بررسی کیا اسپورتیج 2014

بررسی کیا اسپورتیج 2014

تقریبا تمامی خودروسازان در نمایشگاه های خود یک شاسی بلند کوچک برای عرضه دارند، خوب چه چیزی باعث می‌شود که کیا اسپورتیج ارزش این را داشته باشد که نگاهی به آن انداخته شود؟ ما سه ویژگی را برای آن معرفی می‌کنیم که شامل طراحی جذاب، عملکرد قوی، و تجهیزات و آپشن های قابل توجه آن می‌شود. با طراحی قوی و تند و تیزش و گلگیرهای پف کرده اش، اسپورتیج مطمئنا در بین رقبایش به خوبی خودنمایی خواهد کرد. این قیافه گیرا به همراه موتورهای جدید برای امسال همراهی می‌شوند. برای امسال یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری به قدرت 182 اسب بخار، که برای یک شاسی بلند کوچک کاملا پرقدرت است، عرضه شده است. یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر در تیپ SX اوضاع را کاملا تغییر داده است؛ با قدرتی معادل 260 اسب بخار، فقط 6.5 ثانیه زمان لازم است تا سرعت اسپورتیج از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت، امتیاز دیگر این مدل از کیا است، حتی زمانی که با تجهیزات مدرنی مانند سیستم مسیریابی و صندلی های جلو مجهز به سیستم تهویه همراه می‌شود، هنوز بسیار ارزان تر از بسیاری از خودروهای کاملا مجهز رقیب است.

بررسی کیا اسپورتیج 2014

البته تعداد محدودی نقطه ضعف نیز، در این کیا وجود دارند. مهمترین آن فضای داخلی است، اسپورتیج به اندازه رقبایش بزرگ نیست و در نتیجه، از لحاظ فضای بار و سرنشین کم می‌آورد. اگر شما صاحب خانواده هستید و به طور مداوم بچه ها و بار را به این ور و آن ور می‌برید، اسپورتیج برای شما ایده‌آل نیست. همچنین با اینکه کیا خودرویی لذت بخش برای رانندگی است، برخی از خریداران امکان دارد سواری آن را بیش از حد سفت و خشن بدانند، و همچنین در مورد موتور، مصرف سوخت به اندازه کافی اقتصادی نیست. برخی خریداران امکان دارد که بخواهند اسپورتیج را با رقبای جادارترش مانند هوندا CR-V 2014 یا سوبارو Forester 2014 و تویوتا RAV4 مقایسه کنند. آنهایی که به دنبال لذت رانندگی هستند، احتمالا به سراغ امتحان کردن فورد Escape 2014 یا مزدا CX-5 می‌روند. در کل کیا اسپورتیج 2014 به لطف قیمت مناسب و سواری لذت بخشش، یک مدعی سرسخت در این گروه است. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا اسپورتیج 2014

کیا اسپورتیج 2014 یک شاسی بلند کوچک با ظرفیت 5 نفر است که در سه تیپ مختلف LX , EX , SX  عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد در تیپ LX شامل رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، شیشه دودی عقب، تهویه مطبوع، صندلی راننده با امکان تنظیم ارتفاع، صندلی عقب با قابلیت تا شدن به نسبت 40/60 و تغییر زاویه پشتی، آینه ها و شیشه های برقی، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، بلوتوث برای ارتباط تلفن و سیستم صوتی و سیستم صوتی با 6 بلندگو و رادیو ماهواره‌ای، پخش کننده CD، ورودی برای iPod/USB می‌شود.

بررسی کیا اسپورتیج 2014
بررسی کیا اسپورتیج 2014
بررسی کیا اسپورتیج 2014

آپشن های سفارشی برای تیپ LX پکیج Popular Equipment است که تجهیزاتی مانند ریل های سقفی برای باربند، زیر دستی برای صندلی های ردیف دوم، نمایشگر دوربین دید عقب، چراغ های جلوی اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سنسورهای پارک عقب و سیستم کنترل صوتی ویژه کیا موسوم به Uvo را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

بررسی کیا اسپورتیج 2014 بررسی کیا اسپورتیج 2014
بررسی کیا اسپورتیج 2014 بررسی کیا اسپورتیج 2014

