جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

 

رپورتاژ کشاورزی و باغداری از جمله مشاغلی است که امنیت غذایی انسان‌ها را برای بقا برطرف می‌کند. امروزه کشاورزی از روش‌های سنتی و دوران داس و گاوآهن دستی فاصله گرفته و به لطف جدیدترین ماشین آلات کشاورزی می‌توان بالاترین بهره‌برداری را از انواع نهال‌ میوه , و خرید نهال پالیز نهال داشت و بیشترین محصول با کیفیت را با کمترین تلاش فیزیکی و هزینه‌های مراقبتی برداشت کرد. امروز صنعت کشاورزی با نوآوری‌ها، ماشین آلات و ابزارآلات مدرن و پیشرفته شکل و شمایل مکانیزه واری به خود گرفته و ما شاهد اراضی باغی و کشاورزی سودآورتر، کارآمدتر و پایدارتر هستیم.

جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

 این تجهیزات کمک می‌کند بتوان با تعداد نیروی کمتر و سرعت بیشتر عملیات کشاورزی و باغداری را انجام داده و نتیجه مطلوب‌تری را مشاهده کرد. لذا هرچه از روش‌ها و ابزارآلات مدرن و مکانیزه در باغات میوه استفاده شود مسلماً نتایج ملموس و بسیار  مثبتی در ارتقاء عملکرد، راندمان تولید و کیفیت و کمیت باردهی شاهد خواهیم بود .

ماشین برداشت گردو و انواع میوه ها

 پیشرفت علم در حوزه کشاورزی با مکانیزه شدن این بخش خودنمایی می‌کند. ماشین برداشت گردو و انواع میوه‌ها از جمله ماشین آلاتی مدرنی است که می‌تواند در برداشت محصول از باغستان‌های گردوی سر به فلک کشیده کمک شایانی به باغداران داشته و با کمترین میزان تلفات محصول، عوارض ناخوشایند صدمات نیروی انسانی، در کوتاه‌ترین زمان برداشت محصول را با کمترین دورریز انجام دهد.

با کمک این ماشین آلات برداشت محصولاتی از قبیل گردو و انواع میوه‌های سر درختی بسیار دقیق‌تر و بهتر انجام می‌شود و در باغاتی مانند مرکبات می‌تواند روش‌های دستی و سنتی پرهزینه  را کنار زند. ماشین‌های برداشت انواع محصولات خشکبار با میوه‌های هسته‌دار کمی متفاوت است اما در کل این ماشین‌ها برای برداشت در باغات میوه بسیار پرکاربرد است که از آن جمله می‌توان به ماشین آلات زیر اشاره کرد.

جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

  • شیکر کابلی تراکتوری: از جمله ادوات و ماشین‌های برداشت محصولات باغی مانند گردو، زیتون، بادام و توت است. این دستگاه توسط کابل سیمی به شاخه‌های درخت متصل شده و با اتصال به پشت تراکتور و ایجاد تکان‌های و ارتعاشات سرعتی در شاخه‌ها باعث ریزش و برداشت محصول از روی آنها می‌شود. این دستگاه از شفت خروجی تراکتور نیروی خود را به دست می‌آورد و قابل نصب بر روی تراکتور زراعی، باغی و کمرشکن است.
  • ماشین برداشت میوه مکانیزه:   این دستگاه دارای صفحه بزرگی است که بر زیر تاج درخت میوه قرار می‌گیرد. همچنین توسط گیره‌های قطر‌دار قابل تنظیم به تنه متصل شده و قفل آن توسط راننده انجام می‌شود، سپس این گیره‌ها ضربات محکمی به  تنه درخت وارد کرده و باعث ریزش میوه‌ها بر روی صفحه بزرگ در زیر درخت می‌شود و باعث کاهش  خطرات چینش محصول نیز می‌شود.

مزایای دستگاه برداشت محصول

شاید یکی از دلایل محبوبیت دستگاه برداشت محصول مزایای است که استفاده از چنین ابزارآلات پیشرفته و مدرنیته‌ای برای باغداران به ارمغان می‌آورد. اگرچه محصولات باغی به چند نوع خشکباری، هسته‌دار و مرکباتی تقسیم بندی می‌شوند اما استفاده از چنین ابزارآلات مدرن می‌تواند کشاورزی را بسیار تسهیل و شیرین‌تر کرده و حوزه باغداری ما را به سمت افق‌های مدرن، کارآمد و بسیار سودده پیش ببرد.

