دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند

موتور درون سوز

 

بسیاری از خودروسازان برای اعلام پایان دوران موتورهای درون‌سوز عجله دارند، بااین‌حال بی‌ام‌و این‌طور نیست. «الیور زیپسه»، مدیرعامل این شرکت، در مراسم کسب‌وکار راین-ماین در فرانکفورت، از تصمیم این شرکت برای تداوم استفاده از موتورهای «سنتی» دفاع کرد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از رئیس بی‌ام‌و نوشته است که این برند لوکس «نمی‌خواهد موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد». این مدیر ۵۹ ساله توضیح داده است که خودداری بی‌ام‌و از تعیین تاریخ انقضا برای پیشرانه‌های سنتی نشان‌دهنده عدم ابتکار این برند نیست.

بی ام و M3

او در ادامه با اشاره به سوخت‌های ترکیبی گفت که هنوز تقاضای زیادی برای مدل‌های درون‌سوز وجود دارد. از آنجا که بیش از یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد، زیپسه استدلال می‌کند که اهمیت خودروهای بنزینی موجود دست‌کم گرفته می‌شود. براساس گزارش یک شرکت تحقیقات صنعت خودرو، حدود ۱.۴ میلیارد خودرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار دارند.

آینده موتورهای درون‌سوز با سوخت‌های جدید

جایگزینی تمام مدل‌های درون‌سوز موجود با یک مدل برقی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و تولید خودروهای برقی جدید نیز چندان با محیط‌زیست سازگاری ندارد. زیپسه معتقد است که «سوخت‌های پاک (e-fuel) نیز برای تداوم حضور خودروهای موجود بدون آسیب‌رساندن به محیط‌زیست اهمیت زیادی دارند.» تویوتا، شریک بی‌ام‌و در توسعه فناوری سوخت هیدروژنی، بر این باور است که می‌تواند استفاده از موتورهای درون‌سوز را با کمک هیدروژن ادامه دهد. 

موتورهای درون‌سوز

مدیرعامل بی‌ام‌و معتقد است که اگر فروش خودروهای جدید با پیشرانه درون‌سوز ممنوع شود، بسیاری از مردم خودروهای فعلی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه خواهند داشت؛ چون خودروهای برقی هنوز هم گران‌تر از همتایان بنزینی/دیزلی خود هستند و افراد زیادی در سراسر جهان نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند. علاوه‌براین، مقامات شرکت‌های مختلف پیش‌تر گفته بودند که زیرساخت‌های شارژ برای پشتیبانی از افزایش گسترده خودروهای برقی در سراسر جهان آماده نیست.

البته این بدان معنا نیست که بی‌ام‌و مدل‌های درون‌سوز را نسبت به خودروهای برقی در اولویت قرار داده؛ در سال جاری، ۱۵ درصد از فروش این شرکت به مدل‌های برقی اختصاص داشته است. تا پایان این دهه، فقط ۵۰ درصد فروش این برند مستقر در مونیخ شامل خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

بی ام و M3

برنامه‌های متفاوت رقبای بی‌ام‌و

رقبای اصلی بی‌ام‌و اهداف بلندپروازانه‌تری را در سر می‌پرورانند. مرسدس معتقد است که خط تولید این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی خواهد شد. آئودی از سال ۲۰۲۶ فقط محصولات برقی تولید می‌کند و تولید مدل‌های درون‌سوز را در سال ۲۰۳۲ متوقف خواهد کرد. خط تولید جگوار از سال ۲۰۲۵ تماماً برقی خواهد شد. ولوو قصد دارد در سال ۲۰۳۰ موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد؛ زمانی که برندهای مینی و رولزرویس متعلق به بی‌ام‌و نیز همین کار را خواهند کرد.   

 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , بی ام و , رئیس , موتور , درون سوز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : کسانی که تکمیل وجه کردن که نباید گرون بکنن
S3 سفید : بستگی به زمان تکمیل وجه داره، ممکنه یکی تاریخ قراردادش شهریور باشه ولی دی تکمیل وجه کرده باشه اما دیگری تاریخ قراردادش آبانه و همون آبان هم تکمیل وجه کرده باشه، عملا اونی که آبانه از اون شهریوری جلوتره چون زودتر تکمیل وجه کرده
حمیدs5 : بله۱۱ شهریور نمیدونم سیاست اینا چیه
12345 : تو این مملکت پراید رو هوا میخرن چه برسه به هر نوع شاهین . حالا تا 404 کی زنده کی مرده امروز صفا کن
دوگانه : سلام دوستان بهمن ماهی ها هرکس فاکتور شو بی زحمت اطلاع رسانی کنه باتشکر
حسین : سلام دوستان نگران نباشید پیامک میاد شرکت سایپا پیگیر شدم گفتن تا آخر خرداد همه کسایی که ارسال به خودروساز زده تعیین تکلیف میشن از طرفی فقط باید منتظر افزایش قیمت باشیم شاین رو دیدم حدود 6 درصد گرون کرده بود چیلی هم 117 و 118 و 120 تومن گرون کرده بیستون تی77 هم امروز دیدم 190 گرون کرده متاسفانه هرگز شفاف نبودن که علت افزایش ها چیه و به طور یکسان گرون نشدن نه درصدی شبیه هم هستن نه مبلغ افزایش ولی من با توجه به چیلی فکر کنم بین 1490 تا 1520 قیمت جدید باشه البته سایپا خیلی نفوذ داره و شاید گرونتر از این حرفها بخواد بده، جالبه به اسم مدل 2024 گرونتر میدن بعضی از شرکتها، ولی قیمت جهانی تغییر نکرده به نظرم اگه از یه حد معقولی بیشتر گرون شد همه با هم بریم جلو درب شرکت سایپا و به خبرنگرانها زنگ بزنیم بیان، وزارت صمت هم میتونیم بریم، ارزش داره چون با حقوق 20 تومنی ما چرا باید این همه گرون کنن همه باید با هم باشیم
J7 مشکی : باسلام قرارداد۸/۱۴ فاکتور۱۲/۲۳ تحویل۲۶اردیبهشت
شاهین اتومات : یعنی بجای شاهین اتوماتCVT میخوان شاهین پلاس اتومات بدن
مجید اصفهان : سلام مبارک باشه بسلامتی عزیزم
زهرا : بله من همینه وضعیتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه : من 25 آذرتکمیل وج کردم اومدی هست تو این ماه فاکتور بشه
207 اتوو فلز : ن فعلا امروز 1دی فاکتور شده 30روز دیگه 1بهمن شروع میشه فاکتورهاش
دوگانه : چند م آذر تکمیل وج کردین
اتومات30دی : گیربکس اتومات همشون لندای شده
اسفد : فاکتور شده 11677379
تحویل اسفند ریحانه : ممنون آقا جلتلمنه 😂😂🤦
ممد : ممد هستم، یک مسافر، 24ام
مهدی : سلام واسه من چند روزه فاکتورشده ولی پلاک نخورده کسی اطلاع داده فاصله فاکتورشدن تا پلاک چند روزه؟؟؟؟
سعید : جواد خیلی خیلی جوادی
سورن 13 فروردین : سلام مبارک باشه منم شرایطم مثل شماست ردیف قراردادم هم زودتره یعنی امیدوار باشم امروز و فردا؟