تجهیزات تیپ EX شامل پکیج  Popular Equipment به همراه رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، محفظه خنک کننده، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، تودوزی پارچه ای با کیفیت بالاتر، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، فرمان دور چرم و سیستم صوتی اینفینیتی با رادیو HD می‌شود. با اضافه کردن پکیج Premium به امکانات فوق، تجهیزاتی مانند آینه های جمع شونده برقی، سانروف پانوراما، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، سیستم مسیریابی، تودوزی چرمی، صندلی های جلو مجهز به سیستم تهویه و دسترسی و استارت بدون کلید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بررسی کیا اسپورتیج 2014

تیپ SX از نظر تجهیزات تقریبا مانند EX است، اما به همراه یک موتور مجهز به توربوشارژر، چراغ های جلوی زنون و چراغ های عقب LED. پکیج Premium برای تیپ SX مانند EX است، اما شامل سقف پانوراما نمی‌شود که باید به صورت مجزا سفارش داد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا اسپورتیج 2014

قدرت کیا اسپورتیج 2014 از یکی از دو موتور 4 سیلندر تامین می‌شود. تیپ های LX و EX  از موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری که 182 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، استفاده می‌کنند. تیپ SX از موتور پرقدرت تر 4 سیلندر 2 لیتری توربو که قدرت قابل توجهی معادل 260 اسب بخار و گشتاور 364 نیوتن متر تولید می‌کند، سود می‌برد. تمامی مدل های اسپورتیج از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند. همه مدل ها به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو هستند و دو دیفرانسیل بودن سفارشی است. در آزمون شتاب تیپ SX دیفرانسیل جلو، 0 تا 100 کیلومتر را در 6.5 ثانیه طی کرد. از نظر مصرف سوخت، تیپ های دیفرانسیل جلوی LX و EX در سیکل ترکیبی مصرفی برابر 11 لیتر در 100 کیلومتر دارند (13 لیتر در شهر و 9.8 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). در صورت انتخاب مدل دو دیفرانسیل، افزایش مصرف سوختی برابر 12.5 لیتر در سیکل ترکیبی (14.5 در شهر و 10.5 در اتوبان) را باید مد نظر قرار دهیم. مدل توربو SX مصرف سوختی برابر 12 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی (13.7 شهر و 10.5 لیتر اتوبان در 100 کیلومتر) برای مدل دیفرانسیل جلو و 13 لیتر برای سیکل ترکیبی (14.5 شهر و 11 اتوبان) برای مدل دو دیفرانسیل ثبت کرده است. البته رقبای اسپورتیج از لحاظ مصرف سوخت در سیکل ترکیبی کمی اقتصادی تر عمل می‌کنند.

 

ایمنی

بررسی کیا اسپورتیج 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد در کیا اسپورتیج 2014 شامل ترمزهای ضد قفل دیسکی در هر 4 چرخ، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای کناری برای صندلی های جلو، کیسه های هوای پرده ای برای هر دو سمت و پشت سری های فعال محافظ گردن. آخرین نسخه از سیستم Uvo که در تیپ LX سفارشی و در دیگر تیپ ها استاندارد است، شامل کمک های اضطراری و جاده‌ای، ردگیری خودروی دزدیده شده، سیستم geo-fencing محدود کننده سرعت برای رانندگان نوجوان و ویژگی های دیگر که بر مبنای گوشی های هوشمند کارمی‌کنند، می‌باشد (از طریق اپلیکیشن موبایل UVO).

بررسی کیا اسپورتیج 2014

در آزمون ترمز صورت گرفته، تیپ EX برای متوقف شدن کامل از سرعت 100 کیلومتر برساعت به طی 36 متر مسافت نیاز دارد که چند متری کوتاه تر از میانگین خودرو های مشابه خود است. تیپ اسپرتی SX حتی عملکردی بهتر از خود نشان داد و در 35 متر به توقف کامل رسید. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، کیا اسپورتیج دو دیفرانسیل موفق به کسب 5 ستاره کامل ایمنی شد، که شامل 5 ستاره برای محافظت از برخوردهای روبرو و 5 ستاره برای محافظت در برابر برخوردهای جانبی می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا اسپورتیج 2014

همانطور که چهره خارجی تهاجمی کیا اسپورتیج 2014 به شاخص بودنش در میان رقبا کمک می‌کند، طراحی جذاب کابین آن نیز باعث سرآمد شدن آن در بین رقبای نامدارش ولی با طراحی محافظه کارانه، شده است. هیچ کم و کسری بابت پلاستیک سخت نخواهید داشت، اما از پارچه در جای خود به زیبایی استفاده شده است و هر جا نیاز بوده است از مواد و پوشش های نرم نیز استفاده شده است.