  • تقلیل میزان تلفات میوه
  • کاهش هزینه‌های کارگری
  •  برداشت محصول در کوتاه‌ترین زمان
  •  افزایش کیفیت محصولات
  •  جلوگیری از به تعویق افتادن زمان برداشت  و آسیب دیدن میوه ها

جدیدترین سیستم‌  آبیاری نهال

 یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین سیستم آبیاری  مورد استفاده در حوزه باغداری سیستم‌های آبیاری نوین برای افزایش کیفیت و کمیت آبیاری نهال است. یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبتی که تاثیر بسزایی در گلدهی، ریشه زایی، سایز میوه، تعداد میوه، کیفیت و بلوغ و شکل‌گیری ثمره انواع نهال دارد آبیاری به موقع، به میزان نیاز نهال و با مدار آبدهی منظم است. روش‌های آبیاری سنتی و غرقابی در باغات مدرن و مکانیزه کشورهای خارجی تقریباً  منسوخ شده است. زیرا هم هدر رفت آب بالا بوده و هم روشی پرهزینه و مشکل ساز برای سلامت نهال‌های میوه است.

 با روی کار آمدن سیستم‌های آبیاری نوین در تمامی نقاط چه در نقاطی با بارندگی‌های بالا چه مناطق خشک و گرمسیری این سیستم‌ها بسیار کارآمد بوده و میزان عملکرد و راندمان تولید را چندین برابر می‌کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. سیستم آبیاری هوشمند مبتنی بر رطوبت خاک

 این سیستم‌ها دارای سنسورهای دفن شده در ناحیه ریشه نهال‌های میوه بوده و با اندازه‌گیری رطوبت خاک اطلاعات دقیق را از نیاز آبی نهال به کنترل کننده‌ها انتقال داده و این کنترل کننده‌ها پس از مشخص بودن میزان خشکی خاک، آبیاری را به طور هوشمند به جریان می‌اندازند.

  1. سیستم آبیاری هوشمند مبتنی بر آب و هوا

این سیستم‌ مدرن و مکانیزه  بر اساس داده‌های محلی هواشناسی و میزان تعرق و تبخیر توسط کنترل کننده‌ها، بر اساس اطلاعات دریافتی  از آب و هوا و همچنین تابش خورشید، رطوبت، باد، میزان دقیق نیاز آبی نهال را محاسبه کرده و آبیاری آن را انجام می‌دهند.

آماده سازی بستر کاشت نهال با مدرن ترین ماشین آلات

 همیشه احداث باغ مدرن و مکانیزه نیازمند ماشین آلات و ابزارهای پیشرفته و کارآمد است تا بتوان آماده سازی بستر کاشت نهال را به بهترین شیوه انجام داد تا نهال میوه خریداری شده در بهترین منطقه رشد قرار بگیرد. طرح های عملیاتی برای هموارسازی، مسطح سازی شیب، حفر چاله، شخم ورزی بسیار زمانبر و پرهزینه هستند. اما با کمک ماشین آلات و ابزارآلات مکانیزه زیر  آماده سازی بستر کاشت می‌تواند بسیار تسریع و با کیفیت بهتری انجام شود.

  • دستگاه هارو:  از جمله ابزار آلات مدرن کشاورزی در مسطح سازی خاک و رفع ناهمواری‌ها و شیب زمین است که دارای مدلهای صفحه‌ای، دیسکی، تیغه‌ای و زیر خاکی بوده این وسیله معمولاً به پشت تراکتور متصل بوده و با داشتن دندانه‌ها و قاب فلزی یا چوبی برآمدگی‌های خاک، توده‌ها و کلوخ‌ها را نرم و خرد کرده و سطح زمین را هموار می‌کند.
  • دستگاه چال کن نهال: معمولا حفر چاله برای کاشت نهال پروسه بسیار وقتگیر و دشوار است. این دستگاه‌ها دارای مته برقی بوده و به دو شکل بنزینی و برقی  دارای مته های متفاوت با قدرت گوناگون در حفاری هستند‌. با چنین دستگاهی می‌توان در یک هکتار باغ در مدت زمان کوتاهی چاله‌های متعدد را برای کاشت نهال در سایز، شکل و اندازه یک دست آماده سازی کرد.

