معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

در دنیای پر هیاهوی مسابقات فرمول 1 تیم‌های مختلفی حضور دارند که هر یک از آنها، خود در قبال پیشرفت، ارتقای خودروها، آماده سازی رانندگان و تهیه اسپانسر مسئول هستند. طرفداران F1 نیز، یا به یک راننده خاص و یا به یک تیم علاقه‌مند هستند. بسیاری از تیم‌های شرکت کننده نیز، با عرضه خودروهای قدرتمند و استفاده از رانندگان ماهر، نام و آوازه خود را بر سر زبان‌ها جاری می‌سازند. تیم‌های F1 معمولا ارتباط و همکاری تنگاتنگی با خودروسازان دارند و تلاش می‌کنند در کنار یکدیگر، خودرویی سریع و پرقدرت را با طراحی منحصربه فرد در اختیار راننده قرار دهند و بدین ترتیب، هرچه بیشتر خود را به پیروزی نزدیک سازند؛ مدیر تیم نیز، با برنامه‌ریزی دقیق صحت انجام کارها را تضمین می‌کند. گفتنی است، هریک از تیم‌ها با بهره‌گیری از چند مکانیک خودروهای خود را در بهترین شرایط نگه می‌دارند؛ در روز مسابقه نیز، مکانیک‌ها با حضور در Pit Stop به انجام وظایفی چون تعمیرات مورد نیاز، تعویض تایرها و سوخت‌گیری می‌پردازند. رانندگان نیز، با هدف دستیابی به نتایج بهتر، ممکن است بین تیم‌های مختلف جابه‌جا شوند؛ در تاریخ فرمول 1 رانندگانی وجود دارند که توانسته‌اند با رنج و زحمت زیاد و البته همکاری و همیاری تمام اعضا، یک تیم بازنده را از قعر جدول به قهرمانی برسانند. در میان برترین تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، اسامی فراری، ویلیامز، مک‌لارن، رنو و ردبول بیش از دیگر تیم‌ها می‌درخشد؛ به طوری‌که حضور در چنین تیم‌هایی به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای رانندگان تبدیل شده است. به منظور شناسایی راحت‌تر تیم‌ها از یکدیگر، خودروها، لباس‌ها و کلاه‌های ایمنی هر تیم با لوگوی اسپانسر مزین می‌شوند. از آنجا که این ورزش بسیار پر هزینه و گران‌قیمت می‌باشد، نقش اسپانسر در تداوم یک تیم بسیار حیاتی است. در ادامه این مقاله، شما را با چند تیم شرکت‌کننده در این مسابقات آشنا می‌کنیم.

 

تیم فراری

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

کمپانی خودروسازی فراری با تیم Scuderia Ferrari در مسابقات فرمول 1 شرکت می‌کند. این تیم در سال 1929 تاسیس شد و تا سال 1939 برای آلفارومئو مسابقه داد. کمپانی فراری نخستین بار در سال 1950 وارد عرصه رقابت شد و طی چند دهه توانست به موفقیت‌های بسیاری دست یابد. به همین دلیل، فراری یکی از قدیمی‌ترین و البته موفق‌ترین تیم‌های حال حاضر مسابقات F1 شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از موفقیت‌های این تیم در سال‌های اخیر مرهون حضور مایکل شوماخر، راننده افسانه‌ای و یکی از مدعیان اصلی فرمول 1، می‌باشد؛ گفتنی است، وی در پایان فصل 2006 بازنشسته شد و از صحنه مسابقات اتومبیل‌رانی خداحافظی کرد. از دیگر رانندگان این تیم می‌توان به فلیپ ماسا (Felipe Massa) اشاره کرد که در فصل 2006 موفق به کسب دو پیروزی و در نهایت جایگاه سوم شد. این تیم برای فصل 2007 با Kimi Raikkonen، به عنوان جایگزین مایکل شوماخر، قراداد بست؛ شایان ذکر است، در آن سال کمپانی فراری با عرضه خودرویی جدید با نام F2007 و به رانندگی Kimi Raikkonen توانست در اولین روز مسابقات به پیروزی دست یابد. با وجود شایعات بسیار در خصوص جاسوسی یکی از کارمندان فراری و تعلیق یکی از مهندسان مک‌لارن که همچون ابر سیاهی بر سر تیم سایه افکنده بود، تیم فراری پیروز مسابقات قهرمانی Constructor فصل 2007 شد. اگرچه فصل 2008 با نتایج ناامیدکننده‌ای برای فراری شروع شد، اما قهرمانی Kimi Raikonnin در گرندپری مالزی اوضاع را بهتر کرد. تا سال 2008، از سیستمی همچون چراغ راهنمایی برای آگاه ساختن رانندگان از زمان ترک Pit Stop استفاده می‌شد، اما در گرندپری سنگاپور 2008 بروز خطا در شمارشگر این سیستم سبب شد ماسا پیش از قطع اتصال شلنگ سوخت‌گیری از جایگاه خارج شود و به همین دلیل، استفاده از این سیستم منسوخ شد. شروع فصل 2009 با بدترین نتایج تیم فراری در طول تاریخ همراه بود و بدبیاری ماسا و مصدومیتش در جریان یکی از مسابقات، نه تنها وی را از ادامه آن فصل بازداشت، بلکه در مسابقات قهرمانی Constructor جایگاه چهارم را برای این تیم به ارمغان آورد. لازم به ذکر است، فلیپ ماسا و فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) به عنوان رانندگان اصلی و جیانکارلو فیشلا (Giancarlo Fisichellaلوکا بادور (Luca Badoer) و مارک جن (Marc Gené) به عنوان رانندگان آزمایشی و ذخیره تیم در فصل 2010 به هنرنمایی پرداختند.  

