نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

تنها کاری که دو خواهر و دوستانشان تصمیم به انجام آن داشتند، رفتن به ساحل بود و این کاری است که اغلب نوجوانان در کالیفرنیای  جنوبی  انجام می‌دهند. سه دختر و دو پسری که دانش آموزان مدسه Irvine Unified بودند در می 2013 با خودروی خود به سمت ساحل در حرکت بودند، در حالی که عبدالرحمان آلیاهیان 17 ساله پشت فرمان اینفینیتی بود.

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

طبق گفته های پلیس، در ساعت 5:20 عصر سدان مذکور با سرعتی بالغ بر 89 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه Jamboree Road شش بانده در Orangr County جنوبی در حال حرکت بود که از جاده منحرف شد. خودرو با چنان شدی به درخت اصابت کرد که دو نیم شد و آتش گرفت، در حالی که پوست درخت نیز، تکه تکه شده بود. در نهایت هر پنج سرنشین اینفینیتی جان خود را از دست دادند. بخش سم شناسی اعلام کرد که راننده هیچ مواد مخدری مصرف نکرده بود؛ بر اساس گفته های پلیس تنها دلیل باقی مانده سرعت خودرو بود که منجر به حادثه ای بسیار تلخ شده بود. ناگفته نماند، دو عدد از اجساد چنان شدتی صدمه دیده بودند که برای شناسایی آن ها پزشک قانونی مجبور به انگشت نگاری شد.

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

داستان ناراحت کننده بالا عواقب رانندگی نوجوانان را به تصویر می‌کشد. بر اساس اظهارات موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، سوانح رانندگی عامل اصلی مرگ و میر نوجوانان 13 تا 19 سال می‌باشد که سالانه به فوت بیش از 3,000 نوجوان می‌انجامد. مرکز کنترل و پیشگری از بیماری نیز، چنین آمار وحشتناکی را تایید کرده است و می‌گوید: در سال 2010 روزانه هفت نوجوان 16 تا 19 ساله جان خود را در صدمات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه از دست داده اند. واقعیت تلخ و آشکار چنین آماری نشان دهنده احتمال بیشتر مرگ رانندگان نوجوان در برابر بزرگسالان  می‌باشد. بر اساس گفته های CDC، تعداد رانندگان نوجوان بین 16 تا 19 سال 3 برابر رانندگان بالای 20 سال در سوانح مهلک می‌باشد که نسبت رانندگان پسر به دختر نیز، دو به یک می‌باشد. در سال 2011 بیش از 4,347 راننده نوجوان 15 تا 20 ساله در 10 درصد از 43,688 سانحه مرگبار رخ داده در کشور آمریکا دخالت داشتند.

 

مصرف الکل، سرعت غیر مجاز و نداشتن تجربه

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

جسیکا راس دال (Jessica Rasdall) و لااورا گورمن (Laura Gorman)، دوستان قدیمی و جدا نشدنی دوران مهد کودک و دانشجویان ترم اول کالج، به صورتی کاملا وحشتناک از یکدیگر جدا شدند. این ماجرا از یک کلوپ شروع و سپس با استارت خودرو ادامه یافت. کمتر از یک ساعت، گورمن جان خود را از دست داده بود و بهترین دوستش متهم به قتل وی بود. شاید داستان مصرف الکل و رانندگی نوجوانان کمی تکراری و قدیمی باشد؛ گرچه این دو دوست با داشتن سنی کمتر از سن قانونی، در این باره مشکلی نداشتند. بر اساس گزارشات موجود، این دو دختر نوجوان پس از مصرف الکل در ساعت 3 صبح از کلوپ خارج شدند تا مسافت 40 دقیقه ای برای رسیدن به خانه را رانندگی کنند. پس از مدتی خودروی آن ها از جاده Interstate 275 منحرف شده و پس از سقوط به پایین یک تپه با یک درخت برخورد کردند. گورمن بر اثر جراحات ناشی از تصادف جان خود را از دست داد، در حالی که برای بستن زخم های سر راس دال، بیش از 400 بخیه زده شد. پس از نمونه گیری از خون راس دال، ماموران متوجه وجود الکل در خون وی، 1.5 برابر میزان مجاز، شدند.

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

رانندگی پس از مصرف الکل یکی از علل اصلی مرگ و میر نوجوانان در سوانح رانندگی است. در سال 2011 بیش از 24 درصد نوجوانان 15 تا 20 سال حاضر در سوانح مهلک مست بودند. بر اساس گفته های سازمان ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه، بیش از 26 درصد نیز، دارای میزان الکل 0.08 (حداکثر مجاز) و یا بیشتر بودند. در دوره ای مشابه، این سازمان اعلام کرد: 28 درصد از مردان و 16 درصد از زنان به دلیل استفاده از مشروبات الکلی در بروز تصادفات منجر به فوت نقش داشته اند.

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

رانندگی در حالت مستی تنها عامل تعیین کننده میزان فوت نوجوان در مقایسه با دیگر رانندگان نیست. بر اساس گفته های CDC، اکثر نوجوانان به اندازه کافی تجربه نداشته و فاصله طولی را رعایت نمی‌کنند، در حالی که اغلب شرایط خطرناک موجود را نیز، دست کم می‌گیرند. از طرفی دیگر با سرعت رانندگی می‌کنند. در حقیقت یکی از عوامل اصلی سوانح مرگبار سرعت غیر مجاز است. بر اساس اظهارت CDC، در سال 2010 بیش از 39 درصد نوجوانان پسر 15 تا 20 ساله ای که در تصادفات جانی نقش داشته اند، دارای سرعت غیر مجاز بودند.