پوست کن گردو و بادام

اگرچه نهال گردو نهالی ثروت آفرین است اما به دلیل مرتفع بودن هم برداشت میوه آن سخت است و هم به دلیل پوسته علفی رنگی، پوست گیری آن پروسه‌ای وقت گیر و پرزحمت نیازمند نیروی انسانی است. اما با تولید پوست کن گردو و بادام که یکی از ابزار آلات کشاورزی مدرن است این عملیات بسیار راحت‌تر پیش می‌رود. این دستگاه با داشتن فرچه‌های سیمی با عملکرد اصطکاکی و چرخشی می‌تواند پوست سبز گردو را جداسازی کرده و حتی در فرایند جداسازی مغز و شکستن پوست نیز کارآمد است.

 با کمک این دستگاه می‌توان کیفیت میوه‌ها را بالا برد و بسیاری از آسیب‌های وارده به دستان کارگران نیز جلوگیری کرد. این دستگاه کمک می‌کند باغداران بتوانند از فروش محصولات خام خود جلوگیری کرده و با فرآوری و پوست گیری، مغزهای گردوی با کیفیت را با قیمت واقعی عرضه کنند.

جدیدترین ماشین‌آلات کشاورزی برای بهره برداری از انواع نهال

جمع‌بندی

در این بخش تعدادی از ابزار آلات و ماشین آلات کشاورزی مدرن مورد استفاده در باغات مکانیزه را بررسی کردیم که می‌توانند کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها و زحمات باغداری کرده و سرعت و کیفیت عملکرد را ارتقا دهند.

منبع: پالیز نهال

تماس با مشاوران پالیز نهال:

 09144501003

09141832393


 

 

 

 

 

 

برچسب : خودرو , رپورتاژ , کشاورزی , ماشین , باغداری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : ما اسفند تکمیل وجه کردیم هنوزم خبری نیست پاسخگو هم نیستن چه باید کرد نمیدونم لطفا عزیزان راهنمایی کنبد
ف : سلام دوستان کسی خبرتارا دنده ای داره ماابان یکجاپولش دادیم تحویل ‌ اول بهمن۴۰۲ بوده کسی اگرتارا دستی خبرداره اطلاع بدین ممنون
J7تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ : کدوم برگ سبز؟ میگم هیچ کدوم از ما توی این تاریخ بیمه نشدیم ، پلاک نشدیم ! شما پست اشتباه نزدی؟؟
سایناDA : دوستانیکه اطلس زدند ایا قراردادشون اوکی شد؟من زنگ زدم پشتیبانی گفت هرچند درگاه اطلس بازه ولی نباید ثبت نام کنید.ودیگر اینکه فعلا اطلس وبدتر ازان سهند تعداد ثبت نامشون کمه وبازار شون خوب نیست وطبق امارها مردم بیشتر دنبال ساینا یا شاهین هستند.ولی نمیدونم چرا منشی اینجوری گفتند.
j4 مشکی : داداش فرهاد دوستمون میگه هنوز بیمه نشده شما میگی کارت سبز صادر شده؟؟؟؟؟؟ حاجی کامل بخون طرف هنوز اندر خم یک کوچه هست تازه اگر بیمه براش بزنن ممکنه بعد بره پلاک شه بعدش کارت و کارت سبز گیرش بیاد
سایناDA : دوستانیکه ثبت نام کردن میتونن بروند نمایندگی که ثبت نام کردند پرینت قرارداد رو بگیرند(فقط صرفا جهت اطلاع ومحکم کاری) وگرنه اصلا اجباری نیست.
فرهاد : جناب s3black اگر اینجوریه پس چطور برگ سبز صادر شده؟؟
s5 سفید تهران : الان شما پست زدی که یعنی ماشینا زیر سایه بان هست و زیر آفتاب کویری کرمان نیست حاجی؟؟ پس شما عقیده داری این شرکت که هر خط تولیدش خودش میگه روزی 40 تا ماشین تولید میکنه و 9 تا محصول داره با احتساب a7 روزی 360 خودرو تولیدی رو میزاره زیر سایه بان؟ الان 2 ماهی هست خودروی خاصی نفرستاده حداقل باید 10 هزار تا خودرو داشته باشه هر کدومش متوسط 6 متر جا بخواد یعنی الان 6 هکتار سایه بان زده برای خودروها ؟؟؟؟؟ ایران خودرو و سایپا که غولهای خودروساز بودن سقف نداشتن چه برسه کرمان موتور حداقل برو عکسهای هوایی رو ببین روی گوگل ارت درسته جدید نیست فکر کنم برای پارسال هست ولی از بالا کارخانه رو ببین . متوجه میشی سقفی در کار نیست . البته خودت بهتر میدونی چون جزو مجموعه کثیف کرمان موتوری
رشت j7 مشکی : پس اگر اینجوره مگه مریض هستند مارو اذیت میکنند الان دوهفته هست میگن ماشین رسیده پست مدارکو اشتباه برده تهران منتظریم از تهران برگرده تا ماشین و مدارکو تحویل بدیم. برم الان نمایندگی ببینم اصلا ماشین در کار هست یا سرکاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
S5 سفید : بازی کثیف و جدید کرمان موتور یکشنبه هفته پیش به من زنگ زدن خودرو میرسه تا آخر هفته و آپشن میخواهی انتخاب کنی؟ کلی شوق و ذوق داشتیم بالاخره بعد از 8 ماه ماشین رسیده هفته قبل رو که پیچاندن که مدارکش نرسیده دیگه امروز صبح رفتم با چوب میخواستم ناقصشون کنم و ماشینو بدون مدارک بکشم بیرون از نمایندگی تازه میگن اشتباه شده مدارک شما با یک ماشین دیگه اومده و مال شما هنوز حمل نشده بیشرفهای دروغگو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
م : چطوری میشه بگی چطوری شکایت کردی مراحلی ک انجام دادی بفرست ممنون میشم
هایما : در جواب به 8s سلام از داخل سایت فروش میگن بعد از تایید حسابداری میره برای ارسال مدارک به ناجا ولی در سایت crm هم ثبت اعتراض کنید ببینید چی پاسخ میدن یک قسمت برای تاخیر تخصیص پلاک داره که اعتراض ثبت کنین اکه نتیجه ای گرفتین ممنون میشم اطلاع رسانی کنید که ببینیم دلیلش چی بوده که اکر برای ماهم اینجوری بود پیگیری کنیم
Hamidnikoo : من زنگ زدم نمایندگی گفت دیروز چندتا ماشین رپ چک کردیم مجوز خروج خورده بودن x55 هم بوده
دنا پلاس : سلام دوست عزیز (اتو بهمن) شما اپشنال هستید ؟ تاریخ واریز وجه شما کی بوده ؟
شایان DA : سلام اینجا همه دوگانه هستن.. من ساینا اس تیپ DA تک سوز هستم.. تحویل مهرماه.. خواسم بپرسم دعوت نامه واریز نهایی کی میاد برام؟ اخه ب اسم خودم ننوشتم میخام بدونم کی میاد ک پولو بزنم رو حساب کسی ک ب اسمش نوشتم تا همون لحظه ک پیامش میاد واریز کنم ممنون میشم حدودی هم بگید کی پیام واریز میاد ممنون میشم
جواد : سلام از مجوز خروج تیگو 7 پرو پریمیوم کسی خبر داره-قرارداد بهمن 1402-مدارک رسیده
علی آریزو 6پرو : آقای الوند پس تکلیف من چیه که کاربر بانک صادرات اشتباهی واسه من وام رو ریخته بحساب مدیران خودرو و کارمزد از حساب من کم شد در صورتی که هنوز ماشین من شاسی نخورده و فاکتور هم نشده و تا الان هم 2تا قسط پرداخت کردم قراردادم 26 دی هست تایید لیزینگ 24 بهمن و واریز وام 24 اسفند ولی تا الان شاسی نخورده و 2تا قسط هم پرداخت کردم با شرکت تماس گرفتم گفتن که اشتباه کاربر بانک بوده که قبل شاسی و صدور فاکتور وام رو به حساب مدیران خودرو ریختن الان نمیدونم چیکار کنم اگه میتونید لطفا راهنماییم کنید. ممنون.
ابراهیم : اقا یوسف سلام شما تاریخ تکمیل وجه تون چه تاریخی بوده ما که 19دی ماه تکمیل وجه کردیم الان میگ قطعه نداریم تیر ماه فاکتور میشه خیلی پررو میگن چرا تبدیل نزدید که زودتر بگیرید
آپشنال مشکی اتومات : سلام عزیزانی که امروز فاکتور میشن لطفاً اعلام کنن لطفاً تاریخ واریز و تحویل و رنگ ماشین رو اعلام بفرمائید با تشکر
بیژمX55 : سلام قراردا21دی تایید لیزینگ11بهمن 25بهمن واریز وام 5 ماه تمام خبری ازماشین نشد دوروز دیگه قسط سوم