 

تیم Force India

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت اول)

تیم Force India که در اکتبر 2007 توسط کنسرسیوم بازرگانان هندی تاسیس شد، در حقیقت تکامل یافته‌ی تیم Jordan Grand Prix است که در سال 1991 از سوی ادی جردن (Eddie Jordan) بنا نهاده شده بود. این تیم که به موفقیت‌هایی نیز دست یافته بود، به دلیل مشکلات مالی در سال 2005 به گروه Midland فروخته شد و به Midland F1 Racing تغییر نام پیدا کرد. هنوز جوهر این قرارداد خشک نشده بود که تیم در اواخر فصل 2006 به کمپانی خودروسازی Spyker Cars فروخته شد؛ یک بار دیگر مالکیت تیم در اواخر فصل 2007 تغییر پیدا کرد و Force India نامیده شد. فصل 2008 مسابقات فرمول 1 در حالی آغاز شد که جیانکارلو فیشلا و آدریان سوتیل (Adrian Sutil) به عنوان رانندگان اصلی و ویتانتونیو لوئیژی (Vitantonio Liuzziرولدن رودریگز (Roldan Rodriguez) و جیدو ون در گارد (Giedo van der Garde) به عنوان رانندگان آزمایشی Force India به رقابت با دیگر تیم‌ها پرداختند. اگرچه به نظر می‌رسید تیم با چهارم شدن سوتیل، نخستین امتیاز خود را در مراکش به دست آورد، اما تصادف وی با Kimi Räikkönen در نزدیکی خط پایان مانع از کسب امتیاز Force India شد؛ گفتنی است، سوتیل به عنوان مقصر این تصادف شناخته شد. با حضور رانندگان فصل قبل، سوتیل توانست نخستین امتیاز را برای تیم خود در گرندپری چین 2009 کسب کند. در اواخر همان سال، فیشلا در گرندپری بلژیک تنها چند ثانیه پس از Räikkönen به خط پایان رسید و توانست با کسب جایگاه دوم، نخستین امتیاز را برای Force India به ارمغان بیاورد. در سپتامبر 2009 و در پی انتقال فیشلا به تیم فراری، لوئیژی به عنوان راننده اصلی تیم معرفی شد و توانست در گرندپری ایتالیا 2009 جایگاه هفتم را از آن خود کند؛ گفتنی است، سوتیل در این مسابقات به مقام دوم نائل شد. در نهایت تیم Force India با کسب مقام نهم مسابقات آن سال را به پایان رساند. در فوریه 2010 این تیم از خودروی جدید خود با نام VJM03 رونمایی کرد؛ شایان ذکر است، در مسابقات آن سال آدریان سوتیل و ویتانتونیو لوئیژی به عنوان رانندگی اصلی و پائول دی رستا (Paul di Resta) به عنوان راننده ذخیره به ایفای نقش پرداختند. در نخستین مسابقه آن فصل که در بحرین برگزار شد، لوئیژی با کسب جایگاه نهم 2 امتیاز به دست آورد و سوتیل پس از حادثه‌ای که در دور اول برای وی اتفاق افتاد، جایگاه دوازدهم را از آن خود کرد. در قسمت بعدی با معرفی دو تیم دیگر در خدمت شما هستیم.


