معرفی جدیدترین تکنولوژی ساخت فلایویل توسط ولوو

جدیدترین تکنولوژی فلایویل ولوو (ویدئو)

شرکت خودروسازی ولوو از دهه 80 میلادی تاکنون در حال انجام تحقیق و آزمایش بر روی انواع سیستم های فلایویل بوده است تا این که این اواخر، با دستیابی به یک تکنولوژی کاربردی در ساخت فلایویل های خاص با امکان 25% صرفه جویی در میزان مصرف سوخت، موفقیت های چشم گیری را بدست آورده است.

جدیدترین تکنولوژی فلایویل ولوو (ویدئو)

در سال 2011، یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان Swedish Energy Agency با پرداخت مبلغی نزدیک به 1,000,000 دلار به یک شرکت خودروسازی سوئدی، از این کمپانی خواست تا به همراه شرکت دیگری تحت عنوان SKF که در ساخت بلبرینگ فعالیت دارد، مطالعاتی را بر روی سیستم سینتیک بازیابی انرژی (KERS) انجام دهد. پیش از آغاز مطالعات و کارهای آزمایشگاهی، شرکت ولوو حدس می زد که تا 20% از میزان مصرف سوخت کم شود، اما پس از اتمام تحقیقات در سال گذشته مشخص شد که نه تنها میزان مصرف سوخت به همین میزان کاهش پیدا کرده است، بلکه بهتر هم شده است.

جدیدترین تکنولوژی فلایویل ولوو (ویدئو)

به گفته محققان این شرکت، اگرچه یک موتور توربو شارژر 4 سیلندر مجهز به سیستم سینتیک بازیابی انرژی تقریباً شبیه به یک موتور توربو شارژر 6 سیلندر عمل می کند، اما میزان مصرف سوخت آن 25% به مراتب کم تر است. شرکت ولوو این تکنولوژی را تحت عنوان KERS معرفی کرده است که از سرواژه های عبارت Kinetic Energy Recovery System گرفته شده است؛ روشی کارآمد، ارزان، و سازگار با محیط زیست!

جدیدترین تکنولوژی فلایویل ولوو (ویدئو)

ولوو S60 اولین خودرویی بود که با استفاده از این فن آوری، مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش، به محض این که خودرو پس از اعمال ترمز متوقف شد، موتور 4 سیلندر آن ایستاد و KERS با چرخش های نزدیک به 60,000 دور در دقیقه انباشت انرژی را آغاز کرد. این انرژی ذخیره شده برای شروع به حرکت مجدد خودرو یا در مواقعی که راننده تصمیم به فعال سازی کروز کنترل دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. البته ناگفته نماند که فن آوری KERS شباهت زیادی به سیستم فلایویل تحت خلاء به کار رفته در خودروی آئودی R8 دارد، با این تفاوت که نحوه قرارگیری این تکنولوژی در آئودی، مخالف چیدمانی است که در ولوو دیده می شود. بدین صورت که موتور V6 به کاررفته در آئودی، چرخ های عقب را می چرخاند، در حالی که KERS به کاررفته در ولوو، وظیفه به حرکت در آوردن چرخ های جلو را برعهده دارد. این فن آوری مدرن، مشابه سایر اجزاء و قطعات به  کاررفته در خودروی فرمول یک است و نیرویی معادل با 80 اسب بخار به قدرت موتور خودروی ولوو S60 اضافه می کند. به طوری که وجود این تکنولوژی باعث شده است تا شتاب 0 تا 100 این خودرو با 1.1 ثانیه کاهش، به 5.5 ثانیه برسد.

جدیدترین تکنولوژی فلایویل ولوو (ویدئو)

همان طورکه از خودروهای هیبریدی انتظار می رود، این خودروها انرژی اضافی خود را در حین اعمال ترمز بدست می آورند به ویژه زمانی که از مناطق شلوغ با سد معابر متعدد مثل خیابان های شهر عبور می کنند. به عبارت بهتر، از طریق ترمزهای متعدد می توانند انرژی بیش تری را در باتری های خود ذخیره کنند. این در حالی است که طبق ادعای شرکت ولوو، با توجه به این که خودروهای این کمپانی، از تکنولوژی KERS بهره می برند، در عین حال که خودرو در حال ادامه دادن به حرکت خود در جاده است، موتور خودرو می تواند به مدت نیم ساعت متوقف باشد. در خاتمه، مطمئن هستیم شما هم پس از تماشای فیلم (دانلود) زیر که به بیان چگونگی عملکرد این سیستم می پردازد، یقین پیدا خواهید کرد که آینده در سیطره تکنولوژی است و بی شک این بشر است که از منافع فن آوری های مدرن بهره مند خواهد شد. این طور نیست؟ دیدگاه های خود را با 1Car در میان بگذارید. منتظر شما هستیم.

/uploads/41.flv


منابع

Autoblog     Youtube

برچسب : موتور , حجم , ولوو , مکانیسم , عملکرد , سیلندر , پیستون , میل لنگ , سوپاپ , شاتون , شمع






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

رضایی
0

سلام . تشکر و سپاس فراوان .
15:25  1393/11/13
پاسخ دادن
kamal
0

مطالب خوبی دارین تشکر از سایت خوبتان
18:56  1392/10/03
پاسخ دادن
lpln
1

فکر نکنم بشه بابا.تو قصه ها خوبه اما واقعا چجوری می شه این همه انرژی رو به صورتِ چرخشتی یه وزنه ی خیلی سنگین گذاشت؟؟
19:29  1392/03/03
پاسخ دادن
صادق
1

آقا دمتون گرم با این سایت توپتون . بازم ممنون
14:17  1392/02/23
پاسخ دادن
علی آقا
1

دنبال یه همچین سایتی بودم. امروز پیداتون کردم و فکر کنم مطالب خوبی داشته باشید.
15:57  1392/02/11
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
3

همیشه عاشق کار های ولوو و سااب بودم متاسفانه سااب که ورشکست شد امیدوارم این اتفاق هیچ وقت برای ولوو نیفته
09:10  1392/02/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم
جواد : بگو نافم بچسبه به پیشونیت