ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان

ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: زیان صنعت خودرو بیش از 4000 میلیارد تومان بوده است.
فرهاد به‌نیا در نشستی خبری اظهار کرد: در یکی دو ماه اخیر قیمت فولاد به طور متوسط 25 درصد، مس 32 درصد، محصولات پتروشیمی 34 درصد و دستمزد 25 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که با وجود تمام این موارد شورای رقابت مانع از افزایش قیمت خودرو شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط هیچ راهی جز افزایش قیمت خودرو وجود ندارد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت تمام شده تولید خودرو بین 25 تا 34 درصد افزایش یافته است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: اگر دولت خواستار تثبیت قیمت خودرو است باید مواد اولیه اساسی این صنعت از جمله فولاد، مس و پتروشیمی را با نرخ ترجیحی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
وی با بیان این‌که در این شرایط پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مشکلاتی را برای خودروسازان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ‌هم‌اکنون پلیس از شماره‌گذاری برخی خودروها با پلاک 93 خودداری می‌کند که باید راه حلی برای این مشکلات پیدا شود.
به‌نیا ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته مشکلات مالیات بر ارزش افزوده قطعه‌سازان در حال حل شدن بود اما با تصمیمات اخیر در اداره مالیاتی فشار بر بخش تولید به ویژه قطعه‌سازان به شدت افزایش یافته است.
وی افزود: ‌اداره‌های مالیات بر ارزش افزوده نمی‌پذیرند قطعه‌سازی که از خودروساز پول نگرفته نباید جریمه شود به عنوان مثال در یک مورد به خاطر عدم پرداخت 150 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده 800 میلیون تومان شرکت قطعه‌ساز را جریمه کرده‌اند.
به‌نیا با بیان این‌که در صورت ادامه روند فعلی بسیاری از قطعه‌سازان ورشکست خواهند شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 25 درصد از قطعه‌سازان عضو انجمن یا تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با حدود 170 میلیارد دلار گردش نقدینگی در کشور بیش از 901 بانک و موسسه اعتباری ثبت شده فعالیت می‌کنند در حالی که کانادا با 450 میلیارد دلار گردش مالی تنها دارای 22 بانک است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که موسسات مالی کشور باعث رشد بی رویه نرخ پول در کشور شده‌اند که باید فکری جدی و اساسی برای آن کرد.
وی با بیان این‌که از وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم فکر عاجلی برای کاهش بهره تسهیلات بانکی تخصیصی به تولیدکنندگان بکنند، تصریح کرد: حتی در همین شرایط نامناسب نیز قطعه‌سازان آماده داخلی سازی قطعات و تولید قطعات خودروهای جدید خودروسازان هستند.
به‌نیا با اشاره به این‌که قرار بود مجمع اول هیات مدیره این انجمن بیست و چهارم فروردین ماه برگزار شود، اظهار کرد: ‌این مجمع به حد نصاب نرسید و قرار شد مجمع دوم 14 اردیبهشت برگزار شود که البته بدون هماهنگی اعضا این زمان از سوی رییس هیات مدیره به چهارم خرداد تغییر یافت.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که قطعه‌سازان مشکلات زیادی دارند تعویق زمان برگزاری مجمع درست نیست. پیشنهاد ما این است که انتخابات به سرعت برگزار شده و از اعضا نیز می‌خواهیم فعالانه در انتخابات شرکت کنند تا ترکیب جدیدی برای حل مشکلات قطعه‌سازان در هیات مدیره شکل بگیرد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , ضرر , قطعه ساز , خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سید عیسی
7

نمی دونم چرا ولی خبر توقف تولید و ضرر و شکست خودروسازای ایرانی رو می بینم خوشحال می شم .
چندین ساله دارن درجه 4 به مردم قالب می کنن و می خندن حالا ما یکم بخندیم .
