بررسی نیسان Versa مدل 2015

بررسی نیسان Versa مدل 2015

فضای داخلی جادار، استفاده از مواد باکیفیت در ساخت و کیفیت رانندگی از جمله خصوصیاتی هستند که در خصوص خودروهای مقرون به صرفه در ذهن تداعی می‌شود؛ با اینکه سالهاست که این نیسان کوچک با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود، ولی همچنان از مواد باکیفیت و مرغوب در تولیدات خود استفاده می‌کند.

بررسی نیسان Versa مدل 2015 بررسی نیسان Versa مدل 2015

وجود صندلی های عقب جادار و راحت حتی برای افراد قد بلند در سفرهای طولانی، فضای بار وسیع، کیفیت رانندگی مطلوب و مصرف سوخت بهینه از جمله دلایل فروش بالای این خودرو محسوب می شود؛ گفتنی است که صندلی های این سدان کوچک یکی از خصوصیاتی است که در میان رقیبان این زیبای ژاپنی وجود ندارد.


بررسی نیسان Versa مدل 2015
بررسی نیسان Versa مدل 2015 بررسی نیسان Versa مدل 2015

جالب است بدانید که این تولید جدید فراتر از خودرو های معمولی است؛ سیستم بلوتوث از جمله تجهیزات اضافه شده این مدل محسوب می‌شود در حالی که در تیپ پایه این امکان تعبیه نشده است. دسترسی بدون کلید، تجهیزات کاملا برقی و رادیو ماهواره ای از جمله تجهیزاتی هستند که در خودروهای رقیب Versa وجود دارد ولی در این خودرو بابت آنها باید مبلغی پرداخت شود؛ همین موضوع مقرون به صرفه بودن آن را تحت تاثیر قرار می‌‎دهد. شورولت Sonic، فورد Fiesta مدل 2015، کیا Rio و هیوندای Accent با تجهیزات هوشمند تر و شتاب بیشتر، طراحی داخلی و خارجی زیبا که نظر هر بیننده ای را جلب می‌کند، از جمله رقبای Versa محسوب می‌شوند؛ اما ناگفته نماند که با تمام خصوصیات این خودروها، رانندگی با این زیبای ژاپنی نیز، راحت و بی دردسر است؛ اما اگر برای شما جادار بودن و قیمت مناسب از جمله اولویت های خرید خودرو است، نیسان Versa می تواند گزینه مناسبی باشد.

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان Versa مدل 2015

این سدان زیبا در چهار تیپ S، S Plus، SV و SL عرضه می‌شود؛ دوستداران هاچ بک نیز می‌توانند تیپ نیسان Note Versa را خریدارانی کنند.

تیپ S مجهز به رینگ های 15 اینچ، سیستم تهویه، روکش چرمی، اتصال بلوتوث، کامپیوتر سفری و سیستم صوتی با دو بلند گو و پخش کننده CD، تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان به همراه ورودی اضافی صوتی از تجهیزات موجود در تیپ S می‌باشد.تیپ S Plus مجهز به گیربکس متغیر پیوسته (CVT)، باله عقب، کروز کنترل و دو بلندگو عقب است.تیپ SV مجهز به امکانات تمام برقی (قفل، شیشه برقی و آینه برقی)، دسترسی بدون کلید، درب صندوق عقب برقی، صندلی های عقب چند تکه تاشو با نسبت 40/60، تنظیم ارتفاع صندلی راننده با جای دست، تودوزی و نشانگرهای ارتقایافته، چراغ های سقفی، درگاه USB/iPod و آینه های همرنگ با بدنه (در مقابل خودروهای پلاستیکی) است.


بررسی نیسان Versa مدل 2015
بررسی نیسان Versa مدل 2015 بررسی نیسان Versa مدل 2015

سدان SL Versa رینگ های از جنس آلومینیوم 16 اینچی، چراغ های مه شکن، آیینه های جانبی مجهز به چراغ راهنما، سیستم هشدار Easy-Fill نیسان (کنترل فشار باد تایر را چک می‌کند)، دسترسی و استارت بدون کلید، ارسال صوتی پیامک با استفاده از هندزفری، نمایشگر 5 اینچی، اپلیکیشن های همگام سازی با تلفن های همراه هوشمند و اتصال سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث است؛ گفتنی است سیستم هشدار ترافیک، نمایشگر لمسی 5.8 و دوربین دید عقب به این پکیج اضافه شده است.

