نمی دهند فقط میگویند که مورد تایید سازمان استاندارد و پلیس راهور نمیباشد ما مشتریان چه گناهی کردیم که خرید نقدی انجام دادیم در صورتی که الان قیمت بازار ارزانتر از خود شرکت سایپا می‌باشد و رئیس جمهور محترم دستور مستقیم داده اند که این خودروها شماره گذاری شود اما هیچ نهادی پاسخگو و مسئولیت پذیر نیست خواهشمند است صدای ما را رسانه ای نمایید تا به گوش مسئولین این امر برسد .زندگی ما بر اثر این نا هماهنگی فلج شده است و شرکت سایپا چندین بعد از خرید ما چندین آگهی فروش فوری و اعتباری برای این خودر صادر نموده ولی سفارشهای قبلی را بدون نتیجه گذاشته است .مجددا درخواست عاجزانه از رسانه داریم که ناله های ما را پ
19:05  1402/08/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5ccc : اونهایی که کامنت میزارید.زیر پست من. گفتم که خیلی بی وجود هستید. چون نمی تونید حقتون رو بگیرید.فقط لات مجازی هستید متاسفم شما حتی وجود نکردیت.چیزی که خودتون گفته بودین رو انجام بدید.موندم چجور روتون میشه دوباره میاین تواین گروه.حداقل اسمتونو عوض کنید که کسی ندونه شما بودین که دیروز بلوف میزدید. ضمنا اونهایی که شهرستان بودن حد اقل میتونستن جلو نمایندگی جمع بشوند متاسفم شما طاقت شنیدن حرف حساب هم ندارید. چجوری صحبت از حق و حقوق میکنید. فکر کنم یه مشت بچه هستید که باباتون براتون ماشین خریده.
s3 مهرماه : از کجا خبر داشتن آخه که اینهمه نیرو آورده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
s3 اصفهان : سلام دوستان. بنده اسفند پارسال قرار بود S3 اتومات تحویلم بشه که هنوز شاسی هم نشده بواسطه آشنای فامیلهای خانمم پبگیری کردیم از یکی از سرتکنسین های کرمان موتور که خبر دادند اصلا خط تولید S3 فعال نیست و مونتاژ کارها در سالن J4 و T8 مشغولند. در ضمن اون تعدادی هم که تولید شده مدتیه حمل نشده . در نهایت گفته بود اگر خیلی خوشبین باشیم امسال بغیر از J4,T8 هرخودرو شاسی بشه دست کم سه ماه بعد بدست صاحبش برسد.حالا پیش بینی برای شاسی ما گفته بود نیمه دوم خرداد چون فعلا نه موتور دارن نه بقیه وسایل برای مونتاژ فقط لاستیک و بدنه موجوده یعنی دست کم نیمه شهریور ماشین میاد دستمون.
If7 : سلام سورن دوگانه ثبت نام کردم در سامانه یک پارچه وموعد تحویل هم زده بهار ۱۴۰۳ دو بار هم پیامک تبدیل امده تبدیل نزدم کسی میدونه کی پیامک واریز میاد
ابراهیم آسوده : دوستان برای من هنوز زده ارسال به خودرو ساز.باید هنوز منتظر بمونم؟
سید : آقا مسعود تفاوت کوییک واطلس 1 عقب و جلو خودرو و چراغ ها کاملا متفاوته 2داشبورت و صفحه کیلومتر 3داشتن ساندروف که خودش40/50میلیون تفاوت قیمت تو شاهین مشاهده کنید اما شما بگو 207 موتور تیو3 چه مزیتی نسبت به اطلس دارع خود 206 تیپ دو باقیمت 610میلیون مدل402 قطعا بعنوان یک خریدار بازار آزاد حاصرم 610بدم اطلس 403تا 206موتور تیو3
محمد ش : سلام جک J7 موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ امروز تازه فاکتور شد
سید : در پاسخ آقا مسعود گل در درج
رضا T8 : بحث جرئت و جسارت و ... این حرفا نیست شما که واسه پیگیری کار خودت رفتی اونجا به نتیجه هم نرسیدی بعد اومدی اینجا به بقیه بد و بیراه میگی و همه رو قضاوت میکنی پس ما دیگه نباید انتظاری از عوامل کرمان موتور داشته باشیم یکی مثه تو شده مسئول که ما کارمون به اینجا کشیده . همه ما از خدامونه که زودتر ماشینامون برسه . من یکی اگه میدونستم با اومدنم حداقل فقط اینکه کی ماشینم دستم میرسه ، نصیبم میشد زودتر از تو اونجا بودم . وقتی 1 درصدم مطمئن نیستم که اومدنم دردی دوا میکنه چجوری 800 کیلومتر بیام و دس از پا درازتر برگردم شما که نزدیکشونی هیچ کار نتونستی بکنی بعد خودتو بذار بجای امسال من ... صد رحمت به اونی که میاد میگه رفتم و چی شد ولی تویی که اگه منفعتی برات نداشته باشه خیرت به کسی نمیرسه پس انتظار نداشته باش خیر مسئولای کرمان موتورم بت برسه .......
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ef7 دوگانه : خودرو شما دوگانه هستش با موتور ef7?مطمعنی فاکتورشده؟
پارس : سلام‌کیفیتش‌خوبه
تبدیلی به 207 : Tu3 تا چه تاریخی فاکتور شدههه؟؟؟
207تبدیل شیشه : 16 دی تکمیل وجه 14 اردیبهشت فاکتور 16 اردیبهشت پلاک شدم
Farshid fx : پاسخ به x33 اتومات قسطی: شما یا پارتی داشتین یا خیلی خوش شانس که اسفند ماه قسطی ثبت نام کردی اون موقع اینقدر سر نمایندگی ها شلوغ بود که عمدتا نقدیها رو ثبت نام میکردن. فکر کنم شما آخر صف هستین و باید صبر و حوصله کنید فعلا. تمام نقدی و اقساطی های دی و بهمن و تمام نقدی های اسفند جلوی شما هستن
وحید : امدن؟
رانا تکمیل وجه 13 دی طرح عادی : فاکتور شدم انشاا... بزودی قسمت همه جهت اطلاع رسانی
فروش فوری : لعنت بر سایپا خاک عالم تو سرشون
روح : برای پلاک کردن خودرو نوبت بگیریم یا خودشان پلاک میکنن
29 اسفند : صادق جان پا به آخر اردیبهشت راضی هستیم ولی در جواب ثبت شکایت نوشته تیرماه یعنی 10 ماه منتظر ماشین بمانیم حالا اگر تبدیل به کد 21 نزده بودیم دردی نداشت توقرلرداد زدند 18 اردیبهشت چرا باید فقط ما ضرر بکنیم اذیت بشیم