دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند

موتور درون سوز

 

بسیاری از خودروسازان برای اعلام پایان دوران موتورهای درون‌سوز عجله دارند، بااین‌حال بی‌ام‌و این‌طور نیست. «الیور زیپسه»، مدیرعامل این شرکت، در مراسم کسب‌وکار راین-ماین در فرانکفورت، از تصمیم این شرکت برای تداوم استفاده از موتورهای «سنتی» دفاع کرد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از رئیس بی‌ام‌و نوشته است که این برند لوکس «نمی‌خواهد موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد». این مدیر ۵۹ ساله توضیح داده است که خودداری بی‌ام‌و از تعیین تاریخ انقضا برای پیشرانه‌های سنتی نشان‌دهنده عدم ابتکار این برند نیست.

بی ام و M3

او در ادامه با اشاره به سوخت‌های ترکیبی گفت که هنوز تقاضای زیادی برای مدل‌های درون‌سوز وجود دارد. از آنجا که بیش از یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد، زیپسه استدلال می‌کند که اهمیت خودروهای بنزینی موجود دست‌کم گرفته می‌شود. براساس گزارش یک شرکت تحقیقات صنعت خودرو، حدود ۱.۴ میلیارد خودرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار دارند.

آینده موتورهای درون‌سوز با سوخت‌های جدید

جایگزینی تمام مدل‌های درون‌سوز موجود با یک مدل برقی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و تولید خودروهای برقی جدید نیز چندان با محیط‌زیست سازگاری ندارد. زیپسه معتقد است که «سوخت‌های پاک (e-fuel) نیز برای تداوم حضور خودروهای موجود بدون آسیب‌رساندن به محیط‌زیست اهمیت زیادی دارند.» تویوتا، شریک بی‌ام‌و در توسعه فناوری سوخت هیدروژنی، بر این باور است که می‌تواند استفاده از موتورهای درون‌سوز را با کمک هیدروژن ادامه دهد. 

موتورهای درون‌سوز

مدیرعامل بی‌ام‌و معتقد است که اگر فروش خودروهای جدید با پیشرانه درون‌سوز ممنوع شود، بسیاری از مردم خودروهای فعلی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه خواهند داشت؛ چون خودروهای برقی هنوز هم گران‌تر از همتایان بنزینی/دیزلی خود هستند و افراد زیادی در سراسر جهان نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند. علاوه‌براین، مقامات شرکت‌های مختلف پیش‌تر گفته بودند که زیرساخت‌های شارژ برای پشتیبانی از افزایش گسترده خودروهای برقی در سراسر جهان آماده نیست.

البته این بدان معنا نیست که بی‌ام‌و مدل‌های درون‌سوز را نسبت به خودروهای برقی در اولویت قرار داده؛ در سال جاری، ۱۵ درصد از فروش این شرکت به مدل‌های برقی اختصاص داشته است. تا پایان این دهه، فقط ۵۰ درصد فروش این برند مستقر در مونیخ شامل خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

بی ام و M3

برنامه‌های متفاوت رقبای بی‌ام‌و

رقبای اصلی بی‌ام‌و اهداف بلندپروازانه‌تری را در سر می‌پرورانند. مرسدس معتقد است که خط تولید این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی خواهد شد. آئودی از سال ۲۰۲۶ فقط محصولات برقی تولید می‌کند و تولید مدل‌های درون‌سوز را در سال ۲۰۳۲ متوقف خواهد کرد. خط تولید جگوار از سال ۲۰۲۵ تماماً برقی خواهد شد. ولوو قصد دارد در سال ۲۰۳۰ موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد؛ زمانی که برندهای مینی و رولزرویس متعلق به بی‌ام‌و نیز همین کار را خواهند کرد.   

 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , بی ام و , رئیس , موتور , درون سوز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساینا : مرحله اول صد و چهارده و نیم مرحله تکمیل وجه صد و چهل و یک و نیم
هادی j4 خاکسری : ۲۴ اردیبهشت شاسی شده هنوز تحویل نگرفتم تهران
امیر : آماده تخصیص تا فاکتور شدن چقدر زمان میبره
تارا وی۴ : من به این نتیجه رسیدم اینا عرضه تحویل رو ندارن الکی فراخوان میدن بازار رو کنترل کن تحویل ۳۱ فروردینم تا الان هیچ خبری نیس
تارا وی ۴ : تحویل۳۱ فروردین بودم برج ۱۲ تکمیل وجه کردم تا الان هیچ خبری نیس فقط موندم چرا وقتی اینهمه تاخیر دارن فراخوان میدن که جریمه تاخیر بدن فک کنم فقط با غین فراخوانا میخان بازار رو کنترل کنن واقعا اشک ادم رو درمیارن خدا خودش....
صالح : عمو چی میرنی انقد حرص نخور به خاطر یه ماشین سکت ه میکنیا هنوز خرداد تموم نشده که سه ماه هم تاخیر بخوره
احمد : احمد هستم ببخشید من یه خاور داشتم چهار سال دست خودم بوده سندش هم بدون تعویضی بوده الان دادمش به نفر یعنی فروختم میگه پلاک روسلندرش نیست تا تعویض پلاکش کنم باید چیکار بکنم باتشکر درضمن مجدداً عرض میکنم هیچی تعویضی داخل سند نداشته و منم اصلا بدنه سیلندر رو یا موتور رو تواین مدت چهار سال تعویض نکردم
amin : من امروز فاکتور شدم فروش فوری تارا پلاس تحویل ۱۸ خرداد با دو روز تاخیر، سفید فروش فوری
amin : سلام دوستان امروز فاکتور شدم تارا پلاس سفید فروش فوری تحویل 18 خرداد با ۲روز تاخیر و هزینه تاخیر ۱ میلیون و ۱۵۸ هزار تومن
هادی : از دوستان و عزیزان کسی هست بغیر از فوق العاده بهار فصل دیگه ای رو براش زده باشه؟ مثلا فوق العاده تابستان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آرش : ماشین من بیست فروردین پلاک شده بود امروز صبح رفتم نمایندگی گفت 17 تا ماشین مون رو دادن به باربری. الان رد شدم دیدم یه تریلی وایساده با 6 تا تیگو 8 پرومکس رو کمرش
ایکس 22 : منم تحویل سیستم 9 خرداد بود قرارداد نقدی 25 دی ماه
حمید : داداش مال منم همینطوری شد😂
رضا : دمت گرم خوش خبر باشی ایکس22 باهاشون نبود
شراره : سلام چطورباید فهمید پلاکشدیم
دنا : سلام دوستان این دنا 6 دنده جدید تو بازار قیمتش چند هس
طاهر : سلام برادر شما اولویت بهار بودید؟ میشه بگید چه نوع فروشی بودین؟
حمید : کی تکمیل وجه تارا کردین؟
علی : سلام من هم 17فاکتورشدم ولی فعلاپلاک نشدم
بهار 1403پارس : سلام. من دیگه دارم دیوونه میشم دیگه چقدر صبر چقدر تحمل یکسال و نیم در انتظاریم پژو پارس بگیریم واسمون پیش فروش آذر میفرستین باور کن من ب جاتون خجالت میکشم ماشین نداشتی نمیتونستی بدی چرا ما رو سرکار گذاشتی ما همیجوریشم بدبختیم تو دیگه بدترش نکن خواهشاً پژو پارس رو زودتر فرخوان بفرست واسمون دلمونو شاد کن بخدا خیلی ناراحتم افسردگی گرفتم کاش دسم می‌شکست ثبت نام نمی‌کردم چرا این کارو با ما میکنید آخه. جواب اعتمادمون بهتون اینه آخه