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان Versa مدل 2015

این خودروی دیفرانسیل جلو مجهز به موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری و قدرتی معادل  109 اسب بخار و شتاوری حدود 107 نیوتن متر می‌باشد. شایان ذکر است که تیپ S این کمپانی مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی به صورت استاندارد و چهار سرعته اتوماتیک به صورت سفارشی است؛  گیربکس متغیر پیوسته جزو تجهیزات استاندارد سایر Versa ها نیز، محسوب می شود.در آزمون شتاب انجام شده، سدان Versa مجهز به گیربکس دستی، در مدت 10.4 ثانیه از سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت دست یافت که این میزانی متوسط برای یک سدان کوچک محسوب می‌شود. مصرف سوخت تیپ های مجهز به گیربکس CVT در سیکل ترکیبی حدود 7.82 لیتر در 100 کیلومتر (8.83 لیتر در شهر و 6.84 لیتر برای بزرگراه) ثبت شده است که مقداری مشابه رقیبانش است. این مقدار در مدل مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی، به 9.12 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی می‌رسد (1.14 لیتر برای شهر و 7.60 لیتر برای بزرگراه).  برای مدل های مجهز به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک این مقدار مشابه موتور گیربکس دستی است اما در شهر به 10.53 و در بزرگراه به 7.82 می‌رسد.

ایمنی

بررسی نیسان Versa مدل 2015

کمپانی نیسان برای ایمنی Versa از سیستم ترمز ضد قفل (دیسک ترمز جلو، عقب کاسه ای)، کنترل پایداری و کشش، ایر برگ های جانبی صندلی جلو و پرده ای استفاده کرده است. دوربین دید عقب جزو تجهیزات سفارشی این خودرو محسوب می شود. از دیگر تجهیزات سودمند این خودرو می‌توان به وجود سیستم  هشدار Easy-Fill تایر ها اشاره کرد که در زمان مناسب و با غرش موتور به باد تایر ها اضافه می‌کند. در تست ترمز، سدان Versa SL با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، بعد از پیمودن 39 متر متوقف شد که فاصله قابل قبولی است اما کمی برای این کلاس طولانی است. در تست تصادف سازمان ایمنی و ترافیک بزرگراه، Versa موفق به کسب چهار از پنج ستاره از نظر ایمنی در هنگام تصادف، سه ستاره از نظر ایمنی جمع شدگی قسمت جلوی و کنار خودرو شد؛ و نیز، موسسه بیمه ای ایمنی بزرگراه ها، به سدان Versa  از نظر میزان ایمنی برخورد با جلو، کنار و مقاومت سقف رتبه "خوب"؛ در برخورد از جلو نمره "ضعیف" و در طراحی محافظ سر و گردن در بروز تصادفات از عقب موفق به کسب رتبه "خوب" شد.  

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان Versa مدل 2015

اولین چیزی که در طراحی داخلی Versa به چشم می‌خورد، وسیع بودن فضای داخلی این سدان زیباست؛ فضای صندلی های عقب به گونه ای است که بزرگسالان قد بلند نیز، جای پای کافی برای نشستن دارند و کاملا در آن احساس راحتی می‌کنند. وجود صندوق عقب 0.42 متر مکعبی بدون تا شدن صندلی های عقب که جزو تجهیزات استاندارد تیپ های SV و SL محسوب می‌شود، از دیگر خصوصیات این سدان کوچک است. یکی از مشکلات افراد قد کوتاه در تیپ های S و SL نبود تنظیم ارتفاع صندلی است. نشانگرها و سیستم های کنترل به خوبی در این خودرو تعبیه شده است. با پرداخت مبلغ 20,000 دلار می‌توانید تجهیزاتی مانند دسترسی و استارت بدون کلید و دوربین دید عقب را به این سدان زیبا اضافه کنید.