منبع

AutoRacing

 

برچسب : فرمول 1 , F1 , اتومبیلرانی , مایکل شوماخر , گرندپری , Pit Stop , فراری , Force India , ردبول , مکلارن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه : این سیستم فاکتور کردن سایپا چطوری کار می کنه. دیروز یکی 28 دی بوده فاکتور شده!!! دقیقا بر چه اساسی دارن پذیرش می کنن؟ شماره پذیرش یا سخا یا رندوم یا دوست و آشنا یا ....؟!
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام دوستان در سایتی دیگر پیام دادند که ۲۶ دی همین رنگ فاکتور شده لطفا تاریخ ۲۴.. ۲۵ ... ۲۶ ها چک کنن فاکتور شدن یا نه ؟
مرتضی : سلام دوستان عزیز خسته نباشید میخواستم بکم فکر نکنم هنوز اریسان ارتقا یافته را بیرون داده باشن چون موتورش کلان عوض موتور جدیدی روی اریسان انجام دادن بخاطر واشر سر سیلند که کمتر بزنه قدرت شتاب ماشین واقعان عالی شده من روی حرف پسر عمو که مهندس کنتورو فنی هست ثبت نام کردم گفت واقعان تغییر اساسی کرده در ضمن بیرون بیاد مردم سوار بشن فکر کنم قیمت خوبی بازار آزاد داشته باشه بنده ۲۰اشفند ثبت نام کردم هنوز فاکتور نشود
15بهمن اطلس : همچنان منتظر فاکتور هستیم، سفید مشکی
رادمر : نام نویسی برای خودرو اطلس خرداد ۱۴۰۲ پیش فروش دعوت نام اول ۱۴ دی ۲۰۰ میلیون تکمیل وجه ۱۵ اسفند ۲۰۰ میلیون ...۵ میلیون ارزش افزوده بیمه پلاک....قرار بوده ۳۰ روزه خودرو تحویل بدن هنوز فاکتور نشده...‌چه مملکتی چه مجلسی چه دولتی که اصلا هیچ رسیدگی نیست دست مونم به هیچ کجا نمیرسه... ((طرح جعمیت جوانی مادران))
همایون : در قرداد ۹۰ روز ذکر شده ولی عموماً ۹۰ روز کاری محاسبه میشود که حدود ۱۲۰ روز ممکنه طول بکشه متاسفانه
زینب : میشه شماره همین کارشناسی که میگی بزاری اینجا تا بواش دمش بدیم
محمد : دوستان نا امیدتون نکنم ولی با خبری که امشب اعلام شد در مورد جلوگیری از تخصیص ارز به خودروهای وارداتی نو و دست دوم. میتونم بگم شاید تا زمستان هم برای کسانی که تکمیل وجه نزدن خبری نباشه. چون تعداد کمی ماشین وارد کردن و ثبت نام ده برابر شده و یک عده را به دلایل واهی رد کردن و مابقی را اگر اواخر خرداد پیام واریز بیاد تا زمستان تحویل نمیدن.
نازی : خدا همه بیماران را شفا بده. هنوز طرحی اعلام نشده و هیچی معلوم نیست جو گیر شدید؟؟؟😂😂😂
امیر : من رفتم سایپا گفتن که تا اخر اردیبهشت cs55 دعوتنامه مجدد میفرستیم بعد فاکتور میشه جریمه تاخیر هم دارد به گفته خودشون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه : سلام اقاامید چندم تکمیل وجه کرده بودید
به اسفندیها : بچها امروز اسفندیا همه یه زنگ بزنید حدعقل اینطور یه حرکتی بکنیم تا نگن بیخیالن من خودم الان دارم میزنگم
دنا پلاس : سلام. اتومات رو 5ماه پیش حدود 150 میلیون گرون کردن. توربو دستی هم خود ماشین رو تغییر دادن به موتور تنفس طبیعی و همه اپشنهاش رو کم کردن و قیمت 200 میلیون اضافه شد پژو پارس کمتر از یک ماه که 150 الی 200 میلیون بستگی به مدل اون گرون کردن بقیه ماشینها رو با یه پسوند پلاس یا ارتقاء یافته 150 الی 200میلیون گرون کردن
حسین : چرا هست.اما از بد روزگار اون خودش سردسته دزداست.ما هممون محکوم به فناییم😜🤣🤣🤣
سایه : سلام 27 ام واریز 28 سخا الان فاکتور شد.
پارس سفارشی : دوستان من بخشنامه 4714هستم هنوز برام پیامک نیومده کسی میدونه چرا
اف ایکس نقدی : آقا فرشید فکر کنم دیروز مجوز ندادن نه؟ اگه صادر میشد صداش در اومده بود تا حالا دیگه؟
رانا 30 اسفند تکمیلی 13 دی : مبارک باشه . ارتقا بود
علی ابادان : سلام تحویل دی 26 تکمیل وجه 19 فاکتورامروزپلاک شدبه نظرتون کی ماشینومیفرستن
دوگانه تحویل 30 دیماه : خواهش میکنم بگید که چه تاریخی تکمیل وجه کردید