کاهش آمار

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

اگرچه آمار مرگ و میر رانندگان نوجوان در سوانح رانندگی مرگبار وحشتناک می‌باشد، تعداد نوجوانان کشته شده در بزرگراه های آمریکا از سال 2002 به بعد، به اندازه چشمگیری کاهش یافته است. از سال 2002 تا 2011 تعداد نوجوانان 15 تا 20 ساله فوت شده در سوانح رانندگی، از 3,838 به 1,987 نفر رسیده که کاهش 50 درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس نظریه کارشناسان چندین روش مختلف برای تبدیل نوجوانان به رانندگانی ایمن وجود دارد. یکی از موثرترین روش ها نحوه دریافت گواهینامه (GDL) است. دریافت گواهینامه دارای 3 مرحله می‎‌باشد که پس از گذراندن آن، فرد موفق به کسب گواهینامه می‌شود. مرحله اول و یا "یادگیری" شامل شش ماه رانندگی تحت نظارت بزرگسالان می‌باشد. مرحله دوم و یا "موقت" شامل رانندگی بدون ناظر اما با محدودیت های خاص همانند عدم رانندگی در شب می‌باشد. مرحله سوم رانندگی بدون محدودیت است. هدف GDL از اجرای این برنامه آمادگی نوجوانان بی تجربه برای رانندگی در جاده در چندین ماه نخست می‌باشد که به کمک نظارت های متعدد محقق می‌شود.

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

پنجاه ایالت آمریکا از برنامه GDL بهره می‌برند. بر اساس گفته های AAA، برخی از ایالت ها کاهش 34 درصدی جراحات ناشی از سوانح راننگی میان رانندگان 16 ساله را به خود دیده، در حالی که مرگ و میر نیز، تا 19 درصد کاهش یافته است. سوانح مرگبار رانندگان 15 تا 17 ساله نیز، در سراسر کشور آمریکا دارای کاهشی بین 6 تا 11 درصدی می‌باشد. افزایش حداقل سن مجاز برای مصرف مشروبات الکلی نیز، روند مرگ و میر را کاهش داده است. بر اساس گفته های برخی از مطالعات، وضع قانونی مبنی بر داشتن حداقل سن مجاز 21 سال برای خرید و مصرف مشروبات الکلی، سوانح رانندگی ناشی از مستی را تا 11 درصد کاهش داده است. از طرفی دیگر وضع قوانین سرسختانه در برابر اوراق شناسایی تقلبی، سوانح رانندگی ناشی از مستی میان رانندگان کوچکتر از 21 سال را تا 7 درصد کاهش داده است.

نوجوانان عامل سوانح مرگبار رانندگی!

قانون "صفر" نیز، تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی شده است. طبق این قانون وجود هر میزان الکل در خون نوجوانان 21 سال و کوچکتر منجر به منع رانندگی آنان خواهد شد. بر اساس مطالعات انجام گرفته در دهه 90 بر روی 12 ایالت، پس از اجرا کردن قانون صفر، 20 درصد از سوانح رانندگی شبانه کاهش یافته است. با وجود کاهش چشمگیر تلفات، کارهای بسیار دیگری نیز، باید صورت بپذیرد. وقتی که یک نوجوان هستید، به تنها چیزی که فکر می‌کنید، گرفتن گواهینامه است. رانندگی علاوه بر روشی برای مسافرت و جابجایی، یک مسئولیت محسوب می‌شود. محققان می‌گویند، آن دسته از نوجوانانی که والدین آنها قوانین خاصی در خصوص رانندگی وضع و به اعمال رانندگی آنان توجه می‌کنند بسیار کمتر از دیگر نوجوانان دچار سوانح رانندگی می‌شوند، تا جایی که تعداد درگیری نوجوانان مجاز به رانندگی بدون محدودیت در تصادفات دو برابر بیشتر از دیگران می‌باشد.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : سوانح رانندگی , تصادفات , اینفینیتی , بزرگراه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : ببخشید واریز اولیه چقدر بوده و کلاس 207 لطفا
سلام : قطر چکانی میفرس تاحالا 100 پارس زمستانم نفروخت
شهروند : کی پیامک میاد
اپشنال مشکی12 : صدرصد
آزیزو5 : واقعا منم خیلی دوست دارم بدونم دلیل این داستان چیه فک کنم اقافرشیدبدونه چون ماشالا اطلاعاتش زیاده
اسفندی : قشنگ بود
آریزو : سلام دوستان با توجه به اینکه پنج شنبه ها در تقویم تعطیل نیست، کسی می‌دونه مدیران خودرو بر چه اساسی پنج شنبه ها رو روز کاری حساب نمیکنه؟؟؟
حسین : در جواب اقا مجید تحویل 31 تیر هستم دعوتنامه واسه تکمیل وجه 255 ،مهلت واریز تا 2/31
دی بویین زهرا : اگر کم بادی بیا بادت بزنم
حسینی : سلام هنوز تحویل بهمن مونده