تجربه رانندگی

بررسی نیسان Versa مدل 2015

با وجود موتور 1.6 لیتری این سدان زیبا شتاب زیادی نمی‌توان از آن انتظار داشت، اما همین شتاب ناچیز برای برخی خریداران مناسب است و از رانندگی با آن لذت میببرند. مصرف سوخت 7.82 لیتر در 100 کیلومتر این خودرو در مقایسه به سایر مدل های مجهز به گیربکس متغیر پیوسته، آن را به یکی از کم مصرف ترین خودروهای غیر هیبریدی تبدیل کرده است. وجود گیربکس متغیر پیوسته از یک طرف موجب روان شدن حرکت خودرو و از طرف دیگر عدم جسارت آن در شتاب می‌شود؛ جالب است بدانید که اگر پای خود را روی پدال گاز برای رسیدن به سرعت دلخواه بیش از حد فشار دهید، موجب غرش وحشتناک موتور می‌شوید. وجود گیربکس متغیر پیوسته در موتور 4 سیلندر کوچک از جمله خصوصیت مورد اعتراض مالکان خودروها محسوب می‌شود.سیستم تعلیق این خودرو برای راحتی بیشتر تقویت شده است و در نتیجه نسبت به تیپ های همکلاس خود دارای کیفیت رانندگی مناسب تری می‌باشد. به عبارت دیگر، فرمان پذیری و هندلینگ این سدان کوچک در مقایسه با اکثر رقبایش حس خوبی را به راننده القا نمی‌کند. جالب اینجاست که این حس را تا زمانی که با آن رانندگی نکنید، حس نخواهید کرد. بد نیست بدانید که اگر به دنبال خودرویی با تجهیزات سرگرمی بیشتر هستید، Fiesta گزینه بهتری است. 


منبع

Edmunds

برچسب : نیسان , سدان , شورولت Sonic , کیا Rio , کیا Rio






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : سلام.از کجا و چطور می‌بینید فاکتور شدید؟
دوگانه دی تبریز : سلام پس چرا من که 21 فروردین واریز کردم و سخامم همون روز دادم ثبت کردن فاکتور نشدم؟بنظرتون کِی فاکتور میشم
سلام : دوستان من خبر دارم دوستانی که تجمع قبل عید رفته بودند واونهایی که بعد عید نوروز شورای رقابت رفته بودند به قیمت قبل داده اند
احسان : تازه با لاستیک رادیال رو هم حتما بدون شک حداقل 20تونی بالاتر میزنه،چون لاستیک هم افزایش قیمت داشته،یه خورده هم الکی و بی دلیل مثلا مالیات و..میزنن سرش خلاصه میرسونن به 650
قلی زاده : بنده خدا تبدیل زد تحویل گرفت اما سورن چرا تو حالا ناراحتی
ایکس 33 اتومات : سلام دمت گرم اره
یاسین : بابا اکثرا تبدیل یا واریز کردن اینطوری جو سازی میکنی که برن اعتراض. اگه با اعتراض قیمت میخواست بیاد پایین که مردم باید برای هر چیزی هر روز میرفتن اعتراض اینجا قیمت چیزی رفت بالا دیگه پایین بیا نیست
X33 : پاسخ به علی: بنی آدم اعضای یکدیگرند که ...! درست می گید علی آقا شاید با این اتفاق، خیال بعضی هایی که ماشینشون رو تحویل گرفتند یا هنوز شاسی نگرفتند راحت باشه اما لااقل این رو ننویسند و بقیه رو ناراحت نکنند. حالا از کجا معلوم همین آسیب، بیشتر متوجه تخصیص نیافته ها باشد و به ماشین های آماده، آسیب کمتری وارد شده باشد؟ حداقل هیچ وقت خوشحالی خودتان را در مقابل نگرانی و ناراحتی دیگران بروز ندهید.
زارع : چرا الکی حرف میزنی نه سجاد نه ماها که ده باررفتیم اعتراض به ماهم ماشین ندادن اکثرا همون پارسال تبدیل زدیم وخودمان را راحت کردیم 🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🥢🤔🤔🤔🤔🤔🤔
علی : کارت مهم نیست برادر... درگاه بانکی که نمایندگی انتخاب کرده ملی بود... به کارت ارتباطی نداره... نگران نباش