دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند

موتور درون سوز

 

بسیاری از خودروسازان برای اعلام پایان دوران موتورهای درون‌سوز عجله دارند، بااین‌حال بی‌ام‌و این‌طور نیست. «الیور زیپسه»، مدیرعامل این شرکت، در مراسم کسب‌وکار راین-ماین در فرانکفورت، از تصمیم این شرکت برای تداوم استفاده از موتورهای «سنتی» دفاع کرد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از رئیس بی‌ام‌و نوشته است که این برند لوکس «نمی‌خواهد موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد». این مدیر ۵۹ ساله توضیح داده است که خودداری بی‌ام‌و از تعیین تاریخ انقضا برای پیشرانه‌های سنتی نشان‌دهنده عدم ابتکار این برند نیست.

بی ام و M3

او در ادامه با اشاره به سوخت‌های ترکیبی گفت که هنوز تقاضای زیادی برای مدل‌های درون‌سوز وجود دارد. از آنجا که بیش از یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد، زیپسه استدلال می‌کند که اهمیت خودروهای بنزینی موجود دست‌کم گرفته می‌شود. براساس گزارش یک شرکت تحقیقات صنعت خودرو، حدود ۱.۴ میلیارد خودرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار دارند.

آینده موتورهای درون‌سوز با سوخت‌های جدید

جایگزینی تمام مدل‌های درون‌سوز موجود با یک مدل برقی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و تولید خودروهای برقی جدید نیز چندان با محیط‌زیست سازگاری ندارد. زیپسه معتقد است که «سوخت‌های پاک (e-fuel) نیز برای تداوم حضور خودروهای موجود بدون آسیب‌رساندن به محیط‌زیست اهمیت زیادی دارند.» تویوتا، شریک بی‌ام‌و در توسعه فناوری سوخت هیدروژنی، بر این باور است که می‌تواند استفاده از موتورهای درون‌سوز را با کمک هیدروژن ادامه دهد. 

موتورهای درون‌سوز

مدیرعامل بی‌ام‌و معتقد است که اگر فروش خودروهای جدید با پیشرانه درون‌سوز ممنوع شود، بسیاری از مردم خودروهای فعلی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه خواهند داشت؛ چون خودروهای برقی هنوز هم گران‌تر از همتایان بنزینی/دیزلی خود هستند و افراد زیادی در سراسر جهان نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند. علاوه‌براین، مقامات شرکت‌های مختلف پیش‌تر گفته بودند که زیرساخت‌های شارژ برای پشتیبانی از افزایش گسترده خودروهای برقی در سراسر جهان آماده نیست.

البته این بدان معنا نیست که بی‌ام‌و مدل‌های درون‌سوز را نسبت به خودروهای برقی در اولویت قرار داده؛ در سال جاری، ۱۵ درصد از فروش این شرکت به مدل‌های برقی اختصاص داشته است. تا پایان این دهه، فقط ۵۰ درصد فروش این برند مستقر در مونیخ شامل خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

بی ام و M3

برنامه‌های متفاوت رقبای بی‌ام‌و

رقبای اصلی بی‌ام‌و اهداف بلندپروازانه‌تری را در سر می‌پرورانند. مرسدس معتقد است که خط تولید این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی خواهد شد. آئودی از سال ۲۰۲۶ فقط محصولات برقی تولید می‌کند و تولید مدل‌های درون‌سوز را در سال ۲۰۳۲ متوقف خواهد کرد. خط تولید جگوار از سال ۲۰۲۵ تماماً برقی خواهد شد. ولوو قصد دارد در سال ۲۰۳۰ موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد؛ زمانی که برندهای مینی و رولزرویس متعلق به بی‌ام‌و نیز همین کار را خواهند کرد.   

 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , بی ام و , رئیس , موتور , درون سوز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مغان : 141 میلیون
محسن ارمانی : از استکانی یا یکی از سوپاپ خراب شده
تحویل خرداد : سلام دوستان که دعوتنامه و تمکیل وجه کردن تحویل خردادماه کسی هست فاکتور شده لطف اعلام کنید ممنونم
امیر : من اولویت بهار هستم.هیچ خبری نیست.با شرکت تماس هم گرفتم گفتن ما هم نمیدونیم.و منتظر پیام باشین.یا طرح تبدیل اجباری براتون میاد یا واریز.فعلا که ول معطلیم
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده