بررسی هیوندای الانترا 2014

بررسی هیوندای الانترا 2014

هیوندای برای مدل 2014 الانترا سدان تغییرات متعددی را اعمال کرده است، که شامل تغییرات ظاهری در داخل و خارج خودرو، اضافه کردن تیپ Sport  که موتور پرقدرت تری دارد، سیستم ارتقا یافته سرگرمی و اطلاعاتی و کابینی آرامتر است. تشخیص تفاوت های الانترای 2014 با مدل 2011 که طراحی نسبتا جذابی دارد مشکل است، مگر آمکه واقعا بدانید به دنبال کدام جزییات هستید. اما هیوندای برای مدل 2014 چندین ارتقا کوچک انجام داده است که، برای  این سدان اقتصادی بهبود قابل توجهی را به ارمغان آورده است که ارزش در نظر گرفتن شان را دارد. در سال های گذشته، هیوندای الانترا به اندازه رقبایش رانندگی اسپرت و هیجانی نداشته است. با اینحال برای سال 2014، یک تیپ جدید تحت عنوان SPORT برای رفع این کمبود اضافه شده است. خوشبختانه تیپ  SPORT فقط شامل چند تغییر در بدنه یا اضافه کردن دوخت های قرمز رنگ به تودوزی داخلی ماشین نشده است. الانترا  SPORT جدید، موتور پرقدرت تری دارد و سیستم تعلیق اسپرتی آن، احتمالا باعث ایجاد رانندگی با هیجان تری در قیاس با رقبایش خواهد شد. مورد دیگری که در مورد الانترا های قبلی باعث شکایت وگله ما بود، میزان بالای نفوذ صدای موتور و جاده به داخل اتاق بود.این بار هیوندای عایق های صوتی بیشتری در اتاق استفاده کرده است، که سواری آرامتری را به سرنشینان عرضه می‌کند. در داخل کابین همچنین، سیستم جدید اطلاعات و سرگرمی هیوندای با صفحه نمایش لمسی انتظار شما را می‌کشد. علاوه بر آین، الانترا همچنان همگی ویژگی های ممتاز و مثبت خود را دارد، که شامل، لیست دست ودل بازانه ای از تجهیزات، سواری راحت، یک صندوق بار حجیم، گارانتی طولانی مدت، استیل طراحی متفاوت و همه اینها در ازای قیمتی معقول در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر مدل سدان به مذاق شما خوش نمی‌آید، یک مدل GT چهار درب هاچ بک و یک مدل کوپه نیز قابل انتخاب هستند. همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد،با بهبود های اعمال شده، هیوندای الانترا 2014، فاصله اش را با بزرگان این کلاس به حداقل ممکن رسانده است. شدیدا به شما توصیه می‌کنیم که هیوندای الانترا 2014 را، در کنارا فورد Fcous خوشنام و با پرستیژ، مزدا 3 کاملا از نو طراحی شده و هوندا Civic 2014 که جزء پر فروش ترین های این کلاس است امتحان کنید. به احتمال زیاد، الانترای 2014 در حد و حتی بیش از انتظارات شما ظاهر خواهد شد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی هیوندای الانترا 2014 بررسی هیوندای الانترا 2014

هیوندای الانترا 2014 در 3 تیپ قابل خریداری است، SE، Limited و  Sport. مدل پایهSE  شامل امکاناتی از قبیل رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، آینه های مجهز به گرمکن، آینه ها و شیشه های برقی، تهویه مطبوع، کروز کنترل، کامپیوتر سفری،فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، صندلی تاشو عقب باقابلیت تقسیم به نسبت 40/60 و سیستم صوتی با 6 بلندگو و CD خوان، رادیو ماهواره ای و پورت  ipod/USB. هیوندای برای تیپ SE پکیج Preferred را به صورت آپشن پیشنهاد می‌کند، که شامل رینگ های 16 اینچی، چراغ های جلو اتوماتیک، بلوتوث برای ارتباط تلفن و صوتی، کنترل صوتی، صفحه نمایش لمسی 4.6 اینچی برای سیستم صوتی، دوربین دید عقب، آینه و صندلی های جلو مجهز به گرمکن و دیگر جزییات ارتقا یافته. تیپ  Limited علاوه بردارا بودن امکانات فوق به صورت استاندارد، رینگ های 17 اینچی، چراغ های مه شکن،و چراغهای  LED برای نورپردازی داخلی و چراغ های عقب، چراغ های راهنما بر نصب شده بر روی آینه های جانبی، گیربکس اتوماتیک، تودوزی چرمی، صندلی راننده باقابلیت تنظیم برقی در 6 جهت به همراه تنظیم برقی گودی کمر و سیستم  Blue Link Telematik. به جز گیربکس اتوماتیک، صندلی های مجهز به گرمکن و سیستم Blue Link، تیپ  Sport شامل تمامی تجهیزات تیپ Limited، یک موتور 2 لیتری، سانروف، سیستم تعلیق اسپرتی و دسترسی و استارت بدون کلید می‌باشد. پکیج Technology که فقط برای تیپ  Limited  قابل سفارش، است و شامل دسترسی و استارت بدون کلید، صفحه نمایش تمسی بزرگتر 7 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، سیستم مکانیابی و سیستم ارتقا یافته صوتی به همراه اینترفیس  رادیو اینترنتی Pandora می‌باشد.

 

 قدرت موتور و عملکرد

بررسی هیوندای الانترا 2014

تیپ هایSEو Limited دارای موتوری 4 سیلندر به حجم 1.8 لیتر هستند، که دارای قدرتی به میزان 145 اسب بخار و گشتاوری معادل 176 نیوتن متر است. گیربکس 6 سرعته دستی در تیپ SE  استاندارد است، در حالی که امکان سفارش یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز وجود دارد. تیپ  Limited  فقط با گیربکس اتوماتیک در دسترس است. انتظار شما از هیوندای الانترا 2014 با موتور پایه در شتابگیری 0 تا 100 نباید کمتر از 9 ثانیه باشد، که برای خودرویی در این کلاس کمی کند به نظر می‌رسد. از نظر مصرف سوخت، برای گیربکس دستی، الانترا 2014 در سیکال ترکیبی به ازاء طی هر 100 کیلومتر مسافت 9 لیتر، برای رانندگی شهری 10 و برای رانندگی اتوبان 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. الانترا Sport از یک موتور 4 سیلندر به حجم 2 لیتر که قدرتی قابل قبول به میزان 173 اسب بخار و گشتاوری در حدود 208 نیوتن متر تولید می‌کند. گیربکس دستی به صورت استاندارد ارائه می‌شود و اتوماتیک آن شفارشی است. از نظر مصرف سوخت مدل 2 لیتری اشتهای بیشتری برای مصرف بنزین دارد به طوری که، در سیکل ترکیبی به ازاء هر 100 کیلومتر مسافت طی شده 10، در رانندگی شهری 11 و در رانندگی در بزرگراه 8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. مدل 2 لیتری با گیربکس اتوماتیک، در سیکل ترکیبی مصرف مشابه مدل با گیربکس دستی دارد، ولی در رانندگی در بزرگراه مصرف آن به بیش از 8 لیتر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی هیوندای الانترا 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد برای همه تیپ های الانترا 2014 شامل ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل در هر 4 چرخ، سیستم  کنترل در سربالایی، کنترل پایداری و کشش، کیسه های هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه های هوای پرده ای در هر دو طرف. دوربین دید عقب برای تیپ SE سفارشی و برای دو تیپ دیگر جزء تجهیزات استاندارد است. سیستم  Blue Link Telematik فقط در تیپ  Limited  قابل سفارش است و امکاناتی نظیر دسترسی از راه دور، کمک های اظطراری، بازیابی خودروی سرقتی و  geo- fencing که به والدین اجازه تعیین محدوده حرکت برای رانندگان نوجوان را فراهم می‌کند. در آزمایشهای انجام شده، هیوندای الانترا Limited مدل سال قبل یرای متوقف شدن از سرعت 100 تا 0 کیلومتر بر ساعت به 38 متر مسافت که میزانی متوسط برای این کلاس است نیاز داشت. در تست های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، هیوندای الانترا موفق به کسب امتیاز کلی 5 ستاره ایمنی شد، که 4 ستاره برای ایمنی در برخورد کامل از روبرو و 5 ستاره برای ایمنی برای برخورد های جانبی شد. در رده بندی انستیتو بیمه برای ایمنی بزرگراه ها، الانترا امتیاز "قابل قبول "را برای آزمون برخورد از جلو و  امتیاز "خوب"برای آزمونهای برخورد ازکنار،استحکام سقف، و برخورد روبرو از یک سمت را در یافت کرد. طراحی جلوگیری از  ضربه برای سر و صندلی در آسیبهای گردن الانترا نیز درجه "خوب" را دریافت کرد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای الانترا 2014

داخل هیوندای الانترا 2014 رویکردی مدرن و زنده نسبت به طراحی دارد، با کنسول میانی که رو به پایین امتداد یافته است و با دیگر انحناهای متعدد داخل کابین کاملا ادغام شده است. در عین حال در جای جای کابین از قطعات پلاستیکی سخت به فراوانی استفاده شده است، که البته طوری پرداخت شده اند که باکیفیت تر از آنچه هستند به نظر بیایند. تیپ Limited به صورت قابل درکی لوکس تر از تیپ های دیگر از آب در امده است و اضافه کردن پکیج Technology   باعث درک بهتر این حس می‌شود. در کل الانترا فضای داخلی بسیار بیشتری از سطح انتظار شما از خودرویی در این سطح در اختیارتان می‌گذارد. فضای سر برای افراد با قد بالای 180 سانتی متر کافی است و غربیلک فرمان با قطر نسبتا کمش احساس وجود فضای بیشتری را در جلو القا می‌کند.

بررسی هیوندای الانترا 2014
بررسی هیوندای الانترا 2014 بررسی هیوندای الانترا 2014

صندلی عقب برای کودکان و اکثر بزرگسالان مناسب است، اگرچه سرنشینان بلندقد فضای پارا کافی خواهند یافت ولی در عین حال فضای سر برایشان ناکافی خواهد بود. حجم صندوق بار الانترا سدان حدود 420 لیتر است، که برای خودرویی در این کلاس کاملا مناسب است. محل دسترسی به صندوق بار از طریق صندبی غقب نیز کاملا بزرگ و مناسب است.

 

احساس رانندگی

بررسی هیوندای الانترا 2014

امسال با معرفی تیپ SPORT، هیوندای الانترا 2014 بهتر درمقابل خود مانند مزدا 3 و فورد FOCUS که رانندگی اسپرتی تری دارند قد علم خواهد کرد. با اینکه هنوز این ماشین را تست نکرده ایم، اما موتور پرقدرت تر 2 لیتری وسیستم تعلیق اسپرتی آن قطعا نشانه های خوبی هستند.  همانطور که گفته شد، موتور 1.8 لیتری الانترا  SE  و  Limited  عملکردی رضایت بخش برای اکثر رانندگان خواهند داشت. گیربکس اتوماتیک این نکته را با تعویض های نرم و به موقعش اثبات می‌کند. برای سال 2014، تعداد بیشتری عایق صدا برای کاهش نفوذ صدای موتور و تایرها به داخل اتاق به کار برده است، موردی که جزء شکایات وگله ما بود. با ترکیب موارد فوق با سواری نسبتا نرم آن، به احتمال زیاد شما الانترا را خودروئی راحت و آرام برای رانندگی های طولانی خواهید یافت


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای , الانترا , 2014 , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

حمید
0

خیلی خوبه عالیه من دارم رازیم هستم ولی فاق لاستیکش کوتاه هست لاستیک میترکه این بدیشه دوستان در جریان باشین
23:34  1397/02/06
پاسخ دادن
کاربر: m.h
0

سلام و خسته نباشيد
يه سر باترى النترا همراه با فيوزش كه ١٥٠ آمپرِ تخت هست نياز دارم ، البته اگه فيوز خاليش هم باشه خوبه ، تمام بازار و چراغ برغ رو زير و رو كردم نداشتند ، شوش هم رفتم دستدومش رو به قيمت خيلى بالا ميدادند ، ممنون ميشم اگه شما يا كسى از دوستان اطلاعاتى در موردش داشته باشند راهنماييم كنند
17:16  1395/08/15
پاسخ دادن
EDI
3

سلام دوستان من ی پروژه دارم کار میکنم برا دانشگاه استادم گفته خودرو النترا را با پژو پارس مقایسه کن کسی میتونه به من کمک کنه
15:00  1394/10/11
پاسخ دادن
دانيال
0

چرا النترا فول آينه فتوكروميك نداره؟ ماشين قبليم كه i20 بود داشت بعد جالبه واسم كه النترا نداره
03:10  1394/08/23
پاسخ دادن
بابک
6

من شرکتی گرفتم 5ماه تونوبت بودم بنظرم عالیه
10:14  1393/06/18
پاسخ دادن
سینا
1

از همه چیز مهمتر esp هست که ماشین های شرکت ندارن
14:38  1393/10/07

حمید
4

سلام لطفا در مورد آپشنها و تیپ های ماشین های وارداتی اطلاعات بذارید چون اکثر خریداران خودرو اطلاعی در مورد آپشنها ندارند و به همین خاطر در دام فروشندگان سودجو می افتند
22:44  1393/06/09
پاسخ دادن
علی
0

سلام دوستان عزیز
میخواستم این ماشین را بخرم آیا کسی از دوستان این ماشین را دارد.
20:00  1393/06/07
پاسخ دادن
رضا
0

ماشین خیلی خوبیه ولی اگر موتور یه مقدار قویتر بود بهتر میشد.
10:02  1393/04/22
پاسخ دادن
دوست
3

سلام. ممنون از مقاله های خوبتون که ما را با خودروهای جدید بهتر آشنا می کنه.
یه سوال برای من پیش اومده و اون هم اینه که اگر بنده بخواهم این خودرو را با آپشن های مورد نظرم تهیه کنم به طوری که دقیقا همون هایی باشن که من می خواهم ، چطوری باید این کار را انجام بدم ؟
الان شرکت آسان موتور واقعا اون چیزی را که ما می خواهیم به ما نمی ده. پس از کجا بدونیم که این خودرو همان خودرو هست یا نه؟
لطفا اگر می شه کارشناس خوبتون پاسخ بنده را بدهند و راهنمایی کنن .
بسیار ممنون و سپاسگزارم .
21:14  1393/01/06
پاسخ دادن
علي
7

به نظر من بهتر بود تنها به مدلهايي از اين خودرو كه وارد شده به كشور بپردازيد
ولي اين هم خوب بود
خسته نباشيد
والا من اينقدر دنبال اين ماشين با امكاناتي كه ميخواستم گشتم و در اخر هم پيدا كردم ولي تنوع در اپشن ها بسيار زياده و بايد خيلي دقت داشت چون در كوچك ترين جزييات خودرو با هم متفاوت است و خيلي از وارد كننده ها و فروشندگان هيچگونه اگاهي نسبت به اپشنها ندارند
23:25  1393/01/03
پاسخ دادن
محسن
3