منتظر خبرای خوب بعدی هم هستم :))
09:42  1393/01/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میثم : سلام خدمت دوستان عزیز، لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنماییم کنه، بعد از واریز وجه باید چیکار کنم؟ بیا برم نمایندگی قرارداد بگیرم؟ یا باید صبر کنم تا موعد تحویل که بشه دوباره برام پیامک تکمیل وجه بیاد؟
امید : داداش داخلی ۶ رو باید بگیری واسه ارتباط با کارسناسشون
کسریs5 : چه تاریخی ثبت نام کردید؟
ساینا دوگانه : اینکه به اسفندی ها دوگانه را تحویل خواهند داد قطعی هست ولی کمی تحمل . بعد چهار پنج خرداد دعوتنامه با همون مبلغ قبلی میاد . همونطور که به بهمنی ها پیشهاد ماشین های ۸۵ گاته را دادند و نپذیرفتند ودعوتنامه دوگانه براشون ارسال شد فقط بیست روزی صبور باشید
4j : من جک جی فور نوشتم فروردین اونم تحویل نمیدن ب موقع؟گفتن 60 روزه
تارا v1 پلاس : فکر نکنم تا اعلام قیمت جدید کارخانه ایرانخودرو بصورت انبوه خودرو فاکتور کند چون برای افزایش قیمت کارخانه کمبود خودرودر بازار و به تبع افزایش قیمت بازار زمیه خوبی فراهم میاره. قضیه پارس متفاوت هست که دارند فاکتور میکنند چند ماه تاخیر داره و با افزایش زیاد فاکتور میشه و گرنه فاکتور بقیه خودروها بصورت قطره چکانی است
رضا : در جواب مسعود الان شما این همه هیت دادی ب اطلس فرق ظاهری ۲۰۷ با ۲۰۶ دقیقا چیه؟ 🤣 ۲۰۷ ام ۴۰۰ میلیون بیشتر نمی ارزه با توحه ب قیمتاا کارخونه 🤣 اخه ۹۰۰ میلیون ۸۰۰ میلیون داره معامله میشه بازار آزاد بدنه پلاستیک بیشتر مقاومت داره تا ۲۰۷🤣 ۴۰۵ با پارس سورن سمند رانا تارا خیلیییییییییییی فرق دارن 🤣لابد
جک اس فایو ۲۴ مهر : اونوقت اگه کسی ۲۰۰ تومن نداشته باشه باید چیکار کنه؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه ساینا اینا : از کاشان تحویل بگیری به البرز هم کرایه تعلق میگیره؟توی پیامک چیزایی نوشته بود نفهمیدم میدن یا نه ،لطفا از کرج کسی گرفته یا اطلاعی داره بگه،دمتون گرم
سجاد : من اولین باره پیام میدم منم پارس زمستان هستم. به نظرم تنها راه باقی مونده گرفتن یک وکیل خوب به صورت دسته جمعی و شکایت حقوقی از ایرانخودرو هست
محسن : دوستان بهار وتابستان پارس به همه متقاضیان تحویل میدهند این تعهدی هست که خودایران خودرو به سازمان استانداردداده که تا آخربهار بهش مجوز تولید دهدتا بتواند تعهدات معوق خودراانجام دهد
سلام : نفروش حیف سورن بردار پارس ساده تازه حوالش 171میلون فروختن دیروز
علیرضا : سلام دوستان 4714 برا کسی پیامک اومده ممنون میشم جواب بدید
رضا دوگانه : سلام دوگانه اسفند حتما یه حکمتی در کار بود قبل عید قیمت 380 بود الان 460 و70 تومنه بهتره 1403 پلاک میشه
سورن دوگانه تحویل 30 دیماه 1402 : آره . پلاک شده در حال ترخیص هست
محمد : سورن رودیرترتحویل میدن هنوزازپارسال زمستون تازه امروزفاکتورشدن اگه میتونی پول جورکن پارس روبزن بیاربیرون بفروش یه سورن بخر
فاطمه : سلام من اولویت زمستان پژو پارس بودم اس نیومده باید تا کی منتظر موند ممنون میشم راهنمایی کنید
رضا : سلام آقا پرهام فقط کارخانه کاشان دوگانه تولید میکنه مرسی آقا پرهام