بررسی کیا اسپورتیج 2014 بررسی کیا اسپورتیج 2014
بررسی کیا اسپورتیج 2014 بررسی کیا اسپورتیج 2014
بررسی کیا اسپورتیج 2014 بررسی کیا اسپورتیج 2014
بررسی کیا اسپورتیج 2014

به طور کلی، کلیدها و کنترل ها به صورت منطقی چیده شده اند، و سیستم فرمان دهی صوتی Uvo و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی سفارشی که همراه سیستم مسیریابی می‌باشد، به راحتی قابل استفاده هستند. صندلی های جلوی اسپورتیج راحت و دربرگیرنده هستند، با فضای کافی برای سر و پا. صندلی عقب، اگرچه از حد استانداردش کوچکتر است و با اینکه به نسبت 40/60 قابل تقسیم می‌باشد، اما راحت است. کفی قابل حرکت به سمت جلو یا عقب نیست، که می‌توانست کمک بزرگی در ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان و بار باشد.

بررسی کیا اسپورتیج 2014 بررسی کیا اسپورتیج 2014
بررسی کیا اسپورتیج 2014

فضای صندوق بار زمانی که صندلی ها تا نشده اند برابر 740 لیتر است و وقتی که صندلی ها را کامل جمع کنید به 1550 لیتر می‌رسد، در اینجا کیا 420 لیتر در مقابل رقبایش فضا کم می‌آورد. البته یک فضای اضافی زیر کف قسمت بار برای گذاشتن بعضی اشیاء کوچک وجود دارد که می‌تواند کمی کمک کننده باشد.

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا اسپورتیج 2014

کیا اسپورتیج 2014 یک خودروی اسپرت نیست که در پوست یک شاسی بلند کوچک رفته باشد، اما لذت رانندگی آن از بسیاری از شاسی بلندهای کوچک دیگر بیشتر است. در پیچ ها احساس امنیت به شما دست می‌دهد، که از مزایای سیستم تعلیق سفت و محکم آن است.

بررسی کیا اسپورتیج 2014

متاسفانه چیزی که اینجا فدا می‌شود راحتی است، و بعضی از خریداران به احتمال زیاد کیفیت سواری آن را بسیار سفت و محکم خواهند یافت. تیپ SX که مجهز به موتور توربو است و شتاب بسیار مناسبی نیز دارد، جایگزین شایسته‌ای برای رقبای 6 سیلندر و 4 سیلندر توربو می‌باشد.  


منبع

Edmunds

برچسب : اسپورتیج , کیا , Forester , Rav4 , Escape , CX 5 , CR V






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

22 نظر

حیدر
27

سلام ببخشید اسپورتیج 2014 چه مدلی وجود دارد
15:31  1396/04/30
پاسخ دادن
ممد
22

سلام بچه ها داخل زیر ارنجی 2014یک جای سوکت هستش اگه میشه راهنمایی کنید به چه کاری میاد
23:24  1395/12/13
پاسخ دادن
اهوازی
5

ما توی خوزستان با 65 میلیون سوار اسپورتیج میشیم
23:23  1395/02/16
پاسخ دادن
رضا
8

من بخاطر رعياهام دارم اين مطالبو ميخونم اميدوارم منم يكروز ي دستم به فرمون اين ماشين برسه خوشبحالتون مباركتون باشه.
03:14  1395/01/30
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
15

خدا بهتر از اینا روزیت کنه.
حیف ما که توی این کشور آرزوهامون ب باد میره و همش حصرت میخوریم.
14:25  1395/01/30

امین
37

من میخوام بخرم اما نمیدونم sx بهتره یا lx سریع جواب بدید ممنون
13:56  1393/06/08
پاسخ دادن
تینا
9

سلام من به تازگی اسپورتیج ۲۰۱۴ وارداتی خریدم ولی متاسفانه ناویگاشن کار نمیکنه و به چند جا که سر زدم میگن چون سفارش عربستانه ما نمیتونیم نصبش کنیم ازتون راهنمایی میخوام باید چیکار کنم
09:57  1393/05/01
پاسخ دادن
ramin
16