ممنون ولی ارزش خوندن نداشت!!!
00:51  1393/01/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساینا : اشتباه نکن صبر کن و ماشین خودت بگیر یک سال صبر کردی میخوای پول اضافه بدی ماشین دیگه بگیری
افشین : دوستان کسی اطلاع داره پیش فروشه یا فروش فوری؟
ایدا : ببخشید دوستان عزیز من تنهام بچه کوچیکم دارم مشهدم نمیتونم بیام تورخدا هرخبری شدبمن بدین بخدانمیتونم وگرنه میومدم هرخداشناسی میتونی خانمشم بجامن ببره خیلی تلاش کردم کسی بچمونگه داره نشد .هرچی شدبمنم بگید مرسی اززحمتتون که تلاش میکنید ایشالا مفید باشه حرکتمون.خداکمک کنه
تارا : اقا وحید سلام. با این اوضاع بنظرتون v1p هارو کی فاکتور میکنن؟ فروش ۹۰ روزه ایم که تقریبا ۵۰ روزش رفته... ماشینمونو بدن سود تاخیر نمیخوایم...
علی : شما برو از کارخونه تهیه کن... در ضمن قیمت کارخونه 405 تومن هست نه 399 تومن. و امروز فرداست که حدود 80ـ90 تومن بره روی قیمت کارخونه ای اطلس. و البته بقیه ماشین های سایپا. همانطور که 50 تومن رفت رو قیمت پراید وانت. درضمن من الان سمند دارم ولی اطلسم دربیاد حتما اطلس رو سوار میشم چرا که خیلی مقرون بصرفه تر هست برای داخل شهر تهران و شهرهای بزرگ. شما با پول اطلس میتونید مدل های نسبتا پایین206 تیپ دو و رانا و مدل های نسبتا پایین ایران خودرو بخرید. ولی اون سواری رو 206 تیپ دو بهت نمیده. رانا بهت نمیده.
سایناs : حق بت با شماس من از وقتی که ایرانخودرو برای فروش ماشین گذاشته توی سابت با پیش فروش فروش فوق العاده چیزی بالغ بر۵۵ بار ثبت نام کردم دریغ از یک بار بنده شدن و قیمت بازار آزادم نه برای سایپا و ن ایرانخودرو اصلا نمیصرفه فرقی ام نداره اخه پژو پارسال یا ۹۰۰ یا پژوه ۲۰۷ که عینا همون ۲۰۶ با قیمتای نجومی باراز و ماشینای سایپا فقط قیمت کارخونه مصرفه یکی از دوستانم هم خودش و زنش هم مادرش هم برادرش هر سه تاشون تو یک سال قرعه کشی ایرانخودرو برنده شدنولی من هیچی تازه قرعه کشی سایپا ام ثبت نام میکردم🤣برنده نمیشدم
سعید : چه ربطی داره.کسی که عدم تخصیص خورده تکلیفش مشخصه درنیومده به اسمش.چه اعتراضی هست.اونایی که ارسال خوردن و هنوز پیامک نیومده دارن میان اعتراض چون حق اعتراض دارن و ماشین رو برنده شدن ولی بلاتکلیفن.شما ظاهرا خیلی دوست دارید از اب گل الود ماهی بگیرید
محسن : سلام زینب خانم شما دعوتنامه برات اومده تحویل تیر ماه هستی؟ تارا ۶ سرعته ؟
رضا T8 : ثبت نامم 18 بهمن بوده تکمیل وجه دقیق یادم نیست تو برج 12 بود ، تازه دو روز پیش صدور پلاکم سبز شد
مسلم S3 : اگر در قرارداد ذکر کرده قیمت نهایی طبق قیمت روز محاسبه میگردد مابالتفاوت میگیره ولی اگر در قرارداد قیمت نهایی همان قیمت در زمان ثبت نام هست، نمیتونه هیچ مبلغی اضافه بگیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
م : خوب هم خبر دارن
یعقوب : داداش مطمئن باش اگه زمستونی ها جلوی افزایش قیمت روبگیرن به نفع همه است والا این رویه دامنه شما روبیشتراززمستونی ها میگیره .یه عده هم نه بهاری هستن نه تابستونی فقط میان اتحاد مردم رو ازبین ببرن
وحیدایلام : تبدیلی
طرف دار ظالم نباش : ای کسی طرف دار ظالم هستی پشت هم وطن خودت خالی نکن. این مردم قشر ضعیف وبدبختی هستند. فردا باهم بیاید چه کسانی پول واریز کردند نکردند باهم بیاید تخفیف شامل همه میشود .اگر همت کنی کوه جابه جا می کنی .اگر دل سرد کنی هیچی
207 تحویل اسفند : سقف فلز یا تبدیل زدی؟
خلیل سورن پلاس بنزینی ef7تحویل30 بهمن ماه : دوستان بهمن ماهی سورن تک بنزینی علامت بزنن ببینیم چند نفریم ک فاکتور نشدیم... ممنون..آخرین فاکتور هم فک کنم 13دی باشه اگ اشتباه نکنم?؟؟؟؟
کوییک GX-خردادما1403 : سلام کسی میدونه دعوتنامه کوییک جی ایکس موعد خردادماه 1403 دقیقا کی میاد؟
مظاهر ابادان : اکثر نمایندگی استانها ظرفیت فروش فوری پر کردن اصلا نمیشه خرید زد ...مردم همیشه حاضر در صحنه ...با اینکه افزایش قیمت خورده مردم خرید میزنن ...افرین ب سایپا خوب نبض رگ ملتو تو دستش گرفته...
کامران : به شرافتم قسم از تو بی منطق تر توی این مملکت وجود نداره
207 : اینکه موسی دلال هست یا نه رو نمیدونم . ولی یه دروغگو ماهره؛ تا دیروز به همه اتهام می‌بست دروغ میگن فاکتور شدن و اگه خودش فاکتور بشه 20 تا کارت شارژ می‌فرسته اما حالا فاکتور و پلاک شده تازه دنبال افزایش نرخم هست و دریغ از کارت شارژ