سلام دوستان
من قصد خرید اسپورتیج را دارم.می خواستم بدونم مدل2000 با2400چه فرقی با هم دارند و مدل2000cc وارداتی گفتند 116میلیون است ایا به نطر شما خوب است،لطفا کسی که این مدل را دارد مرا راهنمایی کند.
22:29  1393/03/24
پاسخ دادن
ایمان
0

۲۰۰۰ccنخر ما داشتیم قبلا به درد نمیخوره
21:37  1395/12/09

mb1909
3

زیبا بودن به معنی بهتر بودن نیست.
01:02  1393/03/18
پاسخ دادن
حامد
27

سلام من یه اسپورتیج وارداتی 2014 نیوفیس موتور 2400 گرفتم توی کارتش زده sL ولی در توضیحات گفته شده سه مدل داره sx . Ex. Lx کسی از تیپ sLاطلاعاتی داره لطفا
07:58  1393/03/16
پاسخ دادن
کنعان
3

من چند ساله کیا کارنز دارم . نمیتونم ازش دل بکنم شاید زیاد شیک و مدرن نباشه ولی از وقتی گرفتمش بطور کلی ذهنیتم نسبت به کیا و هیوندای (کلا کره ای ها) تغییر کرد . ماشین به این نرمی و خوش دستی و جاداری تو عمرم ندیدم . من خیلی از ماشینهای موجود و تست کردم ولی جدا از ماشینها و برند های سطح بالا . کیا برندیه که در کلاس جهانی تولید میکنه و بهیچ وجه نباید با چینی ها مقایسه بشه . یعنی کیفیت خوب قابل ستایشه حتی اگه از شرق آسیا بیاد. کیا کارنز هفت نفرست که دوتا صندلی عقب میخوابه . شاید اگه یکم شاسیش بلند تر بود تا آخر عمرم نگهش میداشتم
01:24  1393/03/11
پاسخ دادن
محسن
4

خودرو هاى كره اى ظاهر دارن از لحاظ كيفيت به مرور زمان افت قابل توحهى دارند ما يك اسپورتيج داشتيم بعد از يك سال چرم صندلى هاش خراب شد از طرفى كر ه اى ها در مشخصات خودرو غلو مي كنند مثلا مصرف بنزين از چيزي كه كارخونه اعلام كرده بيشتره صداى موتور زياده و از نقاط ضعف اين خودرو كوچك بودن شيشه عقب و محدود بودن ديد راننده و هچنين طراحى نامناسب راهنماى عقب كه همواره بايذ نگران باشى موتور يا ماشينى از پشت بهش نزنه فكر كنم با پول اين ماشين كسى سراغ سدان هاى تويوتا بره خيلي بهتره.
07:05  1393/02/09
پاسخ دادن
Hassan
5

خودرو های کره ای نه ، بعضی از شرکت های کره ای
کیا جزو اونها نیست
شما میگی چرم صندلی هات خراب شده، دلیلش این هستش که صندلی هاش چرم نیست عزیز من ، اون یه مدل فوم هستش ک ما به اصطلاح بهش میگیم چرم
این از کیفیت بده کیا نیست ، ما باید رعایت کنیم وگرنه کیا و تویوتا نداره
کیا اتفاقا جزو شرکت هایی بوده ک تا سال ۲۰۱۴ طرح های زیبایی نمیزد ولی فروش زیادی داشت ، برای اولین بار دست به طراحی های زیبا زدن که خوشبختانه اسپورتیج مردانه ترین طرح خودروی امریکا شناخته شد !
09:00  1393/02/09

amin
6

محصولات کیا واقعا عالی هستش هم خوشگله هم مقرون به صرفه
13:11  1393/02/06
پاسخ دادن
ali
16

یک درخواست داشتم از سایت خوبه 1car اینکه تو بررسی های که میزارید قیمت اون ماشین و تیپ های مختلفش رو فاکتور میگیرید از بررسی! خواهشا قیمت ها رو هم ذکر کنید هم قیمت پایه هم قیمت مدل های دیگر اون ماشین. سایت بسیار بروزی دارید و انشالا موفق باشید
17:57  1393/02/04
پاسخ دادن
aryan
11

Kheili azash khosham miad
16:40  1393/02/04
پاسخ دادن
سعید
13

تنها ایراد خودروسازهای خارجی اینه که در بعضی از خودروهاشون فرمان رو سمت راست
می گذارند که کاری بسیار احمقانه و مسخره است. البته خوشبختانه طرفداران این نوع
خودروها بسیار کم و در حد صفر است.
13:44  1393/02/04
پاسخ دادن
sholeh
9

saeed jan bazi keshvara model khiabonashon daqiqan bar ax ma hastesh on farmon samte rast baraye ona sefarshi tolid mishe
19:14  1393/02/05

سعید 2
5

مثل انگلیس...........
00:31  1393/02/07

امیر
11

خیلی کوتاه بود انصافا. .....!به هر حال از شما سپاسگزارم
21:30  1393/02/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میثم : سلام خدمت دوستان عزیز، لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنماییم کنه، بعد از واریز وجه باید چیکار کنم؟ بیا برم نمایندگی قرارداد بگیرم؟ یا باید صبر کنم تا موعد تحویل که بشه دوباره برام پیامک تکمیل وجه بیاد؟
امید : داداش داخلی ۶ رو باید بگیری واسه ارتباط با کارسناسشون
کسریs5 : چه تاریخی ثبت نام کردید؟
ساینا دوگانه : اینکه به اسفندی ها دوگانه را تحویل خواهند داد قطعی هست ولی کمی تحمل . بعد چهار پنج خرداد دعوتنامه با همون مبلغ قبلی میاد . همونطور که به بهمنی ها پیشهاد ماشین های ۸۵ گاته را دادند و نپذیرفتند ودعوتنامه دوگانه براشون ارسال شد فقط بیست روزی صبور باشید
4j : من جک جی فور نوشتم فروردین اونم تحویل نمیدن ب موقع؟گفتن 60 روزه
تارا v1 پلاس : فکر نکنم تا اعلام قیمت جدید کارخانه ایرانخودرو بصورت انبوه خودرو فاکتور کند چون برای افزایش قیمت کارخانه کمبود خودرودر بازار و به تبع افزایش قیمت بازار زمیه خوبی فراهم میاره. قضیه پارس متفاوت هست که دارند فاکتور میکنند چند ماه تاخیر داره و با افزایش زیاد فاکتور میشه و گرنه فاکتور بقیه خودروها بصورت قطره چکانی است
رضا : در جواب مسعود الان شما این همه هیت دادی ب اطلس فرق ظاهری ۲۰۷ با ۲۰۶ دقیقا چیه؟ 🤣 ۲۰۷ ام ۴۰۰ میلیون بیشتر نمی ارزه با توحه ب قیمتاا کارخونه 🤣 اخه ۹۰۰ میلیون ۸۰۰ میلیون داره معامله میشه بازار آزاد بدنه پلاستیک بیشتر مقاومت داره تا ۲۰۷🤣 ۴۰۵ با پارس سورن سمند رانا تارا خیلیییییییییییی فرق دارن 🤣لابد
جک اس فایو ۲۴ مهر : اونوقت اگه کسی ۲۰۰ تومن نداشته باشه باید چیکار کنه؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ارسین : من پنجم تکمیل وجه کردم دیروز پارس اومده نمایندگی
پرهام : خیلی طول بکشه تا اواسط خرداد میاد
پارس سفارشی : بیمه بدنه جدا باید کنیم یا خودش بیمه بدنه داره
سهیل : هزینه پست نداره چرا الکی حرف میزنی
اریزو 5 نقدی : قرارداد 22 اسفند امروز تخصیص خورد
علی : کدوم قسمت باید بریم برا پرداخت هزینه پست؟
پارس زمستان : فقط کارت طلایی اگربخوای باید جدا پولش بدی اجباری نیست اگرنخوای
ماهان : خدایا ما تابستانیم باید تا کی منتظر باشیم انقد منتظر ماندیم انقد استرس پول و وام داریم استرس پیامک حالا میگن اپشنال گناه ما چیه
دوگانه اسفند : من حاضرم پول بیشترم بدم یا میدادم همون اسفند ماشینمو داده بودن
پارس سفارشی : لطفا یکی راهنمایی کنه پارس با این قیمت دیگه نمیخواد پول بیمه و کارت طلای و این چیزاشو